Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (14)Реферативна база даних (169)Книжкові видання та компакт-диски (132)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Сегеда$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Сегеда С.П. 
Антропологічний склад українського народу: етногенетичний аспект: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.05; 03.00.14 / С.П. Сегеда ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2002. — 35 с. — укp.

Проаналізовано антропологічний склад українського народу на основі широкого комплексу морфологічних ознак: соматологічних, одонтологічних, дерматогліфічних. На території України виділено чотири антропологічних зони - північну, центральну, західну та південну, відмінності між якими незначні. Усі залучені антропологічні системи вказують на поступове посилення південноєвропеоїдного компонента з Півночі на Південний Захід, Південь і Південний Схід України. Стверджено, що українці як носії дніпровсько-карпатської групи антропологічних варіантів займають проміжне місце між представниками північної та півенної гілки європеоїдів, тяжіючи до останніх. Реконструйовано основні напрями давніх етногенетичних процесів на території України, в яких брали участь різні за походженням компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=Укр)-31 + Е71*60(4УКР)
Шифр НБУВ: РА318742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Сегеда Р.А. 
Київ у державній системі Речі Посполитої 1569 - 1648 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.А. Сегеда ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено роль міста Києва у державній системі Речі Посполитої. Проаналізовано процес переходу міста під юрисдикцію нової держави, визначено подальшу роль міста у зовнішньополітичних відносинах Східної Європи у другій половині XVI - першій половині XVII ст. Розглянуто процес взаємовідносин міста із запорізьким козацтвом. Показано особливості функціонування воєводської адміністрації у Києві. Охарактеризовано склад і діяльність київських воєвод і каштелянів, з'ясовано мотивацію королівської адміністрації щодо їх призначення на дані посади. Встановлено персональний склад київських городських і земських чиновників. Визначено особливості економіко-юридичного статусу Києва, виявлено подібність і відмінність від інших міст Речі Посполитої, показано вплив держави на економічний розвиток. Досліджено особливості перебігу міжконфесійного життя у Києві, де в цей час відбувається зіткнення інтересів православної, уніатської та католицької церков, розглянуто позицію королівської та місцевої влади у даних подіях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2К)44 +
Шифр НБУВ: РА348628

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Сегеда Н.А. 
Підготовка майбутнього вчителя музики до професійної самореалізації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.А. Сегеда ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено генезис та еволюцію поняття "самореалізації особистості" як педагогічний феномен. Конкретизовано сутність професійної самореалізації вчителя музики, визначено її структуру. Розроблено організаційно-педагогічну систему, спрямовану на формування механізму професійної самореалізації у майбутніх учителів музики, а також програму діагностування сформованості структурних компонентів професійної самореалізації у студентів за умов вищої музично-педагогічної освіти (критерії, показники та рівні). Вдосконалено зміст і форми професійної підготовки майбутніх вчителів музики з позицій інтеграції, системності, цілісності розвитку загальнокультурного, професійно-педагогічного, спеціально-предметного потенціалів за умов оптимального використання навчально-виховних, розвиваючих можливостей професійно-педагогічних, спеціально-предметних навчальних дисциплін і педагогічної практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА317785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Сегеда О.О. 
Психологічні особливості формування професійних якостей офіцерів-вихователів у процесі фахової підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / О.О. Сегеда ; Харк. військ. ун-т. — Х., 2004. — 18 с.: табл. — укp.

Висвітлено основні науково-теоретичні підходи щодо дослідження суті, змісту професійних якостей та умов їх формування в офіцерів-вихователів у процесі фахової підготовки. Розкрито зміст вимог до даного офіцера та його функціональної діяльності за особливих умов. Визначено комплекс значущих професійних якостей, адекватних даній психолого-виховній діяльності, їх критерії та рівні сформованості. Виявлено, що цілеспрямованому формуванню зазначених якостей офіцерів-вихователів сприяє впровадження до процесу їх фахової підготовки спеціально розробленої методики, яка передбачає формування професійної мотивації як основи процесу розвитку значущих якостей, спеціальні прийоми та способи психолого-педагогічного стимулювання та самостимулювання, а також комплекс психолого-педагогічних впливів. Наведено практичні рекомендації командирам підрозділів та викладачам щодо формування професійних якостей у майбутніх офіцерів-вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-69 + Ц4,8(4УКР)420.211 +
Шифр НБУВ: РА330447

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Сегеда Т. П. 
Ультраструктурна характеристика патології мікроциркуляції в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: автореф. дис. ... д-ра біол. наук : 03.00.01 / Т. П. Сегеда ; ДУ "Наук. центр радіац. медицини АМН України". — К., 2011. — 37 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано етіологічну роль іонізуючого випромінення щодо патології судин мікроциркуляторного русла слизових оболонок бронхів, шлунка та дванадцятипалої кишки за хронічних запальних захворювань в учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Встановлено стереотипність структурних змін, більшу вираженість пошкодження гемомікросудин слизової оболонки бронхів у порівнянні з органами травлення. Як пато-(морфо-)генетичні складові поліморбідної радіаційно-індукованої патології зафіксовано порушення мікрогемодинаміки та реологічних властивостей крові, розлади транссудинного транспорту, трансформацію кінетики запальних процесів, прискорення процесу старіння. Розроблено алгоритм верифікації структурних трансформацій судин мікроциркуляторного русла у разі радіаційного впливу. Аргументовано розгляд проявів патології мікроциркуляції як складових системного радіаційного синдрому. Запропоновано концепцію морфогенезу радіаційно-індукованих змін мікросудин та обгрунтовано оптимальну скерованість щодо цього ад'ювантних лікувальних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р361.2 + Р412-2
Шифр НБУВ: РА379009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Сегеда 
Формування типу військового видання в процесі Українського державотворення 1917-1920 рр. (за матеріалами часопису "Стрілець"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Сергій Павлович Сегеда ; Київський ун-т ім. Тараса Шевченка. Інститут журналістики. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4Укр)6 + Ч612.4(4Укр)72 "Стрілець"
Шифр НБУВ: РА310810

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Сегеда Л. М. 
Грошово-кредитна політика центрального банку в умовах фінансової нестабільності / Л. М. Сегеда. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – діяльність центрального банку як інституційної основи впливу держави на економіку засобами грошово-кредитної політики. Мета – обґрунтування теоретичних засад грошово-кредитної політики, функцій та інструментарію центрального банку в контексті подолання фінансової нестабільності, всебічний аналіз практичних аспектів реалізації грошово-кредитної політики Національного банку України та визначення пріоритетних напрямів удосконалення монетарних інструментів як головних важелів подолання фінансової нестабільності в Україні. Результати дослідження полягають у поглибленні теоретико-організаційних засад механізму реалізації грошово-кредитної політики центрального банку в умовах фінансової нестабільності, визначенні стратегічних напрямів оптимізації організаційних засад та інструментарію грошово-кредитної політики НБУ, виходячи із завдань подолання фінансової нестабільності та відновлення економічного розвитку. Новизна полягає у поглибленні теоретичних підходів до трактування сутності понять «макроекономічна стабільність», «фінансова стабільність» та «фінансова нестабільність»; удосконаленні науково-теоретичних підходів до визначення сутності центрального банку; доповненні класифікації основних функцій центральних банків; теоретичному обґрунтуванні сутності еклектичного монетарного режиму грошово-кредитної політики; поглибленні концептуальних засад теоретичного обґрунтування сутності трансмісійного механізму грошово-кредитної політики; удосконаленні теоретико-методологічних аспектів моделювання дієвості трансмісійного механізму та інструментів його реалізації на основі поєднання кореляційно-регресійних моделей та факторного аналізу. Впроваджено у діяльність: Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Верховної Ради України, Департаменту економічного розвитку і торгівлі Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільської обласної дирекції ПАТ АБ «Укргазбанк», Львівського центрального відділення АТ «Український будівельно-інвестиційний банк», Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – Національний банк України, Асоціація українських банків^UThe object is the central bank's activity as the institutional basis of the state's influence on the economy through means of monetary policy. The aim is to substantiate the theoretical foundations of monetary policy, the central bank's functions and tools in the context of overcoming the financial instability; a comprehensive analysis of practical aspects of the monetary policy implementation of the National Bank of Ukraine and the identification of priority areas for improving monetary instruments as the main instruments for overcoming the financial instability in Ukraine. The results of the study are to deepen the theoretical and organizational principles of the mechanism of monetary policy realization of the central bank in a situation of financial instability, to determine the strategic directions of organizational principles and monetary policy instruments optimization of the NBU, proceeding from the tasks of financial instability overcoming and economic development restoration. The novelty is to develop theoretical approaches further to the essence interpretation of the concepts of "macroeconomic stability", "financial stability" and "financial instability"; to improve scientific and theoretical approaches to the definition of the central bank essence; to complete classification of the main functions of the central banks; to substantiate theoretically the essence of the eclectic monetary regime of monetary policy; to develop the conceptual foundations of the theoretical substantiation of the transmission mechanism essence of monetary policy; to improve theoretical and methodological aspects of modeling the efficiency of transmission mechanism and its implementation tools on the basis of correlation and regression models and factor analysis combination. It was implemented in the activities of: the Committee on financial policy and banking activities of the Verkhovna Rada of Ukraine, the Department of Economic Development and Trade of the Ternopil Regional State Administration, the Department of Economic Development and Trade of the Ternopil Regional State Administration, the Ternopil Regional Directorate of JSB "Ukrgasbank", Lviv Central Branch of JSC "Ukrainian Construction and Investment Bank" and the Ternopil National Economic University. Sphere of use: the National Bank of Ukraine, Association of Ukrainian Banks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Кулага Т. О. 
Формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти / Т. О. Кулага. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації відображено науково-методичне розв'язання проблеми навчання естрадного вокалу учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та представлено оригінальну теоретично обґрунтовану методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розглянуто світовий досвід формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти, виокремлено сучасні тенденції музичного навчання та з'ясовано стан науково-педагогічного знання з проблеми естрадної вокальної педагогіки. Висвітлено сутність та структуру сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розроблено структурно-функціональну модель методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та визначено критерії й схарактеризовано рівні сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Описано хід формувального експерименту з упровадження методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та зроблено аналіз динаміки рівнів сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше виявлено сутність сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в двох вимірах – як ціннісно-орієнтованої особистісно-діяльнісної якості естрадного вокаліста та як педагогічного феномену; запропоновано поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» та визначено його структуру, яка складається з когнітивного, вокально-технічного, артистично-технологічного, комунікативного, інтерпретаційного та художньо-образного компонентів й їх традиційних і специфічних елементів; на засадах антропологічного, холістсько-емерджентного, вітально-аксіологічного, креативно-акмеологічного, інтегративного, компетентнісного, праксіологічного та дитиноцентрованого підходів теоретично обґрунтовано методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та розроблено її структурно-функціональну модель, яку складають мета, завдання, функції, загальнодидактичні, адаптовані та оригінальні педагогічні принципи (принцип художньо-педагогічного супроводу самостійної групової взаємодії та принцип співтворчої командної комунікації); оригінальні педагогічні умови (оновлення змісту дисципліни «естрадний вокал» з урахуванням сучасних тенденцій музичного навчання; збалансоване застосування української та світової класичної й сучасної музики різноманітних стильових напрямів у всіх наявних жанрах; цілеспрямоване мотивування учнів до аналітичної діяльності; використання імпровізації як способу розвитку творчих здібностей; стимулювання до емпатії й сприйняття індивідуальності інших та бажання їм допомагати); зміст; форми; традиційні, творчі та оригінальні методи (метод деформації аудіо- та відеофайлів, метод аналітичного аудіювання, метод емпатійної співпраці, метод жанрово-стилістичного експерименту, метод спонтанно-інтуїтивної імпровізації); визначено критерії (когнітивний, вокально-технічний, артистично-технологічний, комунікативний, творчо-інтерпретаційний та художньо-образний) й схарактеризовано рівні (високий, середній та низький) сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти; розроблено та систематизовано необхідний діагностичний інструментарій (авторські анкети й тести, адаптований тест «Ескізи» П. Торренса) для з'ясування ефективності упровадження авторської методики. Теоретичне значення дисертації полягає в тому, що доповнено теорію та методику музичного навчання новими педагогічними принципами й умовами та оригінальними методами; уточнено терміни «тезаурус», «музичний тезаурус», «виконавський тезаурус», «естрадний вокальний тезаурус» в контексті педагогіки естрадного вокального мистецтва. Конкретизовано поняття «сформованість сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу». Практичне значення полягає в розробці, реалізації та апробації педагогічних принципів, умов та методів формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу, доцільних для використання в практичній роботі з учнями середнього підрівня початкової мистецької освіти. Окреслено зміст методики, який передбачає формування базових вокальних навичок та окремих складників сучасних вокальних технік, ознайомлення із засобами виразності сучасного вокального мистецтва та творчо-практичне опановування сучасними вокальними техніками й специфічними виразними засобами. Розроблено програму середнього підрівня початкової мистецької освіти загального мистецького спрямування «Естрадний вокал».^UThe dissertation reflects a scientific and methodological solving the problem of teaching pop vocal to students of secondary sublevel of primary art education and presents the theoretically grounded methods of the forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus. The world experience of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is considered. The modern trends of music education are singled out, and the state of scientific and pedagogical knowledge on the problem of pop vocal pedagogy is clarified. The essence and structure of a contemporary pop vocal-performing thesaurus are highlighted. The structural-functional model of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is developed, the criteria are defined and the levels of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus are characterized. The course of the formation experiment on introduction of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is described and the analysis of dynamics of levels of formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is made. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time the essence of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in two dimensions – as a value-oriented personal-activity quality of a pop vocalist and as a pedagogical phenomenon is revealed; the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» is proposed and its structure which consists of cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, interpretive and artistic-figurative components and their traditional and specific elements is defined; the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is theoretically justified on the basis of anthropological, holistic-emergent, vital-axiological, creative-acmeological, integrative, competent, praxiological and child-centered approachs, and its structural and functional model which consists of purpose, tasks, functions, general didactic, adapted and original (the principle of artistic and pedagogical support of independent group interaction and the principle of co-creative team communication) pedagogical principles, pedagogical conditions, content, forms, traditional, creative and original methods (the method of deformation of audio- and video-files, the method of analytical audition, the method of empathic cooperation, the method of genre-stylistic experiment and the method of spontaneous-intuitive improvisation) is developed; the criteria (cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, creative-interpretive and artistic-figurative) are defined and the levels (high, medium, low) of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education are characterized; the necessary diagnostic tools (author's questionnaires and tests, adapted test «Sketches» by P. Torrens) to determine the effectiveness of the author's methodology is developed.The theoretical significance of the dissertation consist in that the theory and methods of music education are supplemented with new pedagogical principles and conditions and original methods; the terms «thesaurus», «musical thesaurus», «performing thesaurus», «pop vocal thesaurus» are clarified in the context of pedagogy of pop vocal art; the concept of «formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus» is concretized. The practical significance lies in the development, implementation and testing of pedagogical principles, conditions and methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus suitable for use in practical work with students of secondary level of primary art education. The content of the methods which provides for the forming of basic vocal skills and some components of contemporary vocal techniques, acquaintance with the means of expression of contemporary vocal art and creative and practical mastery of contemporary vocal techniques and specific expressive means is outlined. The program of the secondary sublevel of primary art education of the general art direction «Pop vocal» is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Колоніна Л. Г. 
"Формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва" / Л. Г. Колоніна. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна й теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягають у тому, що вперше: виявлено стан вивчення проблеми сформованості індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва; розроблено структуру індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва, що поєднує в собі системну взаємодію структурних компонентів: індивідуально-потенційного, мотиваційно-цільового, комунікативного, рефлексивно-регулятивного, змістово-технологічного. Зазначена структура базувалась на методологічній платформі, яка складається з гуманістичного, аксіологічного, холістсько-емерджентного, індивідуального, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, праксеологічного, проєктного, транскомунікативного, креативно-акмеологічного підходів. Визначено критерії сформованості компонентів індивідуальної освітньої траєкторії (індивідуально-потенційний, мотиваційно-цільовий, комунікативний, рефлексивно-регулятивний, змістово-технологічний), які схарактеризовані у рівнях сформованості індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва: репродуктивний (низький), продуктивно-пошуковий (середній), індивідуально-творчий (високий). Уточнено сутність і визначення поняття “індивідуальна освітня траєкторія” як індивідуального процесуально-результативного руху здобувача професійної (педагогічної) освіти, зумовленого метою самореалізації в освітній діяльності через вибір освітньої програми, освітніх компонент, методів, форм, темпу опанування результатів навчання, видів та технологій комунікації з іншими суб'єктами освітньої діяльності.Конкретизовано систему педагогічних принципів, що забезпечує ефективність вирішення питання формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (гуманізації, дуальності освіти, транспарентності, гнучкості та варіативності, поетапності), яка була доповнена авторськими принципами (активної індивідуалізації, векторності, транспективності, транскомунікації та позитивної спрямованості).Розроблено педагогічні умови формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (упровадження різнозмістової освітньої взаємодії зі студентом; залучення студентів до перегляду та удосконалення освітніх програм; реалізація організаційних ідей дуальної освіти; оновлення змісту діяльності та загальних функцій інституту куратора; актуалізація набутого студентом досвіду успіху в процесі професійної освіти).Подальшого розвитку набули формат взаємодії та вектори комунікації в процесі професійної освіти.Оновленно та удосконаленно функції педагога куратора (інформаційно-організаційна, управлінська, розвивальна, виховна, мотиваційна, прогностична, дизайнерська (проєктувальна), комунікативно-терапевтична, коригувальна, культурологічна, комунікативно-терапевтична) та його позиційні ролі (“педагог-дизайнер”, “педагог-наставник”, “педагог-консультант”, “педагог-емоційний буфер”, “педагог-тьютор”, “педагог-коуч”, “педагог-дорадник”, “педагог-координатор”).Вироблено технологію проєктування й реалізації системного забезпечення процесу професійної підготовки ‒ дидактичний дизайн, що складається із взаємозумовлених елементів (навчально-методичного, змістово-технологічного, комунікативного, діяльнісно-творчого та рефлексивно-регулятивного).Спроєктовано етапи формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (пропедевтичний, індивідуально-цільовий, змістово-технологічний, реалізаційно-презентаційний, рефлексивно-регулятивний), що мають власну мету, завдання, зумовлюють активність компонентів індивідуальної освітньої траєкторії, актуалізують реалізацію педагогічних умов та елементів дидактичного дизайну. Практичне значення дослідження полягає в розробці та екпериментальній перевірці методики формування індивідуальної освітньої траекторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва, яка є цілісною педагогічною системою, що складається зі змісту, різноманітних форм (воркшопи (тимбілдинг, дискусійні групи, тренінги), фокус-групи, творчі проєки, майстер-класи тощо) та способів організації навчання (активне мережеве спілкування, використання різновектерної комунікації), сталих методів (пояснювально-ілюстративний, логіко-аналітичний, евристичний, метод мозкового штурму, метод генерування ідей, метод дискусій тощо) та оригінальних методів (когнітивного фокусу, векторної транспективності, індивідуального таймінгу, рефлексивно-регулятивний метод,) та педагогічних умов.^UThe scientific novelty and theoretical significance of the results of the study lie in the fact that for the first time the state of studying the problem of formation of the individual educational trajectory of the student in the process of professional training of a music teacher was revealed; the structure of the student's educational trajectory in the process of professional training of a music art teacher was developed, which consisted of system interaction of structural components: individual-potential, motivational-target, communicative, reflexive-regulatory, content-technological. The criteria for the formation of the components of an individual educational trajectory are determined, which are characterized in levels of formation of the individual educational trajectory of the student in the process of professional training of music teacher: reproductive (low), productive-search (medium), individual-creative (high).The essence and the definition of the concept of “individual educational trajectory” as the individual procedurally-effective movement of the applicant of the professional (pedagogical) education have been specified, due to the purpose of the self-realization in the educational activities through the choice of the educational program, the educational components, the methods, the forms, the tempos of the mastery of the results of the teaching, the types and the technologies of the communication with other subjects of the educational activity.The system of the pedagogical principles has been concretized, which provides the effectiveness of the solution of the question of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art (humanization, duality of education, transparency, flexibility and variability, phasing), which have been supplemented by the author's principles (active individualization, vectorness, transpectivity, transcommunication and positive orientation).The pedagogical conditions of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art have been elaborated (implementation of multifaceted educational interaction with the student; the involvement of the students in the reviewing and in the improvement of the educational programs; the realization of the organizational ideas of the dual education; the renewal of the contents of the activities and the general functions of the curator, the actualization by the student of the acquired experience of the success in the process of the professional education).The format of the interaction and the vectors of the communication in the process of the professional education have been acquired further development.The functions of the pedagogue-curator have been renewed and improved (informative-organizational, managerial, developmental, educational, motivational, prognostic, design (projective), communicative-therapeutic, corrective, culturological, communicative-therapeutic) and his positional roles (“pedagogue-designer”, “pedagogue-preceptor”, “pedagogue-consultant”, “pedagogue-emotional buffer”, “pedagogue-tutor”,“pedagogue-coach”,“pedagogue-adviser”,“pedagogue-coordinator”).The technology of the designing and the realization of the system providing of the process of the professional preparation has been elaborated; it is the didactic design consisting of the interdependent elements (educational-methodical, content-technological, communicative, activity-creative and reflexive-regulatory).The stages of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art (propaedeutic, individual-target, content-technological, realization-presentation, reflexive-regulatory) have been designed, which have their own purpose, tasks, which determine the activity of the components of the individual educational trajectory, which activate the realization of the pedagogical conditions and the elements of the didactic design.The practical significance of the study is to develop and experimentally test the methodology of forming an individual educational trajectory of the student in the process of professional training of music teachers, which is a holistic pedagogical system consisting of various forms (workshops (team building, discussion groups, trainings), focus groups, creative projects, master classes, etc.) and ways of training organizing (active network communication, use of multi-vector communication), sustainable methods (explanatory-illustrative method, logical-analytical methods, heuristic method, brainstorming method, method of generating ideas, method of discussions, etc.) and original methods (cognitive focus method, reflexive-regulatory method, vector perspective method, individual timing method), pedagogical conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Сегеда О. О. 
Роль публічної дипломатії у розвитку двосторонніх відносин України з Катаром, Кувейтом та Об’єднаними Арабськими Еміратами.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / О. О. Сегеда. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єктом дослідженняє феномен публічної дипломатії, яка формується й здійснюється за синергії (взаємодії) державних і недержавних органів та установ, залучених до стратегічних комунікацій держави. Мета дисертаційної роботи – дослідити вплив публічної дипломатії на розвиток двосторонніх відносин України з Катаром, Кувейтом та Об’єднаними Арабськими Еміратами. Наукова новизнарезультатів дослідження полягає в тому, що вперше зіставлено ґенезу й практику публічної дипломатії України з одного бокута Катару, Кувейту й ОАЕ – з іншого; проаналізовано публічну дипломатію Катару, Кувейту та ОАЕ в Україні; запропоновано практичні шляхи оптимізації публічної дипломатії України в Катарі, Кувейті й ОАЕ; спрогнозовано вектор трансформації української публічної дипломатії в Катарі, Кувейті та ОАЕ на тлі збройної агресії рф проти України. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що висновки та рекомендації автора будуть корисними при розробці навчальних курсів та посібників з близькосхідного вектору зовнішньої політики України (для студентів– міжнародників вищих навчальних закладів, слухачів Дипломатичної академії України та інших навчальних закладів). Також результати дисертаційної роботи становитимуть цінність при підготовці українських дипломатів до довгострокових відряджень до Катару, Кувейту та ОАЕ, опрацюванні субрегіональної стратегії публічної дипломатії України в державах Ради співробітництва арабських держав Перської затоки.^UThe object of the research is the phenomenon of public diplomacy, which is formed and implemented through the synergy (interaction) of state and non-state entities and institutions involved in the strategic communication of the state. The aim of the dissertation is to investigate the impact of public diplomacy on the development of bilateral relations of Ukraine with Qatar, Kuwait, and the United Arab Emirates. The scientific novelty of the research results lies in the first-time comparison of the genesis and practice of public diplomacy between Ukraine on one side and Qatar, Kuwait, and the UAE on the other side; the analysis of the public diplomacy practice of Qatar, Kuwait, and the UAE in Ukraine; the proposal of practical ways to optimize Ukraine's public diplomacy in Qatar, Kuwait, and the UAE; and the prediction of the transformation vector of Ukraine’s public diplomacy in Qatar, Kuwait, and the UAE in the context of Russia's armed aggression against Ukraine. The practical significance of the obtained results is that the author's conclusions and recommendations will be useful in the development of educational courses and manuals on the Middle East direction of Ukraine's foreign policy (for international relations students at higher educational institutions, the Diplomatic Academy of Ukraine, and other educational institutions). Additionally, the results of the dissertation will be valuable in preparing Ukrainian diplomats for long-term postings in Qatar, Kuwait, and the UAE, as well as in tailoring a subregional strategy for Ukraine's public diplomacy in the Gulf Cooperation Council.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського