Розроблено теоретичні положення та методичні рекомендації щодо формування та реалізації конкурентної стратегії підприємства харчової промисловості на підставі діагностики та оцінювання рівня його конкурентоспроможності. Визначено особливості та характерні ознаки розвитку вітчизняного ринку харчової промисловості. Встановлено та структуровано специфічні чинники, що впливають на розробку конкурентної стратегії підприємств харчової промисловості. Уточнено зміст поняття та визначено чинники формування конкурентоспроможності харчового підприємства. Проаналізовано та систематизовано сучасні методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Удосконалено методичний підхід щодо обгрунтування фінансового забезпечення реалізації конкурентної стратегії підприємств харчової промисловості. Побудовано модель забезпечення їх конкурентоспроможності на базі маркетингового обгрунтування основних напрямків діяльності. Розроблено методику визначення показників та оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості. Обгрунтовано доцільність впровадження та сертифікування на підприємствах системи управління безпечністю харчових продуктів та розроблено модель оптимізації плану внутрішнього аудиту системи якості.