Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (44)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>A=ЛІСНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Лісна І.Ф. 
Єдність економічної і соціальної ефективності на підприємстві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.Ф. Лісна ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано використання системного аналізу для дослідження різновидів ефективності функціонування підприємства для поглибленого розуміння їх суті. Удосконалено систему економічної ефективності підприємства, яка об'єднує техніко-економічну та соціально-економічну сторони виробництва, що дозволяє розширити шляхи її підвищення. Розкрито внутрішній зв'язок і діалектику взаємопереходу техніко-економічної, соціально-економічної та соціальної ефективності підприємства. На підставі аналізу різних точок зору розкрито основний зміст і систему показників соціальної ефективності на мікрорівні. Запропоновано модель досягнення зони єдності економічної та соціальної ефективності, визначено фактори її розширення. Ця модель може бути використана з метою пом'якшення протиріччя між економічною та соціальною ефективністю підприємства та вдосконалення соціально-економічних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-07 +
Шифр НБУВ: РА322901

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Лісна Б.Б. 
Метаболічні, продуктивні та репродуктивні показники курей-несучок за різного складу раціону: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 03.00.04 / Б.Б. Лісна ; Ін-т біології тварин УААН. — Л., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив раціонів відмінних за складом кормових інгредієнтів та біологічно-активних речовин, але ідентичних за поживністю (ячмінно-бобово-ріпакового та стандартного) для племінних курей-несучок на процеси білкового та вуглеводного обмінів, інкубаційні якості яєць, обмінні процеси у ембріонів, ріст і розвиток потомства та метаболічні процеси в їх організмі. Встановлено, що згодовування курям-несучкам ячмінно-ріпакового комбікорму з домішками метіоніну, сульфату натрію та вищим на 33 % вмістом йоду у порівнянні з рекомендованим рівнем, сприяє інтенсифікації білкового та вуглеводного обмінів, нормалізує функціональну діяльність щитовидної залози, покращує якість інкубаційних яєць, їх заплідненість і виводимість курчат, підвищує життєздатність виведеного молодняку та проявляє тривалий позитивний ефект на ріст, розвиток та метаболічні процеси у потомства. З'ясовано динаміку змін вмісту розчинних білків, амінного азоту, активності протеїназ, амінотрансфераз, концентрації глюкози, пірувату та кількості глікогену у залишковому жовтку і тканині печінки ембріонів під час їх розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П682-455.4 + П682-455.4 + П682-455.4
Шифр НБУВ: РА344026

Рубрики:

      
3.

Лісна Н. М. 
Особливості комплаєнса хворих на алкогольну залежність та система його психокорекції: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.04 / Н. М. Лісна ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено соціально-демографічні, клінічні та психологічні фактори формування комплаєнса хворих. Розроблено критерії діагностики рівня та типів додержання пацієнтами терапевтичного режиму, згідно з якими виділено такі варіанти комплаєнса: повний (20,00 %), частковий (62,22 %), низький (17,78 %); конструктивний (4,44 %), формальний (15,56 %), пасивний (18,89 %), симбіотичний (11,11 %), нестабільний (27,78 %), негативістичний (7,78 %), дефіцитарний (14,44 %). Створено систему психологічної корекції, спрямовану на підвищення мотивації до лікування й оптимізацію дотримання терапевтичного режиму хворими даної категорії. Проведено оцінку результативності розробленої системи психокорекції, яка доказала її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.021.11-5
Шифр НБУВ: РА376706 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Лісна М. І. 
Українська перекладна лексикографія: проблема безеквівалентності (друга половина XX ст. - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / М. І. Лісна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 18 с. — укp.

Розглянуто безеквівалентність на семантичному рівні, яка виявляється під час зіставлення мовних картин світу, зокрема, у перекладних словниках. Виділено чинники формування безеквівалентних значень. Проаналізовано рівні відмінного членування світу мовами - генетичний, психологічний, соціальний та лінгвальний. Проведено огляд сформованих у мовознавстві поглядів на безеквівалентність, виділено типи безеквівалентних значень, подано їх характеристику. Систематизовано реалії та власне мовні безеквіваленти за належністю до матеріальної чи духовної, суспільної або індивідуальної сфери життя людини. Визначено застосовувані в українській перекладній лексикографії способи передачі безеквівалентних одиниць. На матеріалі восьми англо-українських і шести німецько-українських словників, опублікованих у другій половині ХХ ст. - на початку ХХІ ст., розглянуто вади лексикографічної репрезентації безеквівалентів: невнормованість транскодованих відповідників, неповна або спрощена передача безеквівалентів, помилковий паралелізм, порушення нормативних і стилістичних вимог сучасної української мови. Для подолання цих недоліків запропоновано комплексні методи опрацювання реалій і власне мовних безеквівалентів у перекладних словниках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-4 г
Шифр НБУВ: РА381893 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Лісна-Міськів Н. Є. 
Праксеологічні засади підготовки майбутніх медичних сестер до професійної діяльності / Н. Є. Лісна-Міськів. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх бакалаврів сестринської справи. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити ефективність організаційно-педагогічних умов і структурної моделі підготовки майбутніх медичних сестер-бакалаврів до професійної діяльності на праксеологічних засадах. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, анкетування, опитування, бесіди, педагогічне спостереження, методи експертного оцінювання, тестування, прогнозування, педагогічне моделювання, методи математичної статистики. Вперше визначено й теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх медичних сестер-бакалаврів до професійної діяльності на праксеологічних засадах та розроблено структурну модель формування готовності майбутніх медичних сестер-бакалаврів до професійної діяльності на праксеологічних засадах, що має блочну структуру та складається з цільового, змістового, технологічного, діяльнісного, результативного блоків. Конкретизовано можливості праксеології та досліджено потенціал праксеологічного підходу у формуванні готовності медичних сестер-бакалаврів до професійної діяльності під час вивчення навчальних дисциплін гуманітарної і соціально-економічної підготовки та професійної і практичної підготовки. Удосконалено діагностичний інструментарій для дослідження стану сформованості готовності майбутніх медичних сестер-бакалаврів до професійної діяльності на основі визначених компонентів (мотиваційно-ціннісного, теоретико-когнітивного, практико-конативного, особистісно-рефлексивного), критеріїв (мотиваційного, знаннєвого, діяльнісного, аналітичного) та їх показників за творчим, достатнім, реконструктивним, репродуктивним рівнями. Уточнено сутність наукових дефініцій «професійна підготовка майбутніх медичних сестер-бакалаврів», «готовність до професійної діяльності» та «праксеологічні засади». Набули подальшого розвитку теоретичні та практичні засади впровадження ідей праксеологічного підходу у професійну підготовку майбутніх медичних сестер.^UThe professional training of future bachelors in nursing is the research object. The research aim is as following: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of organizational and pedagogical conditions and the structural model of preparation of future nurses-bachelors for professional activity on a praxeological basis. Research methods: analysis, synthesis, generalization, systematization, questionnaires, surveys, conversations, pedagogical observation, methods of expert evaluation, testing, forecasting, pedagogical modeling, methods of mathematical statistics. For the first time the organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of future nurses-bachelors for professional activity on praxeological bases are determined and theoretically substantiated and developed a structural model of formation of readiness of future nurses-bachelors for professional activity on praxeological bases, which has a block structure and consists of target, semantic, technological, activity, effective blocks. The possibilities of praxeology are specified and the potential of the praxeological approach in the formation of the readiness of bachelor nurses for professional activity during the study of the disciplines of humanitarian and socio-economic training and professional and practical training is investigated. Diagnostic tools for studying the state of readiness of future nurses-bachelors for professional activity on the basis of certain components (motivational-value, theoretical-cognitive, practical-conative, personal-reflexive), criteria (motivational, cognitive, activity and analytical) are improved. indicators for creative, sufficient, reconstructive, reproductive levels. The essence of scientific definitions “professional training of future nurses-bachelors”, “readiness for professional activity” and “praxeological principles” is specified. Theoretical and practical bases of introduction of ideas of the praxeological approach in professional training of future nurses have received further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського