Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (160)Реферативна база даних (815)Книжкові видання та компакт-диски (138)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=THINK$<.>+<.>K=TANKS$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 263
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гладун Г. І. 
Правова допомога як соціальний феномен / Г. І. Гладун. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню філософсько-правової концепції правової допомоги як соціально-правового феномена на основі застосування структури філософського знання (онтології, гносеології, методології, аксіології, антропології, праксеології). Зокрема, визначено особливості філософсько-правового аналізу правової допомоги, що дозволяють на основі загальнонаукової методології дослідження феномена правової допомоги сформулювати його із доктринально-ідеологічного, стратегічного та інструментального компонентів. Перші з них окреслюють той чи інший тип праворозуміння, другі – арсенал основних засобів досягнення мети, треті дають змогу виробити у дослідника сукупність стійких уявлень про право та досліджуваний об'єкт.^UThe dissertation is devoted to the outline of the philosophical and legal concept of legal assistance as a social and legal phenomenon on the basis of the application of the structure of philosophical knowledge (ontology, epistemology, methodology, axiology, anthropology, praxeology).In particular, the peculiarities of the philosophical and legal analysis of legal aid are determined, which allow to formulate it from the three components of the doctrinal-ideological, strategic and instrumental principles based on the general scientific methodology of the study of the phenomenon of legal aid. The first of them outline one or another type of legal thinking, the second one is the arsenal of the main means of achieving the goal, the third one enables to develop a set of stable representations about the right and the object under investigation from the researcher.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Злортник О. Й. 
Комунікативний простір музичного мистецтва України кінця ХХ – початку ХХІ століття. / О. Й. Злортник. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню комунікативного простору музичногомистецтва України, оскільки сучасний науковий дискурс виявляє стійке тяжіннядо теоретичної платформи просторової парадигми. Відповідно до загальноїтенденції на діалогічність, комунікативні можливості мистецтва стають найбільшпріоритетною галуззю в дослідженні художньої культури. Ввведення поняття«простір» до музичної практики передбачає розгляд музичного жанру вспіввідношенні з існуючими у реальній дійсності моделями людської комунікації,що знайшли свій відбиток у музиці. Матеріалізована у витворі мистецтва творчаактивність автора представляє ядро простору мистецтва, координати якогонескінченні у своїй протяжності. Простір світового мистецтва виступаєконтекстом актуалізації творчих інтенцій композитора-творця, що здійснюються вавторських стратегіях самовираження – самоінтерпретації. Мова музичногомистецтва виступає універсальним комунікаційним інструментом культурногопростору. Музична мова як сукупність засобів музичної виразності занурена уполе семіосфери – простір, що є необхідною передумовою музичної комунікації іобумовлений всією соціокультурною системою суспільства.У музичній сфері мережевої доби формуються нові напрямки, інститути,центри, з'являються нові типи організаційних систем, види діяльності –фундаментальні процеси, які ведуть до зміни вигляду культурного простору.Електронний мережевий комунікативний формат акумулює у собі можливостівсіх попередніх комунікативних засобів, володіє величезним культуротворчимпотенціалом і стимулює до породження культурного різноманіття. Глобальнийінформаційний простір збільшив поле поширення музичної культури, таможливість залучення потенційних споживачів, оптимізував процес консолідаціїчленів музичної спільноти, відкрив додаткові можливості для посиленнякомунікативних взаємодій у музичному середовищі і стрімкого прискоренняобміну інформацією та знаннями.Комунікативні функції простору музичного мистецтва найбільш яскравопроявляються під час здійснення такої сучасної форми соціокультурної мистецькоїдіяльності як фестивальний проект. Доведено, що процес розвитку міжкультурнихкомунікацій учасників музичних фестивалів характеризується поєднаннямпотенціалу полімодального музичного середовища і активної участі особистості втворчій соціокультурній діяльності. У фестивальному спілкуванні музикаемоційно збагачує комунікативну подію, транслює творчі переживання, сприяємасовому охопленню і гуртуванню реципієнт-аудиторії, руйнує психологічні такультурні бар'єри між учасниками.Ключові слова: культурний простір, комунікативний простір, музичнемистецтво, композитор, музична мова, фольклор, фестивальний проект, музичнийфестиваль.^UThe dissertation is devoted to the research of the communicative space ofcontemporary Ukrainian musical art, since modern scientific discourse reveals a steadygravitation to the theoretical platform of the spatial paradigm. In accordance with thegeneral trend of dialogue, the communicative possibilities of art become the mostpriority area in the study of artistic culture. Introduction to the notion of "space" tomusical practice involves consideration of the musical genre in relation to actual modelsof human communication that have found their imprint in music.The chronological boundaries of the study cover the period of the end of the XX –beginning of the XXI century. and due to the peculiarity of the processes of formation ofthe world's socio-cultural space of information and network days.Study of space as a semantic phenomenon in musical art determines one of thedirections – the study of space as a system from the standpoint of the integrity andfunctionality of its varieties – in fact, modern practice, confirms their interpenetration inmusic and many other phenomena of socio-cultural life of man. The introduction of theconcept of "space" to musical practice involves consideration of the musical genre inrelation to actual models of human communication that have found their imprint in music.Materialized in the work of art, the creative activity of the author represents the coreof the space of art, whose coordinates are infinite in their length. The activities of thecomposer, reflecting his artistic and aesthetic outlook, is the content of the author'sstrategies developed in the art space. The strategic trajectories of the modern author, whichhave a communicative orientation, tend to plurality and polymodality. The space is manmade,since it is formed by a creatively active personality, but at the same time, the spaceis constructed by existing artistic objects, and is a system capable of self-development. Aspace that is both self-organized and organized is a synergistic view of art as a system.The language of musical art acts as a universal communicative tool of culturalspace and performs several important functions: the function of communication; thefunction of transmitting and storing information; a function of expressing feelings andemotions of a person; formation of thinking; the accumulation of human experience.Musical language becomes a means of communication, knowledge, national identity,preservation and transfer of experience and traditions of musical culture of the people.Musical language, as a collection of musical expressions, is immersed in the field of thesemiosphere – space, which is a prerequisite for musical communication and is due tothe entire socio-cultural system of society.The work of art as a subject of artistic communication is characterized by thedialogue of its internal structure, and due to the dialogic nature of its structure, the work actsas a potential sign system. The work of art arises as a process and result of relations betweenthe artist and the creative material, thus representing a new quality that arises at theintersection of single authorial operations and general operations of the socio-cultural field.The procedural nature of musical communication seems to be an open, complexand organized system that provides the circulation of heterogeneous auditory, visual andother information in a large time space that is covered by the musical culture of society.The modern structure of the musical-communicative process includes several main areas –composer, musical manager, performer, critic music critic, and listener-recipient, whichare considered in a single system of communicative communications. The study showsthat all of these areas interact sequentially and in parallel, and on the principle of feedback.Communicative functions of the space of musical art most clearly manifest duringthe implementation of such a modern form of socio-cultural artistic activity as a festivalproject. Taking into account the nature and specifics of the organization of culturaldialogue in the musical creativity


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Максимова А. Б. 
Розвиток проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці / А. Б. Максимова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців із графічного дизайну.Предмет дослідження – педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці в мистецьких закладах вищої освіти.У дисертації визначено й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків: індивідуалізація і диференціація професійної підготовки фахівців із дизайну; стимулювання професійного інтересу до здійснення проектної діяльності; реалізація механізмів педагогічної рефлексії; розроблення і комплексне впровадження до освітнього процесу мистецьких закладів вищої освіти інтегративного навчально-методичного комплексу (авторські програми із спецдисципліни «Проектування», навчальні посібники тощо). Розроблено модель розвитку проектної культури майбутніх фахівців із графічного дизайну в мистецьких закладах вищої освіти, що структурно охоплює цільовий, теоретико-методологічний, технологічний та оцінно-результативний блоки. Розкрито суть і структуру проектної культури. Уточнено зміст поняття «проектна культура майбутніх дизайнерів-графіків» як складного соціокультурного і психолого-педагогічного феномену, що полягає у вищому прояві проектного мислення, яке реалізується в дизайнерській проектній діяльності.^UThe object of research – the training of future specialists in graphic design.The subject of the research – the pedagogical conditions for the development of project culture of future graphic designers in vocational training in art institutions of higher education.In the dissertation the pedagogical conditions of development of the project culture of future designers-graphic artists (individualization and differentiation of professional training of design specialists, stimulation of professional interest in the implementation of project activities, implementation of mechanisms of pedagogical reflection, development and introduction of the author's integrative teaching-methodical complex) are determined and experimentally tested.The conceptual basis for providing the pedagogical conditions for the development of the project culture of future graphic designers is the culturological, personal-oriented, competency, systemic, acmeological and activity approaches. The model of development of the project culture of future graphic designers is presented, which visualizes the integrity of the goal, tasks, approaches, principles, structure, stages, organizational forms, methods, means, pedagogical conditions, criteria, indicators and levels of development of the project culture, structured in the target, theoretical-methodological, technological, evaluation-result blocks; performs illustrative, explanatory functions and enables to identify possible ways and means of improving the quality of design education. The technology of stage-by-stage development of project culture combining three stages (propaedeutic, preparatory, professional identification, creative self-realization in the project activity) and actualizes the development of artistic and aesthetic qualities, associative-figurative thinking, promotes deepening of theoretical knowledge, improvement of practical abilities in creating integral harmonic images, perspective image projects, forecasting trends in the formation of graphic design.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Петренко І. І. 
Аналітичні центри як суб'єкти формування публічної політики. / І. І. Петренко. — Б.м., 2019 — укp.

Концептуалізовано сутність публічної політики, визначено її характеристики, структуровано основних суб'єктів публічної політики, наведено авторське визначення поняття “аналітичні центри”, виокремлено їх функції, запропоновано дихотомічний підхід до типологізації аналітичних центрів, а також розглянуто аналіз публічної політики як сферу діяльності аналітичних центрів.Проаналізовано “фабрики думок” у США як функціональний прототип сучасних аналітичних центрів, виокремлено особливості розвитку аналітичних центрів у Великобританії, Франції, Німеччині, Російській Федерації, а також досліджено їх взаємодію з політичними інститутами, визначено специфіку становлення системи аналітичних центрів в Японії, Китаю та Австралії.Концептуалізовано і проаналізовано особливості інституційного оформлення й еволюції аналітичних центрів, досліджено внутрішню організацію діяльності аналітичних центрів як неприбуткових організацій, розглянуто взаємодію аналітичних центрів між собою, державою й іншими акторами публічної політики.^UThe essence of public policy is conceptualized, its characteristics are determined, the main subjects of public policy are structured, the author's the concept of "analytical centers" is defined, their functions are identified, the dichotomous approach to the typology of analytic centers is proposed, and the analysis of public policy as a sphere of analytical centers activity is considered.The think tanks in the USA as a functional prototype of contemporary think tanks are analyzed, the peculiarities of the development of think tanks in the United Kingdom, France, Germany, Russia are analyzed, as well as their interaction with political institutions, the specifics of the formation of a system of think tanks in Japan, China and Australia are defined.The peculiarities of institutional design and evolution of analytical centers are conceptualized and analyzed, internal organization of activity of analytical centers as non-profit organizations is researched, interaction of analytical centers with each other, the state and other actors of public policy is considered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Кришовська О. О. 
Соціально-психологічні умови міжособистісного взаєморозуміння в інтернет-спілкуванні / О. О. Кришовська. — Б.м., 2019 — укp.

Дослідження присвячено вивченню соціально-психологічних умов синхронного текстового діалогічного комп'ютерно-опосередкованого спілкування, що мають вплив на виникнення та підтримання взаєморозуміння між співрозмовниками. Побудовано концептуальну модель психологічних умов взаєморозуміння в інтернет-спілкуванні, в якій представлено мотиваційні, темпоральні, стилістичні і процесуальні умови, умови емоційного обміну, а також онлайн-активність особистості та визначено їхній соціально-психологічний зміст. Виявлені основні ознаки взаєморозуміння в синхронному діалогічному текстовому онлайн-спілкуванні Встановлено зв'язки між рівнем взаєморозуміння і характеристиками мотивації співрозмовників до онлайн-спілкування, досвідом користування інтернетом, комунікативної компетентністю та особливостями взаємодії з партнером по спілкуванню, а також різними аспектами онлайн-активності комунікантів – створенням і розповсюдженням творчих медіапродуктів, досвідом онлайн-комунікації, вибірковістю і критичністю споживання інформації у віртуальному просторі. Запропоновано тренінгову програму для підвищення взаєморозуміння в онлайн-спілкуванні молоді в інтернеті.^UThe research is devoted to the study of the socio-psychological conditions of synchronous textual dialogical computer-mediated communication that have an influence on the emergence and maintenance of mutual understanding between the interlocutors. The main groups of psychological conditions of mutual understanding in the Internet communication are identified and applied in the conceptual model (motivational, temporal, stylistic and procedural conditions, conditions of emotional exchange as well as personal online-activity).The concept of mutual understanding is investigated theoretically and empirically, and through the prism of the views of ordinary Internet users is defined as the ability of the interlocutors to listen and hear the views of each other, respond adequately to it, and eventually generate a common view in the process of communication.The main side characteristics of the existence of mutual understanding in the synchronous dialogical textual online communication are detected: belief that the task was fulfilled and the purpose of communication has been achieved; there is no desire to change anything in a created product; the feeling of completeness of the conversation; a pleasant impression of the process of communication and its outcome; a desire to continue communication with a partner; rather fast pace of conversation; lack of awareness of the flow of time; immersion in the process of communication; a feeling that the partner is attentive; high evaluation of knowledge of the partner and respect for him.It is determined that the time characteristics of an online conversation between two interlocutors are related to the impression of the participants of the conversation from this conversation and the evaluation of its results. In particular, the shorter average length of the pause between the replica of the communicant and the reaction from their interlocutor is due to a higher appreciation of the mutual understanding in the dialogue, the results of communication and a more pleasant impression of the content of dialogue and communication with the partner. Contrarywise, the feedback with the mutual understanding is inherent in the actions of the interlocutors where there are consciousness of talk time and time checking. A low level of mutual understanding is inherent in dialogues in which the interlocutors firstly seek to convince each other in their correctness, allow long pauses between replicas, have a limited time to discuss the desired topics, and have lower appreciation of each other's competence.Personal characteristics of the communicants – a broad outlook, sensitivity to the emotions of the interlocutor as well as their subjective positive attitude towards the competence and reliability of the interlocutors – are the conditions that promote mutual understanding in online communication. The high level of Internet activity of the person involved in the dialogic online communication contributes to a better mutual understanding, especially with regards to components related to the application of critical thinking and the experience of communication in the virtual space. Based on the characteristics of their motivation to online communication, the experience of using the computer and the Internet, communicative competence and the features of interaction with the communication partner, there are four types of online-communicators in social networks: "harmonious", "non-motivated", "migrants from off-line" and "self-confident".For the formation of personal qualities and communicative skills among students, a training program "Training of smart online-communication" was developed. It contains information and exercises that can be used in programs aimed at increasing media-literacy and communicative competence among students. Participation in the training contributes to the reduction in the number of negative emotions that participants experience during Internet communication due to the difficulty in perception of the personal image, behavior and emotions of the interlocutor and the content of their messages, which leads to false attempts to identify the reasons for misunderstanding between the partners, as well as the decreased effectiveness of communication. The development of skills and realization of practices, related to cognitive, creative, communicative and contact aspects of online activity, promotes mutual understanding in online dialogues. This communication is two-way, in a sense of gaining experience in effective online communication that is characterized by mutual understanding between the interlocutors, also contributes to increasing the online activity of the communicator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Коропецька О. І. 
Сучасний британський парентальний дискурс: когнітивно-семантичний аспект / О. І. Коропецька. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню когнітивно-семантичного аспекту сучасного британського парентального дискурсу та укладанню когнітивних карт його видів.Визначено теоретико-методологічне підґрунтя дослідження когнітивно-семантичного аспекту СБПД. Установлено поняттєвий, образний та ціннісний складники дискурсотвірного концепту PARENTHOOD. Сформовано домени кооперативного та конфліктного типів СБПД як базові кванти релевантної інформації, виявлено значущі з них, а також у їх межах – концепти-автохтони для типів СБПД. Зафіксовано міжавтохтонні корелятивні пари, а також описано логіко-семантичні типи зв'язків між ними. Верифіковані автохтони та їх конфігурації відтворено в когнітивних картах кооперативного та конфліктного типів СБПД, що унаочнюють їхні концептосистеми. Досліджено вербалізацію базових британських концептів у СБПД та встановлено їхню релевантність для СБПД.Ключові слова: парентальний дискурс, домен, концептосистема, когнітивна карта, концепт, лінгвокультурний концепт.^UThe thesis is dedicated to the study of cognitive-semantic aspect of the modern British parental discourse (MBPD) and to the elaboration of the cognitive maps of its two types.Parental discourse is viewed as a non-institutional household discourse, which is a segment of a family discourse representing the thinking-and-speech interactions between parents and children in the family.A complex analysis of the multilevel cognitive dimension of MBPD included the following stages: the notional, figurative and axiological layers of the metachtone PARENTHOOD (a discourse forming concept) were analyzed; the verbal means of mental units of conceptual system of MBPD were grouped into domains and the most significant among them were statistically verified in the cooperative and conflict types of MBPD respectively; verification of statistically meaningful concepts in every domain was carried out; relations between autochtons, their quantitative and qualitative characteristics were identified; cognitive maps of the cooperative and conflict types of MBPD were designed.Key words: parental discourse, domain, conceptual system, cognitive map, concept, linguo-cultural concept.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Копелюк О. О. 
Фортепіанна творчість Івана Карабиця: феноменологія стилю / О. О. Копелюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню фортепіанної спадщини І. Карабиця в дискурсі феноменології стилю, в межах якої висвітлена унікальна постать видатного композитора, його життєтворчість та внесок в українську музичну культуру ІІ половини ХХ ст. Зміст поняття «феноменологія стилю» розкрито через єдність композиторського і виконавського мислення.Встановлено періодизацію творчості митця завдяки всебічному аналізу повного корпусу творів для фортепіано. Доведено, що ранні фортепіанні твори (Соната, Сонатина, Варіації, цикл «Прелюдія та токата», фортепіанний концерт №1) стали підґрунтям кристалізації творчих методів митця. На етапі ранньої зрілості (фортепіанний концерт № 2, цикл 24прелюдії») виявлено особистісне світовідчуття через наявність генеральної стильової інтонації. Творча зрілість позначена універсалізацією фортепіанного стилю. Завдяки встановленій періодизації визначені стильові константи фортепіанної творчості І. Карабиця: гармонічна інтонація, темброво-фактурний комплекс, гостре відчуття ритму, взаємодія камерності та симфонізму, симфонізація фортепіанного викладу. Вказано на роль виконавської концепції, яка є шляхом до розуміння, усвідомлення та відтворення композиторського тексту.^UThe thesis is devoted to substantiation of I. Karabyts piano heritage significance in the discourse of the phenomenology of style, within which the unique figure of the outstanding composer, his creative life and contribution to the Ukrainian music culture of the second half of the 20th century is reflected. The content of the “phenomenology of style” concept is disclosed through the unity of composing and performing thinking: as a phased introduction to the spiritual aura of creative life, starting from the study of the piano style evolution to the creation of the own concepts of the artist's works by contemporary performers. It is mentioned on the state of modern “Karabyts studies”, which contains the first G. Ermakova's monograph (1983), articles of panoramic character in the collection “Vivere memento” (2003); two PhD theses by O. Haluzevska (2007) and O. Gurkova (2017). The stylistic constants of I. Karabyts creativity are determined: the general stylistic intonation (established modeharmonic, metro-rhythmic as well as texture and timbre complexes), chamber, symphonic style and symphonization of piano presentation. The role of performance concept, which is a way to understand, comprehend and reproduce a composer's text is highlighted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Шохов О. С. 
Стратегії дослідження комунікації: парадигмальний аспект / О. С. Шохов. — Б.м., 2019 — укp.

Дослідження комунікації – один з мейнстримів сучасної філософії. «Комунікативний поворот» спричинив появу різноманітних ракурсів вивчення комунікації в усіх гуманітарних дисциплінах. Ці доробки нині потребують осмислення і узагальнення. Кожен дослідник намагається дати власну відповідь на питання про те, чим є і чим не є комунікація, і завдяки розмаїттю запропонованих відповідей ситуація ще більше заплутується. Стає нелегко зрозуміти, що таке комунікація сама по собі, та й саме питання про те, що таке комунікація, набуває багатьох додаткових вимірів. Метою дисертаційної роботи є виявлення багатовимірністі парадигмального впливу на суб'єкта-дослідника при конструюванні стратегії дослідження комунікації.У роботі отримало подальший розвиток уявлення про парадигмальний аналіз як про процес виявлення підстав, на які спирався дослідник під впливом різних установок.Зроблений висновок про те, що суб'єкт-дослідник завдяки входженню в ситуацію спостереження на першому рівні рефлексії переживає дисоціацію, а згодом дисперсію і трансформується в композицію комунікативних станів, що безперервно перезбируються. При вхоженні в стан рефлексії другого рівня суб'єкт- дослідник перезбирує себе наново і віднаходить себе як цілістність у становленні, що втримується автокомунікацією. Децентрована рефлексія (різновид рефлексії другого рівня) виявляється важливим інструментом парадигмального аналізу, оскільки дозволяє послідовно стати на місце іншого дослідника, проаналізувати впливи, яким він піддається, а також ніби «із середини» прожити різні дослідницькі ракурси і особисті вибори, що формують індивідуальну стратегію.В роботі проаналізовані уявлення про комунікацію, що виникли під впливом різних парадигм (парадигми складності, системної парадигми в розумінні Н.Лумана, мережевої парадигми, парадигми комунікативного розуму та ін.). Зроблений висновок про те, що парадигми і дослідницькі стратегії взаємно доповнюють одне одну. Парадигма диктує, в який саме спосіб повинно будуватися дослідження, щоб відповідати критеріям науковості, зафіксованим у даній дисципліні, в даному науковому співтоваристві, в даний момент часу. Стратегія дослідження – це шлях, обраний конкретним дослідником, в якому можуть поєднуватися різноманітні епістемічні, парадигмальні, методологічні, теоретичні впливи, а також вплив численних «поворотів». Водночас в обраній стратегії виявляється індивідуальне творче, авторське начало дослідника. Введений у науковий обіг термінологічний конструкт «знаннєве тіло», що являє собою комплекс знань, які увійшли «у плоть і кров» суб'єкта, стали своєрідним аналогом тіла, вирощеного не з білкової матерії, а із «знаннєвої».Розроблене уявлення про парадигму як про своєрідний синтез дослідницьких конструктів, що виникають і постійно перезбируються в комунікації наукового чи філософського співтовариства.Парадигми, епістеми, методологічні підходи, під впливом яких опиняються учасники співтовариства, метафорично зрівнені з комунікативними станами співтовариства, композицією яких наперед визначається комунікація його учасників.Сформульоване уявлення про комунікацію як про дослідницький конструкт, який кожен дослідник «збирає» для вирішення власних наукових і філософських завдань. Запропоноване трактування комунікації як драйвера подієвого часу, здатного змінювати конфігурацію сталих зв'язків та асоціацій між акторами, створювати умови для перезбирання систем або мереж і бути провідником контингентності в ситуації «тут і тепер».Ключові слова: децентрована рефлексія, дослідницький конструкт, збирання, знаннєве тіло, комунікація, конститутивні елементи парадигми, парадигма, стратегія дослідження, суб'єкт-дослідник.^UCommunication studies are in the mainstream of modern philosophy. "Communicative turn" led to the emergence of various perspectives, connected with the research of communication in all humanitarian disciplines. Each researcher tries to give his own answer to the question of what communication is and what is not, and thanks to the diversity of the proposed answers, the situation is even more confusing. It is not easy to understand what communication is by itself, and the question “what is the communication ” takes on very many additional dimensions. The epistemic complexity is arising such more that any attempt to see the “forest behind the trees” or to discover the thread of Ariadne in the constantly created labyrinth of intellectual searches becomes relevant.The aim of the dissertation is to analyze communication research strategies in the context of paradigm influences that are experienced by various researchers.A terminology construct “research strategy” has further developed in this dissertation. It allows speaking about personal choice in situations of polyparadigmality thinking. Thereby a certain research position, which allows us to keep a balance between different vectors of meaning attractions, becomes possible. It is concluded that the subject-researcher, due to the entry into the observation situation in the first reflexion level state, experiences dissociation and then dispersion. The dissertation shows how the classic researcher has transformed into the continuously reassembled integrity of its own communicative conditions held by auto-communication at the second-level reflexion state. One type of this reflexion is “decentralized reflexion” that becomes an important tool for paradigm analysis because it allows us to consistently take the place of every researcher, analyze the influences that he is experiencing, and to live from the inside various research angles and personal choices that form an individual strategy.The work develops further the concept of paradigm analysis as the process of identifying the bases on which the researcher relied under the gravitation of various paradigmatic (epistemic) influences. The metaphor of the surfer researcher, which slides along the waves created by the centers of paradigmatic attraction, is used. Surfer has to keep away all these centers because he wants to be independence from them. Another way he can lose his philosophy reflexive position.The dissertation considers ideas of communication that have developed in different directions of thinking (the paradigm of complexity, the system paradigm (N.Luhmann's version), the network paradigm, the paradigm of “communicative rationality”, etc.).It is concluded that paradigms and research strategies complement each other. The paradigm prescribes exactly how the research should be built in order to meet the scientific criteria established in this discipline in this scientific community at one time or another. The research strategy is the path chosen by a particular researcher in which various epistemic, paradigmatic, and methodological influences can be combined. At the same time, the strategy reveals the author's creativity, his own contribution.A terminological construct “knowledge body” introduced into scientific use. It can be explained as a complex of knowledge that entered “into flesh and blood of researcher”, became a peculiar analog of a body grown not from protein matter, but from the paradigms and scientific knowledge of the community.The concept of the paradigm was developed as a kind of synthesis of research constructs, arising and constantly re-assembling in the communication of the scientific or philosophical community.Paradigms, episteme, methodological approaches, influenced by community members, are metaphorically compared with the communicative states of a community, the composition of them predetermines the communication of its members.It was proposed the concept of communication as a “research construction” that each researcher “assembles” to solve his own scientific and philosophical problems. This dissertation contains an interpretation of communication as a driver of event-time, capable of changing the configuration of established connections and associations between actors, creating conditions for reassembling systems or networks and being a conductor for contingency in the situation “here and now”. Keywords: research strategy, subject-researcher, assembly, communication, paradigm, constitutive elements of a paradigm, decentralized reflexion, knowledge body, research construct.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Яготін Р. С. 
Індивідуалізація педагогічного контролю адаптованості студентів до фізичних навантажень / Р. С. Яготін. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, скерованим на обґрунтування теоретико-методичних засад індивідуалізованого педагогічного контролю адаптованості студентів до фізичних навантажень як основного засобу вдосконалення організації навчального процесу з фізичного виховання в закладах вищої освіти. У роботі подано нове розв'язання науково-прикладної проблеми розроблення індивідуалізованого педагогічного контролю на заняттях з фізичного виховання шляхом визначення адаптованості особи до фізичних навантажень. Розроблено модель індивідуалізованого контролю й методику визначення ступеня адаптованості студентів ЗВО до фізичних навантажень. Отримано доказову базу, яка підтверджує ефективність застосування запропонованої методики в контексті реалізації індивідуалі¬зованого педагогічного контролю на заняттях з фізичного виховання.^UDissertation is a comprehensive study aimed at substantiating the theoretical and methodological foundations of individualized pedagogical control of students' adaptation to physical loads as the main means of improving the organization of the educational process in physical education in higher educational institutions. The paper presents a new solution to the scientific and applied problem of developing individualized pedagogical control in the classroom for physical education by determining person's adaptation to physical loads. The research of individual peculiarities of students' psychophysical state is carried out using the following selected criteria: body mass index; Pignet index; strength index; run speed; coordination; dynamic strength; power endurance; high power; flexibility; duration of latent period of complex visual-motor reaction; level of sensorimotor excitation; sensorimotor accuracy level; the speed of a leading hand; coefficient of functional asymmetry; activity of thinking; potential of cardiorespiratory system. The results of the correlation and factor analysis showed a high level of interconnections between the indicators that assess the physical and psycho-physiological state of the students and allowed to establish the importance of the significant contribution of the following factors that determine the adaptation of the individual to physical activity: «motor», «sensorimotor», «somatic» and «exciting». The work presents the author's proposed method for determining the degree of students' adaptation to physical loads, and the obtained evidence base confirming the effectiveness of its use in the context of implementing individualized pedagogical control in physical education classes. The developed method for determining the degree of students' adaptation to physical load has a real prospect of introduction into the educational process since it is the complex and individual pedagogical control which takes into account the peculiarities of the person's physical and psychophysiological state that is valid and most appropriate for improving the organization of physical education classes.Key words: individualization, students, pedagogical control, methodology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Процька С. М. 
Комп'ютерно орієнтована методика формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів / С. М. Процька. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 13.00.10 "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті". – Інститут інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України. – Київ, 2019.У дисертації досліджено проблему теоретичного обґрунтування та розроблення науково-методичного комп'ютерно орієнтованого супроводу формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів. Розроблено комп'ютерно орієнтовану методику формування професійно-педагогічної компетентності (КОМФППК) майбутніх учителів-філологів, складниками якої є мета, зміст, комп'ютерно орієнтовані (КО) форми, КО методи й КО засоби навчання. Визначено та схарактеризовано структуру професійно-педагогічної компетентності (ППК) (предметна, інформаційно-цифрова, комунікативна, особистісна) майбутніх учителів-філологів та визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Виокремлено й схарактеризовано педагогічні умови реалізації КО методичної системи формування ППК майбутніх учителів-філологів. Розроблено модель КО методичної системи формування ППК майбутніх учителів-філологів. Розроблено і впроваджено навчально-методичний комплекс використання КОМФППК майбутніх учителів-філологів в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти (ЗВО).Ефективність розробленої методики перевірена експериментально. Основні результати дослідження впроваджено у навчання майбутніх учителів-філологів у ЗВО.^UThe dissertation studies the problem of using the computer-based methodology of formation of a professionalism-related pedagogical competency (CBMFPPC) of future teachers-philologists in the educational process settings in higher education institutions (HEI). The theoretical substantiation and development of the COMFPPC for future teachers of philology, the components of which are the goal (objectives) of learning (the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists), learning content (the educational material for the disciplines of Pedagogy, as an example, for the students of the Bachelor's degree programmes, specialisation reference details are 014 “Secondary education”, 035 “Philology”, 01 Education, 03 Humanitarian sciences), computer-based forms of educational process organisation (classes (lectures, seminars, workshops, trainings and face-to-face classes, tutorials); self-study work; practical-experience-to-gain classes; monitoring arrangements), computer-based methods (the project-based learning method, cooperative learning, interactive methods: computer-based learning, methods of computer-based monitoring of students' preparedness for studies, computer-based methods of learning process monitoring and self-control, creating digital narratives) and computer-based learning tools (е-libraries, cloud services, e-social networks, special technologies for increasing the efficiency of designing and using CBLS network technology in е-DL, educational portal and modern mobile devices). We determined and characterized the structure of the professionalism-related pedagogical competence (subject, informational-digital, communicative, personal) of the future teachers-philologists and criteria (a motivation-based and goal-setting criterion, a professionalism and cognitive criterion, a vocational and cognitive criterion, a reflexive and evolutional criterion). We defined indicators and levels of their formation (elementary (reproductive) level, basic level and creative (advanced) level). Our thesis outlines and characterizes the pedagogical conditions of implementation of computer-based methodical system for the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists: the provision of a professional context; flexibility in the selection of forms and methods in the process of application; the involvement of the future teachers in the process of mastering the use of computer-based tools regarded as an activity that simulates various aspects of their future professional activities; performing the monitoring of the quality of the educational process. We developed a model of computer-based methodical formation system for the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists in the educational process of HEI. Understanding of the phenomenon studied as a complex type of activity, which includes the following components: 1) target; 2) methodological support; 3) activity-practical; 4) content; 5) activity-correction, in our view, seems to be the basis of the construction of the model of the use of CBMFPPC for the future teachers-philologists. We developed and implemented educational and methodical support for the use of CBMFPPC by future teachers of philology in the educational process of HEI. The consolidated results of the pedagogical investigation provided the proof that the formation of the professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists combined with the application of the computer-based methodology in the process of learning Pedagogy disciplines at HEI showed to be effective if its theoretical and methodological principles had matched three aspects, namely: the structure of a professionalism-related pedagogical competency of a specialist in the pedagogical sphere, the criteria of its formedness and the specifics of learning of the future teachers-philologists, which made itself in the direction of forming of a dynamic combination of professional knowledge in them, professional skills and abilities, ways of thinking, views and values, and other personal qualities determining students' ability to successfully conduct educational and professional activities.The effectiveness of the developed method has been verified experimentally. The main results of the research were introduced into the training process of the future teachers-philologists in the HEI of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Шаповалов Є. Б. 
Удосконалення біотехнології анаеробної ферментації курячого посліду зі зниженою кількістю стоків / Є. Б. Шаповалов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню підходів до зниження кількості утворення стоків у процесі анаеробної ферментації курячого посліду. Проведено дослідження стабільності анаеробної ферментації у твердофазних умовах і запропоновано підхід до інтенсифікації процесу. Досліджено анаеробну ферментацію курячого посліду за умови рециркуляції рідкої фази з вилученням амонійного Нітрогену. Здійснено економічну оцінку обох підходів та обґрунтовано вищу економічну ефективність за використання рідиннофазної ферментації з рециркуляцією рідкої фази. Запропоновано новий метод відновлення сорбенту для вилучення амонійного Нітрогену, що передбачає економічно привабливий метод виробництва амоніаку. Розроблено біотехнологію анаеробної ферментації курячого посліду за умови рециркуляції рідкої фази, що характеризується значимим зниженням кількості стоків.^UThe dissertation is devoted to the study of approaches to reducing the amount of wastewater formation in the process of chicken manure anaerobic digestion. The possibility of recirculating the sorbent in the reactor to produce ammonia has been proposed and substantiated. Potential approaches for ammonia management have been substantiated. The possibility of ammonia regeneration was investigated and the peculiarities of the process were determined. It is revealed that the degree of decomposition of diammonium phosphate depends on the temperature. It has been proved that dry anaerobic digestion of chicken manure is characterized by low stability due to high concentrations of ammonium Nitrogen and hydrogen sulfide. It is proposed to increase the sorbent area to provide increasing of the efficiency of ammonia sorption. Biogas reactor with huger sorbent area was developed. It differs from the previously proposed reactor by the increasing of the sorption tanks number.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Мельник М. О. 
Школа правового реалізму та можливості використання її надбань у вітчизняній юриспруденції / М. О. Мельник. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації досліджено передумови виникнення й розвитку американської та скандинавської течій школи правового реалізму. Проведено аналіз філософсько-правового явища «правова реальність» у світлі різних підходів філософських та правових концепцій, в тому числі школи правового реалізму.Здійснено теоретичне узагальнення ідей фундаторів школи правового реалізму, виокремлено спільні та відмінні ознаки американської та скандинавської течій школи.Досліджено вплив висновків правових реалістів на формування та розвиток теорії юридичної аргументації. У дисертації проаналізовано концепції основоположників та послідовників школи правового реалізму, спрямовані на переосмислення основних факторів, які мають враховуватись при формулюванні юридичної аргументації суддями. Простежено шлях, вибудований школою правового реалізму, та проблематика, яка потребувала вирішення для переосмислення феномена судової правотворчості – від механічної юриспруденції до мистецтва побудови юридичної аргументації.Крім того, у дисертації розкриваються напрями вдосконалення методології та методика викладання у вищих навчальних юридичних закладах у світлі здобутків школи правового реалізму.Досліджено можливість та необхідність використання висновків школи правового реалізму для поліпшення правосуддя в Україні, зокрема, для подолання надмірного формалізму в судовій аргументації вітчизняних суддів, шляхом формулювання аргументації, наближеної до життєвих реалій, з розставленням важливих акцентів на детальному, а не формальному аналізі фактів справи та норм права, які мають бути застосовані. Визначено й проаналізовано надбання американської та скандинавської течій школи правового реалізму, які можуть бути використані з метою підвищення якості юридичної освіти та наближення її до юридичної практики.^UThe thesis (in the form of a dissertation) discloses the analysis of the preconditions of the emergence and development of the American and Scandinavian movements of the School of Legal Realism. The origins of ideas and conceptual bases of the school founders are analyzed in the research.The development of civil society, the spiritual situation, and socio-political events that took place in the late 19th – early 20th century led to new phenomena, needs and demands of a society, which have not been reflected in the previously established concepts of legal thinking. Fundamental ideas of legal positivism have not satisfied anymore the demands of a society that reflects on the refusal to recognize the central role of the state, which had been considered to be endowed with the exclusive power of lawmaking that narrowed down to the rulemaking.The positions of philosophers and lawyers come together to the idea that a person stands in the center of legal reality, his/her needs, interests that cannot be ignored. In this period, the school of legal realism begins to develop. There are two movements of the School in history: Scandinavian and American. There were other conceptual differences between these two movements, except for the geographical. While the founders of American legal realism were legal practitioners who were trying to establish ways to counteract mechanical jurisprudence in the legal proceedings, the Scandinavian movement was developed by philosophers who took steps to comprehend the essence of legal reality. The thesis focuses on the fundamentals of both movements by analyzing the core ideas of the school's founders. The analysis of the history and the founders of American and Scandinavian legal realism' fundamental ideas demonstrates that the school made significant impact on the development of legal thought both in continental and Anglo-Saxon legal systems. The determined core accents and arguments of legal realists of the American movement comprise the essentiality to bring legal theory and practice closer to social reality, which constitutes the living part of law; to analyze the interdisciplinary relations in jurisprudence and the influence of irrational elements on the process of legal perception, especially when judges decide cases. Among the researched fundamental ideas of the Scandinavian movement of legal realism, the following are highlighted: determination of the human psychology as the main source of law; comprehension of jurisprudence as the empirical science; denial of the existence of any manifestations of metaphysical phenomena in jurisprudence. The theoretical generalization of basic ideas of the school of legal realism' founders is carried out through the thesis. The common and distinguishing features of the American and Scandinavian movement are derived.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Данченко К. М. 
Кримінально-правова політика Україні у сфері покарань: філософсько-правовий аспект / К. М. Данченко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.12 – філософія права. – Хмельницький університет управління і права, Хмельницький, 2019.У дисертації з філософсько-правових позицій розглянуто сучасну вітчизняну кримінально-правову політику у сфері покарань. Доведено, що кримінально-правова політика як соціальне явище детермінується конкретним соціокультурним контекстом та конкретизує панівну систему цінностей. Проаналізовано чинні нормативно-правові акти в сфері кримінально-правової політики. Доведено, що система покарань є правовою базою, на якій ґрунтується каральна політика держави щодо застосування покарання за вчинені злочини. Разом з цим, ця система не має здатності самостійно відновлювати втрачені елементи, вони можуть бути заповнені лише завдяки зовнішньому втручанню, яке детермінується змінами у світогляді та соціально-економічному житті.Запропоновано авторське визначення кримінально-правової політики у сфері покарання як підвиду кримінально-правової політики, спрямованого на вироблення та формулювання ідей і тактичних завдань, форм, методів і механізму дії кримінального покарання на злочин з метою зменшення його негативного впливу на розвиток соціальних процесів.Досліджено сучасні тенденції формування та розвитку вітчизняної кримінально-правової політики у сфері покарань з урахуванням світоглядних змін в сучасному світі та особливостей транзитивного українського суспільства. Розкрито формування, концептуальні підходи, основні принципи та зміст кримінально-правової політики у сфері покарань. Ключові слова: кримінально-правова політика, покарання, кримінальний проступок, злочин, відповідальність, гуманізм, декриміналізація, інтеграція, сепаратизм, тероризм.^UThesis for the degree of candidate of sciences, speciality 12.00.12 Philosophy of Law. – The Khmelnytsky University of Management and Law, Khmelnytsky, 2019.The modern state criminal-policy in the field of penalties is reviewed in the dissertation on philosophical and legal positions. The scientific and theoretical study of the phenomenon of criminal law among European thinkers (and domestic ones in particular) was articulated much later than this phenomenon appeared. The philosophical and legal study of the essence of criminal law in the field of penalties is possible in the mainstream of modern humanities with the application of modern methodological approaches. Therefore, the most effective methodological approach is the socio-cultural approach, which makes it possible to analyse criminal law as a phenomenon of a specific socio-cultural space, taking into account national, historical, cultural and ideological features of a particular society.Criminal policy in the field of penalties is one of the priority directions of the modern Ukraine development, which seeks to join the European structures in order to create a European legal state with a high standard of living, culture and democracy. In its turn, political and legal integration into the European Union can only be achieved because of the formation of new ideological characteristics of the Ukrainian society, which also affects the peculiarities of the criminal law policy, each of its subspecies should be aimed at ensuring the rights and freedoms of the individual. The necessity of philosophical and legal comprehension of the phenomenon of criminal-law policy in the field of penalties is caused by the ambiguity and multidimensionality of this political and legal phenomenon, the content and forms of which are determined by a specific socio-cultural context. The scientific work focuses on the disclosure of the basic concepts and principles of modern political and legal policy in the field of penalties, as well as on the content of this type of policy. The meaningful content of the concept of «criminal-law policy in the field of penalties» as one of the types of state-power activities is determined by the specific socio-cultural context and the specification of the prevailing system of values.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Якімець Ю. М. 
Формування проектувальних умінь у майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі в процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін / Ю. М. Якімець. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена проблемі підвищення якості професійної освіти майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі шляхом формування проектувальних умінь у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін. З'ясовано теоретичні основи формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі; обґрунтовано педагогічні умови, розроблено й апробовано модель формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін; визначено критерії, показники і рівні сформованості проектувальних умінь; розроблено навчально-методичне забезпечення формування проектувальних умінь техніків-механіків автотранспортної галузі.У навчальний процес коледжу впроваджено експериментально перевірену методику формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків авто-транспортної галузі, яка передбачає: поетапне конструювання проектувальних умінь; налагодження взаємозв'язку дипломного проектування та професійно орієн¬тованих дисциплін; застосування спеціалізованих засобів ІКТ і реалізацію індивіду¬ального підходу до студентів, а також відповідний навчально-методичний комплекс^UThe thesis is devoted to the problem of improving the quality of vocational education of future technicians-mechanics of the road transport industry through the development of designing skills while studying professionally oriented subjects. The purpose of the study is to provide a theoretical substantiation and experimental verification of the pedagogical conditions for the development of future mechanics' designing skills while studying professionally oriented subjects as a preparation for diploma project. The object is the training of mechanics of road transport at higher schools (colleges). The subject is designing skills' formation while training mechanics of the road transport industry.The theoretical bases of formation of designing skills of future technicians-mechanics of the road transport industry while studying professionally oriented subjects are found out; the pedagogical conditions were substantiated, the model of forming the designing skills while studying professionally oriented subjects was developed and tested; the criteria, indicators and levels of formation of their designing skills were determined; the educational and methodological support for the formation of technicians-mechanics' designing skills was developed. The pedagogical conditions for the development of their designing skills as a means of preparing for diploma project were theoretically grounded, namely – the development of the future mechanics' motivational-value attitude towards further creative project activities; the continuity and interconnection of theoretical knowledge and practical designing skills; mastering the complex of designing skills with the help of specialized ICT tools; the integration of professional and designing skills while performing the diploma project.The main principles of the training of future mechanics for the road transport industry are the consideration of designing as an independent activity, as both a teaching method, and a component of the content of education; the purposeful teaching of students in design thinking; taking into account the peculiarities of the practical training of technicians-mechanics, based on current industry demands; the need for an individual approach to students; the development and refinement of the criteria for the designing skills formation in accordance with the requirements of employers; the awareness of design activities as a system of integrated knowledge and skills, experience in solving specific problems; and the focus on the formation of a design culture as a component of a specialist's competence. The model of formation of designing skills of future mechanics of the road transport industry while studying professionally oriented disciplines was theoretically grounded and constructed. The model is based on the modern scientific approaches and the author's theoretical positions that determine its component and consists of conceptual-methodological, content-designing, organizational-technological and criterion-value blocks. The molding pedagogical experiment revealed a significant improvement in the quality of training technicians-mechanics of the road transport industry as a result of the implementation of the developed and tested models, the pedagogical conditions and methods. A statistical verification using Pearson's chi-squared test confirmed the hypothesis of the study and showed the feasibility of introducing the author's innovations.The practical significance of the results obtained is the development and implementation of methods of forming the designing skills of technicians-mechanics of the road transport industry while studying the professional subjects using ICT, in particular the optimized content of these subjects on the basis of competence and integrative approaches and tasks for developing the designing skills through the allocation of components of a specialist's professional activities and guidelines for their use.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Фесенко Т. Г. 
Методологія гендерно-орієнтованого управління проектами та програмами / Т. Г. Фесенко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вирішено важливу науково-прикладну проблему розробкиметодологічних основ гендерно-орієнтованого управління з підвищенняцінності результатів проектної діяльності за рахунок створення нових тарозвитку відомих теоретичних основ, моделей, методів та інструментівуправління проектами та програмами. Представлено базову модель інтеграціїгендермейнстрімінгових технологій в проектний цикл. Запропонованогендерно-збалансовану модель оцінки клієнт-орієнтованості управлінняпроектами в параметрах фемінної логічної системи управління процесами,методами, інструментами взаємодії з клієнтами. Представлено модельідентифікації фемінних (креативних) інструментів та методів в системіРМВОК.Сформовано методологічну платформу застосування гендерного підходув моделювання зрілості системи управління проектами та програмами.Розроблено моделі та методи оцінки гендерної зрілості (системи управлінняпроектами та програмами; офісу гендерно-орієнтованого управлінняпроектами). Розвинуто модель вибору організаційної структури управлінняпроектом за рахунок включення рівня повноважень гендер-менеджера.Розроблено інтеграційну модель формування змісту проекту впараметрах гендерно-сенситивних вимог. Запропоновано кейси з імплементаціїгендермейнстрімінгових моделей і методів для управління галузевимипроектами (на прикладі будівництва): модель оцінки клієнт-орієнтованостібудівельного проекту; модель архітектурно-просторової доступності об'єктівбудівництва (на прикладі залізничного вокзального комплексу); модельінтеграції гендерно-сенситивних вимог стейкхолдерів-бенефіціарів у змістпроектних рішень з благоустрою міських територій; модель відборуінвестиційно-будівельного проекту. Отримані науково-прикладні результатидисертації поглиблюють існуючу методологію проектного менеджменту,фокусуючись на отриманні додаткових гендерно-цінних результатів.Ключові слова: сталий розвиток, гендерна різноманітність, гендерно-орієнтоване управління, гендерна логічна система, гендерна цінність проекту,гендерна зрілість, гендер-менеджер, офіс гендерно-орієнтованого управлінняпроектами.^UThe thesis explores the development of methodological foundations of thegender-oriented management to increase the value of the results of the project activityby creating new and developing well-known theoretical foundations, models,methods and tools for project and program management. The conceptual model of the architecture of the program is proposed in whichthe gender context is included in all stages of management: “the formulation of themission”, “strategic initiatives”, “measures (project actions)”, “expected results”,“values (final results)” on the basis of structural-logical analysis of state and localsustainable development programs.It is noted that new methodological possibilities and for organizing theeffective work of the project team through the application of creative methods andtools in all phases of the life cycle are opened with the application of gender theory.The model of identification of feminine (creative) instruments andmethods in the system of SMVC is proposed. It is presented with the necessarycharacteristics for “timely demonstration of creative thinking” in all areas of projectmanagement knowledge (apart from “project management” and “resourcemanagement” management) and project cycle phases (other than “completion”).The application of this model makes it possible to make decisions that are scientifically justified and genderbalancedin defining the boundaries of the functions and competences of the gendermanager, as well as the selection of the role assignment for the office of gender-basedproject management (PMOG): in the functional one – “PMOG-supportive”, in matrix –“PMOG-manager”, in the project – “PMOG linear”.The application of the scientific results of the thesis in the project activities ofstate administrations, local governments and higher educational institutionsconfirmed the effectiveness of gender-oriented project and program management forobtaining additional (gender) values of results.Keywords: sustainable development, gender diversity, gender-orientedmanagement, gender logic system, gender value of project, gender maturity, gendermanager, gender-oriented project management office.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Гонта В. С. 
Графічні технологічні засоби розвитку просторової уяви / В. С. Гонта. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному методологічному дослідженню факторів формування просторової уяви, системи обмежень в реалізації графічних технологій розвитку просторової уяви з подальшим виявленням прогалин у тестуванні і запропонованими засобами їх усунення, на цій основі проведено дослідно-експериментальну роботу над створеним навчально-оцінювальним курсом «PROSTIR-UA».Визначено основні складові та психофізіологічні властивості побудови психічного процесу просторового уявлення.На основі аналізу графічно-орієнтованих методик виконано типологічне ієрархічне впорядкування методів та технологій розвитку просторової уяви.Визначено основні форми подання та технологічну формалізацію загальної методики розвитку просторової уяви, що відображені у розгляді основних складових структури тестів та детальній схемі встановлених критеріїв та їх складових. В роботі проведено порівняльний аналіз тестів за технологічними ознаками, результати аналізу виявили потенційно можливі невраховані критерії існуючих тестів та підкреслили важливість алгоритмізації тестів розвитку просторової уяви. Сформовано комбінований алгоритм тестів розвитку просторової уяви, основою якого є чотири види алгоритмів, використання широкого різновиду просторових задач та додаткових елементів тестування. Встановлено основні змістовні вимоги до оформлення тестових завдань та застосування автоматизованого тестування у системі комбінованого алгоритму тесту розвитку просторової уяви.Під час реалізації графічних технологій розвитку просторової уяви були визначені деякі функціональні обмеження та оптимальна структура наповнення тестів.Створено, протестовано та впроваджено дистанційний навчально-оцінювальний курс «PROSTIR-UA» на базі системи дистанційного навчання Moodle, котрий окрім виконання головної мети – якісного графічно-технологічного та навчального процесу, ще надає можливість наповнювати навчальні курси інформаційними, навчальними та оцінюючими матеріалами.^UThe basic components and psycho-physiological properties of the construction of the mental process of spatial representation were determined.On the basis of the analysis of graphically-oriented techniques, a typological hierarchical arrangement of methods and technologies for the development of spatial awareness was performed.The basic forms of presentation and technological formalization of the general methodology for the development of spatial awareness, which are reflected in the consideration of the main components of the structure of the tests and the detailed scheme of the established criteria and their components, are determined. In the work the comparative analysis of tests according to technological features was conducted, the results of the analysis revealed potentially possible unaccounted selected criteria of the existing tests and emphasized the importance of algorithmic analysis of the spatial awareness development tests. The combined algorithm of spatial awareness development tests was formed, the basis of which are four types of algorithms, the use of a wide variety of spatial problems and additional testing elements. The basic substantive requirements for the execution of the test tasks and the application of automated testing in the system of the combined algorithm of the spatial awareness development test were established.Investigated the use of specialized mobile applications as a new tool for checking and training the development of spatial imagination. Classification of spatial games as a necessity for the systematic integration of the game software into various training courses for technical, architectural, artistic and other specialties related to spatial thinking, because each game has its own peculiarities related to the ultimate goal of the game product and its strategy. A comparative analysis of mobile gaming software products made it possible to evaluate human abilities that facilitate the passing of the game and, in parallel, develop the human capabilities needed in professional activities.During the implementation of the graphic technologies for the development of spatial awareness some functional constraints (limited capabilities, the function of time, age of the person, the nature of information, profile direction, psycho-emotional disorders, chronic intoxication) and optimal structure of the filling of tests were determined. The influence of age characteristics, individual peculiarities of memory and the connection of the profile of the person to spatial abilities is considered.In determining the optimal structure and content of the spatial awareness development tests using graphic technological means, pilot research was carried out which includes five stages of scientific and pedagogical research: diagnostic, prognostic, organizational, practical and generalization, which form the basis of the general testing methodology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Загребельний І. В. 
Проблема секуляризації у творчій спадщині Гавриїла Костельника: критичний аналіз / І. В. Загребельний. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційне дослідження пропонує комплексний погляд на експлікацію у творчій спадщині українського греко-католицького філософа і богослова Гавриїла Костельника (1886-1948) проблеми секуляризації. Предмет дослідження включає у себе три аспекти: по-перше, розуміння Г. Костельником витоків і змісту процесу секуляризації, по-друге, бачення ним методів протидії секуляризації, по-третє, впливу секуляризації на релігійні погляди самого Костельника. Перший аспект розкривається у ході вивчення Костельникової концепції теоретичних і ментальних витоків процесу секуляризації (насамперед впливу наукового розвитку на поширення атеїзму), бачення Костельником місця політичних ідеологій у системі координат секуляризації, особливостей сприйняття Костельником секуляризуючих вимірів української художньої літератури. Другий аспект – у ході вивчення апологетичної творчості Костельника, його концепції співіснування Церкви і секуляризованої держави, а також бачення контрсекуляристських та екуменічних перспектив українського християнства. Третій аспект присутній при аналізі кожної зі згаданих тем, оскільки й у вивченні витоків та змісту процесу секуляризації, і в баченні методів протидії цьому процесові Костельник демонстрував внутрішню секуляризацію.^UThe thesis research presents compound reference to explication on problem of secularization in the legacy of Ukrainian Greek-Catholic philosopher and theologian Havryiil Kostelnyk (1886-1948). The research subject includes three aspects: first, the way H. Kostelnyk understood origins and meaning of secularization process, second, the manner he perceived methods to counteract secularization, third, how secularization influenced religious beliefs of Kostelnyk himself. The first aspect is clarified when we study concept of theoretical and mental origins of secularization process worked out by Kostelnyk (first of all, how scientific development influences expansion of atheism), the way Kostelnyk placed political ideologies in secularization scheme, features which distinguished Kostelnyk's perception of secularizing factors in Ukrainian literature. Second aspect unfolds within studying apologetic works by Kostelnyk, his concept of co-existence of the Church and secularized state, and vision of anti-secularistic and ecumenical prospects of Ukrainian Christianity. Third aspect pierces each analysis of mentioned topics as Kostelnyk showed inner secularization when we studied origins and meaning of secularization process and how he understood methods to counteract the process.Kostelnyk's intellectual positon resembles the one of Catholic modernism due to particular features, i.e. it's notable for psychologized understanding of religion, attempts to adjust Christian mind-set to achievements of secular sciences, doctrinal relativism, sceptical attitude to Thomistic tradition, criticism for Primacy of the Pope as the one created due to political reasons.Having researched the way Kostelnyk perceived mental origins and demonstration of secularization, we should highlight such concepts as «physicalism», «sense of absence of mystique», «healthy consciousness». Careful heed is paid to controversies in Kostelnyk's understanding how scientific development influences expansion of atheism. The thesis researched distinguished features of the way Kostelnyk perceived ideology of liberalism, communism and nationalism. Of great importance is inconsequence in understanding of nationalism. In the thesis analyses distinguished features of the manner H. Kostelnyk perceived the aspects of Ukrainian literature which at the end of XIX – at the beginning of XX century were deemed as those which threatened Christian religion (in works by T. Shevchenko, I. Franko, V. Vynnychenko).The apologetic works of Kostelnyk were distinguished on the background of contemporary Ukrainian Greek Catholic apologetic literature. Kostelnyk did not pay much attention to the soteriological and ecclesiological aspects of apologetics. First of all, he tried to protect the Christian faith from the challenges of atheism. Under the analysis of H. Kostelnyk's beliefs regarding optimal pattern of relations between the Church and secularized state we found out that Kostelnyk didn't entirely follow Catholic doctrine of that time. We interpret participation of Kostelnyk in events related to spurious Lviv convocation in 1946 considering his ecclesiastic beliefs and his vision of ecumenical and anti-secularistic potential of Ukrainian Christianity. The major factors which influenced shaping of these beliefs became modernist thinking patterns of Kostelnyk, as well as his ambitious nature which he applied to the whole Greek Catholic Galician Metropolitanate. It was modernist and doctrinal relativism and the fact that he believed in messianic significance of Galician Metropolitanate which made Kostelnyk reject Primacy of the Pope and project plans to separate Galician Metropolitanate from Rome.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Ходанич Ю. М. 
Милосердя як аксіологічний феномен: соціально-філософський аспект / Ю. М. Ходанич. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню милосердя як аксіологічного феномена в контексті соціально-філософського аналізу. Феномен милосердя осмислюється в історико-філософській перспективі, виділяються його структурно-функціональні особливості. Милосердя обґрунтовується як індивідуальна та суспільна цінність. Значну увагу зосереджено на соціокультурній зумовленості уявлень про милосердя. Милосердя розглядається як концептуальний стрижень суспільного буття та свідомості, зокрема крізь призму суспільної практики його реалізації, у контексті різних релігійних парадигм. Феномен милосердя досліджується в межах сучасних глобалізаційних процесів, як фактор розв'язання найбільш гострих етико-соціальних проблем сучасності, а також як чинник політики соціальної справедливості в сучасних моделях соціальної держави^UThe thesis is devoted to the study of mercy as an axiological phenomenon in the context of socio-philosophical analysis. The author analyzes mercy in the historical and philosophical sense through the prism of various philosophical traditions and concepts (Confucianism, the ancient tradition, the Middle Ages, the German classical philosophy, the Russian religious philosophy, the Western philosophical thought of the XXth century, neo-Marxism and post-Marxism). The research singles out structural-functional features of mercy as well as considers its secular and religious dimensions. Mercy is substantiated as a value (individual and social).The author focuses special attention on the study of the socio-cultural factor of the conditionality of the representations of mercy, in particular, in the context of the dichotomy «West-East» (various ethical and social concepts, religious traditions). Mercy is also analyzed as a conceptual pillar of social existence and conscience, as well as through the prism of the social practice of its implementation. By means of comparative analysis, the author defines mercy in the context of various religious paradigms (Buddhism, Judaism, Islam, Christianity). At the same time, much attention is focused on the consideration of mercy in Christian ethics.The phenomenon of mercy is also considered by the author through the prism of modern globalization processes, the place of this phenomenon is determined at the present stage of society's development, including in the context of mass consumption society. The author focuses on the definition of mercy as a factor in solving the most pressing ethical and social problems of the present times: refugees, abortions and euthanasia. In this aspect, mercy reaches the very life-affirmation, extending to the natural and social environment of human existence and activity. Separately the factor of mercy is analyzed in the policy of social justice in modern models of a social state.Аuthor concludes that due to mercy it is possible for a person to go beyond the limits of his own egoism and to satisfy his needs. Mercy allows to transform the thinking of a man from a self-contained thinking into the context of humanity (survival and harmonious development). This phenomenon is aimed at the establishment and protection of life as a fundamental value, awareness of the person responsible for life, the relief of suffering, compassion and support of man, as well as the inability to interfere in the natural development of living on Earth.For the Ukrainian society, which remains focused mainly on «survival», the factor of mercy is realized in the activity of conscious and active citizens, who are not indifferent to the needs of others, are ready to sacrifice their available resources. At the same time, the realization of mercy, sacrifice, participation in various social projects in Ukrainian society gets more opportunities and prospects than modern Western societies (as «problem-free»), because it is in a crisis situation before the challenges they are supposed to respond to


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Теребун Д. С. 
Джаз як мистецтво діалогу / Д. С. Теребун. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі розкрито специфіку функціонування джазу в музичнійкультурі XX – початку XXI ст. як мистецтва діалогу. Джаз вже виступав ізалишається об'єктом дослідження у вітчизняному та зарубіжномумистецтвознавстві, проте спеціально не вивчався в контекстіміждисциплінарної теорії діалогізму. В ході дослідження джазовогомистецтва в аспекті філософсько-культурологічної концепції діалогізмусистематизовано й узагальнено теоретичні підходи до діалогу в культурі,визначено його характерні риси. Розроблено типологію джазу як мистецтвадіалогу, досліджено поширені форми діалогічності в кожному із типів.Дослідження форм внутрішніх діалогів у джазі дозволило з'ясувати, що укожній з них спостерігається наявність діалогової лексики і розмаїття типівдіалогічних відносин. Доведено, що упродовж еволюції джазу діалог закадемічною і авангардною академічною музикою є різноманітним тадовготривалим, вони плідно співвідносяться на стильовому рівні. Прирозгляді зовнішніх, позамузичних діалогів джазу з літературою, театром,хореографією зазначено, що багато визначних митців сприймають джаз яксвоєрідний духовний ренесанс. Розкрито сутність міжпластового діалогу міжджазом та естрадою, джазом та рок-музикою. Вибудовано палітруукраїнських фестивалів, діючих у ХХІ ст. по містах України, звуковесередовище яких діалогізує з провідними тенденціями європейськогой американського джазового процесу та ринку.Ключові слова: джаз, діалог, афроамериканська традиція, європейськатрадиція, міжрівневий діалог, діалог типів музичного мислення,міжстильовий діалог, міжжанровий діалог, міжпластовий діалог, художнійринок, музична індустрія.^UThesis for the degree of candidate of art studies (Doctor of Philosophy) inspecialty 26.00.01 "Theory and History of Culture". – National Academy ofCultural and Arts Leaders, Ministry of Culture of Ukraine. – Kyiv, 2019.The dissertation is a study of the formation and development of jazz as an artof dialogue.20The work reveals the specifics of the functioning of jazz in the musicalculture of the XX – beginning of the XXI century as the art of dialogue in theaspect of the philosophical and cultural concept of dialogism, theoreticalapproaches to dialogue are systematized and generalized, its characteristic featuresare defined. The criterion for typologizing the dialogism of jazz art defines thezone and the level of localization in the system of musical culture. On this basis,two generalized types of dialogism are distinguished in the existence of jazz art:internal and external dialogues.The study of the forms of internal dialogues in jazz allowed to find out thatin each of them there is a presence of dialogue vocabulary and a variety of types ofdialogical relations. It is proved that during the evolution of jazz the dialogue withacademic and avant-garde academic music is diverse and lengthy, they arefruitfully correlated on the style level. When examining external, non-musicaldialogues of jazz with literature, theater, choreography, it is noted that manyoutstanding creative personalities perceive jazz as a kind of spiritual renaissance.The essence of interplastic dialogue between jazz and variety, jazz and rock musicis revealed. A palette of Ukrainian festivals, operating in the XXI century in thecities of Ukraine, the sound environment of which is dialogized with the leadingtrends of the European and American jazz process and market.Key words: jazz, dialogue, African American tradition, European tradition,inter-level dialogue, dialogue of types of musical thinking, inter-style dialogue,intergovernmental dialogue, inter-platform dialogue, artistic market, musicindustry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Рупіч С. С. 
Багатокласове розпізнавання стану складного просторового об'єкта нейромережевим класифікатором / С. С. Рупіч. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена проведенню багатокласового розпізнавання стану складного просторового об'єкта шляхом вдосконалення та впровадження підсистеми прийняття рішення в систему функціональної діагностики на основі розробки нейромережевого класифікатора. Розроблено інформаційні моделі процесів формування навчальних та тестових множин вхідних векторів діагностичних ознак для багатокласового розпізнавання з метою локалізації одиничного та багатоосередкового пошкодження, моніторингу розвитку пошкоджень і моніторингу деградації конструкції. Розроблено програмне забезпечення для визначених діагностичних завдань. Розроблено узагальнену структуру багатокласового розпізнавання. Досліджено ефективність розробленого нейромережевого класифікатора для забезпечення багатокласового розпізнавання, та проведено розпізнавання технічного стану комп'ютерної та фізичної моделей резервуару. Встановлено впливи параметрів нейронної мережі та характеристик діагностичних векторів на вірогідність багатокласового розпізнавання стану об'єкта для діагностичних завдань. Ключові слова: складний просторовий об'єкт, резервуар зі зварними з'єднаннями, багатоосередкове пошкодження, моніторинг технічного стану, багатокласове розпізнавання, нейромережевий класифікатор стану, імовірнісна нейронна мережа, вектор діагностичних ознак, ефективність класифікації.^UThe thesis describes that complex spatial objects are usually operated in difficult accessible places in zones with increased external influences and dynamic loads. It is described that multi-site damage can be aroused under such conditions of operation due to imperfection of the elements of the construction that are used under the action of complex loading. It is shown that in order to ensure the safe operation of complex spatial objects that are characterized by multi-class of possible technical states, it is necessary to carry out continuous monitoring of structural integrity and provide multi-class diagnostics. The thesis describes that the most rigid conditions for the preservation of integrity put forward to the welded tanks with ecologically dangerous substances. It is presented the general structure of the functional diagnostics system for monitoring the technical condition of the tank. In the dissertation the subsystem of decision-making is substantiated and developed to improve the functional diagnostics system of the technical condition of the welded tank. It is substantiated that using Probabilistic Neural Network for the development of the classifier. The general structure of the neural network classifier is developed. Models of processes for forming sets of input vectors of diagnostic features for such diagnostic tasks as localization of single damage, localization of multi-site damage, monitoring of damage development and monitoring of structural degradation are developed. A generalized information model of the system of multi-class recognition, which combines the diagnostic tasks, is developed. As a result, the probability of recognition from the network influence parameter, which shows the effectiveness of the neural network classifier for diagnostic tasks, was established. It has been established that a error-free multi-class recognition of the object's status is achieved. The influence of the parameters of a neural network and characteristics of diagnostic vectors on the probability of multi-class recognition of the object's state for monitoring of structural degradation is investigated. It is shown that the classifier provides an error-free recognition depending on established parameters of the neural network. It is identified that using a classifier based on Probabilistic Neural Network is effective for the recognition of cracks in welds of tanks. It is shown possibility of using the designed neural network classifier for recognizing real objects has been confirmed. Keywords: complex dimensional object, tank with welded joints, multi-focal damage, Structural Health Monitoring, multi-class recognition, neural network classifier, Probabilistic Neural Network, vector of diagnostic signs, classification efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського