Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (311)Книжкові видання та компакт-диски (143)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)6-214$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
1.

Ткаченко 
Виховання школярів засобами слова у творчій спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Ткаченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз спадщини видатного українського педагога, вченого і дитячого письменника В.О. Сухомлинського з проблеми виховання школярів засобами слова, розкрито його погляди на дану проблему. Висвітлено художньо-педагогічну спадщину В.О. Сухомлинського як дитячого письменника, проаналізовано практичний досвід педагога, визначено форми, методи, засоби виховання словом, а також наведено приклади словесної творчості учнів та узагальнено досвід застосування творчого доробку видатного педагога в сучасній освітньо-виховній практиці. Одержані у процесі дослідження результати сприятимуть збагаченню історико-педагогічної науки. Зібраний і систематизований фактичний матеріал можна використовувати у процесі викладання історії педагогіки, етнопедагогіки, дитячої літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА312226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Заліток Л. М. 
Книжка як засіб виховання молодших школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Заліток ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів. Проаналізовано генезу ідей про виховне значення дитячої книжки в історико-педагогічному процесі. Вивчено історіографію спадщини ученого з даної проблеми. Вперше проведено цілісний системно-структурний аналіз діяльності Павлиської середньої школи за часів В. Сухомлинського з виховання молодших школярів за допомогою книжки. Висвітлено досвід педагога щодо залучення дітей до книжки навчанням читання з застосуванням системного підходу. Розкрито роботу з книжкою в практичній діяльності В. Сухомлинського як систему компонентів, що охоплює об'єктивну та досить повну інформацію про форми роботи з книжкою в початковій школі, розглянуто зміст кожної з даних форм. Показано роль бібліотеки у використанні книжки з метою виховання молодших школярів. Вивчено та проаналізовано творчі ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів у діяльності сучасної Павлиської середньої загальноосвітньої школи I - III ступенів ім. В. Сухомлинського та Українського колежу ім. В. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.252.2 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА379745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Сараєва О.В. 
Педагогічна система В.О.Сухомлинського в науковому доробку вітчизняних учених: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Сараєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розглянуто організацію навчально-виховного процесу у Павлинській середній школі як педагогічну систему В.Сухомлинського. Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз праць вітчизняних учених, предметом вивчення яких вона є. Установлено факт існування сухомлиністики як окремого напряму історико-педагогічних досліджень. Виявлено зміст, напрями, тенденції її розвитку та зв'язку з історико-педагогічними знаннями. На підставі вивчення монографій, дисертаційних досліджень, навчальних посібників, публікацій у періодичних виданнях, матеріалів педагогічних читань "Василь Сухомлинський і сучасність" (1993 - 2005 рр.) виділено й охарактеризовано основні історичні періоди розвитку сухомлиністики (1948 - 1990 рр. - радянський; 1991 - 2000 рр. - пострадянський; 2001 - 2005 рр. - сучасний). Розкрито цілі звертання їх авторів до ідей та досвіду педагога.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 +
Шифр НБУВ: РА350046

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ткачук Л.В. 
Педагогічне забезпечення успіху в навчанні молодших школярів у творчій спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ткачук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні психолого-педагогічні знання про феномен успіху в навчанні та визначено педагогічні умови його забезпечення в учнів молодшого шкільного віку в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського. Здійснено методологічний та змістовий аналіз категорії "успіх", простежено генезу проблеми успіху в навчанні у історії філософсько-педагогічної думки. Висвітлено теоретико-практичний досвід видатного педагога та його погляди на шляхи, чинники та умови забезпечення успіху в навчанні молодших школярів. Визначено можливості творчого застосування ідей В.О.Сухомлинського щодо визначеної проблеми у сучасній педагогічній практиці. Розроблено та експериментально перевірено методику забезпечення успіху в навчанні молодших школярів на основі педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА312202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Кравцов В.О. 
Принцип природовідповідності виховання у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.О. Кравцов ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості інтерпретації та реалізації принципу природовідповідності виховання у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського. Висвітлено генезу ідеї природовідповідного виховання у філософській та педагогічній думці, розглянуто особливості її реалізації в освітніх теоріях до та після В.О.Сухомлинського. Здійснено аналіз філософських поглядів В.О.Сухомлинського як теоретичної основи реалізації принципу природовідповідності виховання, зроблено висновок про тотожність поглядів видатного педагога й сучасних актуальних ідей філософії ноосфери, започаткованої В.І.Вернадським. Детально проаналізовано методологічні основи й особливості реалізації принципу природовідповідності В.О.Сухомлинським у розумовому, моральному, естетичному, трудовому, фізичному, екологічному вихованні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА313825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тарапака Н.В. 
Проблема емоційно-естетичного розвитку особистості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у творчій спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Тарапака ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто теоретичні засади емоційно-естетичного розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у спадщині В.О.Сухомлинського. Розкрито думки педагога про значення емоційно-естетичного розвитку, естетичної культури у цілісному процесі формування особистості та діалектичний взаємозв'язок між емоціонально-естетичним розвитком і розумовою діяльністю. Проаналізовано практичний досвід вченого-педагога з питань розвинення в дошкільників і молодших школярів емоційно-естетичних почуттів. Доведено необхідність творчого використання спадщини В.О.Сухомлинського за умов сучасного дошкільного закладу та початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА313114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Кіндрат В.К. 
Проблема патріотичного виховання підлітків у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.К. Кіндрат ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 1998. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Калмиков Г.В. 
Проблеми взаємин між особою і колективом у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.В. Калмиков ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз теоретичних поглядів та практичної діяльності В.О.Сухомлинського щодо взаємин між особою і колективом. Розглянуто еволюцію поглядів педагога-гуманіста. Наведено методику формування взаємин у єдності усіх її компонентів та педагогічних категорій: закономірностей і принципів, умов та передумов, етапів і критеріїв, мети, завдань, методів, організаційних форм і засобів. Узагальнено практичний досвід роботи В.О.Сухомлинського та Павлиської школи з проблеми дослідження, а також доведено значення даної методики з метою вирішення актуальних проблем навчання та виховання сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА308644 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бучківська Г.В. 
Розвиток В.О.Сухомлинським теорії і практики виховання в учнівському колективі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.В. Бучківська ; Прикарпатс. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено філософські та історико-педагогічні передумови становлення гуманістичної концепції В.О.Сухомлинського щодо виховання особистості у колективі. Дослідження еволюцію поглядів видатного педагога, який пройшов складний шлях від безумовного прийняття постулатів А.С.Макаренка та офіційних поглядів 1950-х років на дану проблему до їх критичного аналізу й створення фактично нової концепції на грунті гуманізму. Внаслідок теоретичного та логічного аналізу досвіду та теоретичних висновків В.О.Сухомлинського визначено тлумачення ним головних ознак колективу,яки виховує, шляхів його створення та педагогічних умов впливу на особистість. Розкрито технологію виховання особистості у колективі, зокрема, механізм його впливу на особистість, умови та технологію організації колективного обговорення вчинків учня, структуру функцій педагогів у спрямуванні діяльності учнівського колективу як суб'єкта виховання особисті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА314610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Новгородська Ю.Г. 
Розвиток ідей В.Сухомлинського з формування творчої особистості школяра в педагогічній теорії та практиці сучасної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ю.Г. Новгородська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Уперше проведено цілісний системно-структурний аналіз концепції формування творчої особистості школяра в педагогічній спадщині В.Сухомлинського. Визначено суть поняття "творчість" як педагогічної категорії, висвітлено шляхи й засоби формування творчої особистості, розкрито провідні принципи та педагогічні умови формування творчої особистості школяра. Проведено аналіз розвитку педагогічних ідей щодо дослідженого питання в 1970 - 1990-х рр., зокрема подано оцінку науковцями педагогічної спадщини В.Сухомлинського, проаналізовано вплив ідей вченого щодо формування творчої особистості школяра на трансформаційні процеси освіти в Україні в 1990 рр. Узагальнено досвід використання доробку вченого з даної проблеми в практиці сучасних загальноосвітніх закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 +
Шифр НБУВ: РА328721

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Дуда О.О. 
Самовиховання школярів у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Дуда ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено головні тенденції розвитку самовиховання школярів у вітчизняній та зарубіжній педагогічній науці. Проаналізовано теорію та практику процесу в педагогічній системі В.О.Сухомлинського. На підставі вивчення педагогічного досвіду вченого визначено суть самовиховання та його найважливіші засоби. Виявлено конкретні методичні рекомендації для педагогів та батьківської громадськості щодо вдосконалення педагогічного керівництва самовихованням школярів молодшого, середнього та старшого віку у моральній, трудовій, інтелектуальній та фізичній сферах життєдіяльності. Висвітлено досвід творчого використання ідей В.О.Сухомлинського в діяльності сучасних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА314353 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Малиношевський Р. В. 
Соціально-педагогічні засади формування цілісного виховного середовища дитини у педагогічній спадщині В. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Р. В. Малиношевський ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Виокремлено та проаналізовано основні напрями досліджень спадщини В. Сухомлинського у контексті формування цілісного виховного середовища дитини як соціально-педагогічного конструкту. Розкрито сутність і зміст понятійного апарату, визначено поняття "цілісне виховне середовище", передумови його формування у філософсько-педагогічних ідеях. Визначено особливості й обгрунтовано соціально-педагогічні засади формування цілісного виховного середовища у педагогічній практиці В. Сухомлинського, а саме: цілепокладання, принципи та соціально-педагогічні умови, проведено їх філософсько-педагогічне осмислення з позиції досягнень сучасної науки. Досліджено досвід використання ідей педагога щодо формування цілісного виховного середовища у сучасній педагогічній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.1 + Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА381764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Баранюк І. Г. 
Формування професіоналізму вчителя початкових класів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Г. Баранюк ; Ін-т вищ. освіти НАПН України . — К., 2010. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення педагогічної спадщини В. Сухомлинського щодо формування професіоналізму вчителя взагалі та початкових класів зокрема. Створено цілісну, внутрішньо структуровану модель професіоналізму вчителя початкової школи. Висвітлено шляхи, засоби та методи діяльності В. Сухомлинського як директора школи, спрямовані на зростання професіоналізму вчителів. Обгрунтовано концептуальні та практичні підходи щодо використання спадщини педагога щодо формування професіоналізму вчителів початкових класів на рівні їх підготовки в освітніх закладах і в процесі практичної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.42
Шифр НБУВ: РА375228 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Бондаренко Г.Л. 
Формування творчої особистості молодшого школяра в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Л. Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена розкриттю специфіки сучасного психолого-педагогічного знання про творчість, творчу діяльність молодшого школяра та формування творчої особистості учня молодшого шкільного віку у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського. Аналізуються погляди В.О. Сухомлинського на процес, умови та шляхи формування творчої особистості молодшого школяра. Доведено можливість творчого застосування ідей В.О. Сухомлинського щодо визначеної проблеми на сучасному етапі. Розроблено і експериментально перевірено систему педагогічних технологій, спрямованих на формування творчої особистості молодшого школяра на основі педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського