Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (68)Книжкові видання та компакт-диски (70)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю91(4УКР)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Ільїна Н.М. 
Проблема мовлення в українській психології (на матеріалі наукової спадщини Б.Ф.Баєва та І.О.Синиці): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н.М. Ільїна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено та систематизовано центральну тематику досліджень мовленнєвої проблематики в середині XX ст., констатовано існування основних напрямків наукових досліджень: співвідношення мислення та мовлення, внутрішнє та зовнішнє мовлення. Проаналізовано праці українського вченого Б.Ф. Баєва, який вперше у вітчизняній психології здійснив всебічне дослідження внутрішнього мовлення, створив його оригінальну концептуальну модель з застосуванням функціонального підходу. Зазначено, що на сучасному етапі проблема внутрішнього мовлення постає щільно пов'язаною з проблемою рефлексії - інтелектуальної та моральної. За результатами дослідження наукових праць І.О. Синиці зроблено висновок, що дослідник комплексно вивчив специфічні особливості писемного мовлення підлітків (з урахуванням ряду аспектів їх усного мовлення), виявив феномени превалювання в його структурі емоційних або логічних компонентів, типи писемного мовлення учнів, лексичні, морфологічні та синтаксичні особливості усного мовлення підлітків. Відзначено, що багато ідей вченого ефективно розробляються сучасними дослідниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6 + Ю935.132 + Ш100.4 +
Шифр НБУВ: РА324394

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Летцев В.М. 
Проблема особистості у психологічний спадщині В.В.Зеньковського: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.М. Летцев ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Визначено місце та роль особистісної проблематики в системі психологічних поглядів В.В.Зенковського та установлено логіко-концептуальні засади й принципи розуміння особистості в його персонології. На підставі детального аналізу філософсько-психологічних творів мислителя розкрито послідовність і логіку його суб'єктно-особистісної концепції, висвітлено її ключові аспекти, визначено етапи, послідовність і засоби обгрунтування ним особистісної реальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6 + Ю3(4УКР)6-69 +
Шифр НБУВ: РА330257

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Корнєв С.І. 
Проблеми корекційної педагогіки у творчій спадщині І.О.Сікорського: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / С.І. Корнєв ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено шляхи розвитку корекційної педагогіки та психології в Україні на основі аналізу наукової діяльності І.О. Сікорського. Розкрито основні положення його наукової концепції, що мали найбільший вплив на становлення та розвиток вітчизняної дефектології. Доведено, що І.О. Сікорський вперше у світовій практиці поклав в основу наук, які вивчають дитячу патологоію та психологію, цілісний антропологічний підхід, вказавши на взаємозв'язок медико-психологічних і педагогічних аспектів у практиці навчання й виховання даної категорії дітей та запропонував створити науку (дефектологію) як суміжну галузь знань, де перетинаються ці аспекти. Одержані результати свідчать, що наукова спадщина І.О. Сікорського є невід'ємною частиною історії світової педагогіки та психології. Введені в обіг нові наукові матеріали та факти доповнюють картину становлення йрозвитку вітчизняної дефектології та можуть використовуватися в підготовці підручників з історії та у викладанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437г(4УКР)д Сікорський І.О. + Ю91(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА367005

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Холоденко Н. В. 
Психоаналітична проблематика в українській філософській думці кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.05 / Н. В. Холоденко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто психоаналітичні ідеї у працях вітчизняних мислителів у дофройдівський період (І. Франко, О. Потебня). За допомогою компаративного аналізу показано наявність автономних дотичних поглядів З. Фройда та І. Франка, а також О. Потебні та представників неофройдизму (К. Юнг, Ж. Лакан). Проведено цілісний і системний огляд праць усіх наукових центрів України не за школами та регіонами, а за проблематикою наукового пошуку, встановлено наявність проблем, які потребують вирішення шляхом застосування психоаналітичної методології. Запропоновано класифікацію напрямів розробки психоаналітичних досліджень в Україні на початку XX ст. На основі маловідомих архівних матеріалів проведено огляд з досліджуваної проблеми, що дозволило повернути вилучені з наукового обігу імена українських дослідників та оцінити їх внесок у розвиток української філософської думки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6-674 + Ю91(4УКР)6-736
Шифр НБУВ: РА385834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Мажиріна Є.С. 
Психолого-історичний аналіз якісно-кількісних характеристик мимовільного запам'ятовування (у порівнянні з даними П.І.Зінченка): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Є.С. Мажиріна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено питання історичного розвитку процесів мимовільного запам'ятовування. Здійснено повторення експериментів П.І.Зінченка та досліджень за різних соціокультурних умов. Проведено порівняльний психолого-історичний аналіз якісно-кількісних характеристик мимовільного запам'ятовування. Виявлено, що у мнемічних процесах людини з розвитком суспільства відбуваються кількісні та якісні зміни. Установлено факти, взаємопов'язані з історичним розвитком процесів мимовільного запам'ятовування та перебудовою діяльності, під час якої це запам'ятовування відбувається. З'ясовано сензитивність мимовільного запам'ятовування сучасних дітей щодо матеріалу у вигляді малюнків. На підставі теоретичного й експериментального аналізу виявлено чинники, що впливають на ефективність запам'ятовування. Результати дослідження дозволяють створювати адекватні методи навчання та подання інформації з урахуванням виявлених закономірностей мимовільного запам'ятовування різних типів матеріалу дітьми та дорослими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ю91(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА350154

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Болотнікова І.В. 
Розвиток ідеї цілісного дослідження дитини в українській педології 20 - 30-х років XX століття: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / І.В. Болотнікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

В контексті сучасних уявлень про логіку розвитку наукової думки надано цілісну характеристику історії становлення основних концептуальних та методичних підходів у межах вітчизняної педології. Встановлено, що теоретичним підгрунтям української педології слугувала не західна педологічна концепція, а вітчизняна наукова думка вчених-попередників. Виявлено основні причини заборони педології, якими є соціально-політичні умови держави та пануюча ідеологія. Виявлено, що українська версія педологічної науки має власні змістові особливості: застосування рефлексологічного експерименту до вивчення дитинства; зосередження уваги на "важкому" дитинстві, у тому числі і з аномаліями розвитку (сліпоглухонімі); впровадження методики природного експерименту та інші методи дослідження особистості й поведінки дитини. Узагальнено фактичний матеріал про процес реалізації цілісного дослідження дитини в українській педології, надано об'єктивну оцінку реального масштабу внеску відомих вчених в психологічну науку. Зазначено, що ідея цілісного вивчення психіки дитини продовжує свій розвиток у роботах сучасних українських психологів, зокрема в працях одного з учнів Г.С.Костюка - С.Д.Максименка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7 в01 + Ю91(4УКР)61-737 + Ч323(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА328512

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Акімова Л.Н. 
Становлення і розвиток вітчизняної експериментальної психології (на матеріалі Південноукраїнського регіону): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л.Н. Акімова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечнікова. — О., 2001. — 19 с. — укp.

Визначено роль М.М.Ланге у організаційному виокремленні психології в самостійну науку. Узагальнено та систематизовано визначені ним перспективні напрямки розвитку експериментальної психології, один з яких - проблема сприймання часу - є об'єктом дослідження в Південноукраїнському регіоні. Зазначено, що проблема сприймання часу не втрачає своєї актуальності й інтенсивно розробляється нашим сучасником Д.Г.Елькіним. За результатами дослідження визначено закономірності та механізми сприймання часу, здійснено моделювання цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4Укр)6-714 + Ю91(4Укр)6-714
Шифр НБУВ: РА316848 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Ніколаєнко О.В. 
Становлення та розвиток психологічної теорії колективу у вітчизняній психології (1920 - 1990 роки): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Ніколаєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання становлення та розвитку вітчизняної психологічної теорії колективу у 1920 - 1990 рр. Проаналізовано соціально-економічні умови даного періоду, охарактеризовано соціально-політичні формації, що суттєво впливали на становлення психологічної теорії колективу й сприяли її крайній ідеалізації. Здійснено систематизацію сучасних наукових підходів до вивчення проблеми колективу, визначено діяльнісний, соціометричний напрямок, параметричну концепцію та організаційно-управлінський підхід. Виявлено суттєві відмінності між ними у трактуванні поняття "колектив", визначенні його структури, рівнів та етапів розвитку. Відзначено, що найбільш вагомими серед проаналізованих теорій колективу є теорія діяльнісного опосердкування міжособистісних стосунків А.В.Петровського та параметрична концепція Л.І.Уманського. Наведено їх порівняльну характеристику, виявлено переваги та недоліки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954 в + Ю91(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА329820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського