Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (39)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=БОГДАНЕЦ$<.>+<.>A=БІЛОСКАЛЕНКО$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ІВАНІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Богданець В. А. 
Агрохімічна оцінка нових видів добрив та продуктивність пшениці ярої на лучно-чорноземному грунті Правобережного Лісостепу України : автореф. дис... канд. с.-г. наук / В. А. Богданець; Нац. аграр. ун-т. - К., 2007. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.105-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352836 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Проблема формування особистості у змісті підручників з читання для початкової школи (50-ті роки XIX ст. - 50-ті роки ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / Н. І. Богданець-Білоскаленко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 20 c. - укp.

Проведено комплексний аналіз підручників з читання 1850 - 1950-х рр. у аспексті втілення в них загальнолюдських орієнтирів істини, добра, краси. Визначено та науково обгрунтовано основні етапи підручникотворення, з'ясовано особливості розвитку українських підручників з читання для початкової школи на всіх теренах України. Здійснено ретроспективний розгляд і аналіз читанок у контексті трансформування зазначених загальнолюдських ціннісних орієнтирів стосовно змістового наповнення цих навчальних книг, що дало змогу дослідити динаміку на кожному з етапів підручникотворення, а також виявити певні недосконалі спроби окремих авторів підручників для читання замінити загальнолюдські цінності на фальшиві ідеологічні гасла. Обгрунтовано можливості творчого використання доробку авторів читанок минулого у сучасному процесі створення підручників. Запропоновано рекомендації для укладачів сучасних читанок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч421.221 + Ш141.4-911.331 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Караман С. О. 
"Мрії, вистраждані життям...": до 145-ї річниці з дня народж. Б.Д. Грінченка : монографія: у 2 ч. Ч. 2 / С. О. Караман, О. В. Караман, З. П. Бакум, Н. М. Дика, Н. І. Богданець-Білоскаленко, Л. В. Волощук, І. В. Погребняк, А. І. Кочеткова, Г. С. Лозко; Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2009. - 168 c. - укp.

Проаналізовано творчий доробок видатного українського вченого, педагога Б.Д. Грінченка. Висвітлено проблеми українського шкільництва, визначено аксіологічні домінанти педагогіки Б.Д. Грінченка, культуро- та мовознавчий аспекти його творчої спадщини. Описано особливості функціонування концепту "мова" у художніх творах Б.Д. Грінченка, вираження просторово-часової картини світу в його оповіданнях. Розкрито внесок Б.Д. Грінченка у розвиток вітчизняної лексикографії, вплив читанки "Рідне слово" на формування особистості учня початкової школи, культурологічне значення фольклористичної діяльності вченого у контексті сучасної етнологічної науки. Розглянуто питання художньої трансформації фольклорних мотивів та образів у історичних п'єсах Б. Грінченка та драматургів 1920 - 1930 рр.

Проанализировано творческое наследие выдающегося украинского учёного, педагога Б.Д. Гринченко. Освещены проблемы украинского школьного дела, определены аксиологические доминанты педагогики Б.Д. Гринченко, культуро- и языковедческий аспекты его творческого наследия. Описаны особенности функционирования концепта "язык" в художественных произведениях Б.Д. Гринченко, выражения пространственно-временной картины мира в его рассказах. Раскрыты вклад Б.Д. Гринченко в развитие отечественной лексикографии, влияние журнала "Родное слово" на формирование ученика начальной школы, культурологическое значение фольклористической деятельности учёного в контексте современной этнологической науки. Рассмотрены вопросы художественной трансформации фольклорных мотивов и образов в исторических пьесах Б. Гринченко и драматургов 1920 - 1930 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8Грінченко,Б. + Ш5(4УКР)5-4Грінченко,Б.Д.я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352175/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Ідеал учителя: порівняння ідей Якова Чепіги та педагогів кінця ХІХ - початку ХХ ст. / Н. І. Богданець-Білоскаленко // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 1/2. - С. 100-106. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано образ учителя з погляду педагогів кінця ХІХ - початку ХХ ст. Детально розглянуто праці та думки Я. Чепіги щодо того, яким має бути ідеальний учитель. Визначено важливість ролі вчителя в суспільстві. Охарактеризовано методику, запропоновану Я. Чепігою, яка забезпечує явний авторитет, зразковість і бездоганність моральних якостей учителя. Висвітлено та порівняно ідеї педагогів-сучасників Я. Чепіги, зокрема Б. Грінченка, С. Русової, К. Ушинського, Т. Лубенця, О. Духновича. Аналіз наукової спадщини Я. Чепіги у порівнянні та зіставленні з його колегами саме в аспекті ідеалу шкільного вчителя переконує, що кожен з них центральною фігурою у здійсненні далекоглядних національно-просвітницьких планів навчання та виховання в школі вважав педагога.

Проанализирован образ учителя с точки зрения педагогов конца XIX - начала ХХ в. Подробно рассмотрены работы и мысли Я. Чепиги относительно того, каким должен быть идеальный учитель. Определена важность роли учителя в обществе. Охарактеризована методика, предложенная Я. Чепигой, которая обеспечивает явный авторитет, образцовость и безупречность моральных качеств учителя. Освещены идеи педагогов-современников Я. Чепиги, в частности Б. Гринченко, С. Русовой, К. Ушинского, Т. Лубенца, А. Духновича. Анализ научного наследия Я. Чепиги в сравнении и сопоставлении с его коллегами именно в аспекте идеала школьного учителя убеждает, что каждый из них центральной фигурой в осуществлении далеко идущих национально-просветительских планов обучения и воспитания в школе считал педагога.

Analyzed the image of teacher educators in terms of late XIX - early XX century. Considered in detail the work and thought of J. Chepiga on how to be a perfect teacher. Determined the importance of the role of teachers in society. The methodology proposed by J. Chepiga, which provides explicit authority, merit and exemplary moral qualities of a teacher. Highlights the idea of contemporary educators J. Chepiga, in particular B. Grinchenko, S. Rusova, K. Ushinskogo, T. Lubentsov, A. Duhnovicha. Analysis of the scientific heritage of J. Chepiga in comparing and contrasting it with his colleagues in the aspect of the ideal school teacher assures that each of them a central figure in implementing far-reaching national education plans, teaching and education in the school thought the teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Богданець-Білоскаленко Н. 
Просвітницько-культурний вплив історичних трансформацій суспільства на формування особистості Я.Ф. Чепіги / Н. Богданець-Білоскаленко // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2011. - № 1. - С. 110-114. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито формування особистості вченого, педагога-практика Я. Чепіги під впливом історичних трансформацій суспільства. Звернено увагу на дослідження вченого у галузі педагогіки і педології. Зазначено, що Яків Чепіга писав наукові праці з метою удосконалення суспільства в цих галузях. Визначено ідеї, які проектував педагог, спираючись на досвід освіти інших держав, а саме - саморозвиток особистості, трудовий метод. Проаналізовано погляди Я. Чепіги щодо денаціоналізації школи, національної ідеї, етнопсихологічних засад виховання дитини.

Раскрыто формирование личности ученого, педагога-практика Я. Чепиги под влиянием исторических трансформаций общества. Обращено внимание на исследования ученого в области педагогики и педологии. Указано, что Яков Чепига писал научные работы с целью усовершенствования общества в этих областях. Определены идеи, которые проектировал педагог, опираясь на опыт образования других государств, а именно - саморазвитие личности, трудовой метод. Проанализированы взгляды Я. Чепиги на денационализацию школы, национальную идею, этнопсихологические основы воспитания ребенка.

Revealed the formation of the individual scientist, teacher practice, J. Chepiga under the influence of historical transformation of society. Attention is paid to research scientist in the field of pedagogy and penology. Pointed out that Jacob Chepigawrote scientific papers in order to improve society in these areas. Determined by the ideas that the teacher designed based on the experience of other types of states, namely, self-development of personality, work method. Analyzed the views of J. Chepigaon denationalization schools, national ideas, psychological foundations of education of the child. Highlighted the main focus of its activities - the creation of a national school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056.4 + Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Деякі аспекти освітньої діяльності Якова Чепіги / Н. І. Богданець-Білоскаленко // Пед. вісн.. - 2011. - № 2. - С. 16-17. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зроблено спробу проаналізувати культурно-освітні ідеї Якова Феофановича Чепіги - талановитого педагога, громадського діяча, науковця, одного з перших педагогів-новаторів, який обстоював гіпотезу про створення в Україні трудової вільної школи та розробляв принципи педології, творчий доробок якого та сторінки життя ще не знайшли глибокого осмислення на теренах національної освіти незалежної України. Відзначено, що творча спадщина Я. Ф. Чепіги - яскравий прояв розвитку педагогічної теорії та практики в Україні початку XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Богданець-Білоскаленко Н. В. 
Храм духовності у дитячому серці / Н. В. Богданець-Білоскаленко // Пед. вісн.. - 2010. - № 3 (спец. вип.). - С. 34-36. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено виховання дитини красою у педагогічному досвіді В. О. Сухомлинського. На підставі аналізу матеріалів численних книг, статей, монографій В. О. Сухомлинського з'ясовано, що вся його педагогічна діяльність була спрямована на розкриття безмежної духовної щедрості, благородства, що починається з любові до людини. Інтелектуальний потенціал педагога, вченого був різноаспектно спрямований на гармонійний розвиток особистості громадянина. Наголошено, що естетичне виховання дитини на основі педагогічного досвіду В. О. Сухомлинського видобудовує прекрасний гігантський храм духовності в дитячому серці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Освітньо-культурна і педагогічна діяльність Якова Чепіги (кінець ХІХ - початок ХХ ст.) : монографія / Н. І. Богданець-Білоскаленко. - Київ : Славутич-Дельфин, 2014. - 271 c. - Бібліогр.: с. 233-251 - укp.

Викладено теоретико-методологічні засади дослідження спадщини Я. Чепіги. Розкрито історико-педагогічний контекст становлення особистості вченого і його діяльності. Досліджено педагогічну і психологічну спадщину Я. Ф. Чепіги в парадигмі культурно-просвітницької діяльності щодо становлення національної школи. Висвітлено провідні ідеї митця у створенні української національної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52/6-8 Чепіга, Я.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Проблема формування особистості у змісті підручників з читання для початкової школи (50-ті роки ХІХ ст. - 50-ті роки ХХ ст.) : монографія / Н. І. Богданець-Білоскаленко. - Київ : Славутич-Дельфін, 2014. - 150 c. - Бібліогр.: с. 111-122 - укp.

Висвітлено розвиток підручників з читання для учнів початкової школи на теренах України від середини ХІХ ст. Розкрито зміст текстів у різні історичні періоди та зміни суспільних формацій. Показано формування особистості дітей молодшого шкільного віку на засадах загальнолюдських ціннісних орієнтирів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА783200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Освітньо-культурна і педагогічна діяльність Я. Ф. Чепіги в контексті історико-педагогічного процесу в Україні (кінець XIX - початок XX ст.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Богданець-Білоскаленко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2015. - 36 c. - укp.

Теоретично узагальнено та обгрунтовано новий підхід до вирішення важливої та актуальної проблеми, що полягає у вивченні, розкритті, цілісному ретроспективному аналізі й узагальненні освітньо-культурної спадщини та педагогічної діяльності Я. Ф. Чепіги (1875 - 1938) в контексті суспільно-політичних, соціокультурних, історико-педагогічних детермінант кінця XIX початку XX ст. та окресленні шляхів її актуалізації в сучасному українському освітньому просторі. Запропоновано та науково аргументовано періодизацію та провідні напрями освітньо-культурної та педагогічної діяльності вченого. Розкрито засадничі ідеї Я. Ф. Чепіги у становленні педології та психологічні погляди вченого щодо розвитку особистості дитини. Узагальнено науково-методичну діяльність педагога в галузі підручникотворення, початкового навчання та освіти дорослих. Виявлено чинники, принципи та методи національного виховання учнів у педагогічній системі вченого. Обгрунтовано шляхи впровадження результатів педагогічної діяльності Я. Ф. Чепіги в навчально-виховний процес початкової школи сьогодення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52/6-8 Чепіга, Я.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА412669 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Богданець-Білоскаленко Н. 
Проблема нової української школи у працях Я. Чепіги / Н. Богданець-Білоскаленко // Іст.-пед. альм.. - 2013. - Вип. 2. - С. 27-31. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Проаналізовано погляди Якова Феофановича Чепіги стосовно виховання дитини в новій українській школі. Визначено фактори національного виховання як цілісного процесу розвитку дитячої особистості, який чітко спрямовується на свідомість дитини, її почуття, поведінкові дії та вчинки. Розкрито сутність поняття "національне виховання". Обґрунтовано значення наукового здобутку Я. Чепіги у межах означеної проблеми.

Проанализированы взгляды Якова Феофановича Чепиги относительно воспитания ребенка в новой украинской школе. Определены факторы национального воспитания как целостного процесса развития детской личности, четко направленного на сознание ребенка, его чувства, поведенческие действия и поступки. Раскрыта сущность понятия "национальное воспитание". Обосновано значение научного достижения Я.Чепиги в пределах обозначенной проблемы.

The views of Jacob Feofanovich Chepiga regarding child-rearing in the new Ukrainian school. The factors of national education as a holistic development of children's personality, clearly aimed at the child's mind, his feelings, behavioral actions and deeds.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-8 Чепіга, Я.Ф.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Богданець-Білоскаленко Н. І. 
Історіографія спадщини Я.Ф.Чепіги / Н. І. Богданець-Білоскаленко // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 67-72. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Запропоновано історіографію спадщини визначного українського педагога, вченого Якова Феофановича Чепіги. Охарактеризовано його діяльність та ті статті і праці, в яких йдеться про відомого педагога, тривалий час замовчуваного в радянський період. Згадується кілька заміток прижиттєвих і значна кількість досліджень від часів незалежності нашої держави. В аспекті становлення національної школи вперше звертає увагу М. Ільченко (1995 р.) та науковець О. Сухомлинська (1996 р.). Згодом опрацьовує спадщину вченого-педагога Л. Березівська та видає у 2006 р. збірник його праць із грунтовною передмовою. Усі ці праці стали основою для подальших досліджень науково-педагогічних надбань Я. Чепіги.

Кратко представлена историография наследия выдающегося украинского педагога, ученого Якова Феофановича Чепиги. Охарактеризована его деятельность и те статьи и работы, в которых говорится об известном педагоге. Указано, что длительное время замалчиваемого в советский период. Вспоминается несколько заметок прижизненных и значительное количество исследований со времен независимости нашего государства. В аспекте становления национальной школы впервые обращает внимание Н. Ильченко (1995 г.) и академик О. Сухомлинская (1996 г.). Впоследствии обрабатывает наследие ученого-педагога Л. Березовская и выдает в 2006 г. сборник его трудов с основательным предисловием. Все эти работы стали основой для дальнейших исследований научно-педагогических достижений Я. Чепиги.

The author of the article briefly presents historiography of the heritage of the outstanding Ukrainian pedagogue, scientist Yakov Feofanovych Chepyha. In general terms, his activities and those articles and writings, which referto the famous teacher, who was for a long timed hushed in the Soviet period, have been characterized. A few notes in vivo and a significant amount of researches since the time of independence have been mentioned. In terms of national school formation for the first time the attention is paid to Ilchenko M. (1995), and academician Sukhomlynska O. (1996). Over time, L.Berezivska handles legacy of the scientist-pedagogue and publishes in 2006 a collection of his works with the profound foreword. All these works became the basis for the further researches of scientific and educational achievements of Ya. Chepyha.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-8 Чепіга, Я.Ф.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку: компетентнісний підхід : монографія / Г. В. Бєлєнька, Н. І. Богданець-Білоскаленко, О. Л. Богініч, Ю. О. Волинець, О. В. Коваленко; ред.: Г. В. Бєлєнька, О. А. Половініна; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Умань : Сочінський, 2015. - 206 c. - укp.

Розглянуто проблеми підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти. Висвітлено теоретичні аспекти проблеми формування професійної компетентності вихователя. Розкрито актуальні вектори формування особистості дошкільника. Розкрито зміст формування професійної компетентності фахівців дошкільної освіти за умов навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА793934 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Проблеми ідентичностей у сучасній українській літературі: виміри "Коронації слова" : колект. монографія / О. Башкирова, Н. Богданець-Білоскаленко, Г. Бітківська, К. Борисенко, О. Бровко, Ю. Вишницька, Т. Вірченко, Л. Волошук, С. Жигун, Н. Ліхоманова, А. Павлова, О. Пухонська, Н. Розінкевич, Л. Сидоренко, О. Хамедова, О. Цокол, Г. Шовкопляс; ред.: Н. І. Богданець-Білоскаленко, О. О. Бровко. - Чернівці : Букрек, 2018. - 221, [1] c. - (Коронація слова). - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Узагальнено результати дослідження художніх текстів учасників Міжнародного конкурсу "Коронація слова" відповідно до визначення найбільш актуальних для сучасного світу типів ідентичностей - етнічної, культурної, національної, громадянської, європейської, аксіологічної, гендерної, мистецької "розсіяної", "плинної", его-ідентичності та ін. Досліджено типологію та репрезентацію антропологічних і гендерних художніх моделей. Охарактеризовано традиції та трансформацію проблем мистецької ідентичності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-3 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА829470 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Богданець В. 
Тематичне геоінформаційне картографування ландшафтів за даними дистанційного зондування: проблемні питання та перспективи їх вирішення / В. Богданець // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Географія. - 2014. - Вип. 2. - С. 154-160. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Тематичне картографування ландшафтів на регіональному рівні останнім часом проводиться із широким залученням матеріалів дистанційного зондування та геоінформаційних технологій. З одного боку, таким чином досягається автоматизація технологічних процесів укладання карт, зменшення впливу суб'єктивного фактору, з іншого - застосування цих сучасних технологій без врахування геоморфологічних особливостей ландшафту, генетичних характеристик грунтів та рослинних формацій, отриманих лише за даними дистанційного зондування, приводить до неточностей в інтерпретуванні зображень при укладанні ландшафтних карт. Таким чином, існує ряд проблемних методологічних питань, які потребують вирішення для забезпечення ефективного і достовірного картографування ландшафтів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д174.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Геогр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Богданець А. В. 
Адміністративно-правові засади підготовки юристів у закладах вищої освіти України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / А. В. Богданець; Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. - Київ, 2018. - 21 c. - укp.

Здійснено комплексне системне дослідження адміністративно-правових засад підготовки юристів у закладах вищої освіти України. Охарактеризовано нормативно-правові акти з підготовки юристів у закладах вищої освіти України. Визначено поняття та сутність публічного управління підготовкою юристів у закладах вищої освіти України. Розкрито систему та адміністративно-правовий статус органів публічного управління підготовкою юристів у закладах вищої освіти України. Охарактеризовано сутність та види форм та методів публічного управління в досліджуваній сфері. Проаналізовано зарубіжний досвід адміністративно-правового регулювання підготовки юристів у закладах вищої освіти. Акцентовано увагу на необхідності розроблення галузевих стандартів вищої юридичної освіти, вдосконалення адміністративно-правових засад організації та діяльності закладів вищої освіти України. Визначено основні стратегічні напрями реформування підготовки юристів у закладах вищої освіти України в контексті компетентнісного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА435306 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського