Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Богачик$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сокол А. М. 
Інфекції дихальних шляхів : Навч. посіб. / А. М. Сокол, Н. А. Богачик, В. Д. Москалюк, Я. В. Венгловська, А. Г. Трефаненко, О. М. Давиденко; Буков. держ. мед. ун-т. - Чернівці, 2007. - 192 c. - укp.

Викладено питання етіології, епідеміології, патогенезу, патологічної анатомії, клініки, діагностики, лікування та профілактики нозологічних форм з групи інфекцій дихальних шляхів. Висвітлено сучасні методи діагностики та лікування герпетичної, цитомегаловірусної інфекції, легіонельозу. Подано тестові завдання з еталонами відповідей.

Изложены вопросы этиологии, эпидемиологии, патогенеза, патологической анатомии, клиники, диагностики, лечения, и профилактики нозологических форм из группы инфекций дыхательных путей. Освещены современные методы диагностики и лечения герпетической, цитомегаловирусной инфекции, легионеллеза. Приведены тестовые задания с эталонами ответов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.2/3я73

Шифр НБУВ: ВА684319 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сокол А. М. 
Інфекції зовнішніх покривів : навч. посіб. / А. М. Сокол, Н. А. Богачик, В. Д. Москалюк, Я. В. Венгловська, А. Г. Трефаненко; Буковин. держ. мед. ун-т. - Чернівці, 2008. - 108 c. - Бібліогр.: с. 107. - укp.

Викладено питання етіології, епідеміології, патогенезу, патанатомії, клініки, діагностики, лікування та профілактики групи інфекцій зовнішніх покривів. Наведено інформацію про сучасні методи діагностики та лікування таких захворювань, як бешиха, меліоїдоз, сап, сибірка, сказ, ящур, феліноз.

Изложены вопросы этиологии, эпидемиологии, патогенеза, патанатомии, клиники, диагностики, лечения и профилактики группы инфекций внешних покровов. Приведена информация о современных методах диагностики и лечения таких заболеваний, как бешиха, мелиоидоз, сап, сибирка, бешенство, ящур, фелиноз.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.6/7я73-1

Шифр НБУВ: ВА700619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сокол А. М. 
Кишкові інфекції : Навч. посіб. / А. М. Сокол, Н. А. Богачик, В. Д. Москалюк, Я. В. Венгловська, А. Г. Трефаненко; Буков. держ. мед. ун-т. - Чернівці, 2006. - 174 c. - Бібліогр.: с. 174. - укp.

Описано захворювання з фекально-оральним і множинним механізмами передачі інфекції (зоонози), зокрема, токсоплазмоз, лептоспіроз і бруцельоз, черевний тиф, сальмонельоз, харчові токсикоінфекції, ботулізм, ешерихіоз, холеру, кампілобактеріоз, амебіаз, лямбліоз, вірусні гепатити А і Е, лептоспіроз, ентевірусну діарею, ротавірусну інфекцію. Наведено методи етіології, епідеміології, клініки та лікування даних хвороб.

Описаны заболевания с фекально-оральным и множественным механизмами передачи инфекции (зоонозы), в частности, токсоплазмоз, лептоспироз и бруцелез, брюшной тиф, сальмонелез, пищевые токсикоинфекции, ботулизм, эшерихиоз, холера, кампилобактериоз, амебиаз, лямблиоз, вирусные гепатиты А и Е, лептоспироз, энтевирусная диарея, ротавирусная инфекция. Приведены методы этиологии, эпидемиологии, клиники и лечения данных заболеваний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Стойловський В. П. 
Нарис з історії кафедри зоології Одеського (Новоросійського) університету / В. П. Стойловський, Т. А. Богачик, Л. В. Рясіков // Вісн. Одес. нац. ун-ту. - 2010. - 15, вип. 6. - С. 125-133. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Рассмотрены этапы становления и развития кафедры зоологии и ее деятельность в 145-летней истории Одесского (Новороссийского) университета.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е6 е(4УКР) л3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Богачик М. С. 
Розвиток інформатичної компетентності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів у процесі навчання іноземної мови / М. С. Богачик // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 2. - С. 93-101. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обгрунтовано доцільність застосування інформаційних технологій на уроках іноземної мови з метою розвитку інформатичної компетентності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів. Висвітлено дидактичні аспекти організації навчального процесу з використанням інформаційних технологій. Проаналізовано основні форми роботи, переваги та недоліки такого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ш12-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Богачик М. 
Інформаційна компетентність старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів на уроках іноземної мови як чинник активізації пізнавальної діяльності учнів у сучасному педагогічному просторі / М. Богачик // Нова пед. думка. - 2010. - № 3. - С. 22-24. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Актуалізовано важливість формування інформаційної компетентності старшокласників ЗНЗ. Указано причини, через які використання інформаційних технологій (ІТ) з метою вивчення іноземних мов у нашій країні є недостатнім (недооцінення можливостей ІТ, брак компетентних спеціалістів, складнощі матеріального забезпечення). Висвітлено переваги застосування ІТ у процесі вивчення іноземної мови. Підсумовано, що на сучасному етапі ІТ широко використовуються під час вивчення іноземних мов, оскільки сприяють підвищенню якості навчання та ефективній самостійній роботі старшокласників ЗНЗ, розвивають творчий потенціал, що формування інформаційної компетентності призводить до розвитку творчого мислення та сприяє самовираженню учнів, що суспільству необхідні компетентні випускники, котрі здатні застосовувати одержані знання і вміння на практиці.

Актуализирована важность формирования информационной компетентности старшеклассников ОУЗ. Указаны причины, по которым использование информационных технологий (ИТ) с целью изучения иностранных языков в нашей стране является недостаточным (недооцененность возможностей ИТ, нехватка компетентных специалистов, сложности материального обеспечения). Освещены преимущества применения ИТ в процессе изучения иностранного языка. Подытожено, что на современном этапе ИТ широко используются при изучении иностранных языков, поскольку способствуют повышению качества обучения и эффективной самостоятельной работе старшеклассников ОУЗ, развивают творческий потенциал, что формирование информационной компетентности приводит к развитию творческого мышления и способствует самовыражению учащихся, что обществу необходимы компетентные выпускники, которые способны применять полученные знания и умения на практике.

In the article an attempt is done to show the importance of information competence formation of seniors of secondary school on the foreign languages lessons. Positive consequences of using the information technologies were outlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Богачик М. 
Компетентісно-зорієнтоване навчання як проблема педагогічної науки та практики / М. Богачик // Нова пед. думка. - 2010. - № 4. - С. 33-36. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Обгрунтовано сутність проблеми компетентісно-зорієнтованого навчання у середній ланці освіти. На підставі аналізу теоретичних досліджень стверджується, що компетентісний підхід у сфері освіти - явище нове і малодосліджене, а ключові поняття "компетентність" та "компетенція" є об'єктом постійних наукових дискусій, однозначного підходу до їх розуміння немає. Уточнено поняття "компетентність" (сукупність знань, навичок, здібностей, мотивацій, переконань, цінностей, інтересів та практичний досвід індивіда, необхідні для успішного виконання певної професійної діяльності чи досягнення певної мети, відповідно до вимог сучасного суспільства) та компетенції (як певної сфери діяльності чи певного кола повноважень, в яких індивід може ефективно діяти на основі набутих знань, навичок, мотивацій, переконань цінностей та інтересів). Перспективним напрямом названо дослідження змісту та моделі формування різних компетентностей.

Обоснована сущность проблемы компетентностно-ориентированного обучения в среднем звене образования. На основании анализа теоретических исследований утверждается, что данный подход в сфере образования - явление новое и малоисследованное, а ключевые понятия "компетентность" и "компетенция" являются объектом постоянных научных дискуссий и однозначного подхода к их пониманию нет. Уточнены понятия "компетентности" (как совокупности знаний, навыков, способностей, мотиваций, убеждений, ценностей и практического опыта индивида, необходимые для успешного достижения определенной цели, в соответствии с требованиями современного общества) и компетенции (как определенной сферы деятельности или определенного круга полномочий, в которых индивид может эффективно действовать на основе приобретенных знаний, навыков, мотиваций, убеждений ценностей и интересов). Перспективным названо исследование содержания и модели формирования различных компетентностей.

In the article the essence of the problem of competence-oriented education in secondary education link. Refine key concepts associated with it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Богачик М. 
Формування інформаційної компетентності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів / М. Богачик // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Актуалізовано важливість формування інформаційної компетентності (ІК) старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів як одної з ключових компетентностей випускника. Проаналізовано основні ознаки та функції ІК. Висвітлено позитивні та негативні наслідки використання ІК у навчальному процесі (з одного боку, підвищення ефективності навчання, розширення доступу до інформації тощо, з іншого, - певні втрати комунікативних умінь, широкий доступ і до будь-якого виду інформації тощо). Запропоновано основні шляхи формування у старшокласників ІК (надати учням міцні базові знання, навчити, де і як можна знайти потрібну інформацію, сформувати вміння застосовувати необхідні новітні інформації технології, засвоювати лише актуальну та корисну інформацію, відкидаючи у цьому разі решту, помічати закономірності та використовувати їх, прогнозувати, робити висновки, уміти генерувати оригінальні ідеї та на їх підставі реалізовувати нові розробки, технології, пристрої тощо). Підсумовано, що навчити учнів раціонально працювати з інформацією є проблемою, яку неможливо вирішити повністю через швидкі зміни в суспільстві та щорічне збільшення потоку інформації, тому ця проблема повинна хвилювати весь педагогічний колектив сучасної ЗОШ.

Актуализирована важность формирования информационной компетентности (ИК) старшеклассников общеобразовательных учебных заведений (ОУЗ) как одной из ключевых компетентностей выпускника. Проанализированы основные признаки и функции ИК. Освещены позитивные и негативные последствия использования ИК в учебном процессе (с одной стороны, повышение эффективности обучения, расширение доступа к информации и т.п., с другой, - определенные потери коммуникативных умений, широкий доступ и к любому виду информации ит.п.). Предложены основные пути формирования у старшеклассников ИК (дать ученикам прочные базовые знания, научить, где и как можно найти нужную информацию, сформировать умение применять необходимые новейшие информации технологии, усваивать только актуальную и полезную информацию, отвергая при этом прочее, замечать закономерности и использовать их, прогнозировать, делать выводы, уметь генерировать оригинальные идеи и на их основе реализовывать новые разработки, технологии, устройства и т.п.) Подытожено, что научить учеников рационально работать с информацией является проблемой, которую невозможно решить полностью из-за быстрых изменений в обществе и ежегодного увеличения потока информации, поэтому такая проблема должна волновать весь педагогический коллектив современного ОУЗ.

In the article fn attempt is done to show the importance of information competence formation of seniors of secondary school as the main competence of graduates. The main features and functions of the information competence were determined. Positive and negative consequences of using the information competence formation in the educational process were outlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Богачик М. 
Науково-методичні засади формування готовності педагогів до розвитку соціальної компетенції вихованців позашкільних навчальних закладів / М. Богачик // Нова пед. думка. - 2011. - № 3. - С. 6-8. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто сутність, зміст, структуру соціальної компетентності. Надано визначення понять "компетентність" та "компетенція". Визначено науково-методичні засади формування готовності педагогів до розвитку соціальної компетенції вихованців позашкільних навчальних закладів. Показано важливість формування соціальної компетенції вихованців позашкільних навчальних закладів. Визначено значущі ознаки та функції соціальної компетентності. Проаналізовано основні риси готовності педагогів до розвитку соціальної компетенції своїх вихованців.

Рассмотрены сущность, содержание, структуру социальной компетентности. Предоставлено определение понятий "компетентность" и "компетенция". Определены научно-методические основы формирования готовности педагогов к развитию социальной компетенции воспитанников внешкольных учебных заведений. Показана важность формирования социальной компетенции воспитанников внешкольных учебных заведений. Определены значимые признаки и функции социальной компетентности. Проанализированы основные черты готовности педагогов к развитию социальной компетенции своих воспитанников.

The problem essentially the content, structure of social competence. Provided definition of "competence" and "competence". Defined scientific and methodological basis for the formation of readiness of teachers to develop the social competence of students after-school educational institutions. The importance of promoting social competence of students after-school educational institutions. Identified significant features and functions of social competence. Analyzed the main features of the willingness of teachers to develop the social competence of their pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Меленко С. Р. 
Клінічно-епідеміологічні особливості інфекцій, викликаних вірусами герпесу 6-го та 7-го типів / С. Р. Меленко, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська, Ю. О. Рандюк, О. В. Тимощук // Буков. мед. вісн.. - 2013. - 17, № 2. - С. 151-154. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Висвітлено сучасні уявлення про герпесвірусні інфекції, спричинені вірусами герпесу людини 6-го та 7-го типів. Проаналізовано результати досліджень щодо поширеності цих інфекцій, шляхів зараження, варіантів клінічного перебігу та можливостей їх етіологічної діагностики та лікування. Акцентовано увагу на необхідності подальшого спрямування на вивчення даної патології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.37 + Р194.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Трефаненко А. Г. 
Кір у дорослих на сучасному етапі / А. Г. Трефаненко, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська, В. Д. Москалюк // Буков. мед. вісн.. - 2002. - 6, № 2. - С. 96-99. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Вивчено клініко-епідеміологічні особливості перебігу кору в 105-ти дорослих. Установлено, що кір у дорослих на сучасному етапі залишається епідеміологічно небезпечною хворобою з властивою йому періодичністю, тенденцією до спалахів, особливо в організованих колективах, та зміщенням сезонності на весняно-літні місяці. У всіх хворих відзначено типовий перебіг захворювання з наявністю вираженого катарального періоду, етапності висипки, переважанням середньотяжкого перебігу кору. З метою серологічного підтвердження кору рекомендовано чітке дотримання строків забору парних сироваток крові, інтервалів між ними та паралельне використання не менше двох серологічних реакцій (РЗК і РПГА). Доцільно систематично проводити контроль стану протикорового імунітету серед учнів та студентів з подальшою його корекцією ревакцинацією.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.25-3

Рубрики:
 Кір 

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Москалюк В. Д. 
Клініко-епідеміологічна характеристика вірусного гепатиту B на Буковині / В. Д. Москалюк, А. Г. Трефаненко, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська // Буков. мед. вісн.. - 2004. - 8, № 1. - С. 91-93. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Вивчено клініко-епідеміологічні особливості перебігу вірусного гепатиту B на Буковині. Встановлено, що захворюваність має тенденцію до зростання, особливо серед міської молоді. В осіб з преморбідною патологією відзначається скорочення переджовтяничного періоду, тяжчий і триваліший перебіг захворювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.16-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сокол А. М. 
Перші випадки бореліозу Лайма на Буковині / А. М. Сокол, І. М. Хилько, Н. А. Богачик, О. М. Давиденко // Буков. мед. вісн.. - 2002. - 6, № 2. - С. 87-90. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено клінічні дані про перші випадки бореліозу Лайма на стадії кільцеподібної еритеми у жителів Чернівецької області. Викладено сучасні дані про етіологію, механізм передачі, клінічні стадії, принципи діагностики, лікування та профілактики хвороби. Наголошено на необхідності широкого інформування лікарів та населення щодо можливості інфікування бореліями Бургдорфера та профілактичних заходів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р267.82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Москалюк В. Д. 
Фонокардіографічні показники у хворих на дифтерію, ангіни, кір, інфекційний мононуклеоз та епідемічний паротит / В. Д. Москалюк, Н. А. Богачик, А. Г. Трефаненко, Ю. Р. Білейчук // Буков. мед. вісн.. - 2002. - 6, № 2. - С. 62-65. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Представлено результати фонокардіографічного обстеження хворих на дифтерію, ангіни, кір, інфекційний мононуклеоз та епідемічний паротит у періоді розпалу та одужання. Встановлено, що найбільш суттєві відхилення були у разі дифтерії, менш значні - у випадку лакунарної ангіни, ускладненій паратонзилярним абсцесом та кору і проявлялися змінами амплітуди та тривалості I та II тонів, появою систолічного шуму на верхівці серця та V точці, додаткового III та IV тонів у хворих на дифтерію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514-45 + Р682.540.11-45

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Москалюк В. Д. 
Ефективність аерозольної інтерферонотерапії в комбінації з протефлазидом при грипі А і В / В. Д. Москалюк, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська // Буков. мед. вісн.. - 2007. - 11, № 1. - С. 47-49. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що у результаті застосування аерозольної інтерферонотерапії у хворих на грип А і В протягом перших трьох діб хвороби (лаферон у дозі 500 тис. МО) у поєднанні з протефлазидом (по 10 крапель, нанесених на грудочку цукру, тричі на день протягом 10-ти днів) у 1 - 3-ю добу спостережено вірогідне зменшення частоти клінічних симптомів у порівнянні з хворими, яких лікували традиційно.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.311-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Москалюк В. Д. 
Особливості диференційної діагностики гострих кишкових інфекцій: (огляд л-ри) / В. Д. Москалюк, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська, О. І. Голяр // Буков. мед. вісн.. - 2009. - 13, № 1. - С. 122-128. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

У зв'язку з актуальністю проблеми гострих кишкових інфекцій у роботі сімейного лікаря, лікаря швидкої медичної допомоги, з метою полегшення проведення диференційної діагностики непрофільних хворих хірургічного та терапевтичного профілю зі схожою клінічною симптоматикою, надано основні клінічні прояви найбільш поширених бактеріальних, вірусних і паразитарних кишкових інфекцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.1-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Богачик М. С. 
Розвиток інформатичної компетентності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів у процесі навчання гуманітарних предметів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / М. С. Богачик; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2013. - 20 c. - укp.

Акцентовано увагу на розвитку інформатичної компетентності старшокласників ЗНЗ у процесі навчання гуманітарних предметів. Здійснено аналіз стану цієї проблеми у світлі компетентнісного підходу, визначено сутність, структуру, властивості, функції інформатичної компетентності. Визначено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови, які забезпечують підвищення рівня розвитку інформатичної компетентності старшокласників ЗНЗ у процесі навчання гуманітарних предметів. Доведено ефективність визначених дидактичних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400379 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Богачик М. 
Розвиток інформатичної компетентності педагогів та менеджерів освіти в сучасному інформаційному просторі / М. Богачик // Нова пед. думка. - 2012. - № 4. - С. 137-140. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

У контексті модернізації системи освіти розглянуто проблему розвитку інформатичної компетентності педагогів та менеджерів освіти з метою ефективного виконання ними своїх професійних обов’язків. Розкрито зміст і сутність поняття "інформатична компетентність", визначено її місце та роль у сучасному інформаційному суспільстві та в системі освіти. Зазначено, що наявність сформованої інформатичної компетентності у менеджера освіти забезпечує ефективну реалізацію принципів педагогічного менеджменту: науковості та компетентності, інформаційної достатності та зворотного зв’язку.

В контексте модернизации системы образования рассмотрена проблема развития информатической компетентности педагогов и менеджеров образования с целью эффективного выполнения ими своих профессиональных обязанностей. Раскрыто содержание и сущность понятия "информатическая компетентность", определены ее место и роль в современном информационном обществе и в системе образования. Указано, что наличие сложившейся информатической компетентности у менеджера образования обеспечивает эффективную реализацию принципов педагогического менеджмента: научности и компетентности, информационной достаточности и обратной связи.

In the article the author grounds the necessity of development of information competence of teachers and managers of education. Determines the place and role in modern information society and in education in particular. Reveals the content and essence of concept "information competence".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Клініко-епідеміологічні аспекти гастроінтестинального сальмонельозу в Чернівецькій області за період з 2011 по 2015 рр. / В. Д. Москалюк, А. С. Сидорчук, В. Д. Сорохан, Н. А. Богачик, Я. В. Венгловська // Інфекц. хвороби. - 2016. - № 3. - С. 10-13. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.121 + Р194.121(4Укр-4Чен)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16253 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Каштальян М. А. 
Результаты лечения больных с новообразованиями надпочечниковых желез с использованием лапароскопической адреналэктомии / М. А. Каштальян, В. Ю. Шаповалов, Ф. Н. Богачик, Е. В. Цема // Хірургія України. - 2017. - № 2. - С. 20-24. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Цель работы - оценить результаты выполнения лапароскопической и открытой адреналэктомии у пациентов с новообразованиями надпочечников (НН). Изучены результаты лечения 148 (100 (67,6 %) женщин и 48 (32,4 %) мужчин) пациентов с НН, которым проведена адреналэктомия в период с 2001 по 2016 г. Средний возраст пациентов составил (42,7 +- 5,8) года. Открытая адреналэктомия выполнена у 58 пациентов (слева - у 20 (34,5 %), справа - у 38 (65,5 %)), лапароскопическая адреналэктомия - 90 (правосторонняя - у 62 (68,9%), левосторонняя - у 28 (31,1 %)). У 120 (81,1 %) пациентов диагностировано новообразование коркового вещества надпочечников, у 16 (10,8 %) - опухоль мозгового вещества, у 12 (8,1 %) - киста надпочечника. Продолжительность открытой адреналэктомии в среднем составила (88,6 +- 19,8) мин, лапароскопической - (62,3 +- 14,3) мин (T = 1,1; p = 0,28). В 7 (7,8 %) случаях лапароскопическая адреналэктомия закончилась конверсией. Средняя длительность госпитализации после лапароскопической адреналэктомии составила (4,1 +- 1,1) койко-дня, после открытой операции - (8,3 +- 1,4) койко-дня (T = 2,4; p = 0,02). В ранний послеоперационный период у 2 (2,2 %) пациентов после лапароскопической и у 2 (3,4 %) - после открытой левосторонней адреналэктомии развился послеоперационный панкреатит, купированный консервативным лечением. В 2 (3,4 %) случаях после открытой правосторонней адреналэктомии имело место кровотечение из культи центральной вены надпочечника. Из 84 (56,8 %) пациентов с отслеженными отдаленными результатами 3 (3,6 %) больных, прооперированных открытым способом по поводу злокачественной кортикостеромы, умерли в течение 1 года после операции вследствие прогрессирования основного заболевания. Выводы: выполнение лапароскопической адреналэктомии позволяет в 2 раза сократить сроки послеоперационного стационарного лечения по сравнению с открытой адреналэктомией. Лапароскопическая адреналэктомия по длительности оперативного вмешательства и частоте ранних послеоперационных осложнений сопоставима с открытой операцией.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.457-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24001 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського