Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Боднарчук Ю. С.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Боднарчук Ю. С. 
Зменшення опору руху суден за допомогою використання виїмок та повітряного змащення : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.08.03 / Ю. С. Боднарчук; Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова. - Миколаїв, 2021. - 24 c. - укp.

Представлено засоби зниження опору судна у вигляді локальних поперечних поглиблень (виїмок) на днищовій поверхні різних типів суден і поглиблень (виїмок) у вигляді кілець на поверхні підводних човнів, а також вплив подачі повітряного мастила природним шляхом на поверхню швидкісного судна. Описано алгоритм побудови розрахункових проєктів у computational fluid dynamics комплексах Flow Vision та Flow Simulation. Виконано параметричний аналіз за допомогою методів обчислювальної гідродинаміки. Визначено параметри моделювання для того, щоб працював алгоритм диференційних рівнянь, які описують рух рідини, метод кінцевих об'ємів зводить їх до системи лінійних алгебраїчних рівнянь. Процес валідації програмного продукту Flow Vision та Flow Simulation при моделюванні обтікання корпусів суден виконано для моделі танкеру проєкту 005RST01 та підводного об'єкта сигароподібної форми в різних науково-дослідницьких басейнах. Порівняння результатів розрахунків у вказаних програмних комплексах із даними фізичних експериментів показали дуже високу інформативність і достатню для практичного використання точність цих програм. Описано процес дослідження впливу виїмок на відносно простих об'єктах, таких як циліндричне тіло та круговий циліндр, які є перехідними етапами до судна та підводного човна відповідно. Досліджено ефективність локального поперечного поглиблення (виїмок) на днищовій поверхні суховантажного судна. Перевірку ефективності впливу виїмок на ходові якості судна виконано на моделі танкера проєкту 005RST01. За допомогою computational fluid dynamics пакетів здійснено моделювання як для моделі, так і для натурного судна. Зазначено, що розміри та місце розташування виїмок для кожного судна необхідно підбирати окремо, беручи до уваги характеристики обраного натурного судна. У програмних продуктах Flow Vision та Flow Simulation проведено розрахунки впливу встановлених виїмок на поверхнях двох типів підводних човнів. Досліджено методи зниження опору для швидкісних суден. У програмному комплексі Flow Vision змодельовано швидкісне судно зі встановленою виїмкою у двох варіантах: без урахування вільної поверхні та з урахуванням вільної поверхні для скорочення часу розрахунку і більш детального вивчення ефекту. На моделі погано обтічного тіла, у вигляді паралелепіпеду, досліджено питання про ступінь ефективності одночасного використання декількох засобів впливу на прикордонний шар спрямованих на зниження опору тіл при їх русі в рідині. На моделі швидкісного судна вивчено вплив на зниження опору подачі повітря на днищову поверхню корпусу через канали при заданій швидкості та за рахунок перепаду тиску на дні судна й атмосферного тиску зверху, що дало позитивний результат. Сформовано загальну схему алгоритму вибору засобів зниження опору руху під час проєктування суден, які сприяють зменшенню витрат палива та вартості перевезеного вантажу (пасажирів) і терміну окупності витрат при впроваджені цих засобів на новому або вже введеному в експлуатацію. Розроблено методику визначення можливості зниження опору руху об'єктів океанотехніки зі встановленими місцевими особливостями, в основу якої покладено методи обчислювальної гідродинаміки та параметричного аналізу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449354 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського