1. |
Броннікова С. М. Роль мовленнєвої культури в процесі формування особистості / С. М. Броннікова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 1. - С. 12-14. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. Мовленнєву культуру проаналізовано в контексті культури особистості, зокрема, не тільки дотримування норм, але й уміння свідомо вибирати найбільш адекватні варіанти мовленнєвої поведінки. Зазначено, що мовленєву культуру варто розглядати як систему цінностей - регуляторів мовленнєвої поведінки, як засіб, інструмент культурно-пізнавальної діяльності, як концентроване вираження особистості (самоствердження, самовиявлення). Речевая культура проанализирована в контексте культуры личности, в частности, не только соблюдение норм, но и умение сознательно выбирать наиболее адекватные варианты речевого поведения. Указано, что речевую культуру следует рассматривать как систему ценностей - регуляторов речевого поведения, как способ, инструмент культурно-познавательной деятельности, как концентрированное выражение личности (самоутверждение, самовыявление). Speech culture is analyzed in the context of person's culture, it suggests not only observance of the norms, but also a skill to choose consciously the most adequate variants of speech behavior. Speech culture should be examined as a system of values - regulators of speech behavior, as method, instrument of culture creative work, as concentrate expression of person (self- confirmation, self-revilement). Ключ. слова: культура особистості, мовлення, мовленнєва культура Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ш107.75
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Броннікова С. М. Формування мовленнєвої культури молодших школярів засобами мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. М. Броннікова; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2002. - 20 c. - укp.Досліджено теоретико-методологічні засади формування, а також суть та структуру мовленнєвої культури молодших школярів у контексті духовної культури особистості, визначено її критерії та рівні сформованості. Обгрунтовано роль естетики слова, взаємодії мистецтв у формуванні мовлення, мовленнєвої культури особистості. Проаналізовано психологічні основи процесу її формування з урахуванням специфіки сучасного культурно-мовленнєвого простору, виховного потенціалу культурно-мовленнєвих ситуацій. Обгрунтовано суть педагогічних технологій використання мистецтва у мовленнєвому розвитку школярів молодшого віку. Розроблено відповідні рекомендації для вчителів і вихователів. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.37 + Ч421.252.6
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА321418 Пошук видання у каталогах НБУВ
|