Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (37)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Будник О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Будник О. П. 
Деградаційно-відновні особливості опромінених світлодіодів GAP / О. П. Будник, Р. М. Вернидуб, О. І. Кириленко, П. Г. Литовченко, О. І. Радкевич, Д. П. Стратілат, В. П. Тартачник // Ядер. фізика та енергетика. - 2022. - 23, № 2. - С. 116-121. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: З852.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25640 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
2.

Жмур Н. В. 
Проблеми екологічної експертології в Україні: правові аспекти / Н. В. Жмур, О. В. Будник // Юрид. вісн. Повітр. і косм. право : Наук. пр. Нац. авіац. ун-ту. - 2022. - № 4. - С. 17-23. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Мета роботи - проаналізувати проблеми і прогалини екологічної експертизи та провести порівняльний аналіз із оцінкою впливу на довкілля в правовому аспекті. Застосовано у поєднанні загальні (аналізу, синтезу, порівняння, індукції, дедукції) та спеціальні методи дослідження (системно-функціональний, формально-логічний, формально-юридичний). Оцінка впливу на довкілля є правовим інструментом попередження шкідливих екологічних наслідків, більш сучасним та наближеним до європейських стандартів. Обговорено проведення екологічних експертиз як оцінки впливу на навколишнє природне середовище полягає, насамперед, у тому, що вони є, так би мовити, основним рубежем, тією точкою контролю, яку має пройти будь-яка запланована чи така, що проводиться, діяльність, та може так чи інакше завдавати шкоду навколишньому середовищу. З прийняттям Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" запроваджено нову європейську модель процедури оцінки впливу на довкілля замість екологічної експертизи. Даний Закон дозволив забезпечити на належному рівні виконання Україною низки інших міжнародних зобов'язань. Сама процедура оцінки впливу на довкілля спрямована на попередження та запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Будник О. 
Методика електронного навчання в початковій школі : навч. посіб. / О. Будник; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Центр інноваційних освітніх технологій "PNU EcoSystem". - Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника, 2021. - 199 c. - Бібліогр.: с. 159-163 - укp.

Висвітлено питання використання інноваційних методик електронного навчання у професійній діяльності. Подано зміст і структуру курсу "Методика електронного навчання в початковій школі". Запропоновано методичний матеріал для проведення лекцій і семінарських занять, критерії та форми оцінювання результатів навчання майбутніх педагогів. Охарактеризовано цифрові інструменти та інноваційні технології навчання. Значну увагу приділено оновленню змісту STEAM-освіти, підвищенню якості надання освітніх послуг, розвитку цифрової компетентності учителів початкової школи для роботи в умовах дистанційного та змішаного навчання. Розкрито особливості електронного навчання предметів STEAM учнів з особливостями психофізичного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70470 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Наукові основи розробки полімерних композиційних матеріалів триботехнічного призначення на основі політетрафторетилену : кол. монографія пам'яті А. Ф. Будника / Х. В. Берладір, О. А. Будник, К. О. Дядюра, П. В. Руденко, В. А. Свідерський; ред.: К. О. Дядюра; Сумський державний університет. - Суми : Сум. держ. ун-т, 2017. - 174 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Проаналізовано та систематизовано досвід значної кількості теоретичних і практичних робіт із технології створення політетрафторетиленових (ПТФЕ) композитів. Розглянуто ПТФЕ-композити, армовані вуглецевими волокнами (ВВ) або гібридними наповнювачами з ВВ як складні об'єкти з властивостями, характерними триботехнічному матеріалознавству композитних матеріалів. Висвітлено питання математичного моделювання властивостей полімерного композиційного матеріалу (ПКМ), наповненого коротковолокнистими включеннями та дисперсними частинками сферичної форми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА812210 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Берладір Х. В. 
Особливості технології одержання полімерних композиційних матеріалів на основі політетрафторетилену : (огляд) / Х. В. Берладір, О. А. Будник, В. А. Свідерський, П. В. Руденко, К. О. Дядюра // Фізика і хімія твердого тіла. - 2016. - 17, № 4. - С. 582-593. - Бібліогр.: 37 назв. - укp.

Зроблено огляд робіт щодо дослідження впливу різних факторів технологічного процесу підготовки складових на фізико-механічні та експлуатаційні властивості композитних матеріалів на основі політетрафторетилену. Визначено ефективні режими роботи технологічного обладнання, після обробки на яких політетрафторетиленові композити мають підвищені експлуатаційні властивості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Будник О. В. 
Розмірні ефекти у тонких плівках на основі напівпровідникової сполуки Ві[[d]]2[[/d]]Те[[d]]3[[/d]] : автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.10 / О. В. Будник; НАН України, Ін-т монокристалів. - Харків, 2016. - 20 c. - укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню структури й явищ перенесення у тонких плівках Ві[[d]]2[[/d]]Те[[d]]3[[/d]] в залежності від їх товщини d з метою спостереження квантових розмірних ефектів (КРЕ) і виявлення специфіки їх виявлення в 3D-топологічних ізоляторах (ТІ), до яких відноситься Ві[[d]]2[[/d]]Те[[d]]3[[/d]]. Визначено оптимальні склади вихідних кристалів і технологічні параметри для вирощування плівок p- і n-Ві[[d]]2[[/d]]Те[[d]]3[[/d]] з якісною структурою та визначеним типом провідності методом термічного випаровування у вакуумі на скляні підкладки. Одержані плівки мають досконалу структуру та переважну орієнтацію кристалітів, що визначає можливість дослідження КРЕ. Встановлено, що у плівках Ві[[d]]2[[/d]]Те[[d]]3[[/d]] залежності кінетичних властивостей від d мають незгасний коливний характер з великою амплітудою й апроксимуються синусоїдальними функціями. Наявність d - осциляцій пов'язується із квантуванням енергетичного спектра дірок та електронів. Розрахунки періоду осциляцій ∆d з використанням моделі нескінченно глибокої потенціальної ями надають значення ∆d, які добре узгоджуються з експериментом. Висловлено припущення, що незгасний характер і значна амплітуда осциляцій пов'язані зі зміною умов на межах плівки внаслідок існування топологічного шару, який захищає поверхневі стани від розсіювання на дефектах симетрією обернення часу - однією з фундаментальних властивостей ТІ.


Індекс рубрикатора НБУВ: В371.212,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА421866 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Будник О. 
Методологічний аналіз соціально-педагогічної діяльності вчителя / О. Будник, Г. Васянович // Пед. процес: теорія і практика. - 2016. - Вип. 2. - С. 20-26. - Бібліогр.: 14 назв - укp.

Здійснено методологічне обґрунтування соціально-педагогічної діяльності на основі принципів пізнання реальної дійсності про єдність теорії і практики, середовищного, системного та діяльнісного підходів, ціннісно-смислового розуміння її результатів тощо. Використано провідні ідеї філософсько-психологічної та соціально-педагогічної теорії діяльності. Запропоновано визначення соціально-педагогічної діяльності вчителя.

Осуществлено методологическое обоснование социально-педагогической деятельности на основе принципов познания реальной действительности о единстве теории и практики, средового, системного и деятельностного подходов, ценностно-смыслового понимания ее результатов и тому подобное. Использованы ведущие идеи философско-психологической и социально-педагогической теории деятельности. Предложено определение социально-педагогической деятельности учителя.

The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in methodological aspect based on the principles of reality cognition concerning the unity of theory and practice, environmental, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The authors proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity. Integrative result of social and pedagogical activity defined sociality as complex characteristic of its subject that is formed and developed in the family, educational establishments, ethnic, labor and professional communities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Рогачова О. І. 
Структура тонких плівок p-Bisub2/subTesub3/sub, отриманих термічним випаровуванням у вакуумі із одного джерела / О. І. Рогачова, О. В. Будник, О. Г. Федоров, С. І. Кривоногов, П. В. Матейченко // Термоелектрика. - 2015. - № 2. - С. 5-15. - Бібліогр.: 46 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.030.022-18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Будник А. Ф. 
Структурированные нанообъекты политетрафторэтиленовых композитов / А. Ф. Будник, П. В. Руденко, К. В. Берладир, О. А. Будник // Журн. нано- та електрон. фізики. - 2015. - 7, № 2. - С. 02022-1-02022-9. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Показано, что дизайн полимерных композитов (композитоведение) и их технологий во многом родственны нанотехнологиям. Структурированные матрицы, волокна, порошки и границы их раздела в сформировавшемся композите (межфазные слои) предопределяют уникальность физико-механических и эксплуатационных характеристик композитных материалов. Рассмотрена технология получения наноструктурированных материалов, особенности строения и свойств, примеры практического применения композитных материалов.


Індекс рубрикатора НБУВ: В371.21 + Л719.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100357 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Будник О. Б. 
Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. Б. Будник; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2015. - 42 c. - укp.

Розглянуто теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціально-педагогічної діяльності. Розроблено концепцію цієї підготовки на засадах суб'єктно-діяльнісного, міждисциплінарного, соціосистемного, синергетичного, аксіологічного, культурологічного та структурно-функціонального підходів. Обгрунтовано функціонально-змістове наповнення роботи вчителя в соціально-педагогічній сфері. Розглянуто концептуальні основи, розроблено та експериментально перевірено структурно-функціональну модель системи підготовки студентів спеціальності "Початкова освіта" до соціально-педагогічної діяльності. Подано результати діагностування когнітивної, мотиваційної, соціально-комунікативної, морально-естетичної та діяльнісно-технологічної готовності майбутніх учителів до практичного вирішення зазначеної проблеми. Охарактеризовано організаційно-методичне забезпечення підготовки вчителя до соціально-педагогічної діяльності в школі І ступеня. Обгрунтовано перспективні напрями подальшого вивчення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА413162 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Берладир К. В. 
Влияние геомодификатора на структуру и свойства механически активированного политетрафторэтилена / К. В. Берладир, А. Ф. Будник, В. А. Свидерский, О. А. Будник, П. В. Руденко // Журн. інженер. наук. - 2015. - 2, № 1. - С. F1-F5. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Совокупностью физических методов исследований изучены особенности процесса механической активации матричного политетрафторэтилена. Показано повышение физико-механических и эксплуатационных свойств иструктурирующей активности ПТФЭ за счет механической активации. Добавление геомодификатора к активированной матрице ПТФЭ повышает эксплуатационные свойства полученного композита. Для более активного взаимодействия ПТФЭ - геомодификатор необходимы дополнительные исследования в направлении технологических аспектов повышения адгезионной активности связи ингредиентов композиции и свойств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л712.212

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Будник А. Ф. 
Фізико-хімічні аспекти механічної активації політетрафторетіленової композиції при отриманні та рециклінгу / А. Ф. Будник, Х. В. Берладір, В. А. Свідерський, О. А. Будник, П. В. Руденко, А. А. Ільїних // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2014. - № 2/11. - С. 9-15. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Для успішного рециклінгу фторполімерних відходів вибрано технологічне обладнання, що забезпечує їх подрібнення до певних розмірів фракцій, ефективну активацію інгредієнтів композиції та їх гомогенне суміщення. Визначено критичну концентрацію наповнювача з вторинної сировини, яка забезпечує однорідність структури композиту та необхідні експлуатаційні властивості. За допомогою методів апаратурного дослідження підтверджено ефективність одержання політетрафторетиленового композиту з наповнювачем з фторполімерної сировини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Будник О. Б. 
Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до соціально-педагогічної діяльності: теорія і методика : монографія / О. Б. Будник; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Дніпропетровськ : Середняк Т.К., 2014. - 484 c. - Бібліогр.: с. 391-438 - укp.

Висвітлено теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності. Обгрунтовано функціонально-змістове наповнення роботи вчителя в соціально-педагогічній сфері. Розкрито концептуальні основи та розроблено структурно-функціональну модель підготовки студентів спеціальності "Початкова освіта" до соціально-педагогічної діяльності. Подано результати діагностування когнітивної, мотиваційної, соціально-комунікативної, морально-естетичної та діяльнісно-технологічної готовності майбутніх учителів до практичного вирішення окресленої проблеми. Охарактеризовано організаційно-технологічне забезпечення підготовки вчителя до соціально-педагогічної діяльності в школі першого ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788071 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Будник О. 
Соціально-педагогічна співпраця вчителів із батьками учнів професійно-технічного навчального закладу / О. Будник // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 1. - С. 145-157. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Обґрунтовано сутність соціально-педагогічної діяльності вчителя і основні напрямки співпраці професійно-технічних навчальних закладів з батьками учнів в аспекті формування та розвитку у них професійно значущих якостей. Зосереджено увагу на необхідності вивчення педагогами сімей з метою виявлення їх структури, соціально-виховного потенціалу, можливостей задоволення освітньо-професійних запитів майбутніх фахівців. Визначено завдання викладача ПТНЗ в його соціально-педагогічній діяльності з сім’єю як конструктивним мікросоціумом для становлення майбутніх робітників. Констатовано, що посилення уваги професійно-технічних навчальних закладів до соціально-педагогічної співпраці з батьками в аспекті вирішення певних завдань на практиці сприяє формуванню у підлітків стресостійкості в соціумі, використанню механізмів психологічного захисту від емоційних конфліктів, негативного міжособистісного впливу в соціальному середовищі, що є ефективною основою формування і розвитку професійних якостей майбутніх фахівців.

Обоснована сущность социально-педагогической деятельности учителя и основные направления сотрудничества профессионально-технических учебных заведений с родителями учеников в аспекте формирования и развития у них профессионально значимых качеств. Сосредоточено внимание на необходимости изучения педагогами семей с целью выявления их структуры, социально-воспитательного потенциала, возможностей удовлетворения образовательно-профессиональных запросов будущих специалистов. Определены задачи преподавателя ПТУ в его социально-педагогической деятельности с семьей как конструктивным микросоциумом для становления будущих работников. Констатировано, что усиление внимания профессионально-технических учебных заведений к социально-педагогическому сотрудничества с родителями в аспекте решения определенных задач на практике способствует формированию у подростков стрессоустойчивости в социуме, использованию механизмов психологической защиты от эмоциональных конфликтов, негативного межличностного влияния в социальной среде, что является эффективной основой формирования и развития профессиональных качеств будущих специалистов.

The essence of social pedagogical activity of a teacher and the main directions of cooperation between vocational schools and parents of the pupils in terms of formation and development of their professionally significant qualities is grounded. It is mentioned that teachers should examine families in order to study their structure, social and educational potential, opportunities to meet the professional and educational requirements of future specialists. The tasks concerning the social and pedagogical activity of the teacher working at VS and family as a microsociety for future workers’ development are defined. It is stated that such a great attention of vocational schools to the social and pedagogical cooperation between teachers and parents in the aspect of solving certain problems in practice influences the formation of teenagers’ resistance to stress in society, the usage of psychological protection mechanisms from emotional conflicts, negative interpersonal influence in a social environment, which is an effective basis for the formation and development of future specialists’ professional skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.51

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Будник О. А. 
Підвищення фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей триботехнічних ПТФЕ композитів методами механічної активації / О. А. Будник, Х. В. Берладір, А. Ф. Будник, П. В. Руденко // Проблеми тертя та зношування : наук.-техн. зб. - 2014. - Вип. 4. - С. 130-135. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено вплив механічної активації політетрафторетиленової матриці на зміну структури, фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей полімерного композиту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.2-106

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж63290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Будник О. 
Теоретичні концепти підготовки майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності у школі I ступеня / О. Будник // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 2. - С. 49-58. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обґрунтовано концептуальні основи професійної підготовки майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності в початковій школі. Зауважено необхідність особистісно-професійної готовності як інтегрованого утворення, що синтезує в собі складові компоненти: когнітивний, мотиваційний, соціально-комунікативний, морально-естетичний, діяльнісно-технологічний на концептуальному рівні. Виокремлено особливості умов її здійснення в навчально-виховній практиці відповідно до змісту цієї діяльності. Доцільним є орієнтування на визначені методологічні та загальнодидактичні принципи професійної підготовки майбутніх учителів, а саме: принцип комплексності; наукової стратегії; фундаменталізації професійно-педагогічної освіти; не лінійності; соціокультурної детермінації; єдності суспільного й особистісно-професійного взаємозв’язку теоретичного знання з практикою; антропологічної спрямованості; принцип рефлексивної креативності.

Обоснованы концептуальные основы подготовки будущих учителей к социально-педагогической деятельности путем соответствующего направления содержания высшего образования и приоритетности духовно-эстетических, гуманистических, социокультурных ценностей как составляющих. Разработана авторская концепция этой подготовки на основе субъектно-деятельностного, междисциплинарного, социосистемного, синергетического, аксиологического, культурологического и структурно-функционального подходов. Акцентировано внимание на необходимости формирования целостной личности профессионала, а результатом готовности будущего учителя к социально-педагогическому взаимодействию в учебном заведении признан уровень его личностно-профессионального развития. В профессиональной подготовке будущего учителя к социально-педагогической деятельности приоритетными определены следующие методологические принципы: комплексности, научной стратегии, системности, фундаментализации, нелинейности, взаимосвязи теоретического знания с практикой, антропологической направленности, рефлексивной креативности и другие. Обоснованы перспективные направления дальнейшего исследования проблемы.

The article deals with the conceptual basis of preparing future teachers for social and educational activities due to appropriate orientation of the content of higher education and the priority of spiritual and aesthetic, humanistic, social and cultural values as components of this readiness. The author worked out the conception of such a training based on subject and activity, intersubjective, socio-system, synergetic, axiological, culturological, structure and functional approaches. The author pays attention to the necessity to form a coherent personality and the result of future teachers’ readiness for social and educational interaction in an educational institution is considered as a level of personal and professional development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Рогачова О. І. 
Вплив відхилення від стехіометрії на термоелектричні та механічні властивості BiVB2DTeVB3D / О. І. Рогачова, О. В. Будник, О. С. Водоріз, М. В. Добротворська // Термоелектрика. - 2014. - № 6. - С. 47-57. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.51 + В379.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Будник О. Б. 
Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності / О. Б. Будник // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2013. - № 4. - С. 72-82. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до розуміння сутності соціально-педагогічної діяльності у зарубіжному та вітчизняному дискурсі; зазначено, що суб’єктивність досліджуваного феномена полягає в активній перетворювальній діяльності суб’єкта. Проаналізовано систему базових понять концепта "соціально-педагогічна діяльність", зокрема "соціальне середовище", "педагогічна дія", "пізнавальна діяльність". Обгрунтовано методологічні засади соціально-педагогічної діяльності на загальнофілософському, загальнонауковому, практичному і конкретно-науковому рівнях. Виокремлено наступні види цілісної педагогічної діяльності: робота педагогів-практиків, адміністративна діяльність у навчальному закладі, науково-дослідна діяльність вчених і відповідних інституцій в цілому, робота методичних служб з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Розроблено структурно-логічну модель єдності соціально-педагогічної теорії і практики, в якій визначено основні блоки (компоненти) та наведено ієрархічні зв’язки становлення соціально-педагогічного середовища на двох рівнях: професійному та соціально-педагогічному.

Рассмотрены основные подходы к пониманию сущности социально-педагогической деятельности в зарубежном и отечественном дискурсе; указано, что субъективность исследуемого феномена заключается в активной преобразовательной деятельности субъекта. Проанализирована система базовых понятий концепта "социально-педагогическая деятельность", в частности "социальная среда", "педагогическое воздействие", "познавательная деятельность". Обоснованы методологические основы социально-педагогической деятельности на общефилософском, общенаучном, практическом и конкретно-научном уровнях. Выделены следующие виды целостной педагогической деятельности: работа педагогов-практиков, административная деятельность в учебном заведении, научно-исследовательская деятельность ученых и соответствующих институтов в целом, работа методических служб по повышению квалификации педагогических работников. Приведена структурно-логическая модель единства социально-педагогической теории и практики, в которой определены основные блоки (компоненты); определены иерархические связи становления социально-педагогической среды на двух уровнях: профессиональном и социально-педагогическом.

The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in methodological aspect based on the principled of reality cognition concerning the unity of theory and practice, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The author proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Будник О. Б. 
Соціально-педагогічна діяльність вчителя : психологічний аналіз / О. Б. Будник // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 40-43. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Здійснено психологічну характеристику змісту, структури, організаційно-технологічних засад реалізації професійної соціально-педагогічної діяльності вчителя в руслі праксеологічного підходу до аналізу педагогічних явищ і біологічної та соціальної детермінації людської діяльності. Зауважено, що запорукою ефективності діяльності вчителя є особистісні та професійні якості педагога, його психологічна врівноваженість, глибокі знання методик діагностики та корекції поведінки учня, створення гуманних виховних міжособистісних взаємин у соціумі.

Осуществлена психологическая характеристику содержания, структуры, организационно-технологических основ реализации профессиональной социально-педагогической деятельности учителя в русле праксеологического подхода к анализу педагогических явлений и биологической и социальной детерминации человеческой деятельности. Отмечено, что залогом эффективности деятельности учителя являются личностные и профессиональные качества педагога, его психологическая уравновешенность, глубокие знания методик диагностики и коррекции поведения ученика, создание гуманных воспитательных межличностных отношений в социуме.

Performed psychological characteristic content, structure , organizational and technological bases of the implementation of socio-professional teacher's work in line with the praxeological approach to the analysis of pedagogical phenomena and biological and social determination of human activity. Noted that the key to the effectiveness of the teachers are the personal and professional qualities of the teacher, his psychological balance, in-depth knowledge of methods of diagnosis and correction of behavior of students, the educational humane interpersonal relations in society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю940

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Будник О. 
Економічні якості у структурі особистісно-професійних характеристик майбутнього фахівця / О. Будник // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 3. - С. 66-75. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано особливості професійного мислення в психологічному сенсі, серед яких названо володіння економічними знаннями, націленість на раціональне предметне перетворення об’єктів, процесів, органічний взаємозв’язок внутрішніх дій із зовнішніми, раціоналізм. Звернено увагу на розвиток рефлексивного мислення учнів ПТНЗ. Виокремлено професійно важливі якості людини, які мають універсальний характер: відповідальність, самоконтроль, стривоженість, емоційна стійкість, схильність до ризику, господарність, підприємливість, діловитість, працьовитість, відповідальність. Викладено специфічні особливості економічного мислення учнів ПТНЗ, розвиток яких є необхідною умовою формування їх професійної компетентності: спрямованість на раціональне предметне перетворення об’єктів, раціональне використання часу на виконання навчальних завдань, варіативність, проблемний характер мислення.

Проанализированы особенности профессионального мышления в психологическом контексте, среди которых выделены владение экономическими знаниями, нацеленность на рациональное предметное преобразование объектов, процессов, органическая взаимосвязь внутренних действий с внешними, рационализм. Обращено внимание на развитие рефлексивного мышления учащихся ПТУ. Выделены профессионально важные качества человека, которые имеют универсальный характер: ответственность, самоконтроль, тревожность, эмоциональная устойчивость, склонность к риску, хозяйственность, предприимчивость, деловитость, трудолюбие, ответственность. Изложены специфические особенности экономического мышления учащихся ПТУЗ, развитие которых является необходимым условием формирования их профессиональной компетентности: направленность на рациональное предметное преобразование объектов, рациональное использование времени на выполнение учебных заданий, вариативность, проблемный характер мышления.

Analyzed of peculiarities professional thinking in the psychological sense of ownership among them named economic knowledge, focus on substantive rational transformation of objects, processes, organic relationship of internal to external actions, rationalism. Attention is paid to the development of reflective thinking students of vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131 + Ю959.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського