Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Свистун В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Свистун В. І. 
Психолого-педагогічні умови удосконалення економічної підготовки студентів вищих аграрних закладів освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В. І. Свистун; Нац. аграр. ун-т. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено проблемі економічної підготовки студентів природничих факультетів вищих аграрних закладів освіти. Проаналізовано різні підходи до підготовки фахівців в умовах ступеневої освіти та визначено місце економічної підготовки студентів природничих факультетів в системі загальної сільськогосподарської освіти. Автором обгрунтовано та апробовано педагогічні шляхи та умови підвищення ефективності економічної підготовки, запропоновано методику їх реалізації. Визначено комплекс критеріїв економічної підготовки (засвоєння економічних знань, сформованість економічних вмінь, розвиток економічного мислення, економічна поведінка, мотивація навчання), їх рівні та якісні характеристики, а також запропоновано методику визначення рівня економічної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)32р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306855 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Свистун В. І. 
Економічна підготовка фахівців-аграріїв / В. І. Свистун. - Житомир : Полісся, 1999. - 79 c. - Бібліогр.: 78 назв. - укp.

Зроблено спробу висвітлити проблемні питання економічної освіти, розкрити сутність економічної підготовки студентів сільськогосподарських вузів, обгрунтувати педагогічні умови вдосконалення економічної підготовки. Визначено рівні та критерії оцінки, методику визначення рівня економічної підготовки, наведено результати експериментального дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)32 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Основи маркетингу : Корот. конспект, тест. та практ. завдання / ред.: В. І. Свистун. - Луганськ, 2002. - 102 c. - Библиогр.: с. 101-102 - укp.

Висвітлено сучасну концепцію маркетингу, питання його управління. Проаналізовано маркетингову товарну політику, зокрема, цін, просування товару, збутову політику маркетингу.

Освещены современная концепция маркетинга, вопросы его управления. Проанализированы маркетинговая товарная политика, в частности, цен, продвижения товара, сбытовая политика маркетинга.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.322я73

Шифр НБУВ: ВА654921 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Свистун В. І. 
Підготовка майбутніх фахівців аграрної галузі до управлінської діяльності : Моногр. / В. І. Свистун. - К. : Наук.-метод. центр аграр. освіти, 2006. - 343 c. - Бібліогр.: с. 291-317. - укp.

Висвітлено методологічні, теоретичні та практичні проблеми підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до управлінської діяльності у вищих аграрних навчальних закладах. Розглянуто процес їх підготовки до управлінської діяльності як важливий аспект сучасної професійної аграрної освіти. Розкрито методичні аспекти підготовки майбутніх фахівців сільського господарства до управлінської діяльності. Наведено тренінговий метод формування управлінської компетентності фахівців-аграрників.

Освещены методологические, теоретические и практические проблемы подготовки будущих специалистов аграрной отрасли к управленческой деятельности в высших аграрных учебных заведениях. Рассмотрен процесс их подготовки к управленческой деятельности как важный аспект современного профессионального аграрного образования. Раскрыты методические аспекты подготовки будущих специалистов сельского хозяйства к управленческой деятельности. Приведен тренинговый метод формирования управленческой компетентности специалистов-аграриев.


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)7 + У9(4УКР)32 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683357 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Костриця Н. М. 
Методика навчання студентів спілкуванню в управлінській діяльності : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. М. Костриця, В. І. Свистун, В. В. Ягупов. - К. : Центр навч. л-ри, 2006. - 267 c. - укp.

Наведено загальну характеристику спілкування як соціально-психологічного явища, визначено його структуру та основні механізми соціальної перцепції. Показано особливості спілкування між суб'єктом та об'єктом управління, розкрито індивідуально-психологічні засади ділової взаємодії керівника. Проаналізовано проблеми управління, розглянуто різні способи управлінського впливу, висвітлено питання організації ділової наради, бесіди, переговорів і кадрової співбесіди. Запропоновано методи управління конфліктними ситуаціями. Розроблено тестові завдання та психологічний практикум щодо спілкування та дослідження соціально-психічних феноменів прояву особистості керівника.

Приведена характеристика общения как социально-психологического явления, определена его структура и основные механизмы перцепции. Показаны особенности общения между субъектом и объектом управления, раскрыты индивидуально-психологические основы делового взаимоотношения руководителя. Проанализированы проблемы управления, рассмотрены различные способы управленческого влияния, освещены вопросы организации делового совещания, беседы, преговоров и кадрового собеседования. Разработаны тестовые задания и психологический практикум по общению и исследованию социально-психологических феноменов проявления личности руководителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-926 + Ю959.18 + Ю787.11 + У010.321 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА672298 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Свистун В. І. 
Психолого-педагогічні аспекти заняття-конкурсу в підготовці фахівців до управлінської діяльності / В. І. Свистун // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 16. - С. 245-255. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розкрито сутність і психолого-педагогічні аспекти заняття-конкурсу, визначено його місце у процесі підготовки майбутніх фахівців сільського господарства до управлінської діяльності в аграрних ВНЗ.

Раскрыты сущность и психолого-педагогические аспекты занятия конкурса, определено его место в процессе профессиональной подготовки будущих специалистов сельского хозяйства к управленческой деятельности в аграрных вузах.

The article defines the essence of a competition lesson and substantiates its psychological pedagogical aspects in training future agricultural specialists to management activities in agrarian higher educational establishments.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)32 р + П.р(4УКР)3 + Ю959.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Свистун В. І. 
Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до управлінської діяльності : автореф. дис... д-ра пед. наук / В. І. Свистун; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К., 2007. - 38 c. - укp.

Проаналізовано досвід підготовки фахівців аграрної галузі до управлінської діяльності у світі та Україні, показано її становлення та розвиток у вітчизняній системі вищої аграрної освіти. Висвітлено загальні теоретико-методологічні та методичні основи підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до управлінської діяльності, викладено її концептуальну основу - комплексний (особистісний, діяльнісний і компетентнісний) підхід. Охарактеризовано сучасний стан підготовленості студентів агарних ВНЗ до управлінської діяльності. Визначено зміст базових понять, категорій і термінів щодо управлінської діяльності фахівців аграрної галузі, які безпосередньо розкривають сутність та зміст підготовки до неї студентів аграрних ВНЗ, а також сформульовано її цілі, завдання та принципи й конкретизовано зміст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)7 + У9(4УКР)320 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ягупов В. В. 
Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти / В. В. Ягупов, В. І. Свистун // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Пед., психол. науки та соц. робота. - 2007. - Т. 71. - С. 3-19. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти; обгрунтовано зміст понять "компетенція", "компетентність", "компетентнісний підхід"; з'ясовано характерні ознаки та структуру професійної компетентності фахівця з вищою освітою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Система підвищення функціональної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів : всеукр. наук.-практ. семінар, 19 жовтн. 2011 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : ІПТО НАПН України, 2011. - 110 c. - укp.

Досліджено шляхи формування інноваційної діяльності керівника за сучасних умов. Проведено аналіз динаміки кількості учнів ПТНЗ за 1990 - 2009 рр. Висвітлено особливості інформаційно-аналітичної діяльності заступника директора ПТНЗ з навчальної роботи. Викладено основні аспекти підвищення рівня функціональної компетентності керівника ПТНЗ. Запропоновано інноваційні підходи до навчання фізики в системі професійно-технічної освіти як засіб формування професійної компетентності майбутніх робітників. Розкрито особливості управління інноваційно-зорієнтованим навчально-виробничим середовищем центру професійно-технічної освіти. Проведено характеристику професійно-педагогічної діяльності майстра виробничого навчання будівельного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА774079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пигулевский П. И. 
Результаты мониторинга гидрогеодинамических параметров подземных вод в асейсмичных регионах Украины (Днепропетровская область) / П. И. Пигулевский, В. К. Свистун // Геодинаміка. - 2011. - № 2. - С. 241-244. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Приведены результаты интерпретации данных мониторинга гидрогеодинамических параметров подземных вод в Днепропетровской области с целью прогноза неотектонических изменений в массивах горных пород. Показана необходимость создания национальной базы данных результатов мониторинга гидрогеодинамических параметров подземных вод, выполняемых во всех регионах Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д46 в641.8

Шифр НБУВ: Ж16489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кендзера А. В. 
Сейсмологический комплекс для наблюдения и прогнозирования локальных землетрясений в Днепропетровской области / А. В. Кендзера, П. И. Пигулевский, С. В. Щербина, В. К. Свистун // Геодинаміка. - 2011. - № 2. - С. 110-112. - рус.

Приведены краткие результаты предварительных исследований по выяснению природы землетрясений и обеспечению сейсмобезопасности в техногенно-опасных районах Криворожского железорудного и Павлоградского угольного бассейнов. Показаны возможности высокочувствительной сейсмической станции UK15, установленной в г. Днепропетровск (п. Мирный), при регистрации удаленных и местных Криворожских и Павлоградских землетрясений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д217.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кендзера А. В. 
Криворожское землетрясение 14 января 2011 года как локальное следствие сейсмотектонических и техногенных процессов / А. В. Кендзера, П. И. Пигулевский, С. В. Щербина, В. К. Свистун, И. Ю. Гурова, Ю. В. Лесовой // Геодинаміка. - 2012. - № 1. - С. 114-119. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Приведены результаты проведенного анализа записей зарегистрированного сейсмического события, произошедшего 14.01.2011 г. в г. Кривой Рог, и аргументы в пользу определения его как землетрясения. Приведены результаты наблюдений за изменениями давления и температуры подземных вод на территории Днепропетровской и Криворожской областей, которые можно использовать не только для инженерных исследований, выполняемых на стадии изысканий, строительства и эксплуатации техногенно опасных сооружений, но и для более полного понимания современных геодинамических процессов в литосфере, знание которых необходимо для прогнозирования землетрясений. Взаимодополняющее использование данных сейсмологических и связанных с ними других геофизических наблюдений поможет разработать систему предупреждения о существенном изменении напряженно-деформированного состояния земной коры, которое может привести к опасному землетрясению. Рекомендуется создавать такие системы в тектонически активных районах для повышения безопасности проживания населения и получения информации, необходимой для сейсмостойкого проектирования и строительства важных и экологически опасных промышленных объектов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д217(45УКР4-4ДНІ-2КРИ)9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пимоненко Л. И. 
Результаты применения геолого-геофизического метода прогноза зон скоплений метана (на примере шахты им. А. Ф. Засядько) / Л. И. Пимоненко, А. А. Каргаполов, Д. П. Гуня, В. К. Свистун // Геоінформатика. - 2012. - № 4. - С. 22-27. - Библиогр.: 9 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: И181.1 + И310.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24199 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Айстраханов Д. Д. 
Децентралізація управління професійно-технічною освітою : монографія / Д. Д. Айстраханов, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун, Є. В. Кулик, Г. І. Лук'яненко, Л. М. Петренко, О. І. Щербак; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 355 c. - укp.

Досліджено широкий спектр методологічних, теоретичних практичних проблем децентралізації управління професійно-технічною освітою (ПТО). Проведено аналіз об'єктивних закономірностей децентралізації управління ПТО, пріоритетних чинників розвитку управління ПТО за умов його децентралізації. Обгрунтовано концептуальні засади, методологічні основи децентралізації управління ПТО за умов сучасного ринку праці. З'ясовано визначальні чинники розвитку управління освітою, здійснено порівняльну характеристику жорсткого вертикального та м'якого горизонтального управління ПТО, запропоновано можливі варіанти моделей децентралізації управління ПТО. Подано концептуальні підходи до розподілу повноважень органів освіти та науки на загальнодержавному та регіональному рівнях. Висвітлено концептуальні підходи до управління ПТНЗ за умов децентралізації управління ПТО, теоретичні та методичні засади децентралізації управління ПТНЗ і педагогічні засади управління ПТНЗ у регіоні. Розкрито економічні аспекти розвитку системи ПТО за умов сучасного ринку праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761970 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Свистун В. І. 
Педагогічні засади організації професійного навчання на виробництві : монографія / В. І. Свистун, Л. Д. Герганов, А. М. Михайличенко, М. І. Михнюк, В. Б. Байдулін, В. М. Аніщенко, М. О. Мілохіна; ред.: В. О. Радкевич; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 255 c. - укp.

Розглянуто підприємство як об'єкт дослідження, його призначення у суспільстві й організацію виробництва. Наведено структуру виробництва та показано в ній місце трудових ресурсів та їх роль у ефективній діяльності підприємства. Сформульовано концепцію "життєвого циклу товару" та пов'язаного з ним життєвого циклу технології, професії та кваліфікації робітників. Ця концепція диктує необхідність своєчасного та безперервного підвищення кваліфікації робітничого персоналу, який зможе ефективно працювати за умов модернізованого виробництва. Проведено аналіз комплексної підготовки виробництва, у процесі якої формуються вимоги до робітничого персоналу. Висвітлено різні варіанти забезпечення виробництва робітничим персоналом. Визначено місце професійної та професійно-технічної освіти у загальній системі освіти України. Показано, що їх взаємоузгоджений розвиток впродовж більш, ніж століття, став тією рушійною силою, що змогла в свій час, за порівняно короткий термін, за складних умов досягнути значних успіхів в індустріалізації країни, у космічній галузі та інших галузях науки та техніки. Розглянуто основні компоненти дидактичних систем. Показано, що модульна система містить всі складові дидактичних систем. Визначено шляхи подолання некомпетентності виробничого персоналу. Запропоновано взаємодію підприємств і навчальних закладів за сучасних умов, спрямовану на підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Розглянуто сучасні тенденції професійного навчання таких робітників за умов виробництва. Процес одержання визначеного рівня професійного навчання розглянуто як навчальний пр

оцес. Проведено аналіз різних підходів до управління навчальним процесом, наведених у педагогічній літературі та показано, що всі вони базуються на класичній теорії та практиці управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Децентралізація управління професійно-технічною освітою: теорія і практика : матеріали наук.-практ. семінару, 17 трав. 2012 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : ІПТО НАПН України, 2012. - 92 c. - укp.

Розглянуто сучасні тенденції та проблеми децентралізації управління ПТНЗ. Виявлено сукупність вимог до індикаторів, які мають використовуватися в межах системи моніторингу готовності до введення профільного навчання. Проаналізовано сучасну проблему підготовки кваліфікованих працівників з обробки металів. Розкрито методичні засади правової готовності керівників ПТНЗ до здійснення управлінської діяльності. Визначено критерії оцінювання фахової компетентності техніків-механіків агропромислового виробництва. Показано особливості побудови інноваційного підручника. Розглянуто психологічні умови розвитку самоактуалізації керівників ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.21 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Свистун В. І. 
Взаємодія суб'єктів управління професійно-технічною освітою: теорія і практика : монографія / В. І. Свистун, В. С. Болгаріна, В. А. Григор'єва, Г. В. Єльникова, П. Б. Семенов, Т. Ю. Чернова; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 303 c. - укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні аспекти взаємодії суб'єктів управління освітніми системами, висвітлено сучасні проблеми взаємоадаптації суб'єктів управління, обгрунтовано зміст і технології розробки моделі адаптивного управління освітою в регіоні. Проаналізовано сучасні підходи до розуміння взаємодії як міждисциплінарної категорії. Надано сутнісну характеристику суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Обгрунтовано механізми взаємодії суб'єктів управління професійно-технічною освітою (ПТО) та комунікативні способи управлінського впливу в ситуації суб'єкт-суб'єктної взаємодії на рівні керівників ПТНЗ. Висвітлено культурологічні засади управлінської діяльності директора ПТНЗ як підгрунтя ефективної взаємодії, наведено соціально-культурні та педагогічні умови, способи реалізації культурологічного підходу до неї як суб'єкта управління. Розглянуто науково-методичні аспекти підготовки до взаємодії суб'єктів управління ПТО. Обгрунтовано роль функціональної компетентності директора ПТНЗ у забезпеченні його ефективної взаємодії, запропоновано модель її розвитку. Систематизовано основні аспекти розвитку соціального партнерства як форми взаємодії суб'єктів управління ПТО і роботодавців та як умови ефективної підготовки кваліфікованих робітників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС54989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Свистун В. К. 
Деякі результати геофізичних та гідрогеологічних досліджень о. Зміїний ДГЕ «Дніпрогеофізика» / В. К. Свистун, П. Г. Пігулевський // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Сер. Геогр. та геол. науки. - 2013. - 18, вип. 1. - С. 108-115. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Вперше на острові були виконані комплексні геофізичні дослідження. За їх результатами закладені пошуково-розвідувальні гідрогеологічні свердловини, які встановили підземні води грунтового типу зі статичним рівень на глибині 32,0 - 36,9 м залежно від рельєфу місцевості. Для контролю за ними впроваджена система моніторингу, яка дозволяє у процесі експлуатації вимірювати рівень та мінералізацію підземних вод.

В начале XXI в. ДГЭ "Днепрогеофизика" выполнила на острове комплексные геофизические исследования. По их результатам были пробурены поисково-разведочные гидрогеологические скважины, которые установили наличие подземных вод грунтового типа со статическим уровнем 36,9 - 32,0 м. Глубины распространения слабоминерализованных вод отмечаются ниже уровня моря (до 80 м). Для контроля уровня и минерализации подземных вод в процессе эксплуатации скважины была создана система мониторинга. Полученные результаты позволили увеличить режим откачек воды со скважины с 3 м³ до 5 м³.

In the beginning of XXI century DGE “Dneprogeofizika” has executed complex geophysical researches on island. By their results explorative hydro-geological wells which have established presence of underground waters of soil type with static level from to 32,0 m have been drilled. Depths of distribution of poorly-mineralization waters are marked below a sea level (to 80 m). For the control of level and a mineralization of underground waters while in service well the monitoring system has been created. The received results have allowed increase a pumping performance of water from a well with 3 m³ to 5 m³.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д443.57 + Д473

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659:Геогр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Свистун В. І. 
Педагогічні засади децентралізації управління професійно-технічною освітою / В. І. Свистун // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 15-19. - укp.

Виокремлено основні пріоритетні шляхи розвитку професійної освіти, а саме децентралізацію і регіоналізацію. З’ясовано сутність, зміст, напрями, механізми та етапи децентралізації управління професійно-технічною освітою. Обгрунтовано концептуальні засади децентралізації управління професійно-технічною освітою за умов сучасного ринку праці. Визначено та експериментально перевірено ефективність педагогічних засад упровадження децентралізації управління професійно-технічною освітою. Створено та професійно апробовано науково-методичне забезпечення децентралізації управління професійно-технічною освітою.

Выделены основные приоритетные пути развития профессионального образования, а именно децентрализацию и регионализацию. Выяснены сущность, содержание, направления, механизмы и этапы децентрализации управления профессионально-техническим образованием. Обоснованы концептуальные основы децентрализации управления профессионально-техническим образованием в условиях современного рынка труда. Определена и экспериментально проверена эффективность педагогических основ внедрения децентрализации управления профессионально-техническим образованием. Создано и профессионально апробировано научно-методическое обеспечение децентрализации управления профессионально-техническим образованием.

The basic priority the development of vocational education, namely decentralization and regionalization. The conceptual idea of the study. Clarified the nature, content, directions, mechanisms and stages of decentralization of management vocational-technical education. The conceptual basis of decentralization of management of vocational education in the modern labor market.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ягупов В. 
Методи діагностування інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних навчальних закладів / В. Ягупов, В. Свистун // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 2. - С. 217-226. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З’ясовано методологію діагностування професійної діяльності керівників та її складових. Виокремлено трьохрушійний характер діагностики суб’єкта: власне управлінська діяльність; різновид управлінської діяльності – інформаційно-аналітичний; безпосередньо інформаційно-аналітична компетентність (ІАК). Обгрунтовано доцільність дотримання вимог кількох методологічних підходів: системного (вивчати робітника цілісно); генетичного чи динамічного (діагностування працівника в динаміці); гуманістичного і людиноцентристського (враховуння можливостей та запитів самої людини); суб’єктно-діяльнісного (діагностування конкретного суб’єкта управління в конкретному виді діяльності – інформаційно-аналітичній) і компетентнісного (діагностика має бути предметною). Визначено структурні компоненти моделі ІАК керівника: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, поведінково-діяльнісний, комунікативний та суб’єктний компоненти. Наведено та охарактеризовано методики дослідження рівнів розвиненості інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПНЗ. Для діагностування певних показників, які не можна з’ясувати за допомогою стандартизованих методик, представлено авторську комплексну анкету.

Выяснена методология диагностики профессиональной деятельности руководителей и ее составляющих. Отмечен триединый характер диагностики субъекта: собственно управленческая деятельность; разновидность управленческой деятельности - информационно-аналитическая; непосредственно информационно-аналитическая компетентность (ИАК). Обоснована целесообразность соблюдения требований нескольких методологических подходов: системного; генетического или динамического (диагностирование работника в динамике); гуманистического и человекоцентристского (учет возможностей и запросов самого человека); субъектно-деятельностного (диагностирование конкретного субъекта управления в конкретном виде деятельности - информационно-аналитической) и компетентностного (диагностика должна быть предметной). Определены структурные компоненты модели ИАК руководителя: ценностно-мотивационный, когнитивный, поведенчески-деятельностный, коммуникативный и субъектный компоненты. Приведены и охарактеризованы методики исследования уровней развитости информационно-аналитической компетентности руководителей ПНС. Для диагностирования определенных показателей, которые нельзя выяснить с помощью стандартизированных методик представлена авторская комплексную анкету.

The article provides a description of methods of diagnosing the information and analytical competence of vocational schools directors. Diagnosing the information and analytical competence of vocational schools directors, the authors propose to consider the following aspects: firstly, the subject of management activities is diagnosed; secondly, a kind of administrative activity (informational and analytical one) is diagnosed; thirdly, the informational and analytical competence is diagnosed. To take into account all these aspects one should comply with the requirements of several methodological approaches: system (to research an employee holistically); genetic or dynamic (to diagnose an employee in dynamics, in development); humanistic and people-centered (to take into account the opportunities and demands of a man, his interests); subject-activity and competence-based.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського