Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (6)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=ФІЗЕШІ$<.>+<.>A=ОКТАВІЯ$<.>+<.>A=ЙОСИПІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Фізеші О. Й. 
Виховна спрямованість змісту букварів в українських школах Закарпаття (друга половина ХІХ - кінець ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Й. Фізеші; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 20 c. - укp.

Висвітлено особливості процесу розвитку українського національного букварства на різних історичних етапах (творення букварів за умов глибокого занепаду культурного життя закарпатоукраїнського народу, коли політичною домінантою був великодержавний шовінізм у ставленні до представників неугорських національностей; утвердження суспільного ідеалу - загальнолюдської солідарності, рівності, доброчесності, працьовитості; збереження родинних традицій і неухильного дотримання релігійних постулатів у вихованні дітей; популяризацію різних жанрів українського народного дитячого фольклору). Проаналізовано освітні пріоритети змісту українських букварів другої половини XIX - кінця XX ст., а також видрукуваних у першому десятилітті незалежності України. Обгрунтовано та доповнено дидактичні принципи структурування змісту шкільних підручників (природовідповідності, народності, краєзнавчості), запропоновано добір їх змісту з урахуванням напрацювань українських і зарубіжних учених у галузі дидактики початкової школи (енциклопедичності, сезонності, єдності загальнолюдського, національного й етнічного).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5/6 + Ш141.4-920 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Фізеші О. Й. 
Історико-педагогічне дослідження розвитку початкової школи на Закарпатті другої половини ХІХ – початку ХХІ століття: основні підходи / О. Й. Фізеші // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 715-719. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розлянуто особливості застосування основних підходів (системного, хронологічного, формаційного, цивілізаційного, синергетичного) здійснення історико-педагогічного дослідження розвитку початкової школи на Закарпатті в другій половині ХІХ - початку ХХІ ст.

Рассмотрены особенности использования основных подходов (системного, хронологического, формационного, цивилизационного, синэргетического) для исследования развития начальной школы в Закарпатье второй половины ХІХ – начала ХХІ вв.

The article considers some peculiarities of use of main approaches (systematic, chronological, formatioal, сivilizational, synergistic) to research primary education development in Transcarpathia region in the second half of the XIX century – the first half of the XXІ century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр-4Зак)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Фізеші О. Й. 
Початкова школа на Закарпатті (друга половина XIX - початок XXI ст.) : монографія / О. Й. Фізеші; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : МДУ, 2015. - 526 c. - Бібліогр.: с. 297-349 - укp.

На основі дослідження документальних матеріалів Державного архіву Закарпатської області (філії в Ужгороді та Берегово) обгрунтовано процес становлення та розвитку початкової школи Закарпаття другої половини XIX - початку XXI ст. На основі системних освітніх трансформацій - періодів перебування Закарпаття у складі Австро-Угорщини (1848 - 1919), Чехословаччини (1919 - 1939), Угорщини (1939 - 1944), Радянського Союзу (1944 - 1991) та незалежній державі Україна (1991 - 2011), виявлено провідні тенденції й особливості адміністративно-організаційного устрою, змісту початкової освіти. Актуалізовано досвід діяльності початкових шкіл зазначеного періоду за сучасних умов розбудови національної системи освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЗАК)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС60307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Фізеші О. Й. 
Початкова школа як система: історіографія поняття / О. Й. Фізеші // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 47-53. - Бібліогр.: 17 назв - укp.

Розглянуто та проаналізовано в історичній ретроспективі визначення понять "початкова школа" та "початкова освіта" в контексті використання системного підходу до їх вивчення. Початкову школу представлено як складну систему, здатну до перетворень, що зумовлені суспільно-політичними, соціально-економічними та культурологічними чинниками, що ведуть до послідовної зміни цілей, структури, змісту, організації освітньої діяльності початкової школи.

Рассмотрены и проанализированы в исторической ретроспективе определения понятий "начальная школа" и "начальное образование" в контексте использования системного подхода к их изучению. Начальная школа представлена как сложная система, способная к преобразованиям, обусловленным общественно-политическими, социально-экономическими и культурологическими факторами, ведущими к последовательной смене целей, структуры, содержания, организации образовательной деятельности начальной школы.

The paper discusses and analysis in historical retrospective definitions of “primary school” and “primary education” in the context of a systemic approach to their study.Elementary school is represented as a complex systemwhich can be converted under the influence of socio-political , socio-economic and cultural factorsleading to to the successive change of objectives, structure , content, organization of educational activities of primary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221г

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Фізеші О. Й. 
Початкова школа Закарпаття в системних освітніх трансформаціях другої половини ХІХ - початку ХХІ ст. : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. Й. Фізеші; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 40 c. - укp.

Досліджено процес становлення та розвитку початкової школи Закарпаття періоду другої половини XIX - початку XXI ст. як наслідково-залежних змін у її організації, управлінні, структурі, змісті освіти, детермінованих державно-територіальним підпорядкуванням регіону, а отже, соціально-економічними, суспільно-політичними умовами, системними освітніми трансформаціями за п'ятьма виокремленими етапами: 1848 - 1919 рр.; 1919 - 1938 рр.; 1939 - 1944 рр.; 1944 - 1991 рр.; 1991 - 2011 рр. Установлено вплив на розвиток закарпатської початкової школи освітнього законодавства європейських країн (Австро-Угорщини, Чехословаччини, Угорщини), до складу яких періодично територіально входило Закарпаття. Визначено сутність поняття "системна освітня трансформація". Розкрито особливості організації і змісту діяльності початкової школи Закарпатського краю, досліджено й систематизовано провідні тенденції її розвитку. Розроблено авторську історико-системну модель формування початкової школи, виявлено й актуалізовано конструктивний ретродосвід, персоніфіковані ідеї розвитку початкової освіти Закарпаття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 г(4УКР-9ЗАК)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА424696 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мистецька освіта в європейському соціокультурному просторі XXI століття : матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф., 19 - 20 квіт. 2018 р., Мукачево / ред.: Т. Д. Щербан, В. В. Гоблик, В. В. Папп, О. Й. Фізеші, Н. М. Попович; Мукачів. держ. ун-т, Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка, Ін-т музики акад. Я. Длугоша, Литов. акад. музики і театра, Ніредьгаз. ун-т. - Мукачево : Вид-во МДУ, 2018. - 214 c. - укp. - пол. - англ.

Розглянуто проблеми та перспективи розвитку теорії та методики мистецької освіти, питання кадрового забезпечення освітньої діяльності в мистецькій сфері, а також інноваційні процеси в контексті практики викладання мистецьких дисциплін. Висвітлено культурно-історичні аспекти становлення мюзиклу. Проаналізовано вплив фольклору на ладо-інтонаційне мислення І. Мартона (на прикладі хорових творів). Розглянуто політкультурні реалії мистецької освіти як чинник формування художньо-естетичного світосприйняття. Увагу приділено формуванню виконавської концепції музичного твору у процесі фахової підготовки студента-музиканта. Наведено класифікаційні характеристики музикотерапії. Подано інформацію про маску та ляльку як важливі компоненти художньої образності сучасних театралізованих видовищ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(4) я431(0) + Ч311.355.23 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА830732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Професійна підготовка фахівців у системі дошкільної та початкової освіти в умовах політкультурного середовища: теоретико-практичний аспект : колект. монографія / Т. О. Атрощенко, Х. В. Барна, Т. І. Бондар, С. Г. Гавришко, О. М. Добош, В. В. Іванова, О. М. Кас'яненко, В. І. Кобаль, А. К. Микуліна, К. М. Михайлова, О. М. Пинзеник, Г. І. Рего, Н. М. Русин, М. О. Томашевська, О. М. Фенцик, О. Й. Фізеші, О. І. Чекан, М. Т. Черепаня, Н. І. Черепаня, М. В. Швардак, Т. Д. Щербан, Г. В. Щербан; ред.: В. І. Кобаль; Мукачівський державний університет. - Мукачево : Ред.-видав. центр МДУ, 2021. - 433 c. - Бібліогр.: с. 399-430 - укp.

Представлено результати науково-дослідницької діяльності авторського колективу щодо професійної підготовки фахівців у системі дошкільної та початкової освіти. Висвітлено історичні та теоретико-методичні аспекти розвитку освіти, навчання та виховання. Визначено актуальні питання навчання та виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах полікультурного середовища. Презентовано досвід організації процесу підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах сучасної системи освіти. Висвітлено психолого-педагогічні аспекти готовності вихователів до роботи в умовах інклюзії. Досліджено проблеми культурологічного підходу до підготовки педагога засобами національного мистецтва. Увагу приділено сучасним підходам до організації контролю й оцінки знань, умінь і навичок студентів із дошкільної педагогіки. Подано інформацію щодо реалізації принципу акмеологічного підходу у формуванні професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами проєктування. Висвітлено філологічно-методичний аспект формування професійної компетентності під час підготовки вчителя початкових класів у ЗВО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА855268 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського