Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>I=РА443600$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
Категорія:    
1.

Кушнірук С. А. 
Розвиток категорійно-поняттєвого апарату дидактики у педагогічній науці України (20 – 90-ті рр. XX ст.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / С. А. Кушнірук; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 44 c. - укp.

Перше цілісне комплексне історико-педагогічне дослідження процесу розвитку категорійно-поняттєвого апарату дидактики у педагогічній науці України (20 - 90-ті рр. ХХ ст.), його формально-логічної, структурно-змістової будови у всій сукупності системоутворювальних поняттєво-термінологічних груп відповідно до внутрішньогрупової ієрархії видородових зв'язків поняттєво-термінологічного полів. Охарактеризовано історіографію та джерельну базу дослідження. Обґрунтовано методологічні основи розвитку категорійно-поняттєвого апарату вітчизняної дидактики у дискурсі історико-педагогічного аналізу. Досліджено сутність, походження, особливості введення в науковий обіг системоутворювальних складових категорійно-поняттєвого апарату дидактики, визначених поняттєво-термінологічних груп ("процес навчання", "зміст освіти", "методи навчання", "форми навчання") у вітчизняній педагогічний думці ІХ ст. - поч. ХХ ст. Здійснено періодизацію розвитку категорійно-поняттєвого апарату в системі педагогічної науки України, охарактеризовано виокремлені періоди. Застосовано міждисциплінарний та інтегративний підхід до вивчення історичного процесу розвитку категорійно-поняттєвого апарату вітчизняної дидактики, яке передбачало врахування у контексті суспільно-політичних, соціально-педагогічних та лексикологічних детермінант. Сконструйовано алгоритм опису змін у формуванні поняттєво-термінологічної системи дидактики. Створено сучасну предметно-тематичну класифікацію категорійно-поняттєвого апарату дидактики. Охарактеризовано виокремлені поняттєво-термінологічні групи в добу визвольних змагань українського народу, в умовах запровадження комплексних програм та реалізації принципів трудової школи, "російсько-радянської культури", кабінетної системи навчання та в контексті демократизації шкільної освіти, в умовах ослаблення політичного й наукового контролю за структурою і змістом педагогічної термінології та впровадження у педагогічну практику української школи освітніх інновацій. Визначено й охарактеризовано тенденції розвитку вітчизняної дидактики 20 - 90-их рр. XX ст., актуалізовано позитивний історичний досвід в сучасних умовах, який уможливлює переосмислення статусу теорії навчання в системі педагогічних наук на різних етапах розвитку вітчизняної педагогіки, значимість дидактичної спадщини українських педагогів для світового досвіду організації процесу навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.2 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443600 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського