Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (34)Автореферати дисертацій (29)Книжкові видання та компакт-диски (70)
Пошуковий запит: (<.>K=АБСУРД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 180
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Карабут Л. О. 
Абсурд як внутрішній діалог: творчість Д.Хармса у контексті розвитку російської літератури : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Л. О. Карабут; Дніпропетр. держ. ун-т. - Д., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Досліджується генезис абсурдистської поетики письменника. Твори Хармса розглядаються, з одного боку, як наслідування гротескно-іронічної та ігрової традицій російської класичної літератури. З другого боку, порівняльний аналіз символістських, футуристичних і хармсівських текстів обгрунтовує погляд на його художній світ як на завершальний етап російського модерністського мистецтва ХХ ст. З'ясовується естетична значущість віршованих експериментів поета, що полягає у пошуках нової мови і світовідчуття. Автор досліджує діалогічність прози Хармса, розкриваючи характер і функції діалогу на формальному і змістовному рівнях його текстів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Рос)53-328.8 + Ш5(4Рос)6-4 Хармс 417

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шестакова Е. Г. 
Оксюморон як категорія поетики (на матеріалі російської поезії XIX - першої третини XX століть) : Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Е. Г. Шестакова; Дніпропетр. держ. ун-т. - Д., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено проблемі оксюморону як одного з семантично концентрованих проявів протирічності буття. Розвивається нове уявлення про оксюморон як мовну й метамовну одиницю. Оксюморон досліджується у взаємообумовленості різних модусів свого існування: троп, або словесний поетичний образ, домінуюча характеристика художнього цілого та загальної антитетичності. Показано, що його існування в повній мірі може бути реалізовано в постійному внутрішньому зв'язку з історико-культурним розвитком. Оксюморон співвідноситься з поняттями іронії, парадоксу, абсурду через природу, характер здійснення протиріччя; специфіку відчуття та відображення дійсності; своєрідність цілеположних установок; нормативно-інформативні системи реалізації смислу; функціональну специфіку моменту гри. Встановлено, що необхідно розрізняти оксюморон (зняття у свідомості антитетичності сполучованних слів та понять) та оксюморонність (у самому широкому розумінні здібність понять викликати у сприймаючій свідомості смислову напруженість, обумовлено ненормативністю, аномальністю сполучованного).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171.12 + Ш5(4РОС)53-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Залужна А. Є. 
Ренесанс античної трагедії в екзистенційних філософічних поглядах XIX - XX ст. / А. Є. Залужна // Вестн. СевГТУ. Философия. - 1999. - Вып. 20. - С. 146-153. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано екзистенційні погляди А.Камю, лейтмотивом яких є ідея відродження античної трагедії абсурду наприкінці XIX - початку XX ст. з іманентними аспектами людини-маси та її антиподу надлюдини. Подібний філософічний підхід, появу якого передбачено Ф.Ніцше, детермінує беззмістовність та занепад етичних і моральних цінностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ФРА)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лущій С. І. 
Художні моделі буття в романах В.Підмогильного : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / С. І. Лущій; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Розглянуто особливості романів Валер'яна Підмогильного "Місто" та "Невеличка драма" в контексті вітчизняного літературного процесу 20 - 30-х рр. XX ст. Висвітлено проблему сенсу людського буття як одну з головних у творчості письменника, визначено такі моделі буття героїв: прагматичні, модель буття як абсурду, модель життя Степана Радченка як шлях від волі до влади та торжества інстинктів. Дані моделі - засоби пізнання людини та життя в романах "Місто" й "Невеличка драма". Різнобічно досліджено буття героїв обох романів: духовне, біологічне, соціальне та психологічне. Проаналізовано образи творів крізь призму філософської естетики прагматизму, екзистенціалізму, вчень Г.Сковороди, А.Шопенгауера, Ф.Ніцше, З.Фрейда, М.Бердяєва та ін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Підмогильний В. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Петрова О. М. 
"Трагедійний абсурдизм" у живописі Любомира Медвідя / О. М. Петрова // Наук. зап. НаУКМА. Теорія та історія культури. - 2000. - Т. 18. - С. 104-107. - укp.

Проаналізовано творчість відомого українського художника на засадах постмодерністської парадигми з типовими ознаками неокласичного мислення: сюрреалістичної свідомості, опори на критерії неусвідомленого ірреального, недомовленості та іншого. Висвітлено походження образу "людини-страждальця" - центрального персонажу Л.Медвідя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Маркелова С. 
Стилістична роль та особливості авторського передтексту у п'єсах театру абсурду (за матеріалом п'єс С. Беккета та Г. Пінтера) / С. Маркелова // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. Інозем. мови. - 2001. - Вип. 9. - С. 41-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено стилістичну роль та особливості авторського передтексту у п'єсах театру абсурду. Показано, що особливості цих п'єс виявляються вже на рівні інтродукційної авторської ремарки та списку дійових осіб. Список містить обмежену інформацію з метою підкреслення ізольованості людини від життя. Інтродукційній авторській ремарці притаманна повна або часткова невизначеність часу та місця подій. Нема ретроспективних і проспективних темпоральних зв'язків. Характерний образ занедбаної напівпорожньої кімнати поглиблює враження внутрішньої спустошеності персонажів. Абсурдність людського існування відображають описи, сконцентровані на фізичних вадах, ознаках старіння, огидливих рисах зовнішності. Серії одноманітних дій створюють враження безглуздості людських зусиль. За допомогою цих засобів закладаються основи реалізації ефекту абсурдності у подальшому тексті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46 + Ш5(4ФРА)-4 + Ш5(4ВЕЛ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/ін.м. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Жердзицький Є. Ф. 
Мистецтво та абсурди XX ст. / Є. Ф. Жердзицький // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 282-293. - Библиогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто актуальні питання реалістичного станкового живопису та визначено його місце по відношенню до різних авангардистських течій і напрямів у сучасному образотворчому мистецтві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.53(0)6-226 + Щ103(0)6-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тарнашинська Л. Б. 
Художня галактика Валерія Шевчука : Постать сучас. укр. письм. на тлі західноєвроп. л-ри / Л. Б. Тарнашинська; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - К. : Вид-во О.Теліги, 2001. - 224 c. - Бібліогр.: с. 203-214. - укp.

Проаналізовано творчість лауреата Державної премії України ім. Т.Г.Шевченка В.Шевчука. Висвітлено прозу сучасного українського письменника в координатах світової, насамперед, європейської літератури. Охарактеризовано засоби творення Шевчукової художньої мікрогалактики - витвореного його уявою художнього універсуму як моделі дійсності. Особливу увагу приділено застосуванню барокових компонентів універсальної картини світу, витворенню "паралельної дійсності" у просторі притчі, буттєвому пласту поетики як віддзеркаленню екзистенціалізму. Простежено шлях літературного героя від екзистенційної "естетики абсурду" - через "естетику протистояння" - до метафоричного закону піраміди.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4Шевчук418.3 + Ш5(4)-318.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гуменюк В. І. 
Драматургія Володимира Винниченка. Проблеми поетики : Автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.01 / В. І. Гуменюк; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 36 c. - укp.

Вперше визначено жанрову специфіку драматургії В.Винниченка та етапи його драматургійної творчої еволюції, яка характеризується, в основному, жанровими змінами у творчості митця, який зарекомендував себе майстром інтелектуальної драми та мелодрами, героїко-психологічної драми, сатиричної комедії, трагедії. Зазначено, що п'єси Винниченка відзначаються жанровою багатогранністю, однак, завдяки превалюванню певного жанрового аспекту вони набувають особливої структурної цілісності. З урахуванням попередніх досліджень визначено основні риси індивідуального художнього стилю Винниченка-драматурга, суголосного суттєвим мистецьким тенденціям доби та зроблено спробу осмислення характеру цілісності багатогранного стилю автора. Натуралістична точність у його драматургії підноситься до символістської таємничості, передусім, за допомогою парадоксального поєднання засобів експресіонізму та імпресіонізму, певною мірою сюрреалізму, у драматургії письменника виразне також передчуття мистецьких можливостей театру й абсурду. Встановлено, що поєднати різноманітні стильові стихії автору найчастіше вдається завдяки наголосу на ігровій стихії драматичної дії, вигадливому використанню принципу "театр у театрі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=4ФРА)-4Винниченко, В.536 + Ш5(4ФРА=Ук)-4Винниченко,В.536

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318090 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Про природу сміху : Зб. наук. пр. з філос. та філол. / ред.: В. Л. Левченко; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова, Одес. гуманіт. традиція. - О., 2002. - 232 с. - (Докса; Вип. 2). - укp.

Розглянуто філософські, логічні, етичні, культурологічні, лінгвістичні та літературознавчі аспекти сміху. Охарактеризовано гумор як педагогічну проблему. Проаналізовано особливості типології абсурду в міфології та мистецтві.

Рассмотрены философские, логические, этические, культурологические, лингвистические и литературоведческие аспекты смеха. Охарактеризован юмор как педагогическая проблема. Проанализированы особенности типологии абсурда в мифологии и искусстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0я43 + Ш3(0)-67 + Ш400.175.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Безхутрий Ю. М. 
Художній світ Миколи Хвильового : Автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Ю. М. Безхутрий; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2003. - 35 c. - укp.

Всебічно осмислено своєрідність авторського світобачення та світорозуміння, втілених у художніх текстах письменника, що увійшли до двох томів його творів, виданих у 1927 - 1928 рр. На підставі здійсненого аналізу розроблено загальну концепцію творчості М.Хвильового як письменника, який перебував у полі тяжіння модерністичної філософсько-естетичної системи. Розкрито головні способи експлікації художньої парадигми модернізму в його новелах і повістях і показано, що основою реалізованого у творах модерністичного світосприйняття Хвильового є перейняте пафосом трагічності усвідомлення світу як абсурдного, дисгармонійного та жорстокого, по суті, ворожого особистості, що відчужується від нього. Альтернативна ж дійсність, яка постає у вигляді типово модерністського міфу про художника-творця, здатного словом змінити світ, завжди ілюзорна й утопічна; парадоксальним чином даний міф послідовно деконструюється самим автором. Продемонстровано, що модерністична "філософія мистецтва" письменника зумовила відповідні виражальні засоби: дріб'язкова життєподібність ігнорується, причинно-наслідкові зв'язки між елементами сюжету змінюються асоціативними, а психолого-особистісні мотивації характеру - підкресленою емоційністю, гротескністю, визивною загостреністю й умовністю. Підтверджено прогностичність творчих ідей Хвильового, що виявляється насамперед у його "передбаченні" необарочного світовідчуття, притаманного людині та суспільству кінця XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Хвильовий,М. 3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326047 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Селіванова О. О. 
Параміологічні парадокси в східнослов'янських мовах / О. О. Селіванова // Мовознавство. - 2003. - № 1. - С. 60-65. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Запропоновано новий ракурс розгляду групи фразеологізмів як парадоксальних висловлень, що розходяться із загальноприйнятими уявленнями і є запереченням безумовно правильного. Фразеологічні парадокси диференціюються на синтагматичні, парадигматичні, епідигматичні, аксіологічні та прагматичні, зважаючи на типи відношень у мовній системі та мовленні. Проаналізовано особливості використання фразеологічних зворотів у комунікативній ситуації у процесі створення прагматичних парадоксів.

The article suggests a new point of view on a group of phraseological units as on paradoxical utterances - such that diverge from the habitual views and negate the absolutely correct statements. Phraseological paradoxes are classified into syntagmaticparadigmatic, epidigmatic, axiological and pragmatic ones according to the types of relations in the language system and speech. It presents the analysis of the peculiarities of use of paremiological paradoxes in the situation of communication where they create the pragmatic paradoxes.


Ключ. слова: апорія, абсурд, категорія безглуздого
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.1/4-33

Шифр НБУВ: Ж60238 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Стайн Джон Л.  
Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці. Кн. 2. Символізм, сюрреалізм і абсурд / Джон Л. Стайн Н. Козак. - Л. : Львів. нац. ун-т ім. І.Франка, 2003. - 272 c. - Бібліогр.: с. 249-265. - укp.

Проаналізовано теорії Р.Вагнера та Ф.Ніцше, які вплинули на п'єси Г.Ібсена, М.Метерлінка, режисуру О.-М.Люнє-По. Виявлено символістичні елементи у п'єсах П.Клоделя, Ж.Жіроду, В.Йєтса, Т.Еліота, Г.Лорки та Л.Піранделло. Охарактеризовано театр жорстокості А.Арто, новітній авангардний театр в Америці, а також театр абсурду на підставі діяльності Ж.-П.Сартра, С.Беккета, Г.Пінтера та Е.Іонеско.

Проанализированы теории Р.Вагнера и Ф.Ницше, которые повлияли на пьесы Г.Ибсена, М.Метерлинка, режиссуру О.-М.Люне-По. Выявлены символистические элементы в пьесах П.Клоделя, Ж.Жироду, В.Йетса, Т.Элиота, Г.Лорки и Л.Пиранделло. Охарактеризованы театр жестокости А.Арто, новейший авангардный театр в Америке, а также театр абсурда на основании деятельности Ж.-П.Сартра, С.Беккета, Г.Пинтера и Э.Ионеско.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ330.174 + Щ333(0)6-2 + Ш401.46 + Ш400.221.881

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348234 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Логос і праксис сміху : Зб. наук. пр. з філос. та філол. Вип. 5 / ред.: В. Л. Левченко; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2004. - 392 с. - рус.

Проаналізовано пізнавальні можливості різних форм сміху, участь гумору та іронії в мисленні, їх значущість для філософії, роль сміху у конституюванні та збереженні людської індивідуальності. Розглянуто сміх як соціокультурний феномен, питання взаємодії сміху з різноманітними його проявами у різні періоди культури - від античної доби до сучасності. Описано варіанти сміху, сучасні явища сміхової культури: функціонування сміху в сферах політики, християнських традиційних цінностей, public relations. Висвітлено специфічні риси використання комічного в творчості Шекспіра та казахському фольклорі, в комедії болгарського Відродження та російській класичній літературі, а також літературі абсурду та сучасних анекдотах.

Проанализированы познавательные возможности разных форм смеха, участие юмора и иронии в мышлении, их значимость для философии, роль смеха в конституировании и сохранении человеческой индивидуальности. Рассмотрены смех как социокультурный феномен, вопросы взаимодействия смеха с разнообразными его проявлениями в разные периоды культуры - от античной эпохи до современности. Описаны варианты смеха, современные явления смеховой культуры: функционирование смеха в сферах политики, христианских традиционных ценностей, public relations. Освещены специфические черты использования комического в творчестве Шекспира и казахском фольклоре, в комедии болгарского Возрождения и русской классической литературе, а также литературе абсурда и современных анекдотах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.52я43 + Ш401.171 + Ш5(0)-337

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Філологія мови і культури. Психологія мови і культури / ред.: Д. С. Бураго; Ін-т філол. Київ. нац. ун-ту ім. Т.Шевченка, Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні НАН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Вид. дім Д.Бураго, 2004. - 431 с. - (Мова і культура. Сер. Філол.; Вип. 7, т. 1). - укp. - рус.

Розглянуто питання інтуїції, індукції, дедукції, уніфікації та синтезу в мові, науці та культурі. Висвітлено інтерпретацію логічних причинно-наслідкових зв'язків у логіці та мові, еволюцію мови як інновацію соціокультурних вимірів освіти. Проаналізовано особливості морально-ціннісної концептуалізації дійсності - життя та смерті в прислів'ях та приказках української, російської, англійської та китайської мов. Розкрито філософські засади драматургії абсурду в п'єсах раннього періоду творчості визначного американського драматурга ХХ ст. Е.Ф.Олбі. Визначено параметри моделювання когнітивної сфери художнього концепту в українській етнокультурі. Наведено психолого-комунікативні характеристики персоніфікації інформації. Проаналізовано місце ритуалу у становленні психіки людини та формуванні одиниць підсистем мови в контексті лінгвістичного детермінізму.

Рассмотрены вопросы интуиции, индукции, дедукции, унификации и синтеза в языке, науке и культуре. Изучена интерпретация логических причинно-следственных связей в логике и языке, освещена эволюция языка как инновация социокультурных измерений образования. Проанализированы особенности морально-ценностной концептуализации действительности - жизни и смерти в пословицах и поговорках украинского, русского, английского и китайского языков. Раскрыты философские основы драматургии абсурда в пьесах раннего периода творчества известного американского драматурга ХХ ст. Э.Ф.Олби. Определены параметры моделирования когнитивной сферы художественного концепта в украинской этнокультуре. Приведены психолого-когнитивные характеристики персонификации информации. Проанализировано место ритуала в становлении психики человека и формировании единиц подсистем языка в контексте лингвистического детерминизма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.33я54(4Укр) + Ш1я43 + Ч111.156я43

Шифр НБУВ: Ж70660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дьяконов Г. В. 
Активные методы группового обучения психологии: диалогический подход : Учеб.-метод. пособие / Г. В. Дьяконов, И. А. Добрянский; Кировогр. ин-т регион. упр. и экономики. - Кировоград, 2004. - 189 c. - Библиогр.: с. 182 - рус.

Освещены основные методико-практические положения технологии активных методов обучения психологии, а также конкретные формы и методы активного группового обучения психологии на материале общей психологии. Описаны диалогические методы обучения: психологического эксперимента в парах, рефлексивно-методического диалога. Охарактеризованы ролевые и групповые диалоги, конкурсы: интересных вопросов, примеров и конкретных ситуаций, ораторов, рационального чтения, рефератов. Приведены методы "Мозговой атаки" - "брейн-сторминги" умственной деятельности человека, интересных вопросов, обратимости мышления, абсурда, выявления сходств и различий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 с2/3 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Малій А. С. 
Особливості жанру та стилю драматургії Гарольда Пінтера : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.04 / А. С. Малій; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філології. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Уперше у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві здійснено системне дослідження драматичного доробку відомого англійського митця Гарольда Пінтера в аспекті жанрової диференціації п'єс різних періодів творчості. Значну увагу приділено обгрунтуванню жанрологічних термінів та виявленню зовнішніх чинників, які вплинули на формування певної жанрової моделі. У процесі аналізу драм виділено чотири основних типи конфлікту, зокрема, перший відповідає абсурдистській моделі - індивід стикається з недобросовісними, ворожими людині силами, які він не в змозі осягнути і яким не здатен протистояти. Ірраціональне начало втілюють фігури загадкових "чужинців", які провокують саморуйнівні імпульси у персонажів-жертв. Другий тип конфлікту - сімейна драма. На відміну від абсурдистської, характери та дії персонажів даних п'єс Г.Пінтера психологічно вмотивовані. Їх стосунки часто мають характер складної психологічної гри. Відзначено, що центральною антитезою конфлікту політичних драм є система - людина; принцип побудови сюжетних колізій даних творів багато в чому суголосний "театру жорстокості". Конфлікт притчевих драм Г.Пінтера передає трагічні наслідки втрати персонажами зв'язку зі світом та собі подібними. Зауважено, що характерною особливістю цих драм є відсутність персонажів-агресорів. Відповідно до типу конфлікту під час аналізу творів драматурга розглянуто риси драматичного діалогу та виявлено особливості функціонування у ньому різноманітних стильових прийомів автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-4 Пінтер Г.536 + Ш401.462

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Васильєв Є. М. 
"Театр абсурду" та "театр парадоксу": проблеми термінології / Є. М. Васильєв // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 22. - С. 186-189. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено проблеми термінології, пов'язані з категорією "театр абсурду", а також співвіднесеність термінів "театр абсурду" і "театр парадоксу".

Освещены проблемы терминологии, связанными с категорией "театр абсурда", а также соотношение терминов "театр абсурда" и "театр парадокса".

The article deals with the terminological problems connected with the category "The Theatre of Absurd". Also researched is the correlation between the terms "The Theatre of Absurd" and "The Theatre of Paradox".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46в3

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Татура І. В. 
"Трагедія мови" як форма абсурдизації драми Ежена Йонеско / І. В. Татура // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 30. - С. 192-194. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено результати мовного експерименту Е. Йонеско в його ранніх антип'єсах. Зазначено, що сутність "трагедії мови" полягає в невмінні людей спілкуватися, що проявляється в руйнуванні мови на всіх рівнях. Фрагментарність, беззмістовність та алогічність висловлювань створюють відчуття абсурдності, яка відображає насамперед сучасну дійсність. Зроблено висновок, що абсурдизм є одним з засобів зображення ірраціонального світу й гармонійним продовженням реалістичної традиції.

Приведены результати языкового эксперимента Э. Ионеско в его ранних антипьесах. Отмечено, що сущность "трагедии языка" состоит в неумении людей общаться, что проявляется в разрушении языка на всех его уровнях. Фрагментарность, бессмысленность и алогичность высказываний создают ощущение абсурдности, которая в первую очередь отображает современную действительность. Сделан вывод, что абсурдизм является средством изображения иррационального мира и гармоничным продолжением реалистической традиции.

The article sheds light upon Eugene Ionesco's language experiment in his early anti-plays. The essence of the 'tragedy of language' is people's inability to communicate with each other that results in destruction of the language at all its levels. Senseless, disrupted and illogical utterances create the atmosphere of absurdity which reflects present-day life. Therefore, absurd is the means of depiction of our irrational world, it also harmoniously continues the realistic tradition.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РУМ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Коляда О. В. 
Міфопоетична особливість міфеми-образу "спаситель" у драматургії абсурду (на матеріалі п'єси С. Беккета "Чекаючи на Годо") / О. В. Коляда // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 26. - С. 188-191. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Розглянуто міфопоетичні особливості функціонування міфеми "спаситель" в абсурдистській драматургії.

Рассмотрены особенности функционирования мифемы "спасителя" а драматургии абсурда.

The article examines the peculiarities of using the "Saviour"-mytheme in the theatre of absurdity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського