Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Інформаційні технології і засоби навчання<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 420
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Космінська О. М. 
Специфіка методики викладання баз даних для студентів економічних і управлінських спеціальностей [Електронний ресурс] / О. М. Космінська, О. Г. Литвак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/704/533

Запропоновано нову методику викладання баз даних для студентів управлінських і економічних спеціальностей з урахуванням специфіки напрямків навчання. Для входження в майбутню спеціальність студенти імітують розробку інформаційної бази власного підприємства, на прикладі якого і проводиться подальша поетапна побудова. Складна для сприйняття реляційна теорія баз даних переосмислена і по-новому сформульована у вигляді простих висловлювань. Результати впровадження запропонованої методики експериментально перевірено, доведено ефективність використання спрощених висловлювань з теорії баз даних й ідей побудови власного підприємства. Методика сприяє розвитку аналітичного та творчого мислення.

Предложена новая методика преподавания баз данных для студентов управленческих и экономических специальностей с учетом специфики направлений обучения. Для наведения связей с будущей специальностью студенты имитируют разработку информационной базы собственного предприятия, на примере которого и проводятся дальнейшие поэтапные построения. Сложная для восприятия реляционная теория баз данных переосмыслена и по-новому сформулирована в виде простых утверждений. Результаты внедрения предложенной методики экспериментально проверены и доказана эффективность использования упрощенных высказываний из теории баз данных и идей построения собственного предприятия. Методика построена на основе интересных форм обучения и способствует развитию аналитического и творческого мышления.

It is proposed the new technique of teaching of database for students of economics and management specialties. Students are imitating of building of own enterprise information base, on which example further step-by-step developments are carried out. Difficult for perception relation theory of database is rethought and in a new way formulated with simple statements. Results of introduction of the offered technique it is experimentally checked and efficiency of use of the simplified statements from thetheory of databases and ideas of creation of own enterprise is proved. The technique is built on interesting form of teaching, promotes development of analytical and innovative thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р30-253(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Продайко М. Ю. 
Засоби інформаційно-комунікаційних технологій як умова підвищення якості самостійної роботи студентів [Електронний ресурс] / М. Ю. Продайко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 14 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/661/537

Висвітлено різні підходи у сучасній педагогічній літературі щодо визначення поняття "самостійна робота" як специфічного виду навчально-пізнавальної діяльності. Розглянуто існуючі класифікації самостійних робіт з використанням можливостей засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано увагу на класифікації Джуді Харріса, що грунтується на пізнавальній діяльності того, хто навчається, та видах самостійної роботи студентів з використанням можливостей засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто поняття web-квеста як спеціально організованого виду дослідницької діяльності, для виконання якої студенти здійснюють пошук інформації у мережі за вказаними адресами.

Освещены различные подходы в современной педагогической литературе относительно определения понятия "самостоятельная работа" как специфического вида учебно-познавательной деятельности. Рассмотрены существующие классификации самостоятельных работ с использованием возможностей средств информационно-коммуникационных технологий, особенно акцентировано внимание на классификации Джуди Харриса, основанной на познавательной деятельности учащихся и видах самостоятельной работы студентов с использованием возможностей средств информационно-коммуникационных технологий. Рассмотрено понятие web-квеста как специальным образом организованного вида исследовательской деятельности, для выполнения которой студенты осуществляют поиск информации в сети по указанным адресам.

The article highlights the different approaches in contemporary educational literature regarding the definition of "independent work" as a specific type of teaching and learning activities. Existing independent work classification using the possibilities of information and communication technologies, especially focusing attention on Judy Harris classification, based on cognitive activity of the student and the types of independent work of students using the possibilities of information and communication technologies are considered. It is explained the concept of web-quest as specially organized type of research, when the students are searching for information in the net by addresses.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268 + Ч481.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ковпак І. О. 
Проектування міждисциплінарної технології навчання викладачів педагогіки [Електронний ресурс] / І. О. Ковпак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/719/531

На основі узагальненої моделі міждисциплінарної технології навчання здійснена відповідна інтерпретація методичної системи та охарактеризовано етапи побудови графів зв'язків її ієрархічних компонентів. Показано, що організація навчання майбутніх педагогів, які займатимуться науковою та викладацькою діяльністю, буде ефективнішою за умови організації навчання з використанням методичних систем, створених із урахуванням взаємодоповнюваності знань з різних навчальних дисциплін. Висловлено припущення, що використання описаного алгоритму буде ефективним для побудови коректної онтології, спільної для кількох навчальних дисциплін. Подано стислий опис прикладу проектування організації методичної системи, в якій реалізована міждисциплінарна технологія навчання магістрів.

На основе обобщенной модели междисциплинарной технологии обучения осуществлена соответствующая интерпретация методической системы и охарактеризованы этапы построения графов связей ее иерархических компонентов. Показано, что организация обучения будущих педагогов, которые будут заниматься научной и преподавательской деятельностью, будет эффективной при условии организации обучения с использованием методических систем, созданных с учетом взаимодополняемости знаний различных учебных дисциплин. Высказано предположение, что использование описанного алгоритма будет эффективным для построения корректной онтологии, общей для нескольких учебных дисциплин. Также кратко описан пример проектирования организации методической системы, в которой реализована междисциплинарная технология обучения магистров.

Based on a generalized model of interdisciplinary learning technologies appropriate interpretation of methodical system is realized, the stages of building the graph of components connections are characterized. It is shown that the organization of thetraining of future teachers, who will be engaged in research and teaching can be effective provided, taking into account that organization of training will use methodical system built with the complementary knowledge of the various disciplines. Suppositions that the using of this algorithm will be effective for building the correct ontology, common to several disciplines are expressed. Example of the methodical system, which employs an interdisciplinary technology of education of masters, is briefly described too.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Биков В. Ю. 
ІКТ-аутсорсінг і нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ [Електронний ресурс] / В. Ю. Биков. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/717/529

Надано грунтовний аналіз сучасного етапу інформатизації суспільства й освіти. З позицій системного підходу розглянуто інноваційний причинно-наслідковий ланцюг, що висвітлює і деталізує загальну проблему — невідповідність організаційно-функціональної структури ІТ-підрозділів освітніх закладів і наукових установ об'єктивним умовам сучасного стану розвитку засобів і технологій інформаційного суспільства. У зв'язку з актуальністю застосування на сучасному етапі інформатизації системи освіти механізму аутсорсингу для забезпечення функціонування і розвитку ІКТ-систем освітніх організаційних структур розглянуто деякі теоретико-практичні аспекти цього поняття і явища. Окреслено функції ІКТ-підрозділів, що підтримують і розвивають ІКТ-системи на базі адаптивних інформаційно-комунікаційних мереж, тобто тих, які у своїй роботі спираються на хмарну (корпоративну або загальнодоступну) ІКТ-інфраструктуру.

Представлен глубокий анализ современного этапа информатизации общества и образования. С позиций системного подхода рассмотрена инновационная причинно-следственная цепь, освещающая и детализирующая общую проблему — несоответствие организационно-функциональной структуры ИТ-подразделений образовательных и научных учреждений объективным условиям современного состояния развития средств и технологий информационного общества. В связи с актуальностью применения на современном этапе информатизации системы образования механизма аутсорсинга для обеспечения функционирования и развития ИКТ-систем образовательных организационных структур рассмотрены некоторые теоретико-практические аспекты этого понятия и явления. Определены функции ИКТ-подразделений, поддерживающих и развивающих ИКТ-системы на базе адаптивных информационно-коммуникационных сетей, то есть тех, которые в своей работе опираются на облачную (корпоративную или общедоступную) ИКТ-инфраструктуру.

In the article the deep analysis of broad areas of research of the current stage of information society technologies in education is provided. From the standpoint of systems approach a causal chain that describes and details the common problem - the lack of organizational and functional structure of IT departments of educational and scientific institutions in view of the objective conditions of the current state of development of information technologies is considered. Due to urgency of application of the outsourcing mechanism for the operation and development of the ICT systems of educational organizational structures at the present stage of informatization of education, some theoretical and practical aspects of this concept and phenomenon are revealed. The functions of ICT departments that support and develop ICT systems based on adaptive information and communication networks, i.e. those based on cloud (corporate or public) ICT infrastructure, are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Паржницький В. В. 
Використання сервісів Інтернет для підвищення якості теоретичного і виробничого навчання в закладах професійно-технічної освіти [Електронний ресурс] / В. В. Паржницький. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 6 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/718/530

Виконано аналіз сервісів Інтернет, які доцільно використовувати під час уроків теоретичного і виробничого навчання в закладах професійно-технічної освіти. Йдеться про електронні бібліотеки, професійні форуми, фахові інтернет- та відео- журнали, проведення вебінарів, а також соціальні сервери, на яких міститься інформація за професійним спрямуванням, що уможливить поглиблення теоретичних і закріплення практичних знань учнів під час їхньої самостійної підготовки, підвищить ефективність теоретичного та виробничого навчання. Акцентовано увагу на дотриманні ергономіко-фізіологічних правил для ефективної та результативної роботи за комп'ютером учнів. Перспективним напрямом визначено використання сервісів Інтернет у контексті дистанційної освіти в закладах професійно-технічної освіти.

Проведен анализ сервисов Интернет, которые следует использовать во время уроков теоретического и производственного обучения в учреждениях профессионально-технического образования. Речь идет об электронных библиотеках, профессиональных форумах, специальных интернет- и видео- журналах, проведении вебинаров, а также социальных серверах, на которых содержится информация профессионального направления, которая поможет усовершенствованию теоретических и закреплению практических знаний учеников во время их самостоятельной подготовки, повысит эффективность теоретического и производственного обучения. Акцентировано внимание на выполнении эргономико-физиологических правил для успешной и результативной работы учеников за компьютером. Перспективным направлением работы является использование сервисов Интернет в контексте дистанционного образования в учреждениях профессионально-технического образования.

The article is devoted to analysis of the Internet services that can be reasonably used during the lessons for theoretical and industrial training at vocational education institutions. The services include electronic libraries, professional forums, occupational Internet and video journals, holding of webinars, and public servers that contain information concerning vocational issues. All these can improve and strengthen theoretical and practical knowledge of students during their self-instruction, canincrease efficiency of theoretical and industrial training. Attention is focused on ergonomics and physiological rules for effective and resulting work at students' computers. Prospective way of work here is using the internet services in a context of distance learning at vocational education institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.21 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Цідило І. М. 
Нечіткість та невизначеність: опис, вимірювання і способи вирішення в моделюванні педагогічних явищ [Електронний ресурс] / І. М. Цідило. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/708/538

Розглянуто проблему представлення знань в дослідженні педагогічних явищ. Наведено схеми представлення неясності або невизначеності, а також класифікацію їх основних властивостей. Відзначено, що для деяких класів є підхід, орієнтований на теорії нечітких множин та штучному інтелекті. Що стосується завдання фактичного вимірювання різноманітних характеристик педагогічного явища, запропоновано застосування експертних систем, які побудовані на нечіткій базі знань предметної області. Підведено підсумки про переваги і недоліки розглянутих технологій експертних систем, розроблених на основі: правил, моделей, досвіду та гібридних систем.

Рассмотрена проблема представления знаний в исследовании педагогических явлений. Приведены схемы представления неясности или неопределенности, а также классификация их основных свойств. Отмечено, что для некоторых классов есть подход, ориентированный на теории нечетких множеств и искусственном интеллекте. Что касается задания фактического измерения разнообразных характеристик педагогического явления, предложено применения экспертных систем, построенных на нечеткой базе знаний предметной области. Подведены итоги о преимуществах и недостатках рассмотренных технологий экспертных систем разработанных на основе: правил, моделей, опыта и гибридных систем.

The problem of representation of knowledge is examined in research of the pedagogical phenomena. The schemes of fuzziness and vagueness are represented in the article. It is mentioned, that for some classes the approach oriented to the theory of fuzzysets and artificial intelligence. According to the task of actual measuring of various parts of the pedagogical phenomenon, it was suggested to use the applications of consulting models, which are built on the unclear base of knowledge of subject domain.It was summed up the advantages and disadvantages of the considered technologies of consulting models that is worked out on basis: rules, models, experiences and hybrid systems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Науменко О. М. 
Віртуальна хімічна лабораторія як складова інтернет орієнтованої педагогічної технології [Електронний ресурс] / О. М. Науменко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/728/545

Розглянуто застосування інтернет-орієнтованих педагогічних технологій у вивченні хімії у середній школі. Новизна вказаних технологій обумовлює потребу у формуванні цілісної наукової методології застосування засобів, прийомів і методів навчання на базі певної науково-методичної концепції, що визначає загальні дидактичні принципи та ідеї використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі, взаємодію та взаємопроникнення з іншими педагогічними технологіями. Одним із найбільш вживаним засобів інтернет технологій під час вивчення хімії у школі є віртуальна лабораторія, що дозволяє в інтерактивному режимі моделювати низку хімічних і технологічних процесів, які часто неможливо відтворити за умов кабінету хімії.

Рассмотрен вопрос применения интернет-ориентированных педагогических технологий при изучении химии в средней школе. Новизна указанных технологий обусловливает потребность формирования целостной научной методологии применения средств, приемов и методов учебы на базе определенной научно-методической концепции, которая определяет общие дидактичные принципы и идеи использования информационно-коммуникационных технологий в школе, взаимодействие и взаимопроникновение с другими педагогическими технологиями. Виртуальная лаборатория является одним из наиболее используемых средств интернет технологий при изучении химии в школе, что позволяет в интерактивном режиме моделировать ряд химических и технологических процессов, которые часто невозможно воссоздать в условиях кабинета химии.

The problem of the internet oriented pedagogical technologies while chemistry studying in secondary school is examined in the article. The novelty of the mentioned technologies stipulates a need in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating andinterpenetration with other pedagogical technologies. Virtual laboratory is one of the most using facilities of internet technologies while studying chemistry at school, that allows in the interactive mode to design some chemical and technological processes, what can be impossible in ordinary chemistry cabinet.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-353

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Худякова І. М. 
Класифікація Web-технологій для ГІС-освіти [Електронний ресурс] / І. М. Худякова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 23 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/730/543

Зазначено, що незважаючи на велику кількість публікацій, присвячених використанню можливостей Web-технологій в освіті, досі мало уваги приділялося їх використанню в ГІС-освіті. Проведено аналіз освітніх ресурсів, присвячених проблемам підготовки фахівців у сфері геоінформатики. Вперше наведено класифікацію, можливості та результати впровадження Web-технологій, технологій хмарних обчислень у ГІС-освіту. Використання технологій хмарних обчислень, концепцій Web-1.0, Web-2.0, Web-3.0 дозволяє випускати компетентних фахівців, затребуваних на ринку праці. Констатовано, що можливості Web-технологій - це основа для створення відкритого інформаційного простору підготовки, перепідготовки та професійного спілкування всіх, хто зацікавлений у ГІС-освіті.

Отмечено, что несмотря на большое количество публикаций, посвященных использованию возможностей Web-технологий в образовании, до сих пор мало внимания уделялось их использованию в ГИС-образовании. Проведен анализ образовательных ресурсов, посвященных проблемам подготовки специалистов в сфере геоинформатики. Впервые приведена классификация, возможности и результаты внедрения Web-технологий, технологий облачных вычислений в ГИС-образование. Использование технологий облачных вычислений, концепций Web-1.0, Web-2.0, Web-3.0 позволяет выпускать компетентных специалистов, востребованных на рынке труда. Констатировано, что возможности Web-технологий - это основа для создания открытого информационного пространства подготовки, переподготовки и профессионального общения всех, кто заинтересован в ГИС-образовании.

Despite the large number of publications on the use of Web-technology opportunities in education, so far little attention has been given to their use in GIS education. The analysis of educational resources on the problems of training in the field of geoinformatics. For the first time a classification, features and results of implementing Web-technologies, cloud computing technologies for GIS education have been described. The use of cloud computing technologies, concepts Web-1.0, Web-2.0, Web-3.0 allows to produce competent professionals in demand in the labor market. Opportunities of Web-technologies - is the foundation for building an information space for training, retraining and professional communication for all who are interested in GIS education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Колгатін О. Г. 
Час виконання як один із показників якості тестових завдань [Електронний ресурс] / О. Г. Колгатін. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/723/554

Проблему впливу характеристик тестових завдань на точність результатів педагогічного тестування досліджено за допомогою розробленої автором методики проведення обчислювальних експериментів, яка грунтується на методі статистичних випробувань і моделі Г. Раша. Розроблено критерій якості результатів тестування як різницю ймовірностей правильного та помилкового ранжування тестованих. За результатами обчислювальних експериментів досліджено залежність цього критерію від параметра роздільної здатностій кількості завдань тесту. Запропоновано емпіричну функцію для апроксимації одержаних даних, аналіз якої дав змогу рекомендувати критерій якості завдання, що враховує показники часу виконання й роздільної здатності.

Проблему влияния характеристик тестовых заданий на точность результатов педагогического тестирования исследована с помощью разработанной автором методики проведения вычислительных экспериментов, которая основана на методе статистических испытаний и модели Г. Раша. Разработан критерий качества результатов тестирования как разность вероятностей правильного и ошибочного ранжирования тестируемых. По результатам вычислительных экспериментов исследована зависимость этого критерия от параметра разделяющей способности и количества заданий теста. Предложена эмпирическая функция для аппроксимации полученных данных, на основе анализа которой рекомендован критерий качества задания, учитывающий показатели длительности выполнения и разрешающей способности.

Influence of the test tasks characteristics on the test results quality is researched with author's method of computational experiments. This method is based on statistical tests and G. Rasch model. Criterion of the test results quality as the difference of probabilities of correct and incorrect ranking of the examinees is proposed. The dependence of this criterion on the discrimination parameter and the number of test items is studied according to the results of numerical experiments. The empirical function for the approximation of this data is suggested and used to propose the quality criterion that takes into account the duration of the item execution and the discrimination parameter of this item.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.284

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Литвинова С. Г. 
Віртуальні спільноти у дослідженнях зарубіжних вчених [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 22 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/711/539

Проаналізовано результати дослідження віртуальних предметних спільнот ученими зарубіжних країн, виділено два аспекти спілкування у віртуальних спільнотах (соціальний і технологічний), визначено її складові: стратегія, цілі, люди, програмне середовище, місце, дії та співпраця, особливості технічні і технологічні, уточнена концептуальна модель віртуальної спільноти. Визначено проблему розвитку віртуальних спільнот як готовність ділитися знаннями з іншими членами і чотири види мотивації колаборації у спільноті, визначено, що треба знати для продуктивної співпраці у спільноті.

Проанализированы результаты исследования виртуальных предметных сообществ зарубежных стран, выделено два аспекта относительно общения в виртуальных сообществах (социальный и технологический), определены ее составляющие: стратегия, цели, люди, программная среда, место, действия и сотрудничество, особенности технические и технологические, уточненная концептуальная модель виртуального сообщества. Определены проблемы развития виртуальных сообществ как готовность делиться знаниями с другими членами, четыре вида мотивации коллаборации в сообществе, что надо знать для продуктивного сотрудничества в сообществе.

The article analyzes the results of the study of subject virtual community of foreign countries, highlighted two aspects of communication in virtual community - social and technological, its components: strategy, goals, people, software environment, place, action and cooperation, technical and technological features, refined conceptual model of virtual community, defined the problem of virtual communities as a willingness to share knowledge with other members, four types of motivation collaboration in the community that we should know for collaboration in the community.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676*333.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Іванюк І. В. 
Формування понятійно-термінологічного апарату з питань розвитку дистанційної освіти [Електронний ресурс] / І. В. Іванюк. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/716/540

Актуальність дослідження обумовлена необхідністю подальшого розвитку дистанційної освіти в Україні та формування в цій галузі педагогічних досліджень єдиного понятійно-термінологічного апарату. Здійснено розкриття значення низки термінів, складеної на основі зарубіжних науково-педагогічних джерел, у рамках НДР Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України на тему "Методологія проектування мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх навчальних закладів". Аналіз зарубіжної науково-педагогічної літератури свідчить про певну еволюцію терміну "дистанційна освіта". Акцентовано увагу на тому, що останні дослідження українських науковців носять новаторські підходи у формуванні терміну "ресурсний центр дистанційної освіти".

Актуальность исследования обусловлена необходимостью дальнейшего развития дистанционного образования в Украине и формирования в этой области педагогических исследований единого понятийно-терминологического аппарата. Рассмотрен ряд значений терминов, составленный на основе зарубежных научно-педагогических источников, в рамках НИР Института информационных технологий и средств обучения НАПН Украины по теме "Методология проектирования сети ресурсных центров дистанционного образования общеобразовательных учебных заведений". Анализ зарубежной научно-педагогической литературы свидетельствует об определенной эволюции термина "дистанционное образование". Обращено внимание на то, что последние исследования украинских ученых носят новаторские подходы в формировании термина "ресурсный центр дистанционного образования".

The relevance of the material set out in the article is conditioned by the need of distance education further development in Ukraine and formation of single conceptual terminology in the field of educational research. Done disclosure of terms drawn upon the basis of foreign scientific and educational sources in the framework of the research program of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine on the topic "Methodology network design of resource centers of Distance Education for secondary schools." Analysis of foreign scientific and educational literature shows a certain evolution of the term "distance education". Attention is drawn to the fact that recent studies by Ukrainian scientists are pioneering approachesin forming the term "Resource Center of Distance Education".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в4 + Ч311.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Черній М. М. 
Особливості використання соціальних мереж у процесі навчання в цілях активізації навчальних і комунікативних навичок студентів й учнів [Електронний ресурс] / М. М. Черній. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 20 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/694/522

Актуальність статті визначається необхідністю дослідження впливу розвитку соціальних мереж на процес навчання школярів і студентів, який характеризується взаємопроникненням навчально-методичних і комунікативних аспектів усіх учасників навчального процесу. Зазначено, що протягом останніх років обсяг навчальних матеріалів і вимоги до якості його засвоєння зростають, тому з'являється необхідність кращої організації навчального процесу, зростання мотивації школярів і студентів до навчання. Соціальні мережі можуть стати вагомим мотиватором у навчальному процесі. Обгрунтовано доцільність використання соціальних мереж у процесі навчання студентів, зокрема в професійній підготовці майбутніх учителів. Висвітлено питання оптимального використання соціальної мережі як засобу організації інформаційного і комунікативного простору, формального і неформального спілкування з метою навчання. Виокремлено переваги застосування соціальних мереж у педагогічній діяльності й наведено результати дослідження рівня проникнення соціальної мережі „ВКонтакті” у соціальні групи населення України.

Актуальность статьи заключается в исследовании влияния развития социальных сетей на процесс обучения школьников и студентов, который характеризуется взаимопроникновением учебно-методических и коммуникативных аспектов жизни школьников и студентов. Отмечено, что в течении последних лет объем учебных материалов и требования к качеству его усвоения возрастают, поэтому появляется необходимость лучшей организации учебного процесса, роста мотивации школьников и студентов к обучению. Социальные сети могут стать весомым мотиватором в учебном процессе. Обоснована целесообразность использования социальных сетей в процессе обучения студентов и профессиональной подготовки будущих учителей. Освещены вопросы оптимального использования социальной сети как средства организации информационного и коммуникативного пространства, формального и неформального общения в целях обучения. Выделены преимущества применения социальных сетей в педагогической деятельности и приведены результаты исследования уровня проникновения социальной сети "ВКонтакте" в социальные группы населения Украины.

Relevance of the article is to study the impact of social networks on the learning of pupils and students, which is characterized by the interpenetration of teaching and communication aspects of the life of pupils and students. In recent years the volume of training materials and its quality requirements are increasing. Therefore there is a need for better organization of educational process, increase of the motivation of pupils and students to learn. Social networking can be a powerful motivator in the learning process. The article aims to prove the feasibility of social networks using in teaching of students and future teachers training. The article deals with the optimal use of social networking as means of information and communication space, formal and informal communication for learning. The article specifically mentions the advantages of social networking in educational activities and the results of the level of penetration of social networks "VKontakte" in the social groups in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Покришень Д.А. 
Науково-методичні та технологічні вимоги до інформаційних систем галузі освіти [Електронний ресурс] / Д.А. Покришень. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/698/534

Розглянуто приклади розроблених інформаційних систем для галузі освіти (ІСО), таких, як "Електронный деканат" (Free Dean's Office) для СДО Moodle, "Слухачі ЦІППО". Визначено психологічні аспекти діяльності користувача під час роботи з ІСО, науково-методичні й технологічні особливості їх побудови. Розроблено принципову схему функціонування та роботи ІСО для ІППО, показано схему руху навчально-тематичного плану відділами інституту. Сформульовано основні критерії, які необхідно враховувати під час побудови або вибору ІСО для навчального закладу. Підготовлено науково-методичний фундамент розробки та впровадження власної ІСО.

Рассмотрены примеры разработанных информационных систем для отрасли образования (ИСО), таких, как "Электронный деканат" (Free Dean's Office) для СДО Moodle, "Слушатели ЦИППО". Определены психологические аспекты деятельности пользователя при работе с ИСО, научно-методические и технологические особенности построения ИСО. Разработана принципиальная схема функционирования и работы ИСО для ИППО, показана схема движения учебно-тематического плана по отделам института. Сформулированы основные критерии, которые необходимо учитывать при построении или выборе ИСО для учебного заведения. Подготовлен научно-методический фундамент разработки и внедрения собственной ИСО.

In the article there are considered: examples of developed information systems for education such as "Еlectronic Dean" (Free Dean's Office) for LMS Moodle, "Students TSIPPO"; defined psychological aspects of the user when working with ISO, scientific and methodological and technological features of ISO; a schematic diagram of the functioning and work for ISO-service Teacher Training, the circuit of movement training and thematic plan for the Department of the Institute; the basic criteria that must be considered when building or choosing ISO for school; laid scientific and methodological foundation for the development and implementation of their own ISO.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Науменко О. М. 
Окремі аспекти застосування інтернет-орієнтованих педагогічних технологій навчання хімії [Електронний ресурс] / О. М. Науменко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/691/521

Розглянуто питання застосування інтернет-орієнтованих педагогічних технологій під час вивчення хімії у середній школі. Новизна вказаних технологій обумовлює потребу у формуванні цілісної наукової методології застосування засобів, прийомів і методів навчання на базі певної науково-методичної концепції, що визначає загальні дидактичні принципи й ідеї використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі, взаємодію і взаємопроникнення з іншими педагогічними технологіями. Педагогічні технології проаналізовано як особливі засоби планування та діагностики навчального процесу, що містять сукупність форм, методів і засобів навчання, а також форм, видів і методів контролю за навчальним процесом, контролю та корекції з метою гарантованого досягнення прогнозованих результатів навчання.

Рассмотрено применение интернет-ориентированных педагогических технологий при изучении химии в средней школе. Новизна указанных технологий обуславливает потребность в формировании целостной научной методологии применения средств, приемов и методов учебы на базе определенной научно-методической концепции, которая определяет общие дидактические принципы и идеи использования информационно-коммуникационных технологий в школе, взаимодействие и взаимопроникновение с другими педагогическими технологиями. Педагогические технологии проанализированы как особенные средства планирования и диагностики учебного процесса, которые содержат совокупность форм, методов и средств обучения, а также форм, видов и методов контроля за учебным процессом, контроля и коррекции с целью гарантированного достижения прогнозируемых результатов учебы.

The question of application of the internet-oriented pedagogical technologies is examined at the study of chemistry at high school. The novelty of the indicated technologies stipulates a requirement in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating and interpenetration with other pedagogical technologies. Pedagogical technologies are analyzed as the special facilities of planning and diagnostics of educational process, that contain totality of forms, methods and facilities of studies, and also forms, kinds and control methods after an educational process, control and correction with the aim of the assured achievement of the forecast results of studies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-35

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кузнецова Т. В. 
Технологія обробки документів в Інформаційній системі планування наукових досліджень Національної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс] / Т. В. Кузнецова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/680/519

Описано функціональну підсистему Інтернет-порталу "Національна академія педагогічних наук України. Планування наукових досліджень". Проведено аналіз і класифікацію документів з планування наукових досліджень; визначено групи користувачів, які мають дозволи на опрацювання окремих типів документів; описано процедуру створення нового документа з планування наукового дослідження. На прикладі створення документа Запит на відкриття теми наукового дослідження (Запит) детально розглянуто послідовність дій користувача системи: створення нової папки на сторінці НДР наукової установи, заповнення шаблону документа Запит, оновлення вмісту папки.

Описана функциональная подсистема Интернет-портала "Национальная академия педагогических наук Украины. Планирование научных исследований". Проведены анализ и классификация документов по планированию научных исследований; определены группы пользователей, которые имеют права на обработку отдельных типов документов; описана процедура создания нового документа по планированию научного исследования. На примере создания документа Запрос на открытие темы научного исследования (Запрос) подробно рассмотрена последовательность действий пользователя системы: создание новой папки на странице НИР научного учреждения, заполнение шаблона документа Запрос, обновление содержимого папки.

The functional subsystem of the Internet portal “National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Planning of scientific researches” is described in the article. Analysis and classification of documents of scientific researches planning are carried out; the groups of users which have licenses on processing of some types of documents are determined; procedure of creation of new documents of scientific researches planning is presented. By the example of creation of document Query for opening of scientific research theme (Query) the sequence of executions of user of the system is considered in detail: creation of new folder on the page of NDR(Scientific Work) of scientific establishment, template of document Query filling, folder's content updating.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 е(4УКР) л1 + Ч30 в6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Словак К. І. 
Методика побудови окремих компонентів мобільного математичного середовища "Вища математика" [Електронний ресурс] / К. І. Словак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/687/520

Актуальність дослідження обумовлена необхідністю розробки й упровадження у процес навчання високотехнологічного інформаційно-комунікаційного освітньо-наукового середовища. Розглянуто один із прикладів такого web-орієнтованого середовища для навчання математичних дисциплін студентів ВНЗ - мобільне математичне середовище. На прикладі ММС "Вища математика" продемонстровано основні технології та засоби для побудови таких компонентів середовища, як: лекційні демонстрації, динамічні моделі, тренажери, генератори навчальних завдань, навчальні експертні системи, індивідуальні домашні завдання, приклади розв'язування завдань, задачі для практичних занять тощо.

Актуальность исследования обусловлена необходимостью разработки и внедрения в процесс обучения высокотехнологической информационно-коммуникационной образовательно-научной среды. Рассмотрен один из примеров такой web-ориентированной среды для обучения математическим дисциплинам студентов ВУЗ - мобильная математическая среда. На примере ММС "Высшая математика" продемонстрированы основные технологии и средства для построения таких компонентов среды, как: лекционные демонстрации, динамические модели, тренажеры, генераторы учебных задач, учебные экспертные системы, индивидуальные домашние задания, примеры решения задач, задачи для практических занятий и т. п.

The actuality of material stated in the article is caused by the necessity to develop and implement high-tech information and communication, educational and scientific environment to the leaning process. One of the examples of such web-based environment for learning mathematics of students of universities is discussed in the article. Basic technologies and means for forming such components of environment as lecture demonstrations, dynamic models, simulators, generators of leaning tasks, leaning expert systems, individual home tasks, examples of doing sums, tasks for practical lessons are demonstrated on the example of MME "Higher Mathematics".


Індекс рубрикатора НБУВ: В11 р3-353

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Гаврилюк Ж. М. 
Використання ІКТ у вивченні культурологічних тем у курсі історії України [Електронний ресурс] / Ж. М. Гаврилюк. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 6 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/699/523

Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена провідною метою застосування ІКТ на уроці історії для досягнення більш глибокого осмислення навчального культурологічного матеріалу, образного сприйняття, посилення емоційного впливу історії на особистість учня, його "занурення" в досліджувану епоху, сприяння впровадженню новітніх інформаційних технологій у процеси управління освітою. Зазначено, что потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерної технології, поширення різних технічних засобів накладають великий вплив на виховання підростаючого покоління й їхнє сприйняття навколишнього світу. Вимога часу та потреба учнів у сучасних інформаційних технологіях потребує створення мультимедійного продукту, який би відповідав вимогам сучасності й забезпечував високий рівень засвоєння учнями програмового матеріалу предметів суспільного циклу.

Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена ведущей целью применения ИКТ на уроке истории для достижения более глубокого осмысления учебного культурологического материала, образного восприятия, усиления эмоционального воздействия истории на личность ученика, его "погружение" в изучаемую эпоху, содействия внедрению новейших информационных технологий в процессы управления образованием. Отмечено, что мощный поток новой информации, применение компьютерной технологии, распространение различных технических средств накладывают большое влияние на воспитание подрастающего поколения и их восприятие окружающего мира. Требование времени и потребность учащихся в современных информационных технологиях требует создания мультимедийного продукта, который бы отвечал требованиям современности и обеспечивал высокий уровень усвоения учащимися программного материала предметов общественного цикла.

Relevance of material, presented in the article, due to the lead of using ICT on the lessons of History to achieve a deeper understanding of educational cultural material, pattern perception, strengthening the emotional impact of history on the personality of student, his "immersion" in the investigated period, facilitating the introduction of advanced information technologies in the management education. A powerful stream of new information, the application of computer technology, the spread of various hardware impose great influence on the upbringing of the young generation and their perception of the world. The requirement of time and student needs in today's information technology requires the creation of a multimedia product which would meet the requirements of the modern world and provide a high level of students learning program material objects of social cycle.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Жук Ю. О. 
Інтернет орієнтовані педагогічні технології: проблема інтерпретації поняття [Електронний ресурс] / Ю. О. Жук, О. М. Соколюк. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 41 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/713/527

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури розглянуто особливості утворення й вживання у педагогічному обігу визначення поняття "Інтернет орієнтовані педагогічні технології" ("ІОПТ"). Показано актуальність більш чіткого визначення нових означень, якими поповнюється словник педагога. Розглянуто проблему некритичного перенесення технологічної термінології у педагогічну галузь і можливість використання в педагогічній термінології нечітко визначених понять. Зауважено, що використання поняття "концепт" відносно поняття "Інтернет орієнтована педагогічна технологія" знімає питання щодо необхідності однозначного визначення цього поняття.

На основе анализа психолого-педагогической литературы рассмотрены особенности образования и употребления в педагогическом обращении определения понятия "Интернет ориентированы педагогические технологии". Показана актуальность более четкого определения новых понятий, которыми пополняется словарь педагога. Рассмотрена проблема некритического перенесения технологической терминологии в педагогическую отрасль и возможность использования в педагогической терминологии не четко определенных понятий. Отмечено, что использование понятия "концепт" относительно понятия "Интернет ориентирована педагогическая технология" снимает вопрос относительно необходимости однозначного определения этого понятия.

The article discloses the peculiarities of "Internet-oriented pedagogic technologies" idea creation and their use in pedagogic environment based on psychological-pedagogic literature analysis. It is shown the actuality to make clear new definitions that teacher can use in his vocabulary. The problem of non-critical transfer of technological terminology into pedagogic field is reviewed as well as the possibility of use of non-clear ideas in pedagogic terminology. It is shown that the "concept" idea relative to the "Internet-oriented pedagogic technology" idea eliminates the issue of necessity in unambiguous definition of said idea.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97 + Ч30 в3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Малицька І. Д. 
Феномен віртуальних освітніх спільнот у системах освіти зарубіжних країн: підходи до визначення понять [Електронний ресурс] / І. Д. Малицька. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 19 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/714/528

Зазначено, що популярність віртуальних спільнот, які існують і постійно розвиваються в мережі Інтернет спричинила створення віртуальних спільнот освітнього напряму. Їх можливості успішно використовуються у системах освіти зарубіжних країн, в тому числі в навчальному процесі загальної середньої школи. Феномен віртуальних освітніх спільнот є темою дослідження багатьох науковців світу, узгодження термінологічного апарату продовжується і до цього часу. Проаналізовано та запропоновано деякі підходи до визначення понять із досліджуваної проблеми, а саме: віртуальних, віртуальних освітніх та віртуальних навчальних спільнот.

Отмечено, что популярность виртуальных сообществ, которые существуют и постоянно развиваются в сети Интернет, повлекла создание виртуальных сообществ образовательного направления. Их возможности успешно используются в системах образования зарубежных стран, в том числе в учебном процессе общеобразовательной средней школы. Феномен виртуальных образовательных сообществ является темой исследования многих современных ученых, согласование терминологического аппарата продолжается и в настоящее время. Проанализированы и предложены некоторые подходы относительно определения понятий по этой проблеме, а именно: виртуальных, виртуальных образовательных и виртуальных учебных сообществ.

Popularity of virtual communities which exist and constantly develop in Internet caused a creation of educational virtual communities. Their possibilities are successfully used in the systems of education of foreign countries, including the educational process of secondary school. The phenomenon of virtual educational communities is the theme of research of many modern scientists, the concordance of terminology is under discussion. In the article some approaches to determination of concepts on this issue are analysed as well as offered some definitions, namely: virtual, virtual educational and virtual learning communities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Пєтков О. О. 
Оцінка рівня засвоєння термінологічної системи обмеженої галузі знань [Електронний ресурс] / О. О. Пєтков. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 4. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/705/526

Розглянуто модель комп'ютеризованого контролю рівня засвоєння термінологічної системи навчального курсу. Наведено результати педагогічного експерименту, проведеного із залученням студентів четвертого року навчання, наукового й інженерно-технічного персоналу. Результати одержано з використанням тесту, розробленого на базі запропонованої моделі. Показано, що тест має достатні діагностичні характеристики й виключає можливість одержання респондентом позитивної оцінки без вивчення контрольованого матеріалу незалежно від рівня його загальної підготовки.

Рассмотрена модель компьютеризированного контроля уровня усвоения терминологической системы учебного курса. Приведены результаты педагогического эксперимента, проведенного с привлечением студентов четвертого года обучения, научного и инженерно-технического персонала. Результаты получены с использованием теста, разработанного на базе предложенной модели. Показано, что тест имеет достаточные диагностические характеристики и исключает возможность получения респондентом положительной оценки без изучения контролируемого материала независимо от уровня его общей подготовки.

The model of the computerized control of a mastering level of terminological system of a training course is considered in the article. Results of the pedagogical experiment leading with attraction of the fourth year training students, the scientific and technical personnel are operated. Results are received with using of the test developed on the basis of offered model. It is shown, that the test has sufficient diagnostic characteristics and excludes an opportunity of reception by the respondent of apositive estimation without studying a controllable material independent of his general preparation level.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.28 + Ч481.288.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського