Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (52)
Пошуковий запит: (<.>U=Б1 р(4УКР)21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Екологічна освіта та виховання учнівської молоді : Матеріали Всеукр. наук.- практ. конф. (м. Кам'янець-Поділ., 25-26 лют. 1998 р.) / ред.: В. Є. Берека; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 1998. - 103 c. - укp.

Висвітлюються теоретичні та методичні аспекти екологічної освіти й виховання молоді, зокрема, екологічні аспекти впровадження нових технологій, застосування дидактичних ігор в екологічному вихованні школярів, елементи експериментальної екології в дошкільних закладах, форми екологічного виховання та освіти на базі природно-заповідного фонду тощо. Особливу увагу приділено головним аспектам екологічної освіти й виховання у початковій, середній та старшій школі, у т.ч. в загальноосвітніх школах і позашкільних установах Хмельниччини. Досліджуються актуальні проблеми загальної екології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21 я431(4УКР) + Ч421.352.27 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС33309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Іщенко Л. В. 
Наступність у екологічному вихованні старших дошкільників і першокласників / Л. В. Іщенко. - К. : Наук. світ, 2001. - 112 c. - Бібліогр.: 38 назв. - укp.

Розроблено модель реалізації наступності на базі сукупних педагогічних умов і поєднання різноманітних форм, методів та засобів екологічного виховання дітей віком 6 - 7 років.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)210-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ільченко В. Р. 
Освітня програма "Довкілля": Інтеграція змісту природничо-наукової освіти : Концепт. засади / В. Р. Ільченко, К. Ж. Гуз; АПН України. Ін-т педагогіки АПН України. - К.; Полтава, 1999. - 120 c. - Бібліогр.: 69 назв. - укp.

Розглянуто фундаментальну проблему інтеграції знань про природу на основі життєвого досвіду дитини та загальних закономірностей природи. Запропоновано нетрадиційну модель цілісної, особистісно-орієнтованої природничо-наукової освіти. Розроблено методологію діагностики цілісності та рівнів розуміння знань учнями загальноосвітньої школи, наукові основи технології реалізації моделі. Узагальнено дані довготривалого експерименту щодо впровадження освітньої програми "Довкілля" у школах країни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4Укр)21 + Ч311.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598149 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Біда О. А. 
Екологічне виховання молодших школярів : Навч. посіб. для студ. пед. ф-тів і вчителів початк. кл. / О. А. Біда, Г. П. Волошина, В. П. Гонзуль, М. В. Картель, Г. І. Коберник; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2002. - 336 c. - Бібліогр.: 118 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність активного екологічного виховання наступних поколінь. Розглянуто методологічне трактування ряду принципових положень екологічної освіти та виховання, яке належить І.Д.Звєрєву. Висвітлено питання з історії екологічної освіти та виховання, а також сучасний стан даної проблеми. Запропоновано шляхи підвищення рівня екологічної вихованості учнів початкових класів.

Обоснована необходимость активного экологического воспитания младшего и будущих поколений. Рассмотрено методологическое трактование ряда принципиальных положений экологического образования и воспитания, которое принадлежит И.Д.Звереву. Освещены вопросы истории экологического образования и воспитания, а также современное состояние данной проблемы. Предложены пути повышения уровня экологического воспитания учеников начальных классов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)210

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА623329 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пустовіт Г. П. 
Екологічне виховання учнів 5 - 9 класів у позашкільних навчальних закладах : Навч.- метод. посіб. / Г. П. Пустовіт; Ін-т пробл. виховання АПН України. - Кіровоград : Полігр.-вид. центр ТОВ "Імекс ЛТД", 2003. - 145 c. - Бібліогр.: с. 133-136. - укp.

Висвітлено методологічні засади екологічного виховання учнівської молоді, а також теоретичні та практичні аспекти навчально-пізнавальної та дослідницької діяльності екологічного спрямування та практичної природоохоронної роботи учнів у позашкільних закладах. Розглянуто питання організації, планування та обліку діяльності гуртків, клубів, секцій. Запропоновано методики перевірки сформованості елементів екологічної культури особистості.

Освещены методологические основы экологического воспитания учащейся молодежи, а также теоретические и практические аспекты учебно-познавательной и исследовательской деятельности экологической направленности и практической природоохранной работы учеников во внешкольных заведениях. Рассмотрены вопросы организации, планирования и учета деятельности кружков, клубов, секций. Предложены методики проверки сформированности элементов экологической культуры личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21-35-9кл

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лук'янова Л. Б. 
Екологічна освіта у професійно-технічних навчальних закладах: теоретичний і практичний аспекти : Моногр. / Л. Б. Лук'янова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К. : Міленіум, 2006. - 250 c. - Бібліогр.: с. 229-249. - укp.

Висвітлено історію становлення та розвитку екологічної освіти в Україні. Проаналізовано основні етапи формування змістового поля екології та його вплив на трансформаційні процеси в екологічній освіті. Охарактеризовано стан, визначено зміст, складові, специфіку, основні завдання сучасної екологічної освіти й обгрунтовано концептуальні підходи щодо її впровадження у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Розглянуто інноваційні педагогічні технології, показано їх ефективність й обгрунтовано доцільність впровадження у систему екологічної освіти ПТНЗ. Розкрито зміст екологічної складової Державного стандарту професійно-технічної освіти, з урахуванням якого розроблено навчально-методичний комплекс з екології для ПТНЗ. Представлено результати експериментального впровадження системи екологічної освіти за умов професійно-технічної школи.

Освещена история становления и развития экологического образования в Украине. Проанализированы основные этапы формирования содержательного поля экологии и его влияние на трансформационные процессы в экологическом образовании. Охарактеризовано состояние, раскрыто содержание, рассмотрены составные, специфика и основные задания современного экологического образования, обоснованы концептуальные подходы по его внедрению в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Рассмотрены инновационные педагогические технологии, показана их эффективность и обоснована целесообразность их внедрения в систему экологического образования ПТУЗ. Раскрыто содержание экологического компонента Государственного стандарта профессионально-технического образования, с учетом которого разработан учебно-методический комплекс по экологии для ПТУЗ. Представлены результаты экспериментального внедрения системы экологического образования в условиях профессионально-технической школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21-3 + Б1(4УКР) я722

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС42532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Удовиченко І. В. 
Наступність екологічного виховання учнів початкової та основної школи в курсах природничого циклу : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І. В. Удовиченко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Проведено дослідження актуальної проблеми сучасної педагогічної науки - використання принципу наступності в екологічному вихованні учнів початкової та основної школи у курсах природничого циклу. На підставі аналізу стану розробленості даної проблеми у науковій теорії та виховній практиці визначено й уточнено сутність наступності, показано її роль і місце в екологічному вихованні школярів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови реалізації принципу наступності екологічного виховання учнів початкової та основної школи в курсах природничого циклу. Вперше розроблено функціональну модель формування екологічно вихованої особистості з позитивною "еколого-Я-концепцією" та навчально-виховний методичний комплекс. Визначено критерії та показники екологічної вихованості школярів і компетентності вчителів. Уточнено рівні сформованості компонентів екологічної вихованості учнів III - VI класів загальноосвітньої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21-3 + Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Скиба М. 
Формування в учнів екологічних понять у процесі вивчення природознавства (5-й клас) / М. Скиба // Рідна шк.. - 2011. - № 7. - С. 43-47. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність формування у молодого покоління екологічної культури й екологічних переконань. Висвітлено характерні особливості екологічних понять як засобу природоохоронної освіти. Наведено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів за програмою з природознавства. Розкрито методи та методичні прийоми формування у школярів екологічних понять і визначено групи понять, що розглядаються у процесі вивчення природознавства у V класі. Підкреслено значення екологічних знань для формування екологічної культури учнів і вироблення вмінь природоохоронної діяльності.

Актуализирована необходимость формирования у молодого поколения экологической культуры и экологических убеждений. Освещены характерные особенности экологических понятий как средства природоохранного образования. Представлены государственные требования к уровню общеобразовательной подготовки учащихся по программе природоведения. Раскрыты методы и методические приемы формирования у школьников экологических понятий и определены группы понятий, рассматриваемых в процессе изучения природоведения в V классе. Подчеркнуто значение экологических знаний для формирования экологической культуры учащихся и выработки умений природоохранной деятельности.

In the article there are the most effective methods and techniques of the formation of the ecological concepts of pupils in the process of learning natural science. The article stressed the importance of ecological knowledge for the formation of ecological culture of young people, development of skills of environmental activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лозовська І. М. 
Екологічне виховання старшокласників в історико-педагогічному контексті / І. М. Лозовська // Пед. пошук. - 2010. - № 1. - С. 67-70. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто та досліджено екологічне виховання у навчальному закладі в історико-педагогічному аспекті та контексті модернізації освітньо-виховного простору. Визначено значення терміна "технологія екологічного виховання". Описано розвиток традицій охорони природи. Розкрито вагомий внесок в аналіз результатів впливу діяльності людини на природу за умов науково-технічного прогресу В. Вернадського. Охарактеризовано праці різних дослідників у галузі екології. Висвітлено основні принципи технології екологічного виховання та практичної природоохоронної діяльності у навчальному закладі. Обгрунтовано основні напрями узагальнення здобутих знань старшокласників ліцею за умови реалізації міжпредметних зв'язків.

Рассмотрено проблему экологического воспитания старшеклассников с учетом материальных и духовных ценностей, правовых норм, народных обычаев и традиций, что подразумевает целенаправленное возрождение духовности, многовековых природоохранительных национальных традиций и культуры украинского народа.

It deals with eco-upbringing of senior students. It is taken into consideration material and inner values, principals of law, national customs and traditions. It aims purposeful inner revival of centuries-old traditions of environmental protection andnational culture of Ukrainian people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.357 + Б1 р(4УКР)21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сяська І. 
Екологічна освіта у загальноосвітніх навчальних закладах задля сталого розвитку / І. Сяська, Д. Лико // Нова пед. думка. - 2011. - № 1. - С. 102-105. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано стан системи екологічної освіти у ЗНЗ та визначено основні напрямки удосконалення її змісту з метою забезпечення принципів сталого розвитку. Зазначено, що зміст навчального матеріалу з біології у ЗНЗ переважно укладений з позицій антропоцентризму, що не дає правильного уявлення про функціонування системи "природа - людина - суспільство". Запропоновано уведення у перелік державного шкільного компоненту для старших класів спеціального предмету "Екологія", зміст якого має бути адекватним ідеям егоцентризму.

Проанализировано состояние системы экологического образования в общеобразовательных учебных заведениях и определены основные направления совершенствования его содержания с целью обеспечения принципов устойчивого развития. Указано, что содержание учебного материала по биологии в общеобразовательных учебных заведениях преимущественно заключен с позиций антропоцентризма, что не дает правильного представления о функционировании системы "природа - человек - общество". Предложено введение в перечень государственного школьного компонента для старших классов специального предмета "Экология", содержание которого должно быть адекватным идеям эгоцентризму.

The state of environmental education in secondary schools and identify key issues for improving its content in order to ensure sustainable development principles. Indicated that the content of educational material on biology in secondary schools mainly concluded from the positions of anthropocentrism, which does not give a correct idea of the functioning of the "nature - people - society." Proposed introduction of a list of public school component for high school special subject "Ecology", the contents of which should be adequate to the ideas.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Б1 р(4УКР)21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Фасоля О. І. 
Екологічна освіта старшокласників: умови підвищення якості : навч.-метод. посіб. / О. І. Фасоля. - Хмельницький : ХНУ, 2015. - 117 c. - Бібліогр.: с. 113-116 - укp.

Охарактеризовано стан екологічної освіти. Розкрито теоретичні засади екологічної освіти. Розглянуто зовнішні та внутрішні форми екологічного навчання. Викладено методи навчання екології. Висвітлено перспективні дидактичні технології у вивченні екології. Описано умови підвищення якості екологічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21 + Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА804866 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шевчук О. В. 
Формування екологічної поведінки учнів початкової школи засобами української етнічної культури : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. В. Шевчук; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. - Київ, 2018. - 20 c. - укp.

Звернено увагу на актуальну проблему формування екологічної поведінки учнів початкової школи засобами української етнічної культури. Шляхом теоретичного аналізу уточнено сутність поняття «екологічна поведінка учнів початкової школи» як безпосередній або опосередкований процес взаємодії дітей 6 - 10-літнього віку з природними системами, об’єктами й ресурсами, що обумовлюється внутрішніми і зовнішніми детермінантами, піддається спостереженню і проявляється у діях, вчинках, висловлюваннях та емоціях. Визначено і охарактеризовано детермінанти екологічної поведінки учнів початкової школи. Уточнено структурні компоненти екологічної поведінки учнів початкових класів (когнітивний, емоційно-ціннісний, поведінково-діяльнісний), визначено критерії та відповідні показники такої поведінки, охарактеризовано її типи (екологічно доцільний, екологічно ситуативний, екологічно індиферентний, екологічно деструктивний). Проаналізовано потенціал української етнічної культури щодо формування екологічної поведінки учнів початкових класів. Вперше теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено методику формування екологічної поведінки учнів початкової школи засобами української етнічної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Б1 р(4УКР)21-2,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437537 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського