Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (10)Книжкові видання та компакт-диски (532)Журнали та продовжувані видання (50)
Пошуковий запит: (<.>U=Г.р21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Буринська Н. М. 
Навчальні завдання з хімії в контексті становлення хімічної освіти в школі (XVIII - початок XX ст.) / Н. М. Буринська, В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 3. - С. 30-36. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Показано, что на этапе XVIII - начала XX вв. химию, как правило, преподавали в курсе физики. Первые школьные учебники по химии отличались содержанием и методическими подходами; только отдельные из них содержали качественные и расчетные задачи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21г

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мітрясова О. П. 
Вивчення хімічної картини світу на основі інтегрованого підходу до навчання / О. П. Мітрясова // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 3. - С. 37-44. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Определен круг вопросов химических дисциплин, вносящих свой вклад в формирование представлений о химической картине мира, выделены понятия современных химических теорий, которым уделяется недостаточное внимание при изучении химии; а именно вопросы химической эволюции, химической экологии и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-312

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Савчин М. -В.М. 
Дидактичні засади розробки навчально-методичного комплексу з курсу хімії основної школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. -В.М. Савчин; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 18 c. - укp.

Розглянуто питання визначення дидактичних принципів формування та використання навчально-методичного комплекту (НМК) з хімії для основної школи. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у педагогіці та методиці навчання хімії з 1920-х рр. до сучасного періоду. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методичні засади розробки та впровадження в практику навчально-методичного комплекту з урахуванням вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною шкалою. Розроблено концепцію НМК і систему навчальних завдань. Експериментально доведено доцільність ієрархічного викладу різнорівневого дидактичного матеріалу для визначення ступеня засвоєння знань учнів, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією. З метою інтенсифікації та індивідуалізації навчального процесу НМК розроблено в двох підсистемах: дидактичний комплект учня та методичний - учителя. Доведено, що використання запропонованого НМК позитивно впливає на якість навчання. В експериментальних класах простежено тенденцію домінування репродуктивно-продуктивного та продуктивного засвоєння знань і зменшення кількості учнів, які навчаються репродуктивно. У контрольних класах суттєвих змін не виявлено. Відзначено, що практичне використання НМК створює сприятливі умови для індивідуалізації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ліцман Ю. В. 
Узагальнення і систематизація знань з хімії учнів профільних класів середньої загальноосвітньої школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю. В. Ліцман; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 21 c. - укp.

Наведено методику узагальнення та систематизації знань учнів X класів хіміко-біологічного профілю з органічної хімії, яка є методичною системою. Зазначено, що мета, зміст, засоби, організаційні форми навчання та форми контролю та діагностики - складові запропонованої системи. Теоретично обгрунтовано доцільність використання: певних фактів, понять, законів, закономірностей, теоретичних положень, правил, алгоритмів дій, висновків як елементів змісту; адаптованої для курсу хімії загальної методики формування інтелектуальних умінь як способу; алгоритмізованого, проблемного, пошукового, дослідницького методів; таблиць, алгоритмів, планів, тренувальних завдань, хімічного експерименту як засобів; парного узагальнювального уроку, зокрема лекції - семінару, а також семінару, практичної роботи як організаційних форм навчання; контрольних робіт, контрольних зрізів, усного опитування, анкетування як форм контролю та діагностики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Буринська Н. М. 
Навчальні завдання з хімії в контексті розвитку хімічної освіти в школі / Н. М. Буринська, В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 2. - С. 56-65. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проанализированы некоторые особенности использования учебных заданий на отдельных этапах развития отечественного химического образования после введения химии как обязательного предмета в школе с 20-х гг. XX ст. по настоящее время. Показано, что теория и практика применения заданий по химии не была предметом специальных исследований, что обусловило достаточно односторонний (исполнительский) подход при их использовании в обучении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21г

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дроздов А. М. 
Поcтроение курса химии средней школы на основе естественнонаучной концепции идеально-реального моделирования : моногр. / А. М. Дроздов, А. А. Макареня; Криворож. гос. пед. ун-т. - Кривой Рог : Вид. дім, 2005. - 404 c. - рус.

Рассмотрены основные вопросы школьного курса химии с помощью естественнонаучной концепции идеально-реального моделирования. Описаны познавательные научные процедуры, используемые в школьном химическом образовании. Показаны роль и значение моделирования в курсе химии средней школы. Проанализированы особенности исследования исторической и методической проблемы химии "смесь - чистое вещество" на основе представлений о химическом потенциале, формирования представлений учащихся об явлении хиральности при изучении органической химии. Предложен комплексный подход к формированию представлений о составе механической смеси, раствора и химического соединения на уроках данного предмета. Изложена история развития представлений о реакционной способности вещества. Освещена проблема растворимости солей в науке и в процессе обучения химии. Раскрыты основы химической термодинамики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Грабовий А. К. 
Шкільний курс хімії та методика його викладання : Навч. посіб. / А. К. Грабовий. - Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Б.Хмельницького, 2005. - 474 c. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто зміст і структуру курсу хімії середньої загальноосвітньої школи. Розроблено методичну систему викладання навчальної дисципліни з урахуванням сучасних досягнень дидактичної науки у даній сфері. Акцентовано увагу на необхідності використання принципу єдності навчання, виховання та розвитку учнів, посилення практичної спрямованості навчального процесу, а також створення умов для формування пізнавальної активності школярів під час набуття нових знань і удосконалення набутих умінь. Обгрунтовано доцільність виявлення та реалізації міжпредметних зв'язків і застосування раніше вивченого навчального матеріалу. Відзначено, що застосування даного дидактичного підходу дає змогу створити умови для формування в учнів умінь практично використовувати набуті знання, робити дедуктивні висновки про склад, будову, властивості хімічних речовин і сполук. Нову методичну систему викладання хімії розроблено на базі використання проблемно-розвивального й особистісно-орієнтованого підходів і досвіду кращих учителів хімії в Україні з урахуванням сучасних дидактичних концепцій змістового узагальнення та поетапного формування основних хімічних понять і розумових дій учнів.

Рассмотрены содержание и структура курса химии средней общеообразовательной школы. Разработана методическая система преподавания учебной дисциплины с учетом современных достижений дидактической науки в данной сфере. Акцентировано внимание на необходимости использования принципа единства обучения, воспитания и развития, усиления практической направленности учебного процесса, а также создания условий для формирования познавательной активности школьников в процессе получения новых знаний и усовершенстования полученных умений. Обоснована целесообразность определения и реализации межпредметных связей и использования ранее изученного учебного материала. Отмечено, что применение данного дидактического подхода способствует созданию условий для формирования в учащихся умений практически использовать приобретенные знания, делать дедуктивные выводы о составе, строении и свойствах химических веществ и соединений. Новая методическая система преподавания химии разработана на основе использования проблемно-развивающего и личностно-ориентированного подходов и опыта работы лучших учителей химии в Украине с учетом современных дидактических концепций содержательного обобщения и поэтапного формирования основных химических понятий и умственных действий школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661625 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Педагогічні науки. Стан та перспективи шкільної хімічної освіти : Зб. наук. пр. / ред.: М. О. Лазарєв; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми : СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2005. - 207 c. - укp.

Представлено результати наукових досліджень щодо розробки методичного забезпечення сучасної хімічної освіти. Розглянуто проблеми методики викладання навчальної дисципліни у дванадцятирічній школі та питання удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів хімії на основі використання сучасних педагогічних інформаційних технологій та з урахуванням вимог Болонського процесу. Показано доцільність застосування модульно-рейтингової системи навчання та компетентнісного підходу щодо оцінювання досягнень учнів з хімії у середніх загальноосвітніх закладах. Сформульовано концептуальні засади удосконалення та розвитку шкільного хімічного експерименту. Розроблено методику формування прогностичних умінь учнів на уроках хімії. Висвітлено досвід використання тестових завдань екологічного змісту під час вивчення навчальної дисципліни. Проаналізовано вихідний рівень функціональності хімічних знань учнів загальноосвітньої школи та особливості викладання хімії в профільних класах. Показано можливості впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу під час підготовки вчителів хімії. Висвітлено досвід та перспективи партнерства школи та ВНЗ у профільному навчанні.

Представлены результаты научных исследований по разработке методического обеспечения современного химического образования. Рассмотрены проблемы методики преподавания учебной дисциплины в двенадцатилетней школе и вопросы усовершенствования профессиональной подготовки будущих учителей химии на основе использования современных педагогических информационных технологий и с учетом требований Болонского процесса. Показана целесообразность применения модульно-рейтинговой системы обучения и компетентностного подхода к оцениванию достижений учащихся по химии в средних общеобразовательных заведениях. Сформулированы концептуальные основы усовершенствования и развития школьного химического эксперимента. Разработана методика формирования прогностических умений учащихся на уроках химии. Освещен опыт использования тестовых заданий экологического содержания в процессе изучения учебной дисциплины. Проанализирован исходный уровень функциональности химических знаний учащихся общеобразовательной школы и особенности преподавания химии в профильных классах. Показаны возможности внедрения кредитно-модульной системы в процесе профессиональной подготовки учителей химии. Освещен опыт и перспективы партнерства школы и ВУЗ в профильном образовании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 я43(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА667386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шмуклер Е. Г. 
Обобщение опыта научного творчества (понятия, законы, теории, идеи, методы, методика): химия + математика + физика + логика + диалектика + история + философия / Е. Г. Шмуклер. - Л., 2005. - 247 c. - рус.

Описана периодическая система химических элементов. Приведены законы химии, раскрыта сущность и научное содержание законов постоянства состава веществ, эквивалентов. Проанализированы особенности использования кругов Эйлера на разных этапах изучения химии в школе. Выполнен критический анализ подходов к классификации в учебной и методической литературе, анализ распределения физических сил при использовании химических приборов. Изложены классификационно-генетические схемы органической и неорганической химии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.в + Г.р21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС40986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Романенко Ю. А. 
Моніторинг навчання хімії в загальноосвітніх навчальних закладах : Моногр. / Ю. А. Романенко; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2006. - 439 c. - Бібліогр.: с. 343-367. - укp.

Наведено результати досліджень теоретичних і методичних засад моніторингу навчання хімії в історичному аспекті та на підставі вітчизняного та зарубіжного досвіду. Викладено концепцію та логіко-структурну схему організації системного моніторингу хімічної освіти (ХО). Розглянуто методичну систему заходів моніторингу загальної середньої ХО, спрямованої на контроль, оцінювання, вдосконалення та виявлення провідних тенденцій у динаміці якісних змін у системі ХО. Розглянуто цілісну технологію здійснення індивідуального, локального та зовнішнього моніторингу результатів навчання хімії як різнорівневу систему відслідкування якісних показників ХО.

Приведены результаты исследований теоретических и методических основ мониторинга обучения химии в историческом аспекте и с учетом зарубежного и отечественного опыта. Изложены концепция и логико-структурная схема организации системного мониторинга химического образования (ХО). Рассмотрена методическая система мероприятий мониторинга общего среднего ХО, направленная на контроль, оценку, усовершенствование и выявление ведущих тенденций в динамике качественных изменений в системе ХО. Рассмотрена целостная технология осуществления индивидуального, локального и внешнего мониторинга результатов обучения химии как разноуровневая система отслеживания качественных показателей ХО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА684382 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Староста В. І. 
Хімічні олімпіади на Закарпатті / В. І. Староста // Наук. вісн. Ужгород. ун-ту. Сер. Хімія. - 2006. - Вип. 15-16. - С. 97-99. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

In work the literary review on carrying out of chemical olympiads on Ukraine and on Transcarpathia is lead. The items of information on chemical olympiads are submitted which was carried out in the Transcarpathia region in 1992 - 2006.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68850/хім. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Староста В. І. 
Навчання школярів складати й розв'язувати завдання з хімії: теорія і практика : Моногр. / В. І. Староста; Ужгород. нац. ун-т. - Ужгород : Гражда, 2006. - 327 c. - Бібліогр.: с. 271-296. - укp.

Розкрито теоретико-методичні засади навчання учнів складати та розв'язувати завдання з хімії, проаналізовано особливості застосування навчальних завдань з даного предмету у контексті становлення та розвитку шкільної хімічної освіти. Запропоновано методику поєднання розв'язання та складання завдань під час вивчення хімії як цілісного процесу пізнання на прикладі різноманітного навчального матеріалу.

Раскрыты теоретико-методические основы обучения учеников составлять и решать задания по химии, проанализированы особенности применения учебных заданий по данному предмету в контексте становления и развития школьного химического образования. Предложена методика совмещения решения и составления задания при изучении химии как целостного процесса познания на примере разнообразного учебного материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352

Шифр НБУВ: ВА670817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Березан О. В. 
Система розрахункових задач і вправ з хімії як засіб розвитку інтелектуальних умінь школярів у класах хіміко-біологічного профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук / О. В. Березан; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Проаналізовано стан проблеми створення системи розрахункових задач і вправ для учнів класів хіміко-біологічного профілю та методичної системи її використання у процесі навчання хімії. Теоретично обгрунтовано та практично перевірено методичні засади розробки та впровадження до навчального процесу учнів даних класів системи задач і вправ, що сприяє покращенню навчальних досягнень учнів завдяки формуванню вмінь логічно розмірковувати, порівнювати, висловлювати припущення, доводити та заперечувати, узагальнювати, встановлювати нові взаємозв'язки між знаннями, переносити знання та вміння в нові ситуації. Розроблено методичні рекомендації для вчителів, евристичні приписи для учнів, навчальні посібники, дидактичні матеріали, збірники задач, матеріали для проведення експрес-опитування та тематичного оцінювання, організації домашніх контрольних робіт. Експериментальним шляхом доведено, що впровадження розробленої методичної системи навчання учнів розв'язувати задачі та вправи дошкільної практики підвищує рівень навчальних досягнень учнів і сприяє розвитку логічних інтелектуальних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Староста В. І. 
Застосування навчальних завдань у школі: дидактична модель та педагогічна технологія її реалізації / В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 4. - С. 21-31. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Визначено вимоги до технології навчання. Розроблено модель особистісно розвивального навчання застосування завдань з хімії для створення теоретичних засад, організації та проведення навчального процесу. Розкрито складові педагогічної технології: мотиваційно-змістову; процесуальну (операційну). Значну увагу приділено управлінській складовій технології навчання, яка дозволяє створити умови замкнутого (циклічного) управління.

Определены требования к технологии обучения школьников. Разработана модель личностно развивающего обучения применения задач по химии для создания теоретических основ, организации и проведения учебного процесса. Раскрыты составляющие педагогической технологии: мотивационно-содержательная, процесуальная (операционная). Большое внимание уделено управленческой составляющей обучения, создающей условия замкнутого (циклического) управления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Г.р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Киселева В. Ф. 
Использование межпредметных связей при изучении химии и биологии на уроках и занятиях предметных кружков / В. Ф. Киселева // Наша шк.. - 2007. - № 5. - С. 39-41. - рус.

Раскрыт опыт учителей Одессы по использованию межпредметных связей на уроках и занятиях кружков химии и биологии при внеклассном и внешкольном образовании. Руководителям кружков предложен материал (на английском языке) на тему "Клетка как химическая фабрика". Приведены примеры опытов по простейшему определению химического состава растительной клетки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-312 + Е.р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шапірова Н. П. 
Деякі питання щодо забезпечення якості хімічної освіти в сучасних умовах / Н. П. Шапірова // Наша шк.. - 2007. - № 4. - С. 185-187. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено особливості навчання хімії в загальноосвітньому навчальному закладі у поточному році. Проаналізовано принципи навчання зазначеній дисципліні на різних етапах навчання. Зроблено відповідні висновки за результатами дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чергенцова В. М. 
Роль позакласної роботи при вивченні хімії / В. М. Чергенцова // Наша шк.. - 2007. - № 2. - С. 56-59. - укp.

Висвітлено роль позакласної роботи в контексті вивчення учнями хімії. З'ясовано мету зазначеної позакласної роботи. Запропоновано приклад проведення подібних заходів. Наведено методичні рекомендації до підбиття підсумків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382.71:Г + Г.р21-369

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Лазарева О. Л. 
Простые и сложные вещества (Интегрированный урок в 8-м классе) / О. Л. Лазарева, И. В. Кирпичева, Т. И. Курьян // Наша шк.. - 2007. - № 6. - С. 58-62. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Приведены методика и приемы проведения интерактивного интегрированного урока в VIII классе. Обозначено оборудование урока. Приведен его план и поэтапность проведения, а именно: изучение нового материала, лабораторная работа, познавательная игра, викторина, подведение итогов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-341

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Іващенко О. В. 
Технологія підготовки майбутніх учителів хімії до навчання учнів розв'язування розрахункових задач : Автореф. дис... канд. пед. наук / О. В. Іващенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 21 c. - укp.

Здійснено аналіз стану розробки проблеми підготовки майбутніх учителів хімії до навчання учнів розв'язування розрахункових задач. Запропоновано рішення зазначеної проблеми шляхом впровадження педагогічної технології підготовки студентів до даної діяльності. Розкрито суть поняття "готовність студентів до навчання учнів розв'язування розрахункових задач", наведено критерії та рівні її сформованості. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено ефективність технології підготовки студентів до навчання учнів розв'язування розрахункових задач. Створено навчально-методичне забезпечення дисципліни "Методика складання та розв'язування розрахункових задач з хімії".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Донік О. М. 
Реалізація змісту хімічних знань у шкільній навчальній літературі в Україні за комплексної системи навчання / О. М. Донік // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 36. - С. 145-147. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто підручникотворення з хімії в 1920-х - на початку 1930-х рр., у період, коли в українській школі панувала комплексна система навчання. Проаналізовано шкільні підручники з хімії, які широко використовувалися в навчальному процесі, акцентовано увагу на позитивних і негативних моментах щодо реалізації в них змісту хімічних знань.

Рассмотрен процесс создания учебников по химии в 1920-х - в начале 1930-х гг., в период, когда в украинской школе господствовала комплексная система обучения. Проанализированы школьные учебники по химии, которые широко использовались в учебном процессе, акцентировано внимание на положительных и отрицательных моментах относительно реализации в них содержания химических знаний.

The article examines the process of chemistry manuals development in 1920-s - the beginning of 1930-s during the period of complex educational system domination in Ukrainian school. School manuals on chemistry which were widely used in the educationalprocess of that time are analysed; author's attention is concentrated on positive and negative moments of chemistry knowledge content realization in them.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського