Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (42)
Пошуковий запит: (<.>U=Н626.28$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Костогриз О. П. 
Аналіз якісних характеристик маловідхідної технології виготовлення великогабаритних опор енергетичних машин / О. П. Костогриз, І. М. Вільшун, А. В. Михайленко // Экотехнологии и ресурсосбережение. - 2000. - № 4. - С. 69-73. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Виконано аналіз якісних характеристик маловідходної ультразвукової технології виготовлення великогабаритних опор енергетичних машин. Дослідження виконано згідно з методологією вибору домінуючого фактора з розрахунком систематично діючого і випадкового відхилення від необхідного розміру. Запропонована технологія дозволяє одержати досконалу геометрію, розмір і форму несучих зон опор завдяки встановленому авторами явищу хвильових мікропереміщень.


Ключ. слова: великогабаритні опори, волнові мікропереміщення, ультразвукова технологія
Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.281

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Lobach S. Yu. 
Cask size and weight reduction through the use of depleted uranium dioxide-concrete material / S. Yu. Lobach, J. M. Haire // Ядер. фізика та енергетика. - 2007. - № 1. - С. 89-94. - Библиогр.: 3 назв. - англ.

Зазначено, що новітні композитні матеріали, розроблені з використанням збідненого урану, дозволяють фабрикацію контейнерів для транспортування та сховища відпрацьованого ядерного палива (ВЯП), які є значно меншими за розмірами та масою у порівнянні з контейнерами, що існують зараз. Одним із цих матеріалів є композитна суміш, що складається з диоксиду збідненого урану та бетону, так званий DUCRETETM. Наведено результати розрахунків ефективності радіаційного захисту DUCRETE в порівнянні з типовим контейнером, виготовленим із звичайного бетону, в якому знаходиться 32 паливних збірки легководневого реактора. Під час розрахунків оболонку з бетону замінено на DUCRETE. Відповідну товщину захисту підібрано таким чином, щоб потужність дози випромінювання на поверхні була такою самою, а саме 200 мбер/год. Виявлено, що у цьому випадку товщина захисної оболонки зменшується з 71 до 20 см, а площа перерізу - приблизно на 50 %. Зменшення маси дорівнює приблизно 21 %, з 154 до 127 т. За наявності додаткового зовнішнього шару, що складається з паливних збірок, кількість цих збірок можна збільшити з 32 до 52. Навіть у цьому випадку зовнішній діаметр контейнера зменшується з 169 до 137 см. Однак у цьому разі збільшується й маса контейнера, з 156 до 177 т. Потужність дози на поверхні контейнера, що відповідає нейтронному випромінюванню, становить приблизно 10 % від дози гамма-випромінювання. Наведені переваги у зменшенні розмірів і маси суттєво вплинуть на конструювання контейнерів ВЯП наступного покоління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л362.209.2-52 + Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гіль Ю. Б. 
Оцінка та урахування екзотермії цементів у технології залізобетонних контейнерів : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.23.05 / Ю. Б. Гіль; Харк. держ. автомоб.-дорож. техн. ун-т. - Х., 1999. - 19 c. - укp. - рус.

Поставлено і вирішено завдання розробки технології вентильованих бетоних контейнерів для схову радіоактивних, токсичних та інших технологічних відходів з урахуванням екзотермії твердіючого бетону. За допомогою калориметричного аналізу здійснено вибір цементів і хімічних добавок для бетону. Засвоєно інформаційно-довідкову систему контролю якості компонентів для підбору і коригування складу бетону. Розроблено методику розрахунку температурних полів і напружень в тілі виробу з урахуванням характеристик тепловиділення і температури повітря. В промислових умовах відпрацьовано технологічний регламент виготовлення виробів на основі "Рекомендацій з технології вентильованого бетонного контейнера сухого схову відходів ядерного палива (ССВЯП). Інформаційна система контролю якості і виробництва бетонних робіт при виготовленні вентильованого контейнера (ВБК)", запроваджених на Запорізькій атомній станції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.001 + Н626.289

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лютий В. А. 
Повторювана швидконатікаюча повзучість бутової кладки мостових опор під механоелектричною дією : Автореф. дис... канд. техн. наук / В. А. Лютий; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2007. - 22 c. - укp.

Проведено дослідження повторюваної швидконатікаючої повзучості та струмів витоку на електрифікованих постійним струмом ділянках залізничних ліній. Розроблено нові матеріали, вироби та технології, використання яких сприяє подовженню довговічності бутобетонних або з бутової кладки з кам'яним облицюванням мостових опор. Показано, що повторювана швидконатікаюча повзучість бутобетону або бутової кладки опори, а також електроосмотичний потік електроосмотичного переносу, які виникають під час проходження по мосту електропоїздів, викликають появу тріщин в опорі та інтенсивне вилуговування цементу в зонах, прилеглих до тріщин. Розроблено способи розрахунку та визначено оптимальні склади бутової кладки та бутобетону, дрібнозернистого бетону, розчину для чеканки швів у кам'яному облицюванні опори, а також епоксицементної композиції. Розроблено армокам'яний шов і пояс, попередньонапружений залізобетонний міні-пояс для підсилення сильно пошкоджених опор з тріщинами. Наведено пропозиції щодо захисту мостової опори екраном типу "бетон в сталевій обоймі". Здійснено виробничу апробацію та практичне впровадження основних результатів наукового дослідження під час проведення капітального ремонту залізничних мостів Південної залізниці, розробки нормативної документації та навчальних програм УкрДАЗТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н625.31 + Н626.282

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349598 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Стаховський О. В. 
Розробка віброплощадки з комбінованим приводом для виробництва плит трамвайної колії : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.05.02 / О. В. Стаховський; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. - Х., 2002. - 16 c. - укp.

Досліджено динаміку коливальної системи з комбінованим приводом та створено віброплощадку для ущільнення жорстких бетонних сумішей. Визначено аналітичні залежності закономірності поведінки системи віброплощадка - суміш на трьох етапах руху. Надано оцінку та сформульовано умови переходу вібросистеми з етапу роботи в низькочастотному режимі на високочастотний у разі ущільнення виробів з жорстких бетонних сумішей. Висвітлено аналітичні залежності для оцінки тривалості удару. Розкрито закономірності постадійного руху робочого органу віброплощадок з комбінованим приводом від пульсуючого джерела стислого повітря та електроструму. Розроблено модель коливального процесу робочого органу у низькочастотному, ударному, сумісному та високочастотному режимах роботи. Визначено основні принципи створення подібних машин, і на їх підставі запропоновано методику розрахунку основних параметрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317393 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Корчагін П. О. 
Шлаколужні бетони для дорожніх основ і покриттів, що споруджуються в умовах радіоактивного забруднення середовища : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.23.05 / П. О. Корчагін; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено методи модифікування шлаколужних в'яжучих шляхом введення до їх складу комплексної мінеральної домішки на основі портландцементного клінкеру та глин різного структурного типу. Розроблено рецептури та технологію одержання бетонів для дорожніх основ і покриттів з використанням грунтів різного типу. Запропоновано склади бетонів і технологію використання забруднених радіонуклідами грунтів Зони відчуження Чорнобильської АЕС для одержання дорожніх бетонів на основі модифікованих шлаколужних в'яжучих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340337 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Рибкін В. В. 
Деякі аспекти технологічних прийомів виробництва та контролю експлуатаційного ресурсу залізобетонних шпал в Україні та світі / В. В. Рибкін, В. В. Коваленко, Ю. Л. Заяць, П. О. Пшінько, С. В. Коваленко, В. О. Яковлев // Залізн. трансп. України. - 2012. - № 3/4. - С. 76-81. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Виявлено причини зниження довговічності залізобетонних шпал, запропоновано шляхи підвищення їх якості та довговічності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.283

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Попов С. В. 
Изготовление элементов шахтной крепи из плотных мелкозернистых золошлакобетонов, работающих в условиях воздействия агресс / С. В. Попов, В. Г. Брагинский // Бетон и железобетон в Украине. - 2003. - № 2. - С. 13-16. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Изложены результаты исследований возможности применения каменноугольных и антрацитовых золошлаковых смесей ТЭС Донбасса для изготовления элементов шахтной крепи, работающих в условиях агрессивных шахтных вод.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Петричко С. М. 
Склад та властивості декоративного суднобудівного бетону : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.05 / С. М. Петричко; Одес. держ. акад. буд-ва та архіт. - О., 2013. - 17 c. - укp.

Розроблено декоративний суднобудівний бетон для конструкцій плавучих залізобетонних споруд з покращаними декоративними і фізико-механічними властивостями. Вивчено вплив спеціальних синтетичних порошкових залізоокисних пігментів і добавок-модифікаторів на властивості і структуру цементних композитів. Показано, що залізоокисні пігменти несуттєво впливають на міцність і довговічність суднобудівних бетонів. Затверджено регламент з технології приготування модифікованих декоративних суднобудівних бетонів для виготовлення тонкостінних плавучих споруд та композитних доків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.28 + О425.85-037

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА396505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бєліченко О. А. 
Дрібнозернисті дорожні бетони, активовані вуглецевими колоїдними частинками : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.05 / О. А. Бєліченко; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2013. - 20 c. - укp.

Досліджено механізм впливу вуглецевих колоїдних частинок на цементні системи та вивчено закономірності їх структуроутворення в присутності вуглецевих колоїдних частинок з основних законів фізичної хімії та фізико-хімічної механіки дисперсних систем. Розвинуто теоретичні уявлення про мікроструктуру зерен коксу і частинок коксового пилу. Показано, що наявність в золі кремнезему SiO{\dn\fs9 2}, кальцію Са{\up\fs9 2+} і води, а також співвідношення між ними припускають утворення на поверхні частинок коксового пилу низькоосновних гідросилікатів кальцію. Розроблено методику визначення рухомості і в'язкості цементного тіста за дії вібрації. Встановлено, що ефективність впливу вуглецевих колоїдних частинок на властивості знижується за переходу від суб- до мікрорівня і далі мезо- та макрорівня. Проведено оптико-мікроскопічні, електронно-мікроскопічні та рентгенофазові дослідження цементних композитів з вуглецевими колоїдними частинками. Вивчено фізико-механічні та експлуатаційні властивості бетонів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-033.3 + Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА396516 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пшінько П. О. 
Підвищення надійності залізничних залізобетонних шпал : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.01 / П. О. Пшінько; МОНМС України, ДВНЗ"Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт.". - Д., 2012. - 19 c. - укp.

Встановлено частоту появи тих чи інших причин відмов залізничних залізобетонних шпал. За допомогою методу інженерного розрахунку визначено навантаження на шпали, як від дії окремих видів рухомого складу, так і статистичні показники навантажень. Виконано імовінісний розрахунок шпал, на основі якого було визначено показники надійності шпал та здійснено ранжирування факторів впливу на функцію їх властивостей. Надано пропозиції щодо зміни конструкції шпал, а саме - схеми їх армування, що дозволило підвищити їх надійність. На основі дослідження властивостей бетону шпал надано рекомендації щодо підвищення його фізико-механічних властивостей та запобігання прояву корозійних процесів в бетоні шпал.


Індекс рубрикатора НБУВ: О211.4-045.63 + Н626.283

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА393709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Романенко О. В. 
Особливошвидкотверднучий безпропарювальний бетон для виготовлення залізобетонних шпал без тепловологісної обробки : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.05 / О. В. Романенко; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2012. - 21 с. - укp.

Доведено гіпотезу про одержання особливошвидкотверднучого бетону для виготовлення залізобетонних шпал без тепловологісної обробки шляхом поєднання оптимального складу бетону із застосуванням суперпластифікуючої і прискорюючої домішок в оптимальних кількостях. Розвинуто теоретичні уявлення про кінетику твердіння цементу і бетону і про первинний каркас цементного каменю на ранніх стадіях твердіння за невисоких температур. Удосконалено механізм вибіркової адсорбції домішок суперпластифікаторів і прискорювачів твердіння на поверхні частинок цементу. Розроблено і впроваджено оптимальний склад бетону, який було названо "особливошвидкотверднучим безпропарювальним бетоном". Результати досліджень пройшли виробничо-експлуатаційну перевірку, впроваджені в процесі виробництва дослідної партії залізобетонних шпал, в ряді інструктивних та рекомендаційних документів Укрзалізниці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.001 + Н626.283

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Pristinskaya V. V. 
Concrete properties improvement of slab tracks using chemical additives = Покращення властивостей бетону підрейкових основ за допомогою хімічних добавок / V. V. Pristinskaya // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2015. - № 6. - С. 164-173. - Бібліогр.: 13 назв. - англ.

Зауважено, що на залізницях України дуже велика кількість підрейкових основ експлуатується з тріщинами. Багато наукових робіт попередніх років присвячено вдосконаленню саме конструкції підрейкових основ. Основними причинами виникнення дефектів є: незадовільна експлуатація колії, недостатні фізико-механічні характеристики бетону, низька якість вихідних матеріалів. Мета дослідження - розробити оптимальний склад бетону для виготовлення цих залізобетонних виробів. Для оцінки впливу окремих факторів та ефектів їх взаємодії на властивості бетонної суміші та бетону використовувався метод експериментально-статистичного моделювання. При цьому враховувались методологічні основи математичного планування експерименту в технології бетону та сучасні методи оптимізації композиційних матеріалів. На основі даних, одержаних в результаті проведення планованого експерименту, котрий включав у себе 15 експериментів за допомогою комп'ютерної програми MathCad, було отримано рівняння регресії, за якими описуються відповідні фізико-механічні характеристики бетону. Спочатку проведено аналіз тріщин, які виникають у процесі експлуатації в конструкціях підрейкових основ. Далі надано причини можливого виникнення цих тріщин. Встановлено, що для підвищення міцності необхідне введення хімічних добавок до складу бетону, що дозволяє знизити кількість цементу. Експериментально встановлено використання сучасних хімічних добавок для покращання властивостей бетону. Розроблено моделі, що відображають характеристики міцності бетону, за допомогою яких можна оптимізувати склад бетонної суміші. Дослідженням встановлено, що використання більш раціонального складу бетону для виготовлення підрейкових основ дозволить підвищити їх міцність, а разом із цим і надійність цих конструкцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: О211.5-045.063 + Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Плугін А. А. 
Ресурсоенергозберігаючі бетони для залізобетонних шпал / А. А. Плугін, О. В. Романенко, О. А. Калінін, О. А. Плугін, С. В. Мірошніченко // Залізн. трансп. України. - 2015. - № 5. - С. 28-32. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.283

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Каганов В. О. 
Технологія влаштування покриття з бетонних дрібноштучних елементів : навч. посіб. / В. О. Каганов, Р. І. Кінаш, Р. М. Котів; Національний університет "Львівська політехніка". - 2-ге вид., випр. та допов. - Львів : Простір-М, 2021. - 185, [44] c. - Бібліогр.: с. 179-182 - укp.

Наведено результати дослідження технологічних особливостей влаштування покриттів з дрібноштучних бетонних фігурних елементів мостіння (ФЕМ), виготовлення цих виробів, ретроспективи появи таких покриттів у містах, архітектурно-конструктивних вирішень варіантів використання в дорожньому будівництві. Висвітлено світовий досвід створення високоефективних і естетично привабливих елементів сучасної тротуарно-дорожньої інфраструктури. Представлено основні підходи до розрахунку оптимальних дорожніх одягів. Виокремлено особливості влаштування архітектурного візерунку з бетонних ФЕМ під час благоустрою територій. Запропоновано базові технології виробництва та робочі склади бетонів для виготовлення якісних дрібноштучних виробів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311.44-064.2 я73 + Н626.28 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА851928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Благоустрій міських територій та вулиць дрібноштучними бетонними фігурними елементами мостіння. Технологія та проєктні рішення : монографія / В. О. Каганов, Р. І. Кінаш, І. В. Гуменник, І. Б. Горніковська; Національний університет "Львівська політехніка" . - Львів : Простір-М, 2022. - 246 c. - Бібліогр.: с. 194-198 - укp.

Наведено дослідження технологічних особливостей влаштування покриттів з дрібноштучних бетонних фігурних елементів мостіння, виготовлення даних виробів, ретроспективи появи таких покриттів у містах, архітектурно-конструктивних вирішень варіантів використання в дорожньому будівництві та висвітлення світового досвіду створення високоефективних і естетично-привабливих елементів сучасної тротуарно-дорожньої інфраструктури. Представлено основні підходи до розрахунку оптимальних дорожніх одягів, виокремлені особливості влаштування архітектурного візерунку з бетонних фігурних елементів мостіння (ФЕМ) під час благоустрою територій. Запропоновано базові технології виробництва та робочі склади бетонів для виготовлення якісних дрібноштучних виробів. Зроблено ретроспективний огляд історії появи міських покриттів. Розглянуто застосування покриття з бетонних фігурних елементів мостіння. Зазначено питання експлуатації покриття з бетонних дрібноштучних фігурних елементів мостіння.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311.44 + Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА861624 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Палант О. В. 
Бетони та вироби для трамвайних колій підвищеної стійкості до динамічних, електричних і температурних впливів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.05 / О. В. Палант; Український державний університет залізничного транспорту. - Харків, 2019. - 24 c. - укp.

Висвітлено дослідження удосконалення матеріалів і деталей трамвайної колії для зниження вібрації, електричних впливів, температурних напружень в рейках і тріщиноутворення в бетоні. Зроблено аналіз особливостей улаштування та експлуатації мережі трамвайних ліній, встановлено недоліки традиційних конструкцій трамвайної колії, серед яких вібрація та шум, електрокорозійні пошкодження, викиди рейок від температурних напружень, тріщиноутворення в бетоні підрейкових основ, сходи трамваїв з рейок тощо. Виконано теоретичні та експериментальні дослідження, в результаті яких з'ясовано: вплив струмів витоку та надлишкових електричних зарядів на конструкції трамвайних колій. Визначено, що високій здатності поліуретану гасити вібрацію сприяє електростатичне відштовхування між функціональними групами С=О з подвійними зв’язками уретанових груп, а високому електричному опору - висока електронегативність цих груп. Зазначено, що заміна у важкому бетоні гранітного заповнювача кварцовим, а частини цементу – кварцовим наповнювачем обумовлює зниження коефіцієнта лінійного теплового розширення бетону, а наклеювання на шийку трамвайної рейки вкладишів із такого бетону – зниження температурних напружень в рейці, а також зниження віброшвидкості коливань підрейкової основи. Визнано залежність тріщиностійкості бетону в умовах динамічних впливів від коефіцієнтів розсунення зерен крупного α та дрібного µ заповнювачів та водоцементного відношення. Результати досліджень впроваджено під час реконструкції трамвайних ліній м. Харкова. Доведено, що економічний ефект складає 2317 тис. грн. та обумовлений збільшенням міжремонтного терміну, протягом якого колія зберігається у справному стані.


Індекс рубрикатора НБУВ: О821.1-04 + Н626.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442175 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського