Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (32)Автореферати дисертацій (25)Книжкові видання та компакт-диски (185)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=О335.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 186
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Петров В. М. 
Спеціалізований рухомий склад : підручник / В. М. Петров, Т. І. Похлебіна; Державний університет інтелектуальних технологій і зв'язку. - Одеса : Апрель, 2024. - 265, [2] c. - Бібліогр.: с. 265 - укp.

У підручнику проаналізований спеціалізований рухомий склад, якій використовується в різних галузях промисловості. Розглянуто конструк¬тивні особливості спеціалізованих автомобілів та їх основних функціо¬нальних складальних одиниць. При описуванні конструкцій основну увагу приділено принципам устрою додаткових вузлів та агрегатів, а та¬кож тенденціям їхнього розвитку. Підручник буде корисний як тим, хтс вивчає спеціалізований рухомий склад, так і тим, хто його розробляє і експлуатує. 1


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА870074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
2.

Александров Є. Є. 
Параметричний синтез цифрового стабілізатора системи курсової стійкості автомобіля-паливозаправника / Є. Є. Александров, Т. Є. Александрова, Я. Ю. Моргун // Проблеми керування та інформатики. - 2022. - № 2. - С. 69-91. - Бібліогр.: 38 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.44-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26990 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія: Транспорт   
3.

Leontiev D. 
Determination of the average torsional stiffness of tires of a double vehicle wheel during its interaction with the road surface = Визначення середньої крутильної жорсткості шин здвоєного автомобільного колеса при його взаємодії з поверхнею дорожнього покриття / D. Leontiev, A. Frolov // Автомоб. трансп. : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 51. - С. 14-25. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.

На даний час в науково-методичних рекомендаціях судово-експертних установ та в науково-технічній літературі відсутні універсальні методики щодо визначення параметрів гальмування вантажних багатовісних транспортних засобів, які мають колеса з подвійним ошинуванням, що впливає на результати складання висновків автотехнічної експертизи. Відсутність універсальних методик обумовлена складністю визначення дійсних гальмових, сил особливо при взаємодії шин здвоєних коліс з поверхнею дорожнього покриття. Мета роботи - обгрунтування методу визначення середньої крутильної жорсткості шин здвоєного автомобільного колеса при його взаємодії з поверхнею дорожнього покриття. Прийняті в роботі підходи для досягнення поставленої мети базуються натеоретичних основах деформування пружних елементів, які розташовані паралельно один одному. Визначено рівняння, які дозволяють розрахувати величину середньої крутильної жорсткості шини для коліс, які мають подвійне, потрійне або четверне ошинування. Результати проведеного дослідження дають загальне уявлення про вплив тиску в шинах здвоєного колеса на величину його середньої крутильноїжорсткості. Отримані результати можуть бути рекомендовані експертам автотехнікам при складанні висновку експертизи або експертного дослідження, а також результати дослідження можу ть бути використані в навчальному процесі при підготовці фахівців галузі транспорт або механічної інженерії.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-015

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Михалевич М. Г. 
Обгрунтування перспективного напряму розроблення пристроїв керування тиском у шинах вантажних автомобілів / М. Г. Михалевич, О. Л. Просяк // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 93. - С. 136-140. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Аналіз теорії автомобіля та його основних елементів дає можливість констатувати виняткове значення пневматичної шини, яка забезпечує рух під час його роботи. Найважливішим параметром, що визначає стан пневматичної шини, є тиск, який може коливатися під час руху та є контрольованим параметром через можливість надування шини з використанням спеціальних пристроїв під час руху. Мета роботи - обгрунтування перспективи створення нових моделей регулювання тиску в шинах вантажних автомобілів. Для досягнення мети використовувались методи гіпотези, математичне моделювання для її підтвердження, а також методи аналізу й узагальнення. Доведено, що під впливом навантаження на колесо температура повітря в шинах буде різною, отже, будуть спостерігатися відмінності в параметрах тиску в пневматичних шинах вантажних автомобілів. У зв'язку з цим вирішення питання керування тиском у шинах вантажних автомобілів необхідно розглядати з позицій диференційованого регулювання тиску з огляду на різницю в параметрах тиску, що дозволяє прокачувати кожну окрему шину без примусової зупинки. Наукова новизна статті полягає в тому, що вона обурунтовує перспективний напрям розроблення пристроїв контролю тиску в вантажних шинах на підставі аналізу теоретичної моделі нагрівання пневматичних шин. Практичне значення дослідження полягає в тому, що в статті визначено необхідність зміни підходів до управління тиском на підставі переходу від централізованих насосних систем до насосних, що засновані на диференційованому підході до окремих систем регулювання тиску повітря в шинах вантажних автомобілів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-042.66

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Bogomolov V. O. 
Features of braking of multi-axle vehicles depending on the layout of their axles = Особливості гальмування багатовісних транспортних засобів в залежності від компоновки їх мостів / V. O. Bogomolov, V. I. Klimenko, D. M. Leontiev, A. A. Frolov, O. S. Suhomlin, O. V. Kuripka // Автомоб. трансп. : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 49. - С. 23-35. - Бібліогр.: 22 назв. - англ.

На даний час в науково-методичних рекомендаціях судово-експертних установ та в науково-технічній літературі відсутні універсальні методики щодо визначення параметрів гальмування вантажних багатовісних транспортних засобів, що не дає можливості використовувати типові підходи при складанні висновків автотехнічної експертизи. Мета роботи - показати можливість використаннея в практиці проведення автотехнічних експертиз, методики визначення уповільення багатовісного транспортного засобу на основі реалізованих зчеплень шин його коліс та координат положення його центру тяжіння. Прийняті в роботі підходи до вирішення поставленої мети базуються на теоретичних основах гальмування багатовісних транспортних засобів, наукових положень пружних деформацій пневматичних шин автомобільних коліс, геометричних та вагових параметрах колісного транспортного засобу. Визначено рівняння, які дозволяють розрахувати значення коефіцієнта гальмування багатовісних транспортних засобів на основі координат положення його центру тяжіння, реалізованих зчеплень між шинами автомобільних коліс та поверхнею дорожнього покриття, а також розподілення навантаження між відповідними передніми і задніми вісями багатовісного транспортного засобу. Визначено рівняння, які дозволяють розрахувати положення координати центру тяжіння багатовісного колісного транспортного засобу щодо його передніх і задніх осей. Результати проведеної роботи дають загальне уявлення про вплив геометричних та вагових параметрів багатовісного транспортного засобу на ефективність його гальмування, в тому числі й при виході з ладу елементів його гальмового керування. Отримані результати можуть бути рекомендовані експертам-автотехнікам при визначені технічної можливості уникнення дорожньо-транспортної події в умовах виникнення несправностей в гальмовому керуванні транспортного засобу керування. Отримані результати можуть бути рекомендовані експертам-автотехнікам при визначені технічної можливості уникнення дорожньо-транспортної події в умовах виникнення несправностей в гальмовому керуванні транспортного засобу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-015

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Історія спеціалізованого автомобільного транспорту : навч. посіб. для студентів ВНЗ. Вип. 3. Автомобілі-цистерни для перевезення: рідини, сипучих вантажів, розчинів та зріджених газів / В. І. Кальченко, В. В. Кальченко, Г. В. Пасов. - Чернігів, 2021. - 307 c. - Ч. 1, Автомобілі-цистерни. - Бібліогр.: с. 300-305 - укp.

Наведено історію розвитку спеціалізованого автомобільного транспорту. Зокрема, висвітлено історію виробництва та розвитку перших автоцистерн. Розглянуто автомобілі-цистерни для перевезення: рідини (води, молока, пива, квасу, хімічних рідин, палива), сипучих вантажів (борошна, цементу), розчинів (бетону, живої риби), машини водоканалу, пожежні цистерни та для перевезення зріджених газів. Описано особливості конструкції харчових автоцистерн, автомобілів для перевезення пального тощо. Увагу приділено автоцистернам різних виробників.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.44 г.я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357850/3.1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Український Є. О. 
Підвищення паливної економічності транспортних засобів категорії N3 : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / Є. О. Український; Державний університет "Житомирська політехніка". - Житомир, 2021. - 20 c. - укp.

Досліджено підвищення паливної економічності транспортних засобів категорії N3 шляхом використання оперативного контролю витрати палива і засобів інтелектуальних транспортних систем, а також засобів її реалізації. Для вирішення вказаної задачі досліджено і сформовано метод забезпечення паливної економічності вантажного транспортного засобу в змінних умовах експлуатації за допомогою оперативного контролю витрати палива і засобів інтелектуальних транспортних систем. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці рекомендацій щодо застосування методу забезпечення паливної економічності вантажного транспоргаого засобу категорії N3, який у змінних умовах експлуатації дозволяє врахувати інформацію засобів оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Результати експериментальних досліджень оперативного контролю витрати палива, технічного стану ТЗ категорії N3 і інших парамеїрів дослідної системи в умовах експлуатації дозволяє оцінювати значення середніх витрат палива та підвищувати паливну економічність вантажних транспортних засобів за окремими критеріями на основі інформації, отриманої з бортового інформаційного комплексу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-082-320.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449645 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Васьковський Ю. М. 
Моделювання процесів енергоперетворення в системі рекуперації енергії коливань шасі транспортних засобів / Ю. М. Васьковський, М. В. Пода // Техн. електродинаміка. - 2021. - № 4. - С. 35-43. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Представлено комплексну математичну модель системи рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів, що рухаються в складних дорожніх умовах. Зазначена система є додатковою системою електроживлення, яка розширює функціональні можливості сучасних транспортних засобів. Математична модель враховує усю сукупність процесів поетапного перетворення енергії механічних коливань в наступній послідовності: механічна енергія зворотно-поступального коливального руху шасі транспортного засобу - механічна енергія обертального руху валу електрогенератора - електрична енергія змінного струму електрогенератора - електрична енергія постійного струму акумуляторної батареї. Досліджено режими роботи системи, що забезпечують ефективні процеси зарядки акумуляторної батареї. На конкретному прикладі системи наведено дані щодо часу заряджання акумуляторної батареї вантажного автомобіля.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14164 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Щербак О. В. 
Розробка методики проектування спеціалізованих машин на базі шарнірного тягача / О. В. Щербак, А. В. Сумінов, С. Л. Хачатурян // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 95. - С. 32-37. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто методику проектування рам спеціальних машин для дорожнього будівництва та комунального господарства, яка дозволяє проектувати спеціальні машини із заданим рівнем надійності та довговічності. Методика дозволяє, використовуючи сучасні системи комп'ютерного моделювання, виконувати конструктивну доробку несучої системи базового тягача з використанням експериментальних даних та даних математичного моделювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-06-5 + О335.471

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
10.

Ляшук О. Л. 
Дослідження напружено-деформованого стану дна кузова напівпричепа вантажного автомобіля / О. Л. Ляшук, І. Б. Гевко, М. Г. Левкович, Ю. Я. Вовк, М. Я. Сташків, Д. В. Капський // Наук. вісн. ХДМА. - 2021. - № 1. - С. 93-103. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Наведено нові високоефективні конструкції вантажних автомобілів, що максимально пристосовані для перевезення певних видів вантажів і до конкретних умов експлуатації. Стаття присвячена удосконаленню тєхнології проєктування несучих конструкцій кузовів вантажних автомобілів. Виконано огляд і аналіз сучасного стану теорії математичного програмування та оптимального проектування. Запропонована чисельна процедура оптимізації несучих конструкцій кузовів вантажних автомобілів. Проведено дослідження впливу геометричних параметрів елементів дна кузова на його напружено-деформований стан (НДС) вантажного автомобіля із загальним застосуванням методів комп'ютерного моделювання. Дослідження проведено засобами інженерного аналізу Simulation спеціалізованого програмного комплексу SolidWorks на розробленій CAD-моделі кузова напівпричепа вантажного автомобіля. Проведено аналіз зміни параметрів НДС при зміні геометричних параметрів елементів дна кузова. Досліджено характер зміни статичного напруження та переміщення залежно від зміни пропорцій поперечного перетину швелера при фіксованих геометричних розмірах заготовки й товщини заготовки та матеріалу дна кузова. За результатами досліджень побудовано графічні залежності зміни статичного напруження, переміщення та коефіцієнта запасу міцності від ширини полки та товщини швелера; залежність статичних напружень у швелері від товщини стінки швелера та товщини листа дна кузова. Отримано рівняння, що описує характер зміни напружень у швелерах дна кузова напівпричепа. Результати проведених досліджень щодо удосконалення конструкції кузова вантажного автомобіля є основою для прийняття інженерних рішень з удосконалення конструкції дна кузова напівпричепа вантажного автомобіля, що дозволяє максимізувати вантажопідйомність та покращити міцність, зменшити вагу та продовжити експлуатаційний ресурс, а також підтримувати технічний ресурс напівпричепа занаявного ремонтної бази.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.474

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Щурский Д. С. 
Упрочнение новых и восстановление изношенных деталей автотракторной и сельскохозяйственной техники / Д. С. Щурский, Д. Е. Афанасенко // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2020. - Вип. 209. - С. 93-94. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Упрочнение новых и восстановление изношенных деталей в условиях предприятий ремонтного производства является актуальной задачей. В первую очередь это относится к крупногабаритным деталям сложной сельскохозяйственной техники, крупнотоннажных автомобилей и энергонасыщенных тракторов, например, валов коробок перемены передач тракторов К-701, К-744, "Беларус-2522", "Беларус-3522", ХТЗ-150К, ХТЗ-242К, автомобилей КамАЗ, МАЗ и плоских деталей почвообрабатывающих агрегатов (диски сошников сеялок СЗП, СПУ и др.).


Індекс рубрикатора НБУВ: П072-98 + О335.4-083 + О34-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Курніков С. І. 
Підвищення ефективності використання виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / С. І. Курніков; Національний транспортний університет. - Київ, 2020. - 20 c. - укp.

Увагу приділено підвищенню ефективності використання виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту на основі вибору оптимальних характеристик виробничої системи. Запропоновано методику оцінки стану й ефективності використання виробничо-технічної бази, в основу якої покладено математичну модель функціонування виробничої системи з технічної підготовки рухомого складу. На основі розробленої математичної моделі встановлено раціональні характеристики процесів виробництва з урахуванням диференційованих нормативів трудомісткості робіт із технічної підготовки рухомого складу, продуктивності технологічного устаткування та виробничого персоналу й економічних закономірностей функціонування виробництва. В результаті виконаних досліджень одержано нові закономірності зміни масштабів виробництва залежно від рівня завантаження технологічного устаткування. Зазначено, що проведені експериментальні дослідження функціонування виробничої системи з технічного обслуговування та ремонту парку автомобілів IVECO екологічного рівня Євро-3, -4, -5 підтвердили адекватність розроблених математичних моделей для оцінки стану та визначення шляхів підвищення ефективності використання виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Голик А. В. 
Поліпшення показників транспортних засобів при переведенні дизелів у газодизелі удосконаленням системи живлення : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / А. В. Голик; Національний транспортний університет. - Київ, 2020. - 20 c. - укp.

Увагу приділено поліпшенню екологічних та економічних показників транспортних засобів удосконаленням і налаштуванням газодизельної мікропроцесорної системи живлення шляхом регулювання фази впорскування газового палива. Для поліпшення паливно-економічних та екологічних показників автомобілів, що перебувають в експлуатації, розроблено газодизельну мікропроцесорну систему живлення. Ця система забезпечує роботу дизелів на суміші дизельного палива та стисненого природного газу за газодизельним циклом зі збереженням стандартної паливної системи. Дана система забезпечує можливість фазового регулювання подачі стисненого природного газу до дизеля. Проведено стендові та дорожні випробування вантажного автомобіля з дизелем із розробленою газодизельною системою живлення. В результаті експериментальних і розрахункових досліджень, а також економічного розрахунку підтверджено доцільність переобладнання дизелів транспортних засобів на живлення стисненим природним газом в умовах експлуатації. Встановлено доцільні значення фази впорскування газу.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-082-325.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА445700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мигаль В. Д. 
Критерии выбора грузовых автомобилей и повышение эффективности технической эксплуатации автомобилей / В. Д. Мигаль, А. Т. Лебедев, М. Л. Шуляк, Е. И. Калинин // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2019. - Вип. 198. - С. 334-343. - Библиогр.: 15 назв. - рус.

Цель исследований - разработка критериев выбора грузовых автомобилей путем анализа, систематизации, обобщения проектных качеств и условий эксплуатации автомобильного транспорта, которые позволят повысить эффективность эксплуатации автомобильного транспорта. Проанализировано и обобщено современное состояние качества создаваемых автомобилей, состояние условий их эксплуатации, классификации русловий технической эксплуатации автомобилей. Результаты проведенного анализа показали, что высокие эксплуатационные свойства современных интеллектуальных автомобилей не всегда могут быть реализованы из-за недостаточных транспортной инфраструктуры и дорожно-транспортных условий. Существующая классификация условий эксплуатации отражает не все факторы, которые необходимо учитывать при выборе и назначении автомобилей. Предложена классификация, которая учитывает дорожные, климатические, социально-экономические и экологические условия эксплуатации автомобилей. Показано, что для эффективной эксплуатации грузовых автомобилей необходимо при их выборе учитывать дорожные, транспортные и природно-климатические условия, технико-экологическую безопасность автомобиля, топливную экономичность, скоростные и нагрузочные качества, требования высокого уровня технической эксплуатации. При этом максимальная эффективность эксплуатации грузовых автомобилей определяется их проектным уровнем интеллектуализации, дорожно-транспортными условиями и уровнем технической эксплуатации. Оптимальная реализация проектных эксплуатационных и интеллектуальных свойств автомобиля может быть получена при выборе автомобиля для конкретного вида и объема работ при соответствующих условиях технической эксплуатации автомобиля.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-082

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Aulin V. 
Studying truck transmission oils using the method of thermal-oxidative stability during vehicle operation / V. Aulin, A. Hrynkiv, S. Lysenko, I. Rohovskii, M. Chernovol, O. Lyashuk, T. Zamota // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 1/6. - С. 6-12. - Бібліогр.: 12 назв. - англ.

Розвиток технічної експлуатації засобів транспорту полягає в забезпеченні технічного стану на значному рівні функціональної справності для яких використання якісних мастильних матеріалів є ключовим напрямком. Тому визначення технічного стану трансмісійних олив автомобілів методом термоокиснювальної стабільності під час їх експлуатації є актуальною проблемою. Вирішення проблеми та дослідження технічного стану трансмісійної оливи виконувалось на підставі експлуатаційних завдань і результатів їх хіммотологічних досліджень. Вони можуть бути використані під час розробки системи технічного обслуговування транспортних засобів та обгрунтування доцільності використання відповідних марок олив під час експлуатації. Розроблено методику для дослідження, визначення стану та відповідність умовам експлуатації робочих олив за термоокиснювальною стабільністю під час експлуатації транспортних засобів. Дослідження стану трансмісійних олив реалізовано в процесі їх експлуатації на коробках переключення передач вантажних автомобілів марок КамАЗ 6520, MAN TGA 6-4. Проведено дослідження робочої трансмісійної оливи за наступними параметрами: пропускання світлового потоку, випаровуваності, в'язкості. В графічних та аналітичних відображеннях коефіцієнта термоокиснювальної стабільності використано результати досліджень пропускання світлового потоку через пробу оливи та її випаровуваності після температурних режимів випробування робочих олив. Визначено зміну коефіцієнта термоокиснювальної стабільності олив відповідної марки від їх відносної в'язкості, аналіз отриманих функції надасть змогу розробляти рекомендації щодо відповідності робочих олив до умов їх експлуатації. Виявлено, що трансмісійна олива Tedex Gear GL-4 80W90, що експлуатується на автомобілях MAN TGA 6-4, за характеристикою її термоокиснювальної стабільності відповідає експлуатаційним умовам. В той час дослідження трансмісійної оливи YUKO TO-4 80W-85 на автомобілях КамАЗ 6520, показало, що дана олива не забезпечує свої функціональні можливості на 8 - 30 і 45 тис. км. пробігу. Це підтверджується аналізом отриманої математичної моделі зміни термоокиснювальної стабільності оливи від відносної в'язкості, а саме виходом її деяких числових значень функції за рівень 0,85 од. на досліджуваному інтервалі пробігу автомобілів. Встановлено, що дані дослідження є необхідними для обгрунтування подальшої експлуатації та підбору трансмісійних олив для досліджуваних марок транспортних засобів під час виконання транспортної роботи на підприємстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: о335.4-082-326

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Васьковский Ю. Н. 
Моделирование электромеханических систем рекуперации энергии колебаний транспортных средств / Ю. Н. Васьковский, М. В. Пода // Техн. електродинаміка. - 2019. - № 4. - С. 33-40. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

При помощи методов математического моделирования исследованы характеристики системы рекуперации энергии механических колебаний транспортных средств при их движении в сложных дорожных условиях. Приведена структура такой системы, преобразующей энергию механических колебаний в следующей последовательности: механическая энергия возвратно-поступательного движения - механическая энергия вращательного движения - электрическая энергия переменного тока - электрическая энергия постоянного тока. В состав системы входят: механическое устройство преобразования возвратно-поступательных колебаний шасси транспортного средства в однонаправленное врашение ротора электрогенератора, трехфазный генератор переменного тока с постоянными магнитами, выпрямитель и аккумуляторная батарея. Исследованы режимы работы системы, обеспечивающие эффективные процессы зарядки аккумуляторной батареи. На конкретном примере системы приведены данные о времени зарядки аккумуляторных батарей грузового автомобиля.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-048.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14164 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Губин А. В. 
Применение автоматических систем управления началом движения на подъем в грузовых автомобилях / А. В. Губин // Автомоб. трансп. : сб. науч. тр. - 2019. - Вып. 44. - С. 14-20. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Выполнен обзор систем помощи водителю при начале движения на подъем, применяемых в грузовых автомобилях ведущих автопроизводителей. Историческая часть обзора включает в себя анализ сведений, содержащих информацию об истоках систем помощи водителю, послуживших прообразом современных сложных электронных систем.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-042.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
18.

Berbyuk V. 
Weight-vibration Pareto optimization of a dual mass flywheel = Парето оптимізація за вагою та вібрацією маховика подвійної маси / V. Berbyuk // Мат. методи та фіз.-мех. поля. - 2019. - 62, № 3. - С. 7-18. - Бібліогр.: 11 назв. - англ.

З використанням методології багатоцільового оптимального проектування інженерних систем розглянуто проблему Парето оптимізації за вагою та вібрацією маховика з подвійною масою з метою вивчення доцільності його застосування у силових агрегатах вантажних автомобілів. Отримані результати показують таке: розв'язок розглянутої задачі оптимізації існує; параметри маси, жорсткості та в'язкoсті вібродемпфера, оптимізовані в робочому діапазоні частот обертів двигуна 600 - 2000 об/хв, існують та забезпечують найкраще гасіння коливань крутного моменту на вхідному валу передачі. Результати свідчать про доцільність застосування маховика з подвійною масою, оптимізованого за вагою та вібрації, в системах приводу важких вантажних автомобілів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж64699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пронь С. В. 
Удосконалення транспортно-технологічного процесу для забезпечення вирощування сільськогосподарських культур : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.01 / С. В. Пронь; Національний транспортний університет. - Київ, 2019. - 20 c. - укp.

Удосконалено транспортно-технологічний процес для забезпечення вирощування сільськогосподарських культур з урахуванням технологій і виду культур на основі раціонального використання транспортно-виробничих ресурсів. Розроблено математичну модель аналізу використання транспортно-виробничого комплексу підчас вирощування сільськогосподарських культур як складної динамічної системи, що дозволяє комплексно зробити вибір наземних та авіаційних транспортних засобів, залежно від параметрів технологій вирощування та видів культур. Застосування цієї моделі дозволить у процесі організації та ведення сільськогосподарського виробництва приймати своєчасні обґрунтовані управлінські рішення з метою отримання максимального прибутку. Удосконалено метод визначення показників ефективності функціонування транспортних засобів для забезпечення технологічного процесу вирощування сільськогосподарських культур на основі визначення технологічного циклу повітряних суден під час виконання агроавіаційних робіт та удосконалено визначення собівартості льотної години, що дає можливість досягти більш точної оцінки грошового еквівалента межі беззбитковості використання повітряних суден та прийняття рішення щодо встановлення тарифу на агроавіаційне оброблення сільськогосподарських угідь. Розроблено рекомендації щодо використання наземних та авіаційних транспортних засобів залежно від видів культур і технологічних операцій, що дозволяють зробити альтернативний вибір наземних чи авіаційних транспортних засобів з урахуванням техніко-експлуатаційних параметрів у вегетаційний період вирощування.


Індекс рубрикатора НБУВ: П07 + О535.9 + О335.401

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440395 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Шевченко І. О. 
Рульове керування сучасних вантажних автомобілів / І. О. Шевченко, Ю. М. Кулаков, А. В. Станіславенко // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2019. - Вип. 198. - С. 393-401. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто конструктивні особливості рульових управлінь сучасних вантажних автомобілів Mercedes-Benz з додатковою керованої віссю і з електрогідравлічним підсилювачем керма.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-042.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського