Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (26)
Пошуковий запит: (<.>U=С5*622.2*332.1-8$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Почепцов Г. Г. 
Информация & дезинформация / Г. Г. Почепцов. - К. : Эльга: Ника-Центр, 2001. - 256 c. - Библиогр.: 91 назв. - рус.

Исследованы проблемы информационной безопасности. Рассмотрен инструментарий информационного противоборства, который использовался человечеством в разного рода конфликтах военного и мирного времени. Особое внимание уделено информационному пространству и его особенностям. Приведены варианты защиты информационного пространства и пути обхода этой защиты в случае информационного воздействия. Детально освещены коммуникативные стратегии дестабилизации/стабилизации социальных систем на основе материала, освещающего события 2000 г., в частности: гибель подводной лодки "Курск" в России, кассетный скандал в Украине, выборы в Югославии.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676*332.1 + С5*622.2*332.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА608384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кара-Мурза С. Г. 
Манипуляция сознанием : Учеб. пособие / С. Г. Кара-Мурза. - К. : Оріяни, 2003. - 500 c. - Библиогр.: с. 477-479 - рус.

Раскрыта сущность манипуляции сознанием (МС), приведена технология манипуляции как закрытое знание. Проанализированы знаковые системы: языки чисел и образов, мир звуков и запахов. Определены типы (логический и аутистический) и оснащение мышления. Охарактеризованы эмоциональное воздействие как предпосылка манипуляции, а также наука как инструмент МС. Проанализированы средства массовой информации как манипуляция семантики и риторики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.082 + Ю959.49-997 + С5*622.2*332.1-8 + С5*347

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА644054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бойко О. Д. 
Анатомія політичного маніпулювання : навч. посіб. / О. Д. Бойко. - Ніжин : Міланік, 2007. - 223 c. - Бібліогр.: с. 214-220. - укp.

Комплексно проаналізовано феномен політичного маніпулювання, його базові принципи, природу та механізми. Розкрито суть і зміст технологій, стратегій, методів і прийомів маніпулювання. Охарактеризовано основні типи та різновиди маніпуляторів. Описано мішені та механізми політичного маніпулювання, а також методи та форми захисту від нього.

Комплексно проанализирован феномен политического манипулирования, его базовые принципы, природа и механизмы. Раскрыты сущность и содержание технологий, стратегий, методов и приемов манипулирования. Охарактеризованы основные типы и разновидности манипуляторов. Описаны мишени и механизмы политического манипулирования, а также методы и формы защиты от него.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 + Ф052 + Ю951.03 + Ю953.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА701227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зливков В.  
Українські ЗМІ: проблема маніпулювання свідомістю / В. Зливков // Соц. психологія. - 2007. - Спец. вип. - С. 84-90. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено специфіку використання психологічних прийомів маніпуляції громадянською свідомістю в ЗМІ та зроблено спробу екстраполювати можливі наслідки цього стану на найближче майбутнє.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.4(4УКР) + С5*622.2*332.1-8 + Ю959.49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мотузенко Б. І. 
Соціокультурні аспекти маніпулятивного впливу : Автореф. дис... канд. соціол. наук : 22.00.04 / Б. І. Мотузенко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 17 c. - укp.

Вперше за допомогою системного застосування функціонального та критичного підходів виявлено вихідні засади розгляду явища маніпуляції у контексті соціології комунікації, завдяки чому стверджується його комунікативна природа, зумовлена інтенційним характером людських взаємодій у досягненні цілей комунікації. Розглянуто тезу про еволюцію уявлень ефектів (впливів) у соціальній комунікації; доведено, що проблематика впливів визначається не стільки ефектом або каналом комунікації, скільки засобом здійснення впливу. Визначено соціологічний зміст поняття маніпуляції як цілеспрямованої стратегічної соціальної дії, що тлумачиться як прихований вплив на реципієнта з метою досягнення комунікатором власної мети у взаємодії шляхом зміни думок, дій, поведінки реципієнта. Уточнено тезу Хабермаса про стратегічний характер масової комунікації. Вперше визначено специфіку здійснення маніпуляції на соціальному рівні, яка, на відміну від психологічного рівня, полягає у встановленні контролю не над свідомістю реципієнта, хоча скерована на неї, а над комунікативною ситуацією, в якій знаходиться та діє реципієнт. Вперше маніпулятивний вплив розглянуто у соціокультурному контексті та доведено його соціокультурний характер, який полягає у маніпулюванні змістовими рисами комунікацій у середовищі соціального дискурсу, а саме: вербальними та невербальними знаками, символами, ціннісними орієнтаціями реципієнта з урахуванням усіх умов ситуації комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 + С5*333.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА322832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Присяжнюк М. М. 
Сугестивні технології маніпулятивного впливу : навч. посіб. / М. М. Присяжнюк, Л. Ф. Компанцева, Є. Д. Скулиш, О. Д. Бойко, В. В. Остроухов, В. М. Петрик; ред.: Є. Д. Скулиш; Нац. акад. СБУ. - К., 2010. - 247 c. - Бібліогр.: 75 назв - укp.

Розкрито сутність і засоби маніпулювання свідомістю. Розглянуто особливості маніпулятивного впливу з використанням нейролінгвістичного програмування, піару й інших сучасних сугестивних технологій. Увагу приділено політичному нейромаркетингу, принципам і правилам чорної риторики, сугестивному впливу в Інтернеті, базовим стратегіям і механізмам психологічного захисту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 с. я73 + Ю953.3 я73 + Ю959.49 я73 + С5*622.2*332.1-8 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА738609 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кириченко К. В. 
"Чорний піар" як соціально-комунікативна технологія (на матеріалі виборчих кампаній у ЗМІ) : автореф. дис... канд. з соц. комунікацій: 27.00.06 / К. В. Кириченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т журналістики. - К., 2010. - 16 c. - укp.

Проведено дослідження "чорного піару" як соціально-комунікативної технології, запропоновано визначення даного поняття. Обгрунтовано систему чинників для розмежування "чорного піару" та суміжних явищ, обумовлених помилками в інформаційній діяльності. Запропоновано класифікації типів "чорного піару", проаналізовано три групи дискретних прийомів, виділені на базі спеціально створеної методології. Досліджено найбільш типові стратегії інформаційної діяльності, які використовуються для "чорного піару". Для кожної стратегії описано систему тактик реалізації. Проаналізовано особливості застосування цих тактик у політичній боротьбі, розкрито потенціальні можливості їх використання у "чорному піарі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 в05 + С5*622.2*332.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369910 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Головчук О. 
Маніпулювання думкою аудиторії засобами політичного телебачення / О. Головчук // Наук. вісн.. - 2014. - № 3. - С. 200-210. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Телебачення є ефективним засобом управління політичною орієнтацією людей, що завжди з успіхом використовується правлячими колами будь-якої держави світу. Навчання політичній культурі, інформування з приводу тих чи інших політичних подій та аналіз великих обсягів інформації за допомогою телебачення - це безумовно позитивні досягнення сучасних електронних ЗМІ. Але водночас, спостережено масові порушення прав людей, дезінформування та маніпулювання свідомістю у найгіршому розумінні. Це стало можливим завдяки одержанню телевізійниками глибоких знань щодо тонкощів алгоритму надання судженням форми чіткої об'єктивності, а часом і політичної безпристрасності, з метою створення психологічного контакту з мільйонами. Такий інформаційний продукт, професійно поданий крізь призму телеоб'єктиву, наділений величезною силою переконання, що є однією з найбільших небезпек, принесених людству телебаченням.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 + Ч620.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Абрамов Ф. В. 
Неосвіченість суспільства як фактор поширення маніпулювання суспільними настроями / Ф. В. Абрамов // Бізнес Інформ. - 2019. - № 6. - С. 8-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Мета роботи - визначення впливу неосвіченості суспільства на поширення практики маніпулювання суспільними настроями. Доведено, що неосвіченість населення є одним із факторів, які можуть сприяти зростанню занепокоєння суспільства, що створює сприятливі умови для маніпулювання суспільними настроями. Показано, що гравець-маніпулятор може експлуатувати неосвіченість населення через реалізацію одної з двох стратегій: стратегії залякування та стратегії виправдання. У випадку стратегії залякування гравець-маніпулятор, зловживаючи неосвіченістю населення, поширює неправдиву інформацію з метою дискредитації та усунення конкурента. У випадку стратегії виправдання гравець-маніпулятор експлуатує неосвіченість суспільства для введення його в оману стосовно необхідності окремих заходів чи інституційних реформ. Доведено, що необхідною умовою попередження маніпулювання суспільними настроями, що базується на експлуатації неосвіченості суспільства, є покращення якості загальної складової освіти та формування широкого світогляду членів суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Соціологія   
10.

Білограць Х. Р. 
Медійні маніпуляції довірою цільової аудиторії / Х. Р. Білограць // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2021. - № 3. - С. 66-72. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Для формування громадської думки недоброчесні медіа використовують маніпулятивний вплив. У деяких випадках його можна вважати ефективним. Мета дослідження - проаналізувати особливості сприйняття цільової аудиторії, для якої створено контент, та потенційну довіру цієї аудиторії до опублікованого. У роботі застосовано загальнонауковий метод аналізу літератури з досліджуваного питання, а саме довіри цільової аудиторії та методів маніпуляції реципієнтами ЗМІ; емпіричні методи спостереження за об'єктом дослідження та порівняння одержаних результатів опитування; методи аналізу та синтезу для інтерпретації одержаних результатів. Дослідник О. Федоров стверджував, що маніпуляції можна знешкодити трьома шляхами критичного аналізу, який залежить від рівнів сприймання інформації цільовою аудиторією: наївно-примітивного/фабульного (емоційного), сюжетно-мотиваційного (сенсорного), креативного/комплексної ідентифікації (розумового). Це твердження було взято за основу в опитуванні 212 осіб для того, щоб дізнатися, як реципієнти реагують на опубліковане, і що саме може на них вплинути. Для цього було поставлено три питання щодо рівнів сприйняття інформації. Перше питання стосувалося того, чи погодяться реципієнти зі сказаним, якщо ведучий чи ведуча будуть емоційно висловлюватися під час телепередачі, друге - про сюжет загалом та обгрунтування поданої в ньому інформації, третє - про важливість аргументів і фактів. Під час опитування визначено, що найефективніше можна маніпулювати аудиторією за допомогою: емоційного подавання інформації; підлаштовування доказів, тобто маніпулюванням інформацією, порушуючи журналістські стандарти; ефектним способом подачі інформації; повільним та послідовним впливом через опубліковані матеріали; використовуванням підтекстів в опублікованих, на перший погляд, аргументованих логічних матеріалах. Визначено найефективніші маніпуляції цільовою аудиторією, які можуть здійснювати ЗМІ, також запропоновано способи виявлення впливу недоброчесних медіа.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 + Ч620.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Родигін К. М. 
Візуальний контент медіа як інструмент маніпуляцій в контексті інформаційно-смислової війни : навч. посіб. / К. М. Родигін, І. О. Єрмакова; Донецький національний університет імені Василя Стуса. - Вінниця : Твори, 2019. - 141, [6] c. - Бібліогр.: с. 133-141 - укp.

Розглянуто основні види маніпуляцій з візуальним контентом у медіа в контексті інформаційно-смислової війни: фотоманіпуляції (втручання в цілісність зображення, ретуш, монтаж); фотофейки як маніпуляції з контекстом та описом фотографій; постановочні світлини; використання засобів художньої виразності (композиція, ракурс, кадрування, невербальне повідомлення тощо). Досліджено характер фотоманіпуляції з естетичних та політико-ідеологічних міркувань. Охарактеризовано небезпеку поширення фотофейків в інформаційно-смисловій війні. Особливу увагу приділено образові дитини в фотофейках. Проаналізовано постановочність та документальність в контексті документа історії та як інструмент управління суспільною думкою. Досліджено виразність засобів художньої виразості як способу маніпуляції сприйняття візуальної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 я73 + С5*666.4*333.735 я73 + Щ164.13 я73 + Ч620.10 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Запорожець О. Ю. 
Технології інформаційного протиборства : навч. посіб. / О. Ю. Запорожець; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : Вадекс, 2022. - 144 c. - Бібліогр.: с. 135-139 - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*666.4*333.735 + С5*622.2*332.1-8 + Ф3(0)16 + Ч620.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА861147 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Теорія та практика сучасного інформаційно-психологічного протиборства : навч. посіб. / В. М. Петрик, С. О. Гнатюк, М. М. Присяжнюк, О. А. Смірнов, Г. В. Мартинюк, О. Є. Черненко, Д. С. Мельник, О. С. Уфімцева, Р. В. Кополовець, О. П. Доренський, М. О. Рябий, Ю. В. Уткін, В. П. Мікулін; ред.: С. О. Гнатюк, В. М. Петрик, О. А. Смірнов; Полтавський державний аграрний університет, Національний авіаційний університет. - Полтава : РВВ Полтав. держ. аграр. ун-ту, 2022. - 327 c. - Бібліогр. в кінці розд. с. 288-293 - укp.

У посібнику розкриваються концептуальні основи, сучасні технології та практика їх застосування у проведенні інформаційних війн, спеціальних інформаційних операцій і акцій інформаційного впливу. Приведено багато прикладів щодо проявів інформаційної агресії Російської Федерації проти України (у тому числі, після повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року).


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 я73 + С5*666.4*333.735 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гамова І. В. 
Інформаційні війни : підручник / І. В. Гамова; Державний торговельно-економічний університет. - Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2022. - 183 c. - Бібліогр. в кінці розд., с. 179-183 - укp.

Розглянуто еволюцію інформаційно-психологічного протиборства, розкрито сутність, методи і засоби ведення інформаційних війн, спеціальних інформаційних операцій та маніпуляційних прийомів. Досліджено питання інформації та комунікацій. Наведено історичні аспекти теорії та практики інформаційно-психологічного впливу. Розглянуто війни ХХІ століття. Зазначено основи теорії інформаційної війни. Досліджено спеціальні інформаційні операції. Увагу приділено інформаційній безпеці та контрпропаганді.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 я73-1 + С5*333.413.2 я73-1 + Ф3(0)16 я73 + Ч620.10 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862546 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського