Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.223.8$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Толмачова І. М. 
Формування навчальної дії контролю у молодших школярів : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / І. М. Толмачова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2008. - 23 c. - укp.

Доведено необхідність формування навчальної дії контролю у молодших школярів за умов розвивального навчання. Обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичну систему формування даної дії. Описано специфіку організації навчального процесу під час реалізації запропонованої дидактичної системи. З'ясовано особливості організації роботи з формування навчальної дії контролю з шестирічними школярами. З урахуванням кількісних і якісних результатів експериментальної роботи показано ефективність розробленої дидактичної системи. Розроблено науково-методичні рекомендації для вчителів початкової школи з питання формування навчальної дії контролю у молодших школярів під час розвивального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.223.8 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359500 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Єльникова Г. В. 
Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи : монографія / Г. В. Єльникова, Т. А. Борова, О. В. Єльникова, О. М. Касьянова, В. Ф. Петров, Г. А. Полякова; Ун-т менедж. освіти АПН України. - Чернівці : Технодрук, 2009. - 570 c. - укp.

Викладено концепцію спрямованої самоорганізації (СС) як філософської основи розвитку управління освітою на адаптивних засадах за умов інформаційного суспільства. Висвітлено концепцію освітнього моніторингу як теоретичне підгрунтя реалізації адаптивного управління (АУ), що забезпечує СС та рефлексивний саморозвиток учасників освітнього процесу. Розглянуто питання подальшого розвитку теорії АУ соціально-педагогічними системами. Проаналізовано еволюційний розвиток АУ та розробку й застосування відповідних технологій на різних рівнях організації загальної середньої школи.

Изложена концепция направленной самоорганизации (НС) как философской основы развития управления образованием на адаптивных основах в условиях информационного общества. Освещена концепция образовательного мониторинга как теоретическая основа реализации адаптивного управления (АУ), обеспечивающая НС и рефлексивное саморазвитие участников образовательного процесса. Рассмотрены вопросы дальнейшего развития теории АУ социально-педагогическими системами. Проанализированы эволюционное развитие АУ, разработка и применение соответственных технологий на разных уровнях организации общей средней школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)к + Ч421.41 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС48669 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Упатова І. П. 
Диференційований контроль навчальних досягнень учнів основної школи : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І. П. Упатова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність диференційованого контролю як компонента загальнодидактичної системи навчального процесу, яка забезпечує його ефективність для різних груп учнів шляхом організації пізнавальної діяльності школярів за умови врахування їх індивідуальних відмінностей, прийомів і методів навчання, розробки та впровадження спеціальних навчальних завдань для кожної з визначених типологічних груп. Доведено, що дані завдання дають змогу формувати найбільш раціональні прийоми розумових дій, узагальнювати та систематизувати знання, здійснювати самодіагностику складності навчального матеріалу, визначати рівень навчальних досягнень учнів, здійснювати корекцію їх знань, стимулювати інтерес до навчального матеріалу, організовувати само- та взаємоперевірку, само- та взаємооцінку, самоускладнення завдань, що пов'язане з рівнем сформованості адекватної самооцінки. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію використання різнорівневих завдань робочих зошитів з друкованою основою та під час організації контрольно-узагальнювальних уроків-ігор. Виявлено, що умовами успішного використання різнорівневих завдань у робочих зошитах з друкованою основою та на контрольно-узагальнювальних уроках-іграх є дотримання педагогічного такту, раціональна організація роботи учня на заняттях, підвищення працездатності за рахунок усунення прогалин у знаннях учнів і виховання впевненості у своїх силах, самостійний вибір учнями навчальних завдань певного рівня складності, поступовість вирішення учнями завдань репродуктивного, реконструктивного, творчого рівнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.223.7 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Нечипоренко Н. Г. 
Учить умению учиться / Н. Г. Нечипоренко, Р. И. Никитенко // Нaша шк. - 2009. - № 3. - С. 18-21. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Акцентировано внимание на задачах учителя - от сообщения знаний ученикам перейти к формированию умения учиться. Предполагается, что в конечном итоге учащийся должен сам себя обучать. Рассмотрены зарубежные методики, рекомендующие организовать учебный процесс так, чтобы учащиеся выслушивали мнения товарищей, задавали вопросы, осмысливая информацию. Аргументировано, что самостоятельное обучение должно опираться на принципы психологии: детерминизм, единство сознания и деятельности. Охарактеризован самый эффективный путь решения проблемы "умение учиться" - от заинтересованности через удивление до увлечения, творчества, развития мышления, которое позволяет получать знания. Кроме того, чтобы научиться учиться, необходимо научиться слушать и слышать, что является характеристикой коммуникативной компетентности.


Ключ. слова: умение учиться, учитель, ученик, мышление, коммуникативная компетентность.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сак Т. 
Оцінювання навчальних досягнень учнів 1 - 2 класів в умовах інклюзивного навчання / Т. Сак // Дефектологія. - 2010. - № 2. - С. 3-6. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано переваги безоцінного методу оцінювання (БМО) перед баловою системою оцінювання навчальних досягнень учнів I - II класів за умов навчання в інклюзивному класі. Описано вимоги до БМО, психологічні механізми самооцінювання молодших школярів з особливостями психофізичного розвитку. Наголошено, що вчитель має формувати в учнів контрольно-оцінювальну діяльність як систему спеціальних дій, якими учень перевіряє власну діяльність. Висвітлено прийом самоцінювання за допомогою прийому оцінних лінійок. Для більшої ефективності самооцінювання рекомендовано, щоб учень сам обирав, що дати вчителеві для оцінювання, а також складність контрольованого завдання, складність та обсяг домашнього завдання тощо. Наведено принципи, що забезпечують успішність БМО (градації складності навчального матеріалу, свободи вибору учнем складності завдання, поступового нагромадження досягнень, вибору). Підсумовано, що оцінювання може бути складовою навчального процесу, що забезпечує пропедевтичне засвоєння знань, опанування умінь з навчальних предметів та корекційний розвиток складових психологічної готовності до шкільного навчання.

Обоснованы преимущества безоценочного метода оценки (БМО) перед балловой системой оценивания учебных достижений учеников I - II классов в условиях обучения в инклюзивных классах. Описаны требования к БМО, психологические механизмы самооценивания младших школьников с особенностями психофизического развития. Отмечено, что учитель должен формировать у учащихся контрольно-оценочную деятельность как систему специальных действий, которыми ученик проверяет собственную деятельность. Освещен прием самооценивания посредством приема оценочных линеек. Для большей эффективности самооценки рекомендуется, чтобы ученик сам выбирал, что дать учителю для оценки, а также сложность контролируемого задания, сложность и объем домашнего задания и др. Приведены принципы, обеспечивающие успешность БМО (градации сложности учебного материала, свободы выбора учеником сложности задачи, постепенного накопления достижений, выбора). Подытожено, что оценка может быть составной учебного процесса, обеспечивающего пропедевтическое усвоение знаний, овладение умениями по учебным предметам и коррекционное развитие составляющих психологической готовности к школьному обучению.

The advantages of the method of estimation without points (EWP) before the Points system evaluation of educational achievements of students I - II grades in courses in inclusive classrooms. Describe the requirements for the EWP, psychological mechanisms of self-evaluation of junior school children with peculiarities of psychophysical development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кісєль О. В. 
Забезпечення умов для самореалізації особистості у класній та гуртковій діяльності учнів 8 - 9 класів / О. В. Кісєль, І. І. Мислейко // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 29. - С. 182-186. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наведено результати дослідження можливостей особистісного самовизначення та самореалізації учнів у шкільній та позашкільній діяльності. Охарактеризовано гурткову роботу, яка включає методи активного психологічного впливу, носить творчий характер за відсутності жорсткої регламентації. З'ясовано зміст потреби в самовизначенні у підлітків, що включає: формування себе як особистості, соціалізацію, розкриття індивідуальності. Визначено залежність між розвитком особистості та особливостями виховного впливу на учнів нерегламентованою творчою діяльністю.

Приведены результаты исследования возможностей личностного самоопределения и самореализации учащихся в школьной и внешкольной деятельности. Охарактеризована кружковая работа, которая включает методы активного психологического влияния, носит творческий характер при отсутствии жесткой регламентации. Определено содержание потребности в самоопределении у подростков, что включает: формирование себя как личности, социализацию, раскрытие индивидуальности. Установлена зависимость между развитием личности и особенностями воспитательного влияния на учащихся нерегламентированной творческой деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38 + Ю952.2 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Цимбалару А. Д. 
Шкільне середовище як предмет проектування освітнього простору / А. Д. Цимбалару // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 29. - С. 342-350. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Означено напрями інноваційних освітніх процесів у школі на двох рівнях: як локальні інновації в традиційній системі навчання, що не змінюють освітнє середовище школи, як впровадження цілісних освітніх систем, що сприяють формуванню інноваційного шкільного середовища за умов проектування. Проаналізовано розвивальні навчальні системи, які формують особистісно зорієнтоване шкільне середовище. Визначено умови ефективного функціонування вікового навчального простору. Описано особливості антропологічно орієнтованих шкіл. Запропоновано моделі інноваційного освітнього середовища шкіл, де пріоритетними напрямами є гуманізація, екологізація та інтеграція.

Обозначены направления инновационных образовательных процессов в школе на двух уровнях: как локальные инновации в традиционной системе обучения, которые не изменяют образовательную среду школы, как внедрение целостных образовательных систем, что способствуют формированию инновационной школьной среды в условиях проектирования. Проанализированы развивающие учебные системы, которые формируют личностно ориентированную школьную среду. Определены условия эффективного функционирования возрастного учебного пространства. Описаны особенности антропологично ориентированных школ, где приоритетными направлениями является гуманизация, экологизация, интеграция.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч421.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Харькова Є. Д. 
Педагогічна діагностика як засіб оптимізації самостійної навчальної діяльності молодших школярів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Є. Д. Харькова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2013. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність понять "самостійна робота", "педагогічна діагностика", "оптимізація самостійної роботи школярів". Розглянуто дидактичні можливості педагогічної діагностики для оптимізації самостійної роботи учнів початкової школи. Обгрунтовано умови оптимізації самостійної роботи молодших школярів засобами педагогічної діагностики, доведено їх ефективність. Уточнено критерії та показники впливу педагогічної діагностики самостійної роботи молодших школярів на якість їх навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Глазова В. В. 
Формування контрольно-оцінних умінь у молодших школярів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / В. В. Глазова; Криворіз. пед. ін-т ДВНЗ "Криворіз. нац. ун-т". - Кривий Ріг, 2012. - 20 c. - укp.

Конкретизовано дефініцію поняття "контрольно-оцінні вміння". Визначено етапи формування контрольно-оцінних умінь: кумулятивний, етап готовності до виконання КОД під керівництвом педагога, етап спроможності виконання КОД, етап контрольно-оцінної самостійності. Розроблено та теоретично обгрунтовано систему роботи з формування контрольно-оцінних умінь у молодших школярів. Виокремлено напрями її реалізації: з розвитку позитивної мотивації до навчання (цілемотиваційний компонент), освоєння навчальної діяльності (змістовно-процесуальний компонент), врахування змінних позицій учителя й учнів та динаміку виборів методів навчання (дидактико-методичний компонент). Охарактеризовано критерії та показники сформованості контрольно-оцінних умінь молодших школярів. Розроблено діагностичний інструментарій для їх визначення. Доведено, що система формування контрольно-оцінних умінь у молодших школярів сприяла позитивним змінам у показниках рівнів сформованості зазначених умінь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391805 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лов'янова І. В. 
Інтерактивне навчання як форма педагогічної взаємодії у системі "учитель - учень" / І. В. Лов'янова // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 12. - С. 111-113. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Наведено характеристику теорії та методики інтерактивного навчання в малих групах як однієї з нових форм взаємодії між учасниками процесу навчання.

Дана характеристика теории и методики интерактивного обучения в малых группах как одной из форм взаимодействия между участниками процесса обучения.

This article gives a characteristic of the theory and technique of interactive training in small groups as one of the forms of interaction between participants of process of training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Титаренко Л. И. 
Формирование самоконтроля младших школьников в условиях малокомплектной школы : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Л. И. Титаренко; Харьковский педагогический институт имени Г. С. Сковороды. - Х., 1993. - 205 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч424(4Укр)715.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41987 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Титаренко Л. И. 
Формирование самоконтроля младших школьников в условиях малокомплектной школы : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Л. И. Титаренко; Харьковский педагогический институт имени Г. С. Сковороды. - Х., 1993. - 205 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч424(4Укр)715.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41987 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Титаренко Л. И. 
Формирование самоконтроля младших школьников в условиях малокомплектной школы : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Л. И. Титаренко; Харьковский педагогический институт имени Г. С. Сковороды. - Х., 1993. - 205 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч424(4Укр)715.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41987 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Рыбалко Л. С. 
Организация самоконтроля школьников в процессе обучения : Дис...канд. пед. наук: 13.00.01 / Л. С. Рыбалко; Харьковский педагогический университет имени Г. С. Сковороды. - Х., 1995. - 175 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48233 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Титаренко Л. И. 
Формирование самоконтроля младших школьников в условиях малокомплектной школы : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Л. И. Титаренко; Харьковский педагогический институт имени Г. С. Сковороды. - Х., 1993. - 205 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч424(4Укр)715.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41987 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Рыбалко Л. С. 
Организация самоконтроля школьников в процессе обучения : Дис...канд. пед. наук: 13.00.01 / Л. С. Рыбалко; Харьковский педагогический университет имени Г. С. Сковороды. - Х., 1995. - 175 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48233 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського