Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (18)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.253.11$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Носкова М. В. 
Методичні особливості організації очно-дистанційного курсу для педагогічних працівників з використанням GOOGLE-сервісів як предмету вивчення та платформи для дистанційного навчання / М. В. Носкова // Освіта на Луганщині. - 2011. - № 2. - С. 178-184. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано результати упровадження очно-дистанційного курсу з використання GOOGLE-сервісів у роботі вчителя в системі підвищення кваліфікації педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Співаковський О. В. 
Інформаційно-комунікаційні технології в початковій школі : навч.-метод. посіб. для студ. напряму підготов. "Початкова освіта" / О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, В. В. Коткова; Херсон. держ. ун-т. - Херсон : Айлант, 2012. - 385 c. - Бібліогр.: с. 378-385. - укp.

Розглянуто інформатизацію освіти як процес інформаційного суспільства. Наведено вимоги до вчителя початкових класів за умов інформаційного суспільства. Увагу приділено пропедевтиці вивчення інформатики та можливостям застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Розкрито методи та прийоми застосування ІКТ на уроках мови та літератури, математики, природознавства, мистецтва, основ зоров'я та фізичної культури, технології. Показано особливості ефективного використання Microsoft Office PowerPoint 2007, Microsoft Office Excel 2007, Microsoft Office Access 2007, Windows Movie Maker. Надано відомості про організаційну та контрольно-оцінювальну діяльність вчителя засобами ІКТ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА754740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лук'янчук Н. В. 
Теорія та практика підготовки педагогічних працівників до формування комунікативної компетентності обдарованих старшокласників з використанням інформаційних технологій : метод. посіб. / Н. В. Лук'янчук, Н. А. Климова; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2011. - 183 c. - укp.

Розглянуто поняття комунікаційної компетентності, обдарованості, комунікативної обдарованості та теоретичні питання підготовки педагогічних працівників до формування комунікативної компетентності старшокласників. Зазначено, що сучасні вимоги освіти потребують нових інноваційних підходів і використання інформаційних технологій. Надано рекомендації практичного застосування тренінгових занять, індивідуальних консультацій для формування комунікативної компетентності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА757590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Киричук В. О. 
Технології проектування обдарованості в комп'ютерному комплексі "Універсал-4" : навч.-метод. посіб. / В. О. Киричук, О. В. Прашко; НАПН України, Ун-т менеджм. освіти, Ін-т обдарованої дитини. - К. : Інформаційні системи, 2010. - 97 c. - Бібліогр.: с. 71-72 - укp.

Розкрито інноваційні психоло-педагогічні технології проектування навчально-виховного процесу, на основі яких створено цілісно навчально-виховну систему "Психоло-педагогічне проектування соціального розвитку учня". Визначено основи проектного менеджемнту в системі виховного процесу ЗНЗ. Викладено застосування методу проектів у практиці роботи ЗНЗ. Наведено педагогічне проектування та метод проектів у освітньому просторі сучасного НЗ. Увагу приділено питанню підготовки інструментарію й організації проведення психолого-педагогічних досліджень. Встановлено вади особистісного розвитку учнів НЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + Ч421.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА757593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Востров Г. Н. 
Формування авторських методик викладання предметних дисциплін в середовищі серверу підтримки навчальної взаємодії : монографія / Г. Н. Востров, В. В. Камишин, С. П. Кальной, О. В. Лісовий, О. Є. Стрижак; ред.: В. В. Камишин; Ін-т обдар. дитини, НАПН України. - К. : Інформ. системи, 2010. - 137 c. - укp.

Викладено підходи щодо формування навчальних інформаційних середовищ засобами сучасних інформаційних технологій. Описано шляхи створення віртуального навчального середовища й електронних засобів навчання, де повинні бути використані різноманітні інформаційні джерела, відеоматеріали та вимірювальне обладнання, що використовується під час проведення фізичних практикумів. Викладено методику використання засобів проведення відеоконференцій з метою виявлення й управління навчальною діяльністю обдарованої молоді. Увагу приділено віртуальній школі молодого вченого в підготовці обдарованих учнів до представлення результатів власного дослідження на міжнародному рівні. Наведено методичну систему підготовки вчителів інформатики в галузі інформаційної безпеки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА757599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Жук Ю. О. 
Організація навчальної діяльності у комп'ютерно орієнтованому навчальному середовищі : посібник / Ю. О. Жук, О. М. Соколюк, Н. П. Дементієвська, О. П. Пінчук; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2012. - 127 c. - Бібліогр.: с. 123-127 - укp.

Висвітлено актуальні проблеми організації навчального процесу з природничо-математичних дисциплін у середній ЗОШ у комп'ютерно-навчальному середовищі, побудованому на базі кабінетів-лабораторій. Розглянуто загальносистемні, методологічні та психолого-педагогічні проблеми, які виникають у процесі педагогічного проектування та реалізації навчально-виховного процесу на базі засобів інформаційно-комунікаційних технологій планування педагогічного процесу з погляду організації поводження суб'єкта навчання у різних типах навчальних середовищ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ковалев В. И. 
Компьютер и актуальные проблемы коммуникативной компетентности / В. И. Ковалев // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 4, ч. 1. - С. 281-290. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Розглянуто досягнення, проблеми та перспективи лінгводидактичних розвідок, зумовлені застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Проналізовано роль і місце комп'ютера в навчанні російської мови. З'ясовано головні методичні умови ефективного використання комп'ютера на уроці та в домашній самостійній роботі в зв'язку з підвищенням комунікативної компетентності учнів середніх навчальних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + Ш141.12-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Караванский А. М. 
Розробка програми для адміністрування комп'ютерного класу навчального закладу / А. М. Караванский, А. В. Логінов // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 2. - С. 21-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Надано аналіз сучасним твікерам і програмам для адміністрування комп'ютерних класів. Описано процес розробки авторського додатку для керування комп'ютерним класом навчального закладу, проаналізовано сучасні програми твікерів з авторською розробкою. Продемонстровано принцип роботи авторської програми з комп'ютерами у мережі. Відображено спосіб підвищення безпеки комп'ютерного класу за допомогою використання host-файла, та подовження стабільної роботи операційної системи завдяки обмеження доступу до системних ресурсів та Інтернет-ресурсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Білоусова Л. І. 
Дидактичні функції електронних навчальних ресурсів для молодших школярів [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, Н. В. Олефіренко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 6. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/760/570

Висвітлено теоретичні засади функціонального підходу до застосування електронних ресурсів навчального призначення у початковій школі. Визначено й охарактеризовано сукупність основних дидактичних функцій електронних ресурсів. Показано, що за провідною спрямованістю цих функцій їх можна систематизовано подати у вигляді чотирьох груп: функції формування позитивного ставлення учня до процесу та результату навчання, функції сприяння засвоєнню змісту навчання, функції оптимізації навчального процесу, функції, зорієнтовані на закладання основ успішності подальшого навчання школяра.

Рассмотрены теоретические основы функционального подхода к использованию электронных ресурсов учебного назначения в начальной школе. Определена и охарактеризована совокупность основных дидактических функций электронных ресурсов. Показано, что в зависимости от ведущей направленности, их можно интегрировано представить в виде четырех групп: функции формирования положительного отношения ученика к процессу и результату обучения, функции содействия усвоению содержания обучения, функции оптимизации учебного процесса, функции, ориентированные на создание основ успешности дальнейшего обучения школьника.

The article describes the theoretical basis of the functional approach to the use of electronic resources for educational purposes in elementary school. It is specified and characterized didactic functions of electronic learning software as well as shown that they can be integrated to four groups, bringing together the leading focus on: the functions forming a positive attitude children to the process and outcomes learning, promote the learning content, functions of optimization educational process, function that focused on creating the foundations for further success of learning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Овчарук О. О. 
Розвиток інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів засобами ІКТ [Електронний ресурс] / О. О. Овчарук. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 6. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/757/567

Розглянуто й виокремлено особливості формування інформаційно-комунікаційних (ІК) компетентностей під час застосування ІКТ. Виокремлено форми і методи застосування таких технологій, як Web 2.0, соціальних сервісів, сервісів вікі та ін. Визначено категорії ІК-компетентностей, які формуються в учня завдяки застосуванню ІКТ. Показано зв'язок між ІК-компетентностями й соціальними аспектами навчання, виокремлено їх інтегрований характер. Окреслено можливості колективної участі в освітньому процесі учнів і вчителів, подано форми такої участі в електронному освітньому середовищі. Зазначено, що використання ресурсів текстових редакторів, баз даних, масивів інформації, управління ними, розуміння можливостей і ризиків мережі Інтернет, спілкування через електронні медіа, обмін інформацією та колаборативне мережеве спілкування, є актуальним для формування ІК-компетентностей учнів.

Рассмотрены и выделены особенности формирования информационно-коммуникационных (ИК) компетентностей при использовании средств ИКТ. Выделено формы и методы использования таких технологий, как Web 2.0, социальных сервисов, сервисов вики и др. Определены категории ИК-компетентностей, которые формируются в ученика благодаря использованию ИКТ. Показана связь между ИК-компетентностями и социальными аспектами обучения, выделен их интегрированный характер. Описаны возможности участия в образовательном процессе учеников и учителей, поданы формы такого участия в электронном образовательном пространстве. Отмечено, что использование ресурсов текстовых редакторов, баз данных, массивов информации, понимание рисков и возможностей сети Интернет, общения через электронные медиа, обмен информацией и колаборативное сетевое общение является актуальным для формирования ИК-компетентостей учеников.

The article deals with the peculiarities of students' information and communication competencies formation by means of ICT. The forms and methods of such technologies as Web 2.0, social services, wiki-wiki etc. are underlined. The article deals with IT-competencies categories and shows its integrative character. The possibilities of common education process participation and the use of texts, data bases, information, and understanding of the possibilities and risks of Internet use are described in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гушулей Й. М. 
Використання електронного навчально-методичного комплексу в технологічній підготовці учнівської молоді / Й. М. Гушулей, В. П. Калушка, І. В. Гушулей // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 410-414. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено основні напрями технологічної підготовки учнів технічного ліцею та коледжу. Розглянуто проблему використання інформаційних технологій у процесі створення електронного навчально-методичного комплексу у технологічній підготовці учнівської молоді. Обґрунтовано основні прийоми, спрямовані на формування інтелектуальних умінь учнів. Наведено «Кейси» викладача і учня.

Определены основные направления технологической подготовки учащихся технического лицея и колледжа. Рассмотрена проблема использования информационных технологий в процессе создания электронного учебно-методического комплекса в технологической подготовке учащейся молодежи. Обоснованы основные интерактивные методы и приемы, направленные на формирование интеллектуальных умений учащихся. Представлены «Кейсы» преподавателя и учащегося.

The main directions of technological preparation of technical school students and college. The problems of information technology in the process of creating an e-training complexes in the technological preparation of students. The main skills aimed atcreating intellectual skills of students. Presented «Cases» teacher and student.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дидактичні основи створення аудіовізуальних електронних засобів для середньої загальноосвітньої школи : монографія / В. П. Волинський, О. С. Красовський, О. В. Чорноус, Т. В. Якушина; НАПН України, Ін-т педагогіки. - К. : Пед. думка, 2013. - 302 c. - Бібліогр.: с. 285-301 - укp.

Визначено дидактичні основи створення аудіовізуальних електронних засобів (АВЕЗ) як автономних мультимедійних засобів навчання (АМЗН). Експериментально доведено ефективність використання АВЕЗ як АМЗН для підвищення рівня навчальних досягнень учнів під час навчання у середній загальноосвітній школі (СЗШ). Розроблено технологію практичної реалізації тематично-модульного принципу змістового наповнення і структуризації навчального матеріалу АВЕЗ як АМЗН. Уточнено вимоги до створення АВЕЗ як АМЗН. Удосконалено технологію визначення дидактичних основ створення АВЕЗ як АМЗН, структуру та змістове наповнення сценарію для створення електронних варіантів АВЕЗ як АМЗН.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС56486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Годкевич Л. В. 
Урок математики як мистецький витвір. Із досвіду роботи з інформаційно-комунікативними технологіями / Л. В. Годкевич // Пед. вісн.. - 2011. - № 1. - С. 48-50. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто використання ІКТ у навчальному процесі. З метою підвищення ефективності сучасного уроку математики запропоновано використовувати такі основні інформаційні можливості: програми-тренажери, тести, заліки в додатку Microsoft Office Excel, тестування з допомогою комп'ютера, мультимедійні диски, які дозволяють застосовувати на уроці різні види навчальної діяльності, математичні сайти мережі Інтернет, мультимедійні презентації уроків у середовищі Microsoft Office PowerPoint. На основі практичного досвіду автора розкрито методичні аспекти використання ІКТ під час уроку, в той же час, звернено увагу на проблеми у разі використання ІКТ під час підготовки до таких уроків та під час їх проведення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + В1 р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Олефіренко Н. В. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів : монографія / Н. В. Олефіренко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків : Щедра садиба плюс, 2014. - 335 c. - Бібліогр.: с. 289-335 - укp.

Викладено теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх вчителів до проектування дидактичних електронних ресурсів. Запропоновано класифікацію засобів навчання з урахуванням їх сучасного стану. Визначено, розкрито та систематизовано дидактичні функції електронних ресурсів у навчанні молодших школярів. Розроблено технологію проектування дидактичних електронних ресурсів, розкрито сутність і завдання кожного з її етапів. Розкрито теоретичні та методологічні засади моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів. Подано теоретичне обгрунтування моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА777629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Криштоф С. Д. 
Підготовка майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до використання Інтернет-підтримки у процесі навчання старшокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. Д. Криштоф; МОНМС України, Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2012. - 20 c. - укp.

Висвітлено сутність Інтернет-підтримки, охарактеризовано напрями її застосування в навчанні природничо-математичних дисциплін учнів старших класів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію підготовки майбутнього вчителя природничо-математичних дисциплін до такої діяльності. Основні етапи технології спираються на дисципліни інформатичного, педагогічного та методичного спрямування. Створено дидактико-методичне забезпечення для упровадження запропонованої технології в навчальний процес педагогічного ВНЗ. Розроблено критерії та показники рівнів готовності майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін до використання Інтернет-підтримки в навчанні старшокласників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гарбич-Мошора О. 
Переваги та недоліки використання інформаційних технологій в навчальному процесі / О. Гарбич-Мошора // Молодь і ринок. - 2013. - № 12. - С. 67-69. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено необхідність впровадження інформаційних технологій у навчальний процес. Підкреслено такі переваги використання інформаційних технологій, як: збільшення мотивації навчання, розширення можливостей подання навчального матеріалу, індивідуалізація навчання, використання ігрових методів, звільнення від рутинної роботи. З’ясовано, що деякі недоліки інформаційних технологій зумовлені недостатнім станом розробки відповідних психолого-педагогічних проблем або рівнем розвитку технічних чи програмних засобів. Виявлено такі недоліки використання інформаційних технологій в начальному процесі: надмірна або недостатня допомога, недостатня вмотивованість допомоги, надмірна категоричність, нестійкість до неправильних дій. Підсумовано, що інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи та дозволяють реалізувати принципово нові форми й методи навчання.

Исследована необходимость внедрения информационных технологий в учебный процесс. Подчеркнуты такие преимущества использования информационных технологий, как: увеличение мотивации учения, расширение возможностей представления учебного материала, индивидуализация обучения, использование игровых методов, освобождение от рутинной работы. Выяснено, что некоторые недостатки информационных технологий обусловлены недостаточным состоянием разработки соответствующих психолого-педагогических проблем или уровнем развития технических или программных средств. Выявлены следующие недостатки использования информационных технологий в учебном процессе: чрезмерная или недостаточная помощь, недостаточная мотивированность помощи, чрезмерная категоричность, неустойчивость к неправильным действиям. Подытожено, что информационные технологии открывают учащимся доступ к нетрадиционным источникам информации, повышают эффективность самостоятельной работы и позволяют реализовать принципиально новые формы и методы обучения.

Investigated the need for the introduction of information technologies in the educational process. Emphasized the advantages of the use of information technologies, such as: increase learning motivation, empowerment representation for learning, individualized instruction, the use of gaming techniques exemption from routine work. Found that some of the shortcomings of information technology due to insufficient state of development of appropriate psychological and pedagogical problems or technical level of development or software. Identified the following disadvantages of using information technologies in the educational process: excessive or insufficient assistance, lack of motivation of care, excessive categorical, instability to inadequate. Summed up that information technology give students access to non-traditional sources of information, improve the efficiency of independent work and allow you to implement a fundamentally new forms and methods of teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ванчицький А. 
Методичні основи створення і розробки електронних ресурсів для дистанційного навчання / А. Ванчицький // Нова пед. думка. - 2013. - № 2. - С. 165-167. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Уточнено змістове наповнення феномену "дистанційне навчання", розглянуто структурні компоненти "інформаційно-освітнього середовища дистанційного навчання". Розглянуто основні форми організації дистанційного навчання, принципи створення курсів ДН. Визначено основних фахівців із різних галузей знань, які задіяні в процесі розробки курсу дистанційного навчання. Конкретизовано коло їх професійних обов’язків. Проаналізовано певні методичні аспекти створення та розробки електронних ресурсів для дистанційного навчання учнів.

Уточнено смысловое наполнение феномена "дистанционное обучение"; рассмотрены структурные компоненты "информационно-образовательной среды дистанционного обучения". Определены основные формы организации дистанционного обучения, принципы создания курсов ДО. Определены специалисты из разных областей знаний, которые задействованы в процессе разработки курса дистанционного обучения. Очерчен круг их профессиональных обязанностей. Проанализированы определенные методические аспекты создания и разработки электронных ресурсов для дистанционного обучения учащихся.

This article analyzes the method of creating and developing digital resources for teachers, distance learning students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290 + Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Совгира С. М. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики засобами інформаційно-комунікаційних технологій / С. М. Совгира // Пед. вісн.. - 2013. - № 1/2. - С. 9-11. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено оптимальні методи та форми активізації пізнавальної діяльності учнів на основі використання ІКТ під час вивчення фізики. Виокремлено ефективні шляхи використання ІКТ у підвищенні активності учнів у навчально-виховному процесі. Розроблено систему творчих завдань з фізики для організації самостійної діяльності учнів. Проаналізовано засоби ІКТ з метою розвитку пізнавального інтересу учнів до вивчення фізики. Розкрито методи створення інформаційно-комунікаційного простору для задоволення освітніх потреб учнів з фізики. Обгрунтовано технологію реалізації науково-методичної проблеми.

Определены оптимальные методы и формы активизации познавательной деятельности учащихся на основе использования информационно-коммуникационных технологий при изучении физики. Выделены эффективные пути использования ИКТ в повышении активности учащихся в учебно-воспитательном процессе. Разработана система творческих заданий по физике для организации самостоятельной деятельности учащихся. Проанализированы средства ИКТ в целях развития познавательного интереса учащихся к изучению физики. Представлены методы создания информационно-коммуникационного пространства для удовлетворения образовательных потребностей учащихся по физике. Обоснована технология реализации научно-методической проблемы.

Determined are the optimal methods and forms enhance the cognitive activity of students through the use of information and communication technologies in the study of physics. Identified are the effective ways of using ICT to increase the activity of students in the educational process. Developed is the system for creative tasks in physics for the organization of independent work of students. Analyzed are means of ICTs for development of cognitive students' interest in physics. The methods of creation of information and communication space to meet the educational needs of students in physics. Grounded is the technology for implementation of scientific and methodological problems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + В3 р(4УКР)2-253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Електронні підручники, аудіовізуальні електронні засоби і охорона здоров'я учнів / А. М. Гуржій, О. М. Топузов, В. П. Волинський, І. В. Дідковський // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 45-50. - Бібліогр.: 6 назв - укp.

За результатами дослідження, проведеного лікарями-гігієністами, визначено вплив аудіовізуальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання із використанням комп’ютерної техніки на здоров’я учнів. Показано, що колір наочності й тривалість перебування перед монітором впливає на стомлюваність учнів, також тривале застосування аудіовізуальних електронних засобів негативно впливає на нервово-психічний стан та динаміку серцево-судинних змін в організмі. Виявлено, що напруження зорової системи учнів є основним чинником негативного впливу на динаміку їх працездатності. Наведено рекомендації з оптимізації динаміки розумової працездатності учнів, серед яких: науково обґрунтована розробка заходів з мінімізації негативного впливу на здоров’я учнів, встановлення вимог до оптимізації роботи зорової системи учнів, розроблення та додержання санітарно-гігієнічних вимог до облаштування робочих місць учнів, а також розроблення нормативів граничного навантаження під час використання комп’ютерної техніки.

По результатам исследования, проведённого врачами-гигиенистами, определено влияние аудиовизуальных электронных средств как автономных мультимедийных средств обучения с использованием компьютерной техники на здоровье учеников. Показано, что цвет визуальных материалов и период пребывания перед монитором влияют на утомляемость учеников, также длительное применение аудиовизуальных электронных средств негативно влияет на нервно-психическое состояние и динамику сердечно-сосудистых изменений в организме. Выявлено, что напряжение зрительной системы учеников является основным фактором негативного влияния на динамику их работоспособности. Даны рекомендации по оптимизации динамики умственной трудоспособности учеников, среди которых: научно обоснованная разработка мероприятий по минимизации негативного влияния на здоровье учеников, установление требований к оптимизации работы зрительной системы учеников, разработка и соблюдение санитарно-гигиенических требований к обустройству рабочих мест учеников, а также разработка нормативов граничной нагрузки во время использования компьютерной техники.

According to a study conducted by hygienists, the effect of audiovisual electronic means as a standalone multimedia learning using computer technology on the health of students was determined. It was shown that the color of visual materials and period of stay in front of monitor affect the fatigue of students as long-term use of audio-visual electronic media affects the nervous and mental state and dynamics of cardiovascular changes in the body. Revealed that the voltage of the students' visual system is a major factor of negative influence on their work dynamics. Recommendations to optimize the dynamics of students' mental working capacity were made, including scientifically sound development of measures to minimize the negative impact on the health of students, establishing requirements for the optimization of the visual system of students, development and hygienic and sanitary requirements for workplace design students, as well as the development of standards boundary load during computer usage.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11 + Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гуржій А. М. 
Електронні освітні ресурси як основа сучасного навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів / А. М. Гуржій, В. В. Лапінський // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 30-37. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблеми, пов'язані з необхідністю наповнення освітнього простору України електронними освітніми ресурсами належної якості. Обгрунтовано необхідність пошуку нових шляхів забезпечення доступності для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів електронних освітніх ресурсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського