Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (9)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч443$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 46
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Поточни Є.  
Розвиток освіти дорослих в Галичині (1867 - 1918 рр.) : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Є. Поточни; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 37 c. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічний процес становлення і розвитку системи освіти дорослих у Галичині в 1867 - 1918 рр. Вперше відтворено цілісну картину діяльності українських і польських культурно-освітніх і господарських товариств, партійних, релігійних і професійних організацій щодо популяризації та поширення знань, розвитку теорії та практики освіти дорослих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Воробець І. В. 
Освіта дорослих у Галичині (1891 - 1939 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Воробець; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2001. - 19 c. - укp.

Проаналізовано суспільно-політичні та соціально-економічні передумови становлення та розвитку освіти дорослого населення Галичини у 1891 - 1939 рр. Розглянуто особливості освітньої діяльності українських культурно-освітніх товариств та громадських діячів краю. Висвітлено зміст, методи, форми позашкільної освіти, її науково-методичне та кадрове забезпечення. Основні результати, положення та висновки можуть бути використані науковцями, педагогами для розробки наукових засад сучасної системи освіти дорослих, у процесі викладання андрагогіки та історії педагогіки, лекційних курсів, спецкурсів, у ході підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315604 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Теорія та практика андрогогіки в Україні : Матеріали наук.-практ. конф., 20 верес. 2002 р. / ред.: Є. М. Хриков; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т післядиплом. освіти. - Луганськ : Альма-матер, 2003. - 89 c. - укp.

Висвітлено питання теорії та практики андрогогіки у системі післядипломної освіти, основні напрямки та умови вдосконалення роботи з дорослими. Викладено управлінські підходи до освіти дорослих у світлі технологій самореалізації творчого потенціалу особистості. Проаналізовано стан наукової розробки питань андрогогіки. Описано динаміку інтересу українських дослідників до проблем андрогогіки. Розглянуто деякі актуальні проблеми розвитку та модернізації виховної роботи за сучасних умов, питання моделювання процесу підготовки майбутнього вчителя до формування в учнів культури спілкування, організаційно-педагогічні умови розвитку післядипломної освіти. Розкрито витоки та передумови духовного виховання особистості у теорії та практиці вітчизняної педагогічної думки кінця ХІХ - початку ХХ ст. Обговорено організацію методичної роботи з учителями загальноосвітніх шкіл України у 1920 - 1930-х рр.

Освещены вопросы теории и практики андрогогики в системе последипломного образования, основные направления и условия усовершенствования работы со взрослыми. Изложены управленческие подходы к образованию взрослых в свете технологий самореализации творческого потенциала личности. Проанализировано положение научной разработки вопросов андрогогики. Рассмотрены некоторые актуальные проблемы развития и модернизации воспитательной работы в современных условиях, вопросы моделирования процесса подготовки будущего учителя к формированию в учеников культуры общения, организационно-педагогические условия развития последипломного образования. Раскрыты истоки и предпосылки духовного воспитания личности в теории и практике отечественной педагогической мысли конца ХІХ - нач. ХХ ст. Обсуждена организация методической работы с учителями общеобразовательных школ Украины в 1920 - 1930-х гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА635438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коваленко С. М. 
Тенденції розвитку освіти дорослих в Англії (остання чверть ХХ - початок ХХІ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. М. Коваленко; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2005. - 20 c. - укp.

Вперше здійснено комплексне дослідження розвитку освіти дорослих в Англії в останній чверті XX - на початку XXI ст. Конкретизовано особливості державного регулювання та структуру управління системою освіти дорослих в Англії. Обгрунтовано методи розробки та впровадження стандартів кваліфікаційних мереж базової, професійної та вищої освіти. Визначено зміст базового та професійного навчання дорослих. Удосконалено характеристику форм і методів освіти дорослих і проаналізовано основні моделі дистанційної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4ВЕЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336886 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тимчук Л. І. 
Організаційно-педагогічні засади української освіти дорослих на Буковині (1869 - 1940 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. І. Тимчук; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2005. - 20 c. - укp.

Охарактеризовано економічні, політичні й соціокультурні передумови розвитку української освіти дорослих на Буковині у 1869 - 1940 рр. Уперше розроблено його періодизацію та виявлено основні тенденції. Висвітлено еволюцію організаційних форм і змісту української освіти дорослих у досліджений період, узагальнено їх досвід з метою його подальшого використання у розвитку сучасної андрагогіки. Установлено, що у досліджений період на Буковині функціонувала умовна система української освіти дорослих, яка мала ступеневий характер та поєднувала інституції формальної освіти, громадсько-державні та народні форми. Проаналізовано навчальні плани й програми освіти дорослих. Охарактеризовано основні підручники й популярні видання для дорослих. Розкрито питання кадрового забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сидоренко І. І. 
Проблеми самоосвіти особистості у вітчизняній педагогічній пресі другої половини ХІХ - початку ХХ століття : Автореф. дис... канд. пед. наук / І. І. Сидоренко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2006. - 20 c. - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз дослідження проблем самоосвіти особистості у вітчизняній педагогічній пресі другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано та систематизовано теоретичні ідеї самоосвіти дорослих та узагальнено практику її організації. Виявлено витоки ідей, досліджено структуру та розкрито її сутність як окремої педагогічної категорії, а також виявлено та сформульовано принципи самоосвіти досліджуваного періоду. Показано динаміку становлення та розвитку даної категорії наприкінці XIX - початку XX ст. Виявлено прийоми розвитку основних психологічних якостей особистості, які сприяють утворенню нових понять у процесі самоосвіти. Виокремлено її найбільш ефективні форми, методи, прийоми та засоби, визначено особливості адаптації та впровадження найбільш доцільних з них щодо сучасного етапу модернізації освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гіптерс З. В. 
Проблеми освіти дорослих у педагогічній спадщині Степана Сірополка / З. В. Гіптерс // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 5. - С. 257-268. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто прогресивні педагогічні ідеї С. Сірополка (1872 - 1959) з проблем андрагогіки та впровадження їх у практику організації позашкільної освіти на західноукраїнських землях ХІХ - початку ХХ ст., актуалізована можливість їх використання у сучасних умовах.

Рассмотрены прогрессивные педагогические идеи С. Сирополко (1872 - 1959 гг.) по проблемам андрагогики, внедрения их в практику организации внешкольного просвещения на западноукраинских землях XIX - начала ХХ ст., актуализирована возможность их использования в современных условиях.

It are considered progressive pedagogical ideas S. Siropolko (1872 - 1959) on andragogics, introducing them to the practice of organizing non-formal education at the West-lands of XIX - beginning of the twentieth century and vital to their use in modern conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)6-8 + Ч33(4УКР3)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вовк Л. П. 
Освіта дорослих як діяльність українського соціуму (XIX - початок XX ст.) / Л. П. Вовк // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2008. - № 3. - С. 46-52. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито сутність процесу становлення та розвитку освіти дорослих як засобу та потреби самоорганізації українського соціуму. Розглянуто відношення до неперервної освіти у Європі. Проаналізовано процес створення теоретичної та методичної бази освіти дорослих та основні його етапи.

Раскрыта сущность процесса становления и развития образования взрослых как средства и потребности самоорганизации украинского социума. Рассмотрено отношение к непрерывному образованию в Европе. Проанализирован процесс создания теоретической и методической базы образования взрослых и основные его этапы.

On the basis of sources the process of becoming and development of adults education as facilities and necessities of selforganization of Ukrainian socium opened up. Attitude toward continuous education in Europe is examined. The process of theoretical and methodical base of creation of adults education and its stages is analysed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Огієнко О. І. 
Тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських країнах : монографія / О. І. Огієнко; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - Суми : Еллада-S, 2008. - 444 c. - Бібліогр.: с. 386-435. - укp.

Проаналізовано тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських державах у контексті реалізації концепції освіти дорослих впродовж життя. Висвітлено теоретико-методологічні й андрагонічні засади, визначено періодизацію становлення та розвитку освіти дорослих у цих країнах. Наведено рекомендації щодо використання прогресивних ідей скандинавського досвіду в розбудові освіти дорослих в Україні.

Проанализированы тенденции развития образования взрослых в скандинавских государствах в контексте реализации концепции образования взрослых в течение жизни. Освещены теоретико-методологические и андрагонические основы, определена периодизация становления и развития образования взрослых в этих странах. Даны рекомендации по использованию прогрессивных идей скандинавского опыта при организации образования взрослых в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч444(411) + Ч443(411)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710413 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пазюра Н. В. 
Особливості розвитку освіти дорослих у Китаї / Н. В. Пазюра // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 2. - С. 35-38. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Вивчено історичні зміни назви освіти дорослих, починаючи з 1949 р. Розкрито мету та завдання освіти дорослих, розташування навчальних закладів у містах та селах. Розглянуто особливості управління і фінансування, участі в розвитку освіти комерційних або промислових департаментів. Акцентовано увагу на системі диверсифікованої за формою вищої освіти дорослих та програмах самоосвіти. Визначено принципи та тенденції розвитку освіти дорослих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(5КИТ)6 + Ч444(5КИТ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Огієнко О. І. 
Тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських країнах (друга половина XX століття) : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. І. Огієнко; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К., 2009. - 44 c. - укp.

Розглянуто методологічні засади, національні, загальноєвропейські та світові чинники, що зумовили розвиток освіти дорослих у скандинавських країнах у другій половині XX ст. Проведено історико-педагогічний аналіз еволюції освіти дорослих у даних країнах. Розглянуто процес формування феномену скандинавської освіти дорослих. Обгрунтовано періодизацію її розвитку, виокремлено й обгрунтовано загальні тенденції та особливості у різні історичні періоди. Обгрунтовано структурні та функціональні трансформації освіти дорослих у скандинавських країнах у другій половині XX ст. Досліджено основні складові функціонування систем освіти дорослих. Проаналізовано підходи до розвитку педагогіки у дорослих у скандинавському освітньому просторі. Визначено перспективні напрями, суперечності, закономірності та провідні тенденції, що характеризують розвиток скандинавської освіти дорослих у другій половині XX ст. Наведено рекомендації щодо особливостей використання скандинавського досвіду в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч444(441) + Ч443(411)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шпак В. П. 
Організація освіти дорослих в Україні впродовж другої половини ХХ ст. / В. П. Шпак // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 3. - С. 3-7. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито стан освіти дорослих в Україні другої половини минулого століття. Надано характеристику позитивних тенденцій і негативних проявів у розбудові мережі закладів для працюючої молоді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Данченко О. М. 
Зародження системи соціально-педагогічної підтримки безробітної молоді у Німеччині (кінець ХІХ ст. - 1939 р.) / О. М. Данченко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 162-167. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено зародження системи соціального захисту в Німеччині у період з кінця ХІХ ст. до 1939 р. Обгрунтовано економічні причини виникнення безробіття, проаналізовано перші кроки у сфері соціально-педагогічної підтримки безробітних, у тому числі молоді.

Исследовано зарождение системы социальной защиты в Германии в период с конца XIX в. до 1939 г. Обоснованы причины возникновения безработицы, проанализированы первые шаги в сфере социально-педагогической поддержки безработных, в том числе молодежи.

Research of the origin of social support in Germany in the period from the end of the nineteenth century - 1939 has been presented. The economic causes of unemployment and analysis of the first steps in the sphere of social and educational support forthe unemployed, including the youth have been substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4НІМ)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Звоздецька В. Г. 
Просвітницька діяльність українських товариств Буковини як детермінанта розвитку освіти дорослих (кінець XIX - початок XX ст.) / В. Г. Звоздецька // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 1. - С. 97-102. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

На підставі аналізу змісту діяльності українських товариств Буковини означеного періоду виокремлено та розкрито напрями, пов'язані зі сферою освіти дорослих: заснування народних читалень; організація економічних спілок і товариств; ліквідація неграмотності, організація курсів для неграмотних; пошуки змісту й удосконалення організаційних форм освіти дорослих; видавництво та розповсюдження літератури для народу рідною мовою, періодичних видань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3) + Ч710.3(4УКР-9БУК)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Марченко О. В. 
Індивідуалізація і соціалізація у системі неперервної освіти: історико-педагогічний аспект / О. В. Марченко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 2. - С. 65-70. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Представлено аналіз теорії та практики неперервної освіти з II половини XIX ст. і до наших днів в аспекті співвідношення індивідуалізації та соціалізації у навчальному процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4/8) + Ч441.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шинкаренко Л. І. 
Тенденції розвитку освіти дорослих в Україні (1946 - 2007 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. І. Шинкаренко; Ін-т вищ. освіти НАПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Проведено на системному рівні аналіз архівних джерел, комплексне порівняння наукової літератури, законодавчих актів і дисертацій щодо розвитку освіти дорослих у період від 1946 до 2007 року, що дозволило визначити напрями дисертаційного дослідження: вивчення історичного досвіду освіти дорослих в Україні, виявлення його тенденцій та особливостей розвитку. Обгрунтовано етапи розвитку освіти дорослих на підставі узагальнення результатів теоретичного аналізу, вивчення архівних матеріалів і літературних джерел: 1946 - 1965 pp. - організація загальної освіти дорослих без відриву від виробництва, 1965 - 1990 pp. - формування мережі установ післядипломної освіти дорослих, 1991 - 2007 pp. - модернізація освіти дорослих за умов становлення незалежності України та входження в європейський вимір освіти. Виявлено на підставі детермінованого аналізу, конкретно-історичних обставин основні тенденції розвитку освіти дорослих в Україні у визначених межах дослідження (створення мережі вечірніх, заочних шкіл для дорослих, формування в усіх галузях народного господарства, культури, освіти системи підвищення кваліфікації кадрів), забезпечення системного характеру освіти дорослих з багатьох галузей знань, скорочення базового навчання дорослих та обсягів професійної освіти на виробництві, масове запровадження в Україні другої вищої освіти, поширення дистанційної освіти, розвиток освіти впродовж життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376721 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сігаєва Л. Є. 
Розвиток освіти дорослих в Україні (друга половина ХХ ст. - початок ХХІ ст.) : монографія / Л. Є. Сігаєва; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К. : ЕКМО, 2010. - 419 c. - укp.

Висвітлено основні тенденції розвитку освіти в Україні у другій половині ХХ - початку ХХІ ст., її періодизацію, концепцію розвитку для різних груп населення та використання сучасних освітніх технологій. Проаналізовано розвиток освіти в контексті реалізації міжнародних програм, вплив Гамбурзької конференції 1997 р. на світове співробітництво в сфері освіти, визначено перспективні напрями формування її системи в ХХІ ст.

Освещены основные тенденции развития образования в Украине во второй половине ХХ - начале ХХІ ст., его периодизация, концепция развития для разных групп населения и использования современных образовательных технологий. Проанализированы развитие образования в контексте реализации международных программ, влияние Гамбургской конференции 1997 г. на мировое сотрудничество в сфере образования, определены перспективные направления формирования его системы в ХХІ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723135 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Литовченко І. М. 
Життєвий шлях та громадсько-педагогічна діяльність Малколма Шеппарда Ноулза / І. М. Литовченко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 2. - С. 40-48. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Представлено основні етапи життя та громадсько-педагогічної діяльності основоположника андрагогіки Малколма Шеппарда Ноулза. Визначено соціально-історичні умови та суб'єктивні передумови, що вплинули на становлення та розвиток його ідей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(7СПО)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сігаєва Л. Є. 
Тенденції розвитку освіти дорослих в Україні (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. Є. Сігаєва; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - К., 2010. - 41 c. - укp.

Проаналізовано становлення та розвиток освіти дорослих в Україні упродовж другої половини XX ст. та на початку XXI ст., виявлено тенденції й особливості, пов'язані з соціально-економічним становищем і культурним поступом держави. Розкрито базові поняття проблеми освіти дорослих, проведено ретроспективний аналіз розвитку освіти дорослих з другої половини XIX ст. до другої половини XX ст. Розглянуто методологічні засади, національні, загальноєвропейські та світові чинники, що зумовили розвиток освіти дорослих в Україні в другій половині XX - на початку XXI ст. Висвітлено розвиток освіти дорослих в зарубіжних країнах: США, в країнах Європейського Союзу, в Російській Федерації. Подано характеристику структури освіти дорослих в Україні, розглянуто освіту дорослих із соціальне незахищених груп населення, а також висвітлено питання використання сучасних інформаційних технологій в освіті дорослих. Визначено роль Всеукраїнського координаційного бюро міжнародної суспільно-державної програми "Освіта дорослих в Україні". Розглянуто тенденції розвитку освіти дорослих в Україні на початку XXI ст., обгрунтовано перспективні напрями розвитку освіти дорослих в Українській державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376246 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Стражнікова І. В. 
Психолого-педагогічні проблеми освіти дорослих західного регіону України у доробку науковців кінця ХХ – початку ХХІ століття / І. В. Стражнікова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 60. - С. 377-382. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Pозглянуто проблеми освіти дорослих у західному регіоні України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Обгрунтовано шляхи вирішення питання анальфабетизму, принципи сучасної андрагогіки та причини небажання продовжувати навчання сучасних дорослих людей.

Рассмотрены проблемы образования взрослых в западном регионе Украины конца ХХ – начала ХХІ ст. Обоснованы пути решения вопроса анальфабетизма, принципы современной андрагогики и причины нежелания продолжать обучение современных взрослых людей.

The problems of education of adults in the western region of Ukraine in period of the end of XX-began of XXI century. Substantiated ways of decision of the question of analfabetizm, principles of the modern andrapedagogic and the reasons of unwillingness to continue teaching of the modern persons of ripe years are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3)64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського