Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.24$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Сліпчишин Л. В. 
Психолого-педагогічні основи впровадження сучасних підходів до навчання у ПТНЗ : [навч.-метод. посіб.] / Л. В. Сліпчишин; Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти АПН України. - Л. : Сполом, 2008. - 148 c. - Бібліогр.: с. 75-77. - укp.

Розглянуто актуальні психолого-педагогічні питання викладання загальнотехнічних і спеціальних предметів у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ) у контексті сучасних вимог до підготовки майбутніх робітників. Висвітлено наукові засади методики навчання, розглянуто його модель і форми організації. Описано види діяльності учнів та викладачів на уроці, визначено послідовність і взаємозв'язок етапів розробки технології навчання, виявлено основні чинники, що впливають на його ефективність. Розкрито можливості використання інтегративного й особистісно орієнтованого підходів у навчальному процесі. Розглянуто сучасні організаційні форми та методи продуктивного навчання, висвітлено дидактичний аспект основних структурних елементів уроків різних типів. Розроблено методику узагальнення досвіду гуманітаризації навчальних предметів професійного циклу у ПТНЗ.

Рассмотрены актуальные психолого-педагогические вопросы преподавания общетехнических и специальных предметов в профессионально-технических учебных завадениях (ПТУЗ) в контексте современных требований к подготовке будущих рабочих. Освещены научные основы методики обучения, рассмотрены его модель и формы организации. Описаны виды деятельности учащихся и преподавателей на уроке, определена последовательность и взаимосвязь этапов разработки технологии обучения, выявлены основные факторы, влияющие на его эффективность. Раскрыты возможности использования интегративного и личностно ориентированного подходов в учебном процессе. Рассмотрены современные организационные формы и методы продуктивного обучения, освещен дидактический аспект основных структурных элементов уроков различных типов. Разработана методика обобщения опыта гуманитаризации учебных предметов профессионального цикла в ПТУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24/29 р + Ю984.030.2-9 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА717069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сікорський П. 
Психолого-педагогічні особливості моделювання нових технологій навчання у професійно-технічних закладах освіти / П. Сікорський, Н. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 17-26. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

На підставі розгляду основних підходів до визначення сутності поняття "навчальна технологія" розкрито його зміст як алгоритму організації ефективного засвоєння знань з оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (змісту, прийомів і методів, форм і засобів навчання), що забезпечує досягнення запланованих навчально-виховних результатів. Охарактеризовано різновиди технологій навчання, які можна моделювати з урахуванням спрямованості професійно-технічного навчального закладу, рівня його технічної оснащеності та психологічних особливостей учнів. З'ясовано психологічні та дидактичні ознаки технології навчання, розкрито роль даних чинників у розробці її інноваційних варіантів.

На основании рассмотрения основных подходов к определению сущности понятия "учебная технология" определено его содержание как целостного алгоритма организации эффективного усвоения знаний с оптимальной комбинацией основных учебных компонентов (содержания, приемов и методов, форм и способов обучения), что обеспечивает достижение запланированных учебно-воспитательных результатов. Охарактеризованы разновидности технологий обучения, которые можно моделировать с учетом направленности професионально-технического учебного заведения, уровня его технической оснащенности и психологических особенностей учеников. Выяснены психологические и дидактические признаки учебной технологии, раскрыта роль даных факторов в обосновании ее инновационных вариантов.

The essence of the notion "educational technology", its psychological and didactic features and their role in innovation educational technologies are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24 + Ю984.030.2-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сікорський П. 
Методичні принципи навчання математики у професійно-технічних навчальних закладах / П. Сікорський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 9-14. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено пошук і обгрунтування специфічних методичних принципів навчання математики у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Викладено загальнокогнітивні, психолого-педагогічні та професійні особливості навчання математики у ПТНЗ та визначено специфічні дидактичні принципи, що сприяють підвищенню ефективності засвоєння учнями ядра загальноосвітніх математичних знань і практичних дій. Описано застосування цих принципів, а саме: принципу структурування і генералізації навчального матеріалу, принципу модульності, принципу зв'язку математичних знань зі спеціальними і виробничими дисциплінами, принципу пріоритету практичних знань. Підсумовано, що для досягнення кращих результатів у навчанні математики та підготовці робітників потрібно створювати спеціальні підручники з математики для ПТНЗ за тією чи іншою робітничою спеціальністю, використовуючи обгрунтовані специфічні дидактичні принципи.

Осуществлен поиск и обоснование специфических методических принципов обучения математике в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Изложены общекогнитивные, психолого-педагогические и профессиональные особенности обучения математике в ПТУЗ и определены специфические дидактические принципы, способствующие повышению эффективности усвоения учащимися ядра общеобразовательных математических знаний и практических действий. Описано применение этих принципов, а именно: принципа структурирования и генерализации учебного материала, принципа модульности, принципа связи математических знаний со специальными и производственными дисциплинами, принципа приоритета практических знаний. Подытожено, что для достижения лучших результатов в обучении математике и подготовке рабочих нужно создавать специальные учебники по математике для ПТУЗ по той или иной рабочей специальности, используя обоснованные специфические дидактические принципы.

The author analyses the peculiarities of teaching mathematics at a vocational school and on this basis formulates the system of specific methodical principles, grounds their value for raising efficiency of teaching mathematics at a vocational school and workers' training in general.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24/29 + В1 р22-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Висоцька Л. 
Системний підхід до формування професійно-художньої культури майбутніх кондитерів / Л. Висоцька // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 17-19. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано системний підхід до формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Визначено чітку взаємодію складових систематизації у моделюванні навчально-виховного процесу професійної підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ - планування, організації, контролю, корекції та аналізу. Наголошено на оновленні змісту професійного навчання майбутніх кондитерів, в проектуванні якого доцільно використовувати модулі та прогресивні технології. Обгрунтовано процес формування професійно-художньої культури майбутніх кондитерів, що містить економічний, соціальний та професійний чинники.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24 + Л86 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Нестелєєва А. Г. 
Організація психологічної підготовки до праці на уроках спецдисциплін / А. Г. Нестелєєва // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 2. - С. 18-19. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено особливості формування підготовки до праці на уроках спецдисциплін у професійно-технічному навчальному закладі. Виділено структурні компоненти психологічної готовності до діяльності. Визначено методи, що застосовуються під час психологічної підготовки. Розглянуто важливість якісної підготовки до майбутньої професійної діяльності. Констатовано, що завданням викладача є підготовка професійних кадрів, формування психологічних чинників підготовки до праці й визначення професійного виховання фахівця.

Освещены особенности формирования подготовки к труду на уроках специальных дисциплин в профессионально-техническом учебном заведении. Выделены структурные компоненты психологической готовности к деятельности. Определены методы, которые применяются во время психологической подготовки. Рассмотрена важность качественной подготовки к будущей профессиональной деятельности. Констатировано, что задачей преподавателя является подготовка профессиональных кадров, формирование психологических факторов подготовки к труду и определение профессионального воспитания специалиста.

When covering particular form of preparation for work on the lessons of special courses in vocational-technical school. Identified the structural components of psychological preparedness activities. Determined by methods that are applied during psychological training. We consider the importance of quality training for future careers. It was stated that the task of the teacher is to prepare professional personnel, the formation of the psychological factors of preparation for labor and the definition of vocational education specialist.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24 + Ю984.102.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бухальська С. 
Інтерактивні технології навчання дорослих з метою розвитку педагогічної компетентності викладачів у системі методичної роботи медичного коледжу / С. Бухальська // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 267-270. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На основі досвіду "Школи педагогічного зростання викладачів-початківців" Рівненського базового медичного коледжу актуалізовано доцільність розвитку педагогічної компетентності викладачів у системі методичної роботи медичного коледжу. Досліджено структурні компоненти педагогічної компетентності викладача медичного коледжу, зокрема: світоглядний, ціннісно-мотиваційний, когнітивно-процесуальний, оцінно-рефлексивний, творчий, ефективність формування яких залежить від методичної роботи, спрямованої на поглиблення знань з педагогічної теорії та практичної підготовки з фахової дисципліни, вивчення діалектики та принципів розвитку зарубіжної та української професійної школи, знання методики викладання споріднених дисциплін, застосування положень загальної дидактики, опрацювання державно-нормативних документів щодо організації навчально-виховної роботи. Підкреслено, що ефективність застосування інтерактивних технологій зумовлена особливостями психологічних та соціальних характеристик "викладачів-учнів".

На основе опыта "Школы педагогического роста начинающих преподавателей" Ровенского базового медицинского колледжа отмечена целесообразность развития педагогической компетентности преподавателей в системе методической работы медицинского колледжа. Исследованы структурные компоненты педагогической компетентности преподавателя медицинского колледжа, в частности: мировоззренческий, ценностно-мотивационный, когнитивно-процессуальный, оценочно-рефлексивный, творческий, эффективность формирования которых зависит от методической работы, направленной на углубление знаний педагогической теории и практической подготовки, изучение диалектики и принципов развития зарубежной и украинской профессиональной школы, знание методики преподавания родственных дисциплин, применение положений общей дидактики, изучение государственно-нормативных документов по организации учебно-воспитательной работы. Подчеркнуто, что эффективность применения интерактивных технологий обусловлена особенностями психологических и социальных характеристик "преподавателей-учеников".

In the article the urgency and expediency of the development of the pedagogical competence of the teachers of medical colleges in the terms: Дpedagogical competence", "interactive technologies", "interactive training of adults", were defined, which provides the professional and pedagogical lecturers qualification rise of the medical college.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Стойчик Т. І. 
Педагогічні технології як засіб формування професійної компетентності майбутнього кваліфікованого робітника / Т. І. Стойчик // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 30. - С. 352-358. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто питання використання педагогічних технологій в навчальному процесі з урахуванням формування професійної компетентності майбутнього кваліфікованого робітника. Запропоновано модель кваліфікованого робітника на основі трудової компетентності. Проаналізовано основні складові професійної компетентності фахівця гірничого профілю. Зосереджено увагу на моральному аспекті технологізації професійно-технічної освіти.

Рассмотрен вопрос использования педагогических технологий в учебном процессе с учетом формирования профессиональной компетентности будущего квалифицированного рабочего. Предложена модель квалифицированного рабочего на основе трудовой компетентности. Проанализированы основные составляющие профессиональной компетентности специалиста горного профиля. Сосредоточено внимание на моральном аспекте технологизации профессионально-технического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Всякий Я. 
Використання інтерактивних методів навчання на уроках матеріалознавства / Я. Всякий // Молодь і ринок. - 2012. - № 2. - С. 93-95. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено проблеми впровадження інтерактивних технологій навчання у навчально-виховний процес підготовки сучасних робітничих кадрів у ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вдович С. 
Сучасні технології навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців / С. Вдович // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 6. - С. 243-246. - укp.

Обгрунтовано актуальність проблем професійної підготовки за сучасних соціально-культурних та економічних умов. Наголошено на потребі підвищення ефективності викладання гуманітарних дисциплін в системі професійної освіти. Висловлено пропозиції щодо диференціації старшої школи за напрямами: академічним і професійним. Запропоновано створити новий стандарт ПТО, орієнтований на компетентність, а не на відтворення вивченого матеріалу. Увагу приділено різноманітних аспектам впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес.

Обоснована актуальность проблем профессиональной подготовки в современных социально-культурных и экономических условиях. Отмечена необходимость повышения эффективности преподавания гуманитарных дисциплин в системе профессионального образования. Высказаны предложения о дифференциации старшей школы по направлениям: академическому и профессиональному. Предложено создать новый стандарт ПТО, ориентированный на компетентность, а не на воспроизведение изученного материала. Особое внимание уделено различным аспектам внедрения инновационных технологий в учебно-воспитательный процесс.

Is reflected the range of issues that were raised during the scientific conference. There are problems that caused the most interest among the participants. Noted is the urgency of the problems of vocational training in the contemporary socio-cultural and economic conditions. Grounded is the necessity to improve the effectiveness of teaching the humanities in vocational education. Suggested is the differentiation of high school the following areas: academic and professional. Proposed is to create a new standard for VET-oriented expertise, and not to reproduce the material studied. Particular attention is given to various aspects of the introduction of innovative technologies in the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського