Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (61)Книжкові видання та компакт-диски (395)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.030.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 277
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гуманізація навчально-виховного процесу в загальноосвітніх школах : Посіб. для вчителів зони підвищ. радіац. контролю / ред.: Г. О. Балла; Центр соц. експертиз і прогнозів Ін-ту соціології НАН України. - К., 1998. - 130 c. - Бібліогр.: с. 128-130. - укp.

Розкривається сутність гуманізації навчання й виховання. Висвітлюються підходи до її здійснення, започатковані чи розвинуті видатними психологами й педагогами, у т.ч. К.Роджерсом, А.Маслоу, В.Сухомлинським, Ш.Амонашвілі. Показано співзвучність гуманістичної орієнтації освіти сучасним цивілізаційним зрушенням, особливу вагу такої орієнтації для посттоталітарного суспільства (зокрема, українського) і для осіб, які потерпіли від Чорнобильської та інших катастроф. Висвітлюється конкретний практичний досвід побудови на гуманістичних засадах навчально-виховного процесу в початкових класах. Даються рекомендації щодо надання допомоги дітям, які зазнають труднощів в навчанні, з урахуванням їх психологічних причин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч421.215 + Ю984.030.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бабич Н. Д. 
Лінгво-психологічні основи навчання і вивчення мови / Н. Д. Бабич; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2000. - 176 c. - Бібліогр.: 75 назв. - укp.

Проаналізовано роль рідної мови як способу національної ідентичності та чинника самовдосконалення в процесі її вивчення та практичного використання. З'ясовано проблеми сучасного мовлення. Запропоновано способи їх розв'язання в контексті соціальних і загальнокультурних процесів, визначено засоби гармонізації мовленнєвої та суспільної поведінки людини, шляхи піднесення мовної культури спілкування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-910 + Ш100.4 + Ш141.4-937.3 + Ю984.030.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гуменюк О. Є. 
Модульно-розвивальне навчання: соціально-психологічний аспект / О. Є. Гуменюк; ред.: А. В. Фурман; Держ. акад. керів. кадрів освіти МО України. - К. : Школяр, 1998. - 112 c. - Бібліогр.: 86 назв. - укp.

Подається соціально-психологічне обгрунтування теорії модульно-розвивальної системи середньої освіти. Висвітлюються ідеї і принципи, закономірності і технології цієї інноваційної моделі, порівнюються такі організаційні форми навчання, як урок і міні-модуль. Аналізується розвивальна взаємодія як центральна ланка цілісного модульно-розвивального процесу, а також характеризується її авторське програмно-методичне забезпечення (граф-схема, наукові проекти, навчальні сценарії, розвивальні міні-підручники, освітні програми самореалізації особистості).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.251 + Ю984.010.2-990 + Ю984.030.2-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе : Метод. рек. для шк. психологов / ред.: Л. П. Пономаренко; Одес. ин-т усоверш. учителей. Науч.-метод. лаб. практ. психологии. - О. : АстроПринт, 1999. - 120 c. - (Б-ка шк. психолога). - рус.

Узагальнено багаторічний досвід роботи шкільних психологів Одеси з проблеми профілактики дезактивації учнів під час переходу з початкової школи до середньої. Запропоновано п'ять авторських підходів до побудови профілактичної роботи у школі. Подано опис методичних прийомів, діагностичних методик з метою виявлення школярів, які відчувають стан дезадаптації, основних напрямків діяльності психолога з профілактики цього явища, налагодження взаємодії з педагогічним колективом школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ю984.92 р(4УКР)3 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Психолого-педагогічна діагностика розвитку учнів та колективу школи : Навч.-метод. посіб. для вчителів, студ. пед. навч. закл. / уклад.: О. В. Киричук, О. М. Коберник; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 106 c. - Бібліогр.: 101 назв. - укp.

Розглядаються загальні основи психолого-педагогічної діагностики як початкового етапу проектування навчально-виховного процесу. Розкривається сутність, мета, види та вимоги, що ставляться до діагностики розвитку і вихованості учнів. Обгрунтовуються індикатори життєвої активності школярів, технологія діагностування в загальноосвітній школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ч30 в2|Ю9 + Ю984.030.2-2 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590559 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Семенець С. П. 
Психолого-педагогічні аспекти розвитку продуктивного мислення у процесі навчання математики / С. П. Семенець; Житомир. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Б.м., 2000. - 42 c. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Наведено основні підходи до управління розумовою діяльністю у процесі вивчення математики. Особливу увагу приділено методам та прийомам стимулювання творчого, зокрема, продуктивного мислення. Психологічні механізми мислення розглянуто у тісному зв'язку з особливостями викладання математики в старших класах. Надано та рекомендації щодо оптимальної організації навчального процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1(4УКР)2р3 + Ч421.22 + Ю984.030.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р89305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мащак С.  
Підліток: психологічні аспекти спілкування та взаємодії / С. Мащак // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 199-209. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми спілкування та розвиваючої взаємодії підлітків за умов навчально-виховного процесу сучасної школи. Визначено зміст, структуру та закономірності його здійснення, показано психологічні умови та можливості організації взаємодії підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Перепелюк Т. Д. 
Розуміння молодшими школярами навчальних текстів з природознавства: постановка проблеми / Т. Д. Перепелюк // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 137-139. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Рассмотрена проблема развития понимания в младшем школьном возрасте. Проанализированы разработки отечественных психологов по данному вопросу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.22:б-232

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Творче розв'язання конфліктів у педагогічному процесі : Матеріали регіон. наук.-практ. конф. / ред.: В. С. Филипчук; упоряд.: Г. В. Чуйко; Чернів. держ. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Прут, 1999. - 102 c. - укp.

Відображаються різноманітні аспекти проблеми конфліктів у навчально-виховному процесі різних ланок освіти. Запропоновано використання орієнтованого асоціативного тесту на визначення мотивації для діагностики внутрішніх конфліктів особистості, а також можливі шляхи розв'язування окремих варіантів конфліктних ситуацій у педагогічному процесі. Висвітлюються проблеми міжособистісних стосунків у студентському колективі, суперечності у пізнавальному процесі при вирішенні професійно-орієнтованих задач в системі довузівської математичної підготовки. Особливу увагу приділено розгляду сімейних конфліктів та їх впливу на формування особистості дитини тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР) + Ю984.030.2-994 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589268 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чебыкин А. Я. 
Теория и методика эмоциональной регуляции учебной деятельности : Науч.-метод. пособие / А. Я. Чебыкин; Южноукр. гос. пед. ун-т им. К.Д.Ушинского. - О. : АстроПринт, 1999. - 157 c. - Библиогр.: 38 назв. - рус.

Затрагиваются теоретические подходы к решению проблемы эмоциональной регуляции учебной деятельности. Раскрываются сложившиеся подходы к изучению особенностей эмоционального обеспечения в различных отечественных и зарубежных теориях обучения, описываются психологические механизмы и условия эмоциональной регуляции учебной деятельности. Предложены некоторые методические подходы к решению данной проблемы на уровне учебно-исследовательской деятельности студентов по выделению, систематизации и рассмотрению особенностей определения специфических эмоций учащихся. Проведены психологический анализ и описание конкретных методов эмоциональной регуляции в плане их систематизации и характеристики на уровне саморегуляции состояния учителя и эмоциональной регуляции учебной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.22 + Ю984.030.2-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Паламарчук В. Ф. 
Техне інтелектус (технологія інтелектуальної діяльності учнів) : Посіб. для вчителів / В. Ф. Паламарчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : АПН України, 1999. - 92 c. - Бібліогр.: 39 назв. - укp.

Розглянуто проблеми технології формування інтелектуальних умінь учнів. Висвітлено особливості формування "Азбуки" інтелектуальної праці, навчання стратегічних методів пізнання, знання в структурі інтелекту тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю984.030.2-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА594074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гребняк Н. П. 
Умственная работоспособность гимназистов и лицеистов в процессе учебной деятельности / Н. П. Гребняк. - Донецк : ООО "Лебедь", 2000. - 216 c. - (Б-ка профилакт. медицины). - Библиогр.: 214 назв. - рус.

На основании многочисленных физиологических исследований гимназистов и лицеистов выявлены особенности функционального состояния учащихся второй - третьей ступеней образования. Описана динамика умственной работоспособности учащихся. Рассмотрены характер и направленность влияния учебной деятельности в гимназиях и лицеях на функционирование организма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Р128.94 + Ю984.030.2-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Паламарчук В. Ф. 
Як виростити інтелектуала? : Посіб. для вчителів / В. Ф. Паламарчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Знання, 1999. - 112 c. - укp.

Пропонуються спеціальна програма розвитку учнів для основної та старшої школи, відповідна методика цілісного, системного формування інтелектуально-творчої особистості на основі узагальнення прогресивного досвіду кращих шкіл України. Розглядаються проблеми інтелектуальної "ціни" навчання, висвітлюється програма і методика інтелектуального розвитку учнів у цілісному процесі діяльності гімназій, ліцеїв, коледжів, а також технології інтелектуальної праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215 + Ч421.220 + Ю984.030.2-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Тарапата Н. И. 
Многоуровневая оценка социально-психологической подготовленности лицеиста / Н. И. Тарапата, Т. В. Латышева, Г. Н. Манжелеев, Б. Г. Попов, В. В. Латышев // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 188-191. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проаналізовано методологічні основи методики дослідження соціально-психологічної підготовки старшокласника з метою корекції навчально-виховної діяльності учнів і педагогів.

Проанализированы методологические основы методики исследования социально-психологической подготовленности старшеклассника с целью коррекции учебно-воспитательной деятельности учащихся и педагогов.

There have been presented the methods of multilevel investigation of social and psychological preparedness of upper-grade pupils for the purpose of correcting teaching and educational activities of teachers and pupils teaching activities.


Ключ. слова: учебная деятельность, социальная подготовленность, лицеист
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Забара О. Д. 
Створення сприятливого психологічного клімату на уроках іноземної мови в початкових класах / О. Д. Забара, Г. О. Чепелянська, Л. М. Головань, Н. М. Абрамцева; Упр. освіти і науки Київ. облдержадмін. - Біла Церква : КОІПОПК, 2005. - 87 c. - Бібліогр.: с. 87. - англ.

Проаналізовано результати науково-методичних досліджень та вітчизняний досвід організації педагогічної роботи щодо оптимізації навчальної діяльності молодших школярів. Висвітлено перспективи розвитку освітянської науки та пріоритетні напрямки навчання іноземної мови на початковому етапі. Охарактеризовано прогресивні освітні технології, створені на основі впровадження кооперованого співробітницького навчання учнів за допомогою дивертисивних засобів групової роботи. Проаналізовано особливості викладання іноземної мови, розглянуто засоби формування позитивної мотивації до її вивчення та способи покращення самоконцепції у дітей. Обгрунтовано доцільність використання ігор на уроках англійської мови для створення сприятливого психологічного мікроклімату. Розроблено навчальні завдання та наведено віршовані тексти англійською мовою для формування мовленнєвих навичок молодших школярів.

Проанализированы результаты научно-методических исследований и отечественный опыт организации педагогической работы по оптимизации учебной деятельности младших школьников. Освещены перспективы развития образовательной науки и приоритетные направления обучения иностранного языка на начальном этапе. Охарактеризованы прогрессивные образовательные технологии, созданные на основе использования кооперированного сотрудничества в учебном процессе с помощью дивертисивных средств групповой работы. Показаны особенности преподавания иностранного языка, рассмотрены средства формирования позитивной мотивации к его изучению и способы улучшения самоконцепции у детей. Обоснована целесообразность использования игр на уроках английского языка для создания благоприятного психологического микроклимата. Разработаны учебные задания и приведены стихотворные тексты на английском языке для формирования языковых навыков младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911 + Ю984.030.221.7-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ткаченко В. Т. 
Целеполагание в учебной деятельности школьников : Моногр. / В. Т. Ткаченко; Крым. гос. гуманитар. ин-т. - 2-е изд., перераб. и дополн. - К. : Пед. преса, 2004. - 108 c. - Библиогр.: 170 назв. - укp.

Рассмотрена психологическая природа и особенности формирования процесса целеполагания в учебной деятельности школьника. Исследовано влияние различных методов обучения на определение учащимися учебных установок. Обосновано, что только в условиях развивающего обучения, направленного на формирование основных компонентов учебной деятельности (способов и мотивов) возможно развитие процесса целеполагания, адекватного заданным требования. Отмечено, что именно способность определять оптимальные методы решения учебных заданий обеспечивает успешное усвоение теоретических знаний и способствует формированию теоретического мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Лушин П. В. 
Психологія педагогічної зміни (екофасилітація) : Наук.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / П. В. Лушин. - Кіровоград : Імекс ЛТД, 2002. - 76 c. - укp.

Наведено матеріали, що покладено в основу психологічних курсів екопсихології людини, сугестопедії та оригінального майстер-класу з екологічної фасилітації. Розглянуто поняття особистісної зміни як незворотного, нелінійного та малопередбачуваного переходу до нової ідентичності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 я73 + С5 и.я73 + Ч314 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА621443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Пальчевський С. С. 
Сугестопедагогіка / С. С. Пальчевський; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2002. - 394 c. - Бібліогр.: с. 320-330. - укp.

Розглянуто сугестопедагогіку як психотерапевтичну течію педагогіки, визначено її засади. Встановлено взаємозв'язки з сугестологією, психотерапією, психологією, фізіологією, генетикою, філософією сучасної освіти та основами театрального мистецтва. З використанням головних напрямів сугестопедагогіки, зокрема, гіпнопедії, релаксопедії, сугестопедії викладено основи теорії навчання та виховання. Виявлено причини, що призвели до згасання гіпнопедичного напряму. Висвітлено питання щодо сугестопедагогічного школознавства, зокрема, принципи розбудови сугестопедагогічних систем освітнього закладу, їх функціональні можливості, а також вимоги до особистості сугестопедагога.

Рассмотрена сугестопедагогика как психотерапевтическое течение педагогики, определены ее источники. Установлены взаимосвязи с сугестологией, психотерапией, психологией, физиологией, генетикой, философией современного образования и основами театрального искусства. С использованием главных направлений сугестопедагогики, в частности, гипнопедии, релаксопедии, сугестопедии изложены основы теории обучения и воспитания. Выявлены причины, приведшие к угасанию гипнопедического направления. Освещены вопросы сугестопедагогического школоведения, в частности, принципы строительства сугестопедагогических систем образовательного заведения, их функциональных возможностей, а также требования к личности сугестопедагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)-2 + Ч33(4УКР)-2 + Ч311.292 + Ю984.030.2-9с759

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА626079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сопнєва Н. Б. 
Сутність і види мотивів навчальної діяльності / Н. Б. Сопнєва // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 29. - С. 32-35. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено сутність мотивів навчальної діяльності, наведено їх класифікацію.


Ключ. слова: мотив, навчальна діяльність, класифікація
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ч311.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Коробов Є. Т. 
Дидактичні основи засвоєння навчальної інформації : Навч. посіб. / Є. Т. Коробов, І. В. Распопов; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2002. - 64 c. - Бібліогр.: с. 60-62. - укp.

Розкрито суть та специфіку процесу розуміння, а також його поняття. Визначено психологічні, дидактичні, лінгвістичні, логічні та фізіологічні причини його виникнення. Наведено діагностичні прийоми перевірки правильності розуміння (або встановлення факту нерозуміння). Висвітлено вирішення проблеми розуміння навчальної інформації. Запропоновано методику для забезпечення її кращого засвоєння.

Раскрыто содержание и специфика процесса понимания, а также его понятия. Определены психологические, дидактические, лингвистические, логические и физиологические причины его возникновения. Приведены диагностические приемы проверки правильности понимания (або установления факта непонимания). Освещены проблемы решения понимания учебной информации. Предложена методика для обеспечения ее лучшего усвоения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.4я7 + Ю984.030.2-353я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634137 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського