Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (29)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.41$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 55
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Медведь В. В. 
Розвиток управлінської культури в професійно-технічному навчальному закладі : Автореф. дис... канд. пед. наук / В. В. Медведь; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2007. - 22 c. - укp.

Науково обгрунтовано й апробовано модель розвитку управлінської культури професійно-технічного навчального закладу. Визначено технологію її практичної реалізації. Розроблено кваліметричну субмодель, яка виконує роль інструментарію та має підпорядковану функцію щодо загальної моделі розвитку управлінської культури у професійно-технічному навчальному закладі. Доведено, що за умов застосування розробленої моделі підвищується якість підготовки конкурентоздатних випускників, наявний розвиток цілеорієнтованої поведінки педагогічних працівників, адміністрації та відповідної управлінської структури у професійно-технічному навчальному закладі. Для реалізації зазначеного розвитку розроблено спеціальну технологію та підготовлено відповідні науково-методичні рекомендації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Медведь В. 
Управління трудовим колективом навчального закладу на принципах синергетики / В. Медведь // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 2. - С. 41-44. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито сутність синергетики як науки про самоорганізацію систем, у тому числі й соціальних. Досліджено механізм управління розвитком системи освіти у контексті синергетичного підходу до проблеми використання кадрового освітньо-фахового потенціалу. Висвітлено взаємопов'язані основоположні принципи забезпечення самоорганізації трудового колективу та охарактеризовано умови їх реалізації. Подано етапи та результати управління трудовим колективом на основі принципів синергетики. Розглянуто експериментальні розробки Севастопольського центру професійно-технічної освіти, у яких реалізовано синергетичне управління через застосування культури цільового управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Маслов В. 
Закономірності наукового управління навчальними закладами / В. Маслов, В. Олійник // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 2. - С. 38-41. - укp.

Розглянуто особливості процесу наукового управління навчальними закладами, визначено та систематизовано три групи закономірностей, притаманних навчальним закладам будь-якого типу: вплив систем більш загального рівня, структура та процес управління, соціально-психологічні. Розглянуто специфіку складових елементів кожної з груп закономірностей та охарактеризовано їх вплив на характер, зміст та ефективність управління ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ю959.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Данилко Л. 
Сучасні підходи до управління навчальними закладами в умовах інноваційного розвитку / Л. Данилко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 14-16. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито системний і синергетичний підходи до управління сучасними соціально-педагогічними системами, у тому числі ПТНЗ, за умов їх інноваційного розвитку. Визначено особливості двох типів систем - закритих і відкритих і технологій системного підходу. Розглянуто синергетичний підхід у діяльності закладів освіти, який характеризує процеси оновлення, що відбуваються за порушення системами рівноваги, через застосування освітніх нововведень (інновацій) і здійснення соціальних перетворень. З урахуванням докорінних змін у методології освіти охарактеризовано сукупність психолого-педагогічних інновацій, які діють у вітчизняній системі ПТО. Окреслено значення сучасних наукових підходів і принципів в управлінні навчальними закладами на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Савченко І. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення розвитку ПТО / І. Савченко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 23-26. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Вивчено досвід країн Європи щодо інформаційного забезпечення систем освітнього менеджменту та модернізації інформаційної підтримки органів управління ПТО у прийнятті ефективних рішень і визначення стратегії в цій освітній галузі. Наголошено на створенні та впровадженні інформаційно-аналітичної системи у ПТО. Висвітлено діяльність новоствореної інформаційно-аналітичної системи управління ПТО, спрямованої на вдосконалення сучасної інформаційної інфраструктури ПТО, вирішення комплексу поточних і перспективних завдань та передбачає створення інформаційно-аналітичних центрів ПТО в усіх регіонах України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ч30 в2:З81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кубська Л. І. 
Інформаційне забезпечення діяльності заступника директора ПТНЗ з навчально-виховної роботи (за працями В.П. Жука) / Л. І. Кубська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 230-236. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто вплив наукових пошуків засновника школи досліджень у сфері профтехпедагогіки в западному регіоні України В.П. Жука на розвиток професійно-технічної освіти, інформаційного забезпечення діяльності заступника директора ВПУ з навчально-виховної роботи, побудови моделі системи інформаційного забезпечення ВПУ.

Рассмотрено влияние научных поисков основателя школы исследований в сфере профтехпедагогики в западном регионе Украины В.П. Жук на развитие профессионально-технического образования, информационное обеспечение деятельности заместителя директора ПТУЗ по учебно-воспитательной работе, построения модели системы информационного обеспечения ПТУЗ.

The influence of the scientific search for the founder of the school studies in the vocational field in the western region of Ukraine, V. Zhuk on the development of vocational education and training, information support of the deputy director of vocational and technical institutions for educational work, constructing a model of information management system for vocational and technical institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Катюк Я.  
Психологічні особливості діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів / Я. Катюк // Соц. психологія. - 2009. - № 1. - С. 131-136. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено аналіз управлінської діяльності загалом та управлінської діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу зокрема. Розкрито психологічні особливості управлінської діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів та шляхи розвитку їх професійної самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ковальчук В. 
Роль професійно-комунікативної компетенції в діяльності директора ПТНЗ / В. Ковальчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 1. - С. 122-132. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до формування ключових компетентностей керівника з урахуванням зарубіжного та вітчизняного досвіду. Увагу акцентовано на професійній комунікативній компетенції (ПКК) у структурі ключових компетенцій директора ПТНЗ. Уточнено визначення понять "компетенція" та "компетентність", "ключові компетенції", "професійна компетенція", "комунікативна компетенція". Визначено універсальні ключові компетенції менеджерів різних рівнів. Професійно-комунікативну компетенцію (ПКК) представлено як систему екстрафункціонального забезпечення професійних функцій фахівця. Розкрито структуру ПКК, її функціональні компоненти у професійній діяльності менеджера (інформаційний, поведінковий, мотиваційний) та рівні (рефлексивний, соціокультурний, активний). Наголошено, що розвиток і вдосконалення компетенцій керівника навчального закладу має стратегічне значення для системи освіти.

Рассмотрены основные подходы к формированию ключевых компетентностей руководителя с учетом зарубежного и отечественного опыта. Внимание акцентировано на профессионально-коммуникативной компетенции (ПКК) в структуре ключевых компетенций директора ПТУ. Уточнены определения понятий "компетенция" и "компетентность", "ключевые компетенции", "профессиональная компетенция", "коммуникативная компетенция". Определены универсальные ключевые компетенции менеджеров различных уровней. ПКК представлена как система экстрафункционального обеспечения профессиональных функций специалиста. Раскрыта структура ПКК, ее функциональные компоненты в профессиональной деятельности менеджера (информационный, поведенческий, мотивационный) и уровни (рефлексивный, социокультурный, активный). Отмечено, что развитие и совершенствование компетенций руководителя учебного заведения имеет стратегическое значение для системы образования.

The main approaches to the formation of key competences in view of the head of foreign and domestic experience. Puts more emphasis on professional communicative competence (PCC) in the structure of the core competencies director of technical colleges.Clarified the definition of "competence" and "competence", "core competence", "professional competence", "communicative competence". Define the universal core competencies of managers at different levels. The PCC is represented as a system of extra-functional features of the professional specialist, expressed the willingness and ability to communicative organization of activities in various professional fields and from different cultures. Is described the structure of the PCC, its functional components in the professional manager (informational, behavioral, motivational) and levels (reflexive, socio-cultural, active). It is noted that the development and improvement of the competence of the head the institution of strategic importance to the education system, in particular, and the state Ц as a whole.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Катюк Я. Л. 
Розвиток професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Я. Л. Катюк; ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". - К., 2009. - 18 c. - укp.

Проведено теоретичний аналіз проблеми, висвітлено психологічні особливості, структуру, умови розвитку професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації. Проаналізовано феномен професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів. Запропоновано відповідну модель розвитку їх професійної самосвідомості, яка містить структурні компоненти: когнітивний, емоційно-оцінний, мотиваційно-ціннісний, операційний. Виявлено припустимий рівень розвитку професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів. Встановлено, що ефективною формою психологічної роботи з керівниками професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації є спеціально організований спецкурс з розвитку професійної самосвідомості керівників ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 + Ю940.9 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Капченко Л. М. 
Перспективне та оперативне планування діяльності професійно-технічних навчальних закладів / Л. М. Капченко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2010. - № 28/29. - С. 15-21. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано та запропоновано для практичного застосування структури моделей перспективного й оперативного планування діяльності професійно-технічних навчальних закладів.

Теоретически обоснованы и предложены для практического использования структуры моделей перспективного та оперативного планирования деятельности профессионально-технических учебных заведений.

The model structures of the perspective and operations planning of vocational-technical educational establishments’ activities are suggested and substantiated in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Катюк Я. 
Проблеми та умови розвитку самосвідомості керівників ПТНЗ / Я. Катюк // Нова пед. думка. - 2010. - № 2. - С. 66-68. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто стратегії розвитку професійної самосвідомості (ПС) керівників ПТНЗ у процесі підвищення кваліфікації шляхом використання інтерактивних форм і методів навчання за умов фасилітативного підходу. На підставі аналізу кафедрою філософії та освіти дорослих Університету менеджменту освіти НАПН України практики управлінської діяльності та за результами емпіричного дослідження вказано на недостатній рівень розвитку ПС керівників ПТНЗ (значній кількості з них властиво: негативне ставлення до себе як професіонала, відсутність суб'єкт-суб'єктного спілкування, низька творча спрямованість, майже повна відсутність рефлексії), на обернено пропорційну залежність між їх віковими особливостями та рівнями емоційно-оцінного та мотиваційно-ціннісного компонентів тощо. Представлено розроблену на кафедрі програму розвитку ПС керівників ПТНЗ, у якій зазначено, що важливою умовою ПС є фасилітація як недирективне управління розвитком самоорганізованої особистості.

Рассмотрены стратегии развития профессионального самосознания (ПС) руководителей ПТУЗ в процессе повышения квалификации путем использования интерактивных форм и методов обучения в условиях фасилитативного подхода. На основании анализа кафедрой философии и образования взрослых Университета менеджмента образования НАПН Украины практики управленческой деятельности и по результатам эмпирического исследования указано на недостаточный уровень развития ПС руководителей ПТУЗ (значительному количеству из них присущи: негативное отношение к себе как профессионалу, отсутствие субъект-субъектного общения, низкая творческая направленность, почти полное отсутствие рефлексии), на обратно пропорциональную зависимость между их возрастом и уровнями эмоционально-оценочного и мотивационно-ценностного компонентов. Представлена программа развития ПС руководителей ПТУЗ, причем в ней учтено, что важным условием ПС является фасилитация как недирективное управление развитием самоорганизованной личности.

The article deals with strategies for the development of professional self-management of leaders of vocational schools in the process of training through the use of online forms and methods of training provided facility approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кулешова В. В. 
Основи менеджменту у системі професійно-технічної освіти : навч. посіб. / В. В. Кулешова, В. В. Мальована; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : УІПА, 2010. - 260 c. - укp.

Висвітлено теоретичні основи управління в системі професійно-технічної освіти. Розглянуто сутність функцій управління, проаналізовано різні підходи до їх визначення. Подано професійно-технічний навчальний заклад як систему й об'єкт управління. Розкрито специфіку підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічного навчального закладу.

Изложены теоретические основы управления в системе профессионально-технического образования. Рассмотрена сущность функции управления, проанализированы разные подходы к их определению. Представлено профессионально-техническое учереждение как система и объект управления. Раскрыта специфика повышения квалификации педагогических работников профессионально-технического учебного заведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732947 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сергеєва Л. 
Технологічні підходи до формування управлінської компетентності керівників ПТНЗ / Л. Сергеєва // Нова пед. думка. - 2010. - № 2. - С. 120-123. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито досвід використання методу аналізу конкретної управлінської ситуації (УС), апробованого на курсах підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів ПТНЗ в Університеті менеджменту освіти НАПН України. Відзначено, що у стимуляції слухачів курсів позитивну роль відіграють проблемно-пошукові, імітаційно-ігрові, діалогічні та полілогічні форми та методи навчання. Це выявляється в тому, що керівники навчальних закладів застосовують свої знання у різноманітних ролях на різних посадових рівнях, розвиваючи при цьому інтелектуальні та професійно-управлінські здібності. Увагу акцентовано на методі аналізу конкретної УС, який дає можливість слухачам практикувати свій досвід, а викладачеві-тренеру - змінювати погляди слухачів, не руйнуючи раніше набутих уявлень, знань, навичок. Запропоновано методичні рекомендації для викладача-тренера щодо проведення аналізу конкретної УС, описано етапи цього заняття.

Раскрыт опыт использования метода анализа конкретной управленческой ситуации (УС), апробированного на курсах повышения квалификации руководящих и педагогических кадров ПТУЗ в Университете менеджмента образования НАПН Украины. Отмечено, что в стимуляции слушателей курсов положительную роль играют проблемно-поисковые, имитационно-игровые, диалогические и полилогические формы и методы обучения, что проявляется в том, что руководители учебных заведений применяют свои знания в различных ролях на различныхдолжностных уровнях, развивая при этом интеллектуальные и профессионально-управленческие способности. Внимание акцентировано на методе анализа конкретной УС, который дает возможность слушателям практиковать свой опыт, а преподавателю-тренеру - изменять взгляды слушателей, не разрушая ранее приобретенных представлений, знаний, навыков. Предложены методические рекомендации для преподавателя-тренера по проведению анализа конкретной УС, описаны этапы этого занятия.

The article deals with in the Key organizational and methodology aspects of the application of the developed by the author method for analyzing specific management cases; the author outlines the methodology for practical application in the skills upgrading system.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чернова Т. Ю. 
Розвиток професійної компетентності заступника директора з навчально-виробничої роботи професійно-технічного навчального закладу : метод. рек. / Т. Ю. Чернова; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Хмельницький : ХНУ, 2010. - 98 c. - Бібліогр.: с. 52-62. - укp.

Розкрито концептуальні засади розвитку професійної компетентності заступника директора з навчально-виробничої роботи ПТНЗ. Висвітлено значення та вплив такого підходу на творчий розвиток його професійної діяльності. Наведено технологію та зміст програми тренінгів розвитку професійної компетентності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Купрієвич В. 
Професійне самовдосконалення керівника закладу професійно-технічної освіти / В. Купрієвич // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 38-40. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено особливості управлінської діяльності керівника професійно-технічного закладу освіти (ПТЗО), де він виступає у ролі організатора, дослідника, педагога, психолога, господаря, суспільного діяча, та особливості професійно-технічної освіти як соціального об'єкту. Вказано на те, що керівники ПТЗО повинні бути орієнтовані, насамперед, на власний особистісний та професійний розвиток. Наголошено, що особливої актуальності і практичної значущості набувають питання формування особистості керівника-лідера, розвитку та реалізації його особистісного та професійного потенціалу, спонукання його до саморозвитку та самовдосконалення. Відзначено, що система роботи з керівниками включає як теоретичну складову, так і проведення управлінської практики, орієнтованих на формування методологічного рівня професійної компетентності керівника, що дає змогу осмислювати власні дії та досягнуті результати.

Освещены особенности управленческой деятельности руководителя профессионально-технического учебного заведения (ПТУЗ), где он выступает в роли организатора, психолога, хозяйственника, и особенности профессионально-технического образования как социального объекта. Указано на то, что руководители ПТУЗ должны быть ориентированы на собственный личностный и профессиональный рост. Отмечено, что особую актуальность и практическую значимость приобретают вопросы формирования личности руководителя-лидера, развитияи реализации его личностного и профессионального потенциала, побуждения его к саморазвитию и самосовершенствованию. Отмечено, что система работы с руководителями включает как теоретическую составляющую, так и проведение управленческой практики, ориентированных на формирование методологического уровня профессиональной компетентности руководителя, что позволяет осмысливать свои действия и достигнутые результаты.

The article analyzes the main criteria of administrative activity of the head of the idea of professional life-long self-improvement of the head of institution of vocational education is grounded.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ч461.32 в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Капченко Л. М. 
Моделювання організаційно-педагогічної діяльності в системі управління професійно-технічними навчальними закладами : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / Л. М. Капченко; Ун-т менедж. освіти АПН України. - К., 2010. - 19 c. - укp.

Обгрунтовано принципи планування роботи навчального закладу за сучасних умов. Розроблено комплексну модель планування організаційно-педагогічної діяльності в професійно-технічному навчальному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Петренко Л. М. 
Професійна освіта і навчання в Україні: сучасні технології управління : метод. посіб. / Л. М. Петренко, А. Р. Козак, С. П. Коваленко; Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України. - Д. : ІМА-прес, 2011. - 152 c. - Бібліогр.: 110 назв - укp.

Висвітлено педагогічні засади управління ПТНЗ та організаційно-педагогічні основи вдосконалення управлінської діяльності суб'єктів децентралізації управління цієї освітньої галузі - керівників цих навчальних закладів. Приділено увагу делегуванню повноважень на внутрішньоучилищному рівні, розглянуто організаційно-змістову структуру управління ПТНЗ, її інформаційно-аналітичне забезпечення. Охарактеризовано статутну діяльність багатопрофільного вищого професійного училища та висвітлено технології управління навчально-виховним процесом у ПТНЗ. Наведено організаційну структуру та функціональну модель управління вищим професійним училищем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к.я7 + Ч461.41 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА745268 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Єльнікова Г. В. 
Підвищення культури цільового управління керівників ПТНЗ / Г. В. Єльнікова, В. В. Медведь // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 4. - С. 24-27. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто способи і засоби підвищення рівня культури цільового управління керівників професійно-технічних навчальних закладів. Вказано на різне значення понять загальної управлінської культури, яка існує в закладі освіти в цілому, та культури управлінської праці керівника освітнього закладу, яку називають управлінською культурою керівника. Виокремлено низький, достатній і високий рівень управлінської культури керівника. Охарактеризовано три основні етапи її розвитку: адаптації, становлення та творчого зростання і самореалізації. Запропоновано здійснювати підготовку керівника до формування й розвитку власної культури управлінської праці та управлінської культури навчального закладу на засадах цільового управління. Розкрито його складові: здійснення теоретичної підготовки керівника, пролонговане навчання керівника, використання здобутих теоретичних знань та практичних умінь на практиці. Зазначено, що на практиці розвиток культури цільового управління керівника забезпечує цілеорієнтовану діяльність усього колективу й опосередковано формує відповідну культуру діяльності закладу в цілому, створює умови для її подальшого розвитку.

Рассмотрены способы и средства повышения уровня культуры целевого управления руководителей профессионально-технических учебных заведений. Указано на разное значение понятий общей управленческой культуры, которая существует в учебном заведении в целом, и культуры управленческого труда руководителя образовательного учреждения, которую называют управленческой культурой руководителя. Выделен низкий, достаточный и высокий уровень управленческой культуры руководителя. Охарактеризованы три основных этапа ее развития: адаптации, становления и творческого роста и самореализации. Предложено осуществлять подготовку руководителя к формированию и развитию собственной культуры управленческого труда и управленческой культуры учебного заведения на принципах целевого управления. Раскрыты его составляющие: осуществление теоретической подготовки руководителя, пролонгированное обучение руководителя, использование полученных теоретических знаний и практических умений на практике. Отмечено, что на практике развитие культуры целевого управления руководителя обеспечивает целеориентированную деятельность всего коллектива и косвенно формирует соответствующую культуру деятельности учреждения в целом, создавая условия для дальнейшего развития.

This article discusses tideways and means to enhance the culture of management by objectives management of vocational training institutions


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Болгаріна В. С. 
Діалог науковців і практиків / В. С. Болгаріна // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 4. - С. 31-33. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено деякі теоретичні підходи до експериментальної роботи. Висвітлено досвід співпраці науковців та практиків, зокрема лабораторії управління професійно-технічною освітою ІПТО НАПН України і Дніпродзержинського центру підготовки і перепідготовки робітничих кадрів з проблеми "Культурологічні засади управлінської діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу". З'ясовано, що у діяльності курівників ПТНЗ переважає менеджерський аспект, пов'язаний з функціями планування, організації та контролю за вирішенням поточних завдань навчально-виховного процесу. Наголошено на недооцінці керівниками ПТНЗ можливостей культурологічного підходу до управління. Розглянуто заходи, організовані науковцями для переконання педагогів-практиків у необхідності надання освіті виразної культурологічної спрямованості. Через використання методів опитування розкрито ставлення учасників навчально-виховного процесу до базових цінностей особистості за показниками ізраїльського вченого Ш. Шварца.

Изложены некоторые теоретические подходы к экспериментальной работе. Освещен опыт сотрудничества ученых и практиков, в частности лаборатории управления профессионально-техническим образованием ИПТО НАПН Украины и Днепродзержинского центра подготовки ипереподготовки рабочих кадров по проблеме "Культурологические основы управленческой деятельности руководителя профессионально-технического учебного заведения". Выяснено, что в деятельности руководителей ПТУ преобладает менеджерский аспект, связанный с функциями планирования, организации и контроля за решением текущих задач учебно-воспитательного процесса. Отмечено недооценку руководителями ПТУ возможностей культурологического подхода к управлению. Рассмотрены мероприятия, организованные учеными для убеждения педагогов-практиков в необходимости предоставления образованию выразительной культурологической направленности. Путем использования методов опроса раскрыто отношение участников учебно-воспитательного процесса к базовым ценностям личности по показателям израильского ученого Ш. Шварца.

The article outlined some theoretical approaches to the experimental work revealed the experience of collaboration between scientists of the laboratory of management of vocational education OPTO NAPN of Ukraine with educational institutions, analyzed the results of the experiment


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.3 + Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Кубська Л. 
Організація роботи керівників професійно-технічних навчальних закладів зі ЗМІ / Л. Кубська // Молодь і ринок. - 2011. - № 12. - С. 21-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито основні аспекти співпраці керівників ПТНЗ із засобами масової інформації. Зазначено, що підготовка списку ЗМІ та встановлення особистих зв’язків із журналістами – лише перший крок керівника ПТНЗ щодо налагодження інформаційної політики закладу. Розглянуто взаємодію трьох цілей: тих, які поставили керівники ПТНЗ; які поставили ЗМІ та які висувають реальні умови наявної ситуації. Їх реалізація залежить від професійної компетенції директора, його організаторських, соціально-психологічних, моральних якостей та інформаційної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ч461.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського