Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (10)Книжкові видання та компакт-диски (32)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.328$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 62
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Даньшева С. О. 
Професійне самовиховання студентів технічних вузів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. О. Даньшева; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 16 c. - укp.

Досліджено сутність та особливість професійного самовиховання студентів технічних вузів. Розроблено способи та відповідні форми, методи педагогічного керівництва. Визначено етапи здійснення керівництва роботою студентів над собою. Встановлено залежність між рівнями професійного самовиховання та якістю підготовки студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ч481.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бродецкая Т. Г. 
Ценностные ориентации студентов как основа саморазвития личности / Т. Г. Бродецкая // Пр. Одес. політехн. ун-ту. - 2001. - Вип. 1. - С. 290-292. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Проанализированы результаты исследования ценностных ориентаций студентов. Сделан вывод, что сформированная система ценностей блокирует социальное поведение молодых людей, необходимое для всестороннего развития личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Калініченко А. І. 
Педагогічні умови організації самовиховання студентської молоді : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. І. Калініченко; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2002. - 16 c. - укp.

Вперше визначено й обгрунтовано педагогічні умови активізації впливу самовиховання на розвиток студентської молоді: усвідомлення нею значущості самовиховання у становленні особистості, формування адекватної самооцінки, створення сприятливих умов кожному студентові для активного самовираження, орієнтація на розвиток усіх структурних компонентів особистості, узгодженість педагогічних впливів на самовиховання студентів з основними етапами його становлення. Уточнено структуру самовиховання, його показники та рівні вираженості. Розвинуто уявлення про етапи самовиховання студентської молоді та сутність педагогічного керівництва на кожному з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Литвинова Л. В. 
Психологічні механізми подолання дезадаптаційних переживань студентів-першокурсників : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. В. Литвинова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 17 c. - укp.

Досліджено особливості адаптації студентів-першокурсників у вищих навчальних закладах. Виявлено суттєвий вплив емоційного стану та емоційної стабільності особистості, її самооцінки та рівня самосприйняття, вольвої активності, комунікативних умінь і ступеня інтеграції образу "Я" на пристосування до нових умов життєдіяльності. Встановлено, що рівень адаптації особистості залежить від ступеня узгодженості мети і результатів діяльності, оволодіння її новими формами, психічного пристосування, формування та розвитку адекватної самооцінки, рольового моделювання та створення Я-концепції. Розроблено систему практичних психологічних заходів, спрямованих на подолання негативних дезадаптаційних переживань студентів, досліджено їх ефективність. Наведено методичні рекомендації для викладачів та вузівських практичних психологів для здійснення ефективної корекції дезадаптаційних переживань студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Король В. М. 
Прагнути ідеалу. Аксіологічний підхід до особистісно орієнтованого виховання / В. М. Король // Гуманіт. науки. - 2004. - № 2. - С. 30-34. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто особливості особисто-орієнтованого виховання, одним зі шляхів до якого автор бачить у аксіологічному підході до цього складного та важливого процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Середа І. В. 
Організаційно-педагогічні умови активізації процесу самовиховання студентів гуманітарних факультетів університету : Автореф. дис... канд. пед. наук / І. В. Середа; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2005. - 21 c. - укp.

Досліджено теоретико-методологічні аспекти проблеми активізації самовиховання студентів гуманітарних факультетів університету. На підставі аналізу існуючих концепцій і підходів до даної проблеми визначено місце та роль самовиховання у формуванні особистості студентів гуманітарних факультетів університету, його зміст, структуру та функції. Обгрунтовано та розроблено теоретичну модель активізації процесу самовиховання зазначених студентів, критерії та рівні розвитку їх самовиховної активності. Розглянуто та впроваджено до практики роботи гуманітарних факультетів університету (виховний процес і педагогічну підготовку) основні положення експериментальної методики активізації цього процесу. Розкрито суть і зміст анкет і тестів, творчих робіт, діагностичних завдань, рівень виконання яких є показником динаміки розвитку самовиховної активності студентів. Розроблено й впроваджено до масової педагогічної практики спецкурс для студентів гуманітарних спеціальностей "Основи самовиховання студента університету", методичні рекомендації для викладачів і студентів щодо активізації процесу самовиховання студентів, апробовано методику їх роботи з щоденником самовдосконалення, написання особистісно-професійних автопортретів та створення програм життєтворчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шевченко В. В. 
Проблема готовности студентов к управленческим профессиям: социологические и психологические аспекты / В. В. Шевченко // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. соціол. науки. - 2006. - 9, № 1. - С. 55-57. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Зазначено, що за сучасних умов розвитку української держави, побудови ринкових відносин змінюються і вимоги до сучасних фахівців, зокрема до управлінської ланки. Виділено три основних блоки якостей, необхідних особам, що займають управлінські посади для успішної реалізації своєї діяльності: особистісний, динамічний, інтелектуальний. Наведено результати дослідження, спрямованого на вивчення готовності студентів-випускників до управлінської діяльності.

Отмечено, что в современных условиях развития украинского государства, построения рыночных отношений изменяются и требования к современным специалистам, в частности к управленческому звену. Выделены три основных блока качеств, необходимых лицам, занимающим управленческие должности для успешной реализации своей деятельности: личностный, динамический, интеллектуальный. Приведены результаты исследования, направленного на изучение готовности студентов-выпускников к управленческой деятельности.

Substantive provision of given article is, that in conditions modern conditions of development of the Ukrainian state, constructions of market attitudes change also requirements to modern experts, in particular to an administrative part. In article three mainframes of the qualities necessary for persons, occupying administrative posts for successful realization of the activity are allocated: personal, dynamic, intellectual. Also in given article results of the research directed on studying of readiness of students - graduates to administrative activity are resulted.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.641.28 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/соц Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Калініченко А. 
Роль ціннісних орієнтацій у самовихованні студентської молоді / А. Калініченко // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2006. - Вип. 21, ч. 1. - С. 175-181. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто роль ціннісних орієнтацій у процесі активізації самовиховання студентської молоді. Проаналізовано вплив змін, що відбуваються в суспільстві, на вибір молодою людиною своєї рольової поведінки серед численних альтернатив, які пропонує сучасне життя. Описано три ціннісні системи: індивідуалістсько-конкурентську, групово-кооперативну та егалітарно-колективістську.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.328 + Ч481.328 + Ю937.231

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Середницька І. Я. 
До проблеми самовизначення особистості / І. Я. Середницька // Наука і освіта. - 2006. - № 5/6. - С. 93-95. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено особливості самовизначення особистості в юнацькому віці. Описано аксіологічний потенціал сучасного студента.

Освещены особенности самоопределения личности в юношеском возрасте. Описан аксиологический потенциал современного студента.

Deals with peculiarities of personal self-determination in the youth age, describes the axiological potential of modern students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гоменюк Г. 
Соціально-психологічні аспекти здійснення навчально-виховного процесу у ВНЗ І - ІІ рівнів акредитації / Г. Гоменюк // Рідна шк.. - 2007. - № 7/8. - С. 14-16. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено головну мету вищої освіти у створенні умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України, збереженні та розвитку цінностей національної культури і громадянського суспільства. Виявлено різні трактування концепцій вищої освіти, під час застосування яких слід враховувати особливості навчального процесу у цих ВНЗ та вікові особливості студентів. Охарактеризовано особистісні аспекти студента, його вікові та індивідуальні особливості. Акцентовано увагу на врахуванні психологічних типів особистостей студентів навчально-виховного процесу першокурсників ВНЗ І - ІІ рівнів акредитації. Зазначено важливість впливу на формування особистості студента як колективу навчальної групи, так і колективу викладачів, класного керівника. Розглянуто навчання у ВНЗ як могутній чинник соціалізації особистості студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ю937.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Грень Л. Н. 
Саморазвитие и самовоспитание студентов во время обучения в вузе / Л. Н. Грень // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 18/19. - С. 321-331. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Подано теоретично-методологічне обгрунтування ролі саморозвитку у вихованні і освіті студентів у ВНЗ і запропоновано ряд конкретних рекомендацій, спрямованих на створення умов для розкриття їх потенціалу та саморозвитку.

Дано теоретико-методологическое обоснование роли саморазвития в воспитании и образовании студентов в вузе и предложено ряд конкретных рекомендаций, направленных на создание условий для раскрытия их потенциала и саморазвития.

The author of the article gave a theoretical methodological substantiation of the role of a self-development and education of students in Higher Educational Institutions and suggested a number of specific recommendations that are directed at the creation of conditions to expose their potential and self-development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дубич К. В. 
Особистісно орієнтоване виховання студентів в умовах соціокультурного середовища вищого навчального закладу : автореф. дис... канд. пед. наук / К. В. Дубич; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему особистісно орієнтованого виховання студентів як сучасної моделі розвитку індивідуальності. Визначено особистісний підхід як головну тенденцію сучасної педагогічної теорії та практики навчального процесу у ВНЗ. Доведено, що роль соціокультурного середовища ВНЗ проявляється у спроможності створювати умови для особистісного росту кожного студента. Зазначено, що створення даних умов викликане потребами формування нової генерації фахівців - здатних до професійної діяльності, високої культури, з розвинутими індивідуальними здібностями, які спроможні концептуально осмислювати та проектувати власну освітньо-виховну діяльність, а також здатні брати на себе відповідальність за прийняття рішень, відстоювати власну позицію. Доведено, що на значні результати у вихованні студентської молоді можна розраховувати на основі встановлення органічно цілісного освітньо-виховного простору як організованої ефективної педагогічної системи, що реалізується за позааудиторних умов і допомагає студентові реалізуватись як особистості та орієнтуватись на індивідуальний розвиток. Визначено основні критерії особистісно орієнтованого виховання студентів, зокрема, мотиваційно-ціннісний, орієнтовно-поведінковий, емоційно-чуттєвий. Наголошено, що особистісно орієнтоване виховання студентської молоді потребує відповідних педагогічних умов, критичного аналізу, відбору і конструювання особистісно значимого змісту і засобів виховання зі спрямованістю на загальнолюдські, національні, естетичні, морально-етичні цінності, творчу самореалізацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Соломка Т.  
Соціально-психологічний компонент структурно-функціональної моделі самоактуалізації студентів / Т. Соломка // Соц. психологія. - 2007. - № 5. - С. 127-140. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено взаємозв'язок соціально-змістового, потребово-мотиваційного та ціннісного компонентів самоактуалізації студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кваша О.  
Особливості усвідомлення майбутніми педагогами соціальної відповідальності / О. Кваша // Соц. психологія. - 2007. - № 6. - С. 111-116. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто актуальну, але малодосліджену проблему самовиховання відповідальності у майбутнього педагога. На базі аналізу результатів констатуючого експерименту запропоновано рекомендації, які могли б сприяти ефективному вирішенню питань самовдосконалення особистості студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ю703.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пелипчук С. М. 
Педагогічні умови формування суб'єктності майбутніх юристів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : Автореф. дис... канд. пед. наук / С. М. Пелипчук; Ін-т пед. освіти і освіти дорос. АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні засади формування та розвитку суб'єктивності у майбутніх юристів у процесі вивчення ними психолого-педагогічних дисциплін. Визначено його концептуальну засаду - гуманістичну філософію освіти, основною ідеєю якої є суб'єктивність студента за навчально-виховного процесу. Виявлено сучасний зміст понять "суб'єкт" і "суб'єктність" щодо особистості майбутнього юриста у контексті вимог сучасних гуманістичних концепцій навчання. За результатами проведеного експерименту запропоновано умови формування та розвитку суб'єктності у майбутніх юристів у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8 р(4УКР)3-35:Ю9 + Ч481.328 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кордонова А. В. 
Особенности развития рефлексивной активности студентов в процессе обучения иностранному языку / А. В. Кордонова // Наука і освіта. - 2008. - № 4/5. - С. 93-96. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Розглянуто особливості розвитку рефлексивної активності студентів у процесі навчання іноземної мови. Встановлено, що в педагогічному аспекті рефлексивна активність розвивається за допомогою самостійного цілеспрямування, самоорганізації власної учбової діяльності, самоконтролі результатів навчання. У лінгвіністичному аспекті рефлексивна активність виявляється в свідомому засвоєнні студентами складних мовних явищ. У мовленнєвому аспекті рефлексивну активність можна розвивати, виробивши власну тактику мовленнєвої поведінки.

Рассмотрены особенности развития рефлексивной активности студентов в процессе изучения иностранных языков. Установлено, что в педагогическом аспекте рефлексивная активность развивается с помощью самостоятельной целеустремленности, самоорганизации, учебной самостоятельности, самоконтроля результатов обучения. В лингвинистическом аспекте рефлексивная активность проявляется в сознательном усвоении студентами сложных языковых явлений, самостоятельной организации их тренировки в предречевой и речевой деятельности.

The features of development of reflexive activity of students are considered in the process of studies of foreign language. It is set that in a pedagogical aspect reflexive activity develops by independent aims of learning, organization of their own educational activity, self-controls of results of studies. In a linguistic aspect reflex activity appears in the conscious mastering the students of the difficult linguistic phenomena. In a мовленнєвому aspect рефлексивну activity can be developed, making own tactic of speech conduct.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шилова О. І. 
Проблема формування соціально відповідальної поведінки та її сутнісні характеристики / О. І. Шилова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 21. - С. 240-248. - Библиогр.: 26 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування соціально відповідальної поведінки та її сутнісні характеристики. Обгрунтовано тезу, що відповідальність може розумітися як специфічна для зрілої особистості форма саморегуляції та самодетермінації, що виражається в усвідомленні студентом себе як причини вчинків та їх наслідків, в усвідомленні та контролі своєї здатності виступати причиною змін.

Рассмотрена проблема формирования социально ответственного поведения и его сущностные характеристики. Обоснован тезис, что ответственность может пониматься как специфическая для зрелой личности форма саморегуляции и самодетерминации, что выражается в осознании студентом себя как причины поступков и их следствий, в осознании и контроле своей способности выступать причиной изменений.

The problem of forming socially responsible behavior and its essential characteristics are discussed. A thesis is grounded, that responsibility can be understood as a specific form of self-regulation and self-determination specific of a mature personality, that is expressed in the student's realization of himself/herself as the cause of actions and their consequences and in the awareness of his/her capacity to cause the changes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ч481.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Радомський І. П. 
Ідеї саморозвитку особистості / І. П. Радомський // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 23. - С. 120-124. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано філософські та психологічні теорії саморозвитку особистості, зокрема К. Юнга, В. Штерна, гуманістична психологія, К. Д. Ушинського. Зазначено, що розвиток особистісної культури можливий тільки за умов внутрішньої та зовнішньої свободи. Зауважено, що активізація навчальної діяльності студентів можлива шляхом максимального використання процесів саморозвитку. Розглянуто компоненти саморозвитку: самовизначення, самореалізація, самоаналіз і самоконтроль.

Проанализированы философские и психологические теории саморазвития личности, в частности К. Юнга, В. Штерна, гуманистическая психология, К. Д. Ушинского. Указано, что развитие личностной культуры возможно только в условиях внутренней и внешней свободы. Замечено, что активизация учебной деятельности студентов возможна путем максимального использования процессов саморазвития. Рассмотрены компоненты саморазвития: самоопределение, самореализация, самоанализ и самоконтроль.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Нікітіна І. В. 
Суб`єктне самовизначення молодої людини в період повноліття : монографія / І. В. Нікітіна; Нац. ун-т харч. технологій. - К. : КНТ, 2008. - 187 c. - Бібліогр.: 272 назв. - укp.

Розкрито зміст та механізми суб'єктного самовизначення молоді в період повноліття, який визначено як центральний етап розвитку та практичної реалізації суб'єктної активності молоді. Виділено основні психолого-педагогічні чинники та індивідуально-психологічні детермінанти даного процесу самовизначення.

Раскрыты содержание и механизмы субъектного самоопределения молодежи в период совершеннолетия, определяемый как центральный этап развития и практической реализации субъектной активности молодежи. Выделены основные психолого-педагогические факторы и индивидуально-психологические детерминанты данного процесса самоопределения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937.42 + Ч481.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА705207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Лисюк Ю. 
Педагогічні умови формування досвіду саморегулювання майбутніх музикантів-педагогів / Ю. Лисюк // Нова пед. думка. - 2008. - № 2. - С. 137-140. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено чотири групи педагогічних умов, визначених особистісними якостями студентів; певними якостями педагога; міжособистісними взаєминами педагога і учня; матеріально-технічними умовами організації педагогічного процесу. Визначено і розглянуто як найважливіші умови формування досвіду саморегулювання майбутніх музикантів-педагогів: формування позитивного емоційного ставлення та мотиваційної спрямованості на самовдосконалення; спонукання студентів до активізації самопізнавальної діяльності; забезпечення діалогізації навчально-виховного процесу; послідовне стимулювання художньо-творчої самореалізації студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Щ31 р(4УКР)3-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського