Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш141.14-913.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Бадьоріна Л. М. 
Інформаційна технологія природномовного контролю знань : автореф. дис... канд. техн. наук : 05.13.06 / Л. М. Бадьоріна; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. - К., 2009. - 15 c. - укp.

Запропоновано розв'язання задачі підвищення об'єктивності контролю та достовірності оцінювання знань термінології предметної галузі на основі сучасних інформаційних технологій. Розроблено багатофункціональну лінгвістичну модель подання та контролю знань на основі синонімії термінів предметної галузі, яка дозволяє вирішити завдання обчислення релевантності двох речень природною мовою, поданих у вигляді тексту з довільної кількості слів. Запропоновано метод обробки текстових визначень на основі словника синонімів, який дозволяє встановити відповідність між термінами еталонного визначення та відповіді. Розроблено методику розрахунку синонімічної близькості текстових висловлень на основі словників синонімів. Запропоновано метод обчислення показника релевантності відповідей до завдання відкритого типу й еталонних відповідей на основі кількісних показників синонімії термінів предметної галузі. Розроблено експериментальну систему контролю й оцінювання знань з метою автоматизації процесів тестування студентів ВНЗ з термінології предметної галузі на основі сучасних інформаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч311.28 + Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363094 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Симоненко Т. В. 
Мультимедіа як дидактичний засіб формування мовнокомунікативної компетентності студентів філологічних факультетів / Т. В. Симоненко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 1. - С. 61-66. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

У науковій студії розглянуто методи і прийоми роботи з мультимедіа технологіями у системі дисциплін з методики викладання української мови. Вказано проблемні зони використання інноваційних технічних засобів стосовно набуття професійних знань, умінь і навичок студентів філологічних факультетів.

В научной студии рассмотрены методы и приёмы работы с мультимедиа технологиями в системе дисциплин по методике преподавания украинского языка. Указаны проблемные зоны использования инновационных технических средств относительно приобретения профессиональных знаний, умений и навыков студентов филологических факультетов.

In the scientific studio considered the methods and techniques for working with multimedia technology in the disciplines on teaching the Ukrainian language, and indicated problem areas using innovative technical means for the acquisition of professional knowledge and skills of students of philological faculties.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Надолинська А. С. 
Мультимедійні технології в опрацюванні лексикографічного матеріалу у вищій школі / А. С. Надолинська // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. а107-111. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості використання новітніх інформаційних та інтерактивних технологій у процесі опрацювання лексичного та лексикографічного матеріалу на філологічних факультетах. Охарактеризовано та проілюстровано лекції-візуалізації, лекції-презентації, інтерактивні та проблемні лекції, побудовані з опорою на мультимедійний словник.

Рассмотрены особенности использования новейших информационных и интерактивных технологий в процессе проработки лексического и лексикографического материала на филологических факультетах вузов. Охарактеризованы и проиллюстрированы лекции-визуализации, лекции-презентации, интерактивные и проблемные лекции, построенные с опорой на мультимедийный словарь.

Multimedia technologies in the process of mastering of lexicographic material at higher school 34 the features of the use of the newest information and interactive technologies are considered in the process of working of lexical and lexicographic material on the philological faculties of institutes of higher. Described and illustrated lecture-visualization, to lecture-presentation, interactive and problem lectures, built with support on a multimedia dictionary.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2 + Ч481.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сороко Н. В. 
Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності в умовах комп'ютерно орієнтованого середовища : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / Н. В. Сороко; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К., 2012. - 20 c. - укp.

Увагу приділено проблемі розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища. Уточнено сутність понять "інформаційно-комунікаційна компетентність вчителів філологічної спеціальності", "комп'ютерно орієнтоване середовище". Проаналізовано стан і проблеми розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності, розроблено модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища. Доведено, що розроблена авторська модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності за умов комп'ютерно орієнтованого середовища є результативною та заслуговує на впровадження у процес підвищення кваліфікації вчителів філологічної спеціальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2: З97 + Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА392023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лавренюк В. В. 
Комп'ютерні технології у викладанні філологічних дисциплін / В. В. Лавренюк, О. А. Коваленко // Наша шк.. - 2013. - № 3. - С. 50-53. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Виділено такі класи педагогічних програмних продуктів, як комп’ютерні підручники, навчальні програми, імітуючі та моделюючі тренажери, електронні довідники, системи самопідготовки, системи тестування. Зосереджено увагу на тестуванні, зокрема, діагностичних тестах успішності. Відображено класифікацію та вимоги до тестів, правила підготовки матеріалів для тестового контролю, переваги використання комп’ютерної техніки як робочого інструменту під час тестування. Наведено розповсюджені помилки, яких припускаються студенти технічних спеціальностей ВНЗ під час вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». Встановлено, що під час вивчення філологічних дисциплін важливо, окрім тестування та інших видів письмового контролю якості знань за допомогою комп’ютерних технологій, застосовувати ділові ігри-бесіди, дискусії, диспути, прес-конференції, інтерв’ю та інші види усних методів перевірки.

Выделены такие классы педагогических программных продуктов, как компьютерные учебники, учебные программы, имитирующие и моделирующие тренажёры, электронные справочники, системы самоподготовки, системы тестирования. Сосредоточено внимание на тестировании, в том числе, диагностических тестах успеваемости. Отображена классификация и требования к тестам, правила подготовки материалов для тестового контроля, преимущества использования компьютерной техники в качестве рабочего инструмента во время тестирования. Приведены распространённые ошибки, которые допускают студенты технических специальностей вузов во время изучения дисциплины «Украинский язык по профессиональному направлению». Установлено, что во время изучения филологических дисциплин важно, кроме тестирования и других видов письменного контроля качества знаний при помощи компьютерных технологий, применять деловые игры-беседы, дискуссии, диспуты, пресс-конференции, интервью и другие виды устных методов проверки.

The classes of educational software products were distinguished, such as computer textbooks, curricula, imitating and modeling simulators, electronic directories, system of self-training and testing system. Focused on testing, including diagnostic tests performance. Classification and requirements for tests were displayed, rules for the preparation of materials for test control, the advantages of using computer technology as a tool during testing. Common mistakes were shown that students of technical disciplines make during the study of "Ukrainian language for professional direction" course. It was established that during the study of philological disciplines it is important that testing and other types of written quality assurance of knowledge by means of computer technology combine with applied business games, talks, discussions, debates, press conferences, interviews and other oral methods of verification.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

П'яст Н. Й. 
Використання мультимедійних засобів навчання на заняттях української мови професійного спілкування / Н. Й. П'яст, О. А. Цимбал // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2008. - № 4. - С. 135-140. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Подано опис деяких інноваційних методів і прийомів навчання у вищій школі; продемонстровано переваги цих методів; акцентовано увагу викладачів на перспективності мультимедійних технологій навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Руденко Т. 
Методика впровадження інтерактивних технологій навчання в сучасний освітній мовознавчий процес / Т. Руденко // Теорет. й приклад. проблеми сучас. філології : зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 3. - С. 252-261. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Подано основні рекомендації щодо впровадження інтерактивних технологій навчання у процес викладання української мови у ВНЗ 1 - 2 рівнів акредитації. Проаналізовано науково-методичні основи розвитку інтерактивних технологій і шляхи реалізації на заняттях з української мови. Обгрунтовано методику застосування окремих технологій кооперативного, колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання в освітньому мовознавчому процесі та наведено приклади застосування інтерактивних вправ на заняттях з української мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ясак Т. 
Сучасні електронні засоби навчання української мови у вищому начальному закладі / Т. Ясак // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 17. - С. 236-240. - Бібліогр.: с. 240 (5 назв) - укp.

Розглянуто дидактичний потенціал сучасних електронних засобів навчання української мови, подано їх класифікацію відповідно до інформаційно-навчальної ознаки. Обґрунтовано психолого-педагогічні переваги й лінгводидактичну доцільність універсальних електронних засобів навчання української мови професійного спрямування. Розглянуто особливості сучасних електронних засобів універсального типу, що сприяють постійному оновленню їх змісту за рахунок самостійного створення і використання нових дидактичних компонентів учасниками навчального процесу. За результатами спостережень з’ясовано, що такі комп’ютерно зорієнтовані засоби навчання забезпечують істотну інтенсифікацію процесу пізнання шляхом оперативного взаємозв’язку джерела навчальної інформації та студента, реалізації індивідуальної траєкторії навчання у лінгвістичній та психологічній площині – врахування рівня мовно-мовленнєвої компетентності студентів, адаптації темпу подання навчального матеріалу до швидкості його засвоєння. Зроблено висновок, що адаптивні можливості електронних засобів навчання дають змогу викладачу одночасно працювати зі студентами різних рівнів, ураховуючи їх обсяг знань і потенційних можливостей, типові помилки, нахили та мовні інтереси.

Освещен дидактический потенциал современных электронных средств обучения украинскому языку, представлена их классификация по информационно-обучающему признаку. Обоснованы психолого-педагогические преимущества и лингводидактическая целесообразность универсальных электронных средств обучения украинскому языку профессионального направления. Рассмотрены особенности современных электронных средств универсального типа, в которых предусмотрена возможность обновления их новым дидактическим компонентом, самостоятельно созданным самими участниками учебного процесса. По результатам наблюдений выяснено, что такие компьютерно ориентированные средства обучения содействуют существенной интенсификации познавательного процесса за счет оперативной взаимосвязи источника учебной информации и студента, реализации индивидуальной траектории обучения в лингвистическом и психологическом аспектах – уровня речевой компетенции студентов, адаптации темпа подачи учебного материала к скорости его усвоения.

The article deals with the didactic potential of modern computer studying program of Ukrainian language, and its classification, according to the informational and educational features is given. Psychological and pedagogical benefits and lingvodidactic feasibility of universal computer studying program of professional Ukrainian language are proved in the article. The article considers the features of modern computer studying program of universal type that contribute to constant updating of their content by independent creation and use of new didactic components of the educational process by the participants.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шийка С. В. 
Інформаційно-комунікаційні технології як засіб удосконалення традиційної методики навчання української мови за професійним спрямуванням [Електронний ресурс] / С. В. Шийка // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2017. - № 3. - С. 114-125. - Бібліогр.: 19 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1670

Висвітлено елементи практичного досвіду роботи і визначено основні напрями впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у вивчення навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» у ВНЗ нефілологічного профілю. Проаналізовано використання сучасних аудіовізуальних засобів та відповідного програмного забезпечення під час навчальних лекцій, практичних занять, самостійної роботи, виконання індивідуальних проблемних завдань і наукових досліджень, написанні рефератів, позааудиторних комунікаційних заходів. Встановлено, що сучасні інформаційно-комунікаційні технології у поєднанні з традиційною методикою викладання і навчання дозволяють значно оптимізувати освітній процес і підвищити його якість, сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів і формуванню комунікативної компетентності як складової професійної підготовки майбутніх фахівців.

Освещены элементы практического опыта работы и определены основные направления внедрения информационно-коммуникационных технологий при изучении учебной дисциплины «Украинский язык (по профессиональному направлению)» в ВУЗ нефилологического профиля. Проанализировано использование современных аудиовизуальных средств и соответствующего программного обеспечения во время учебных лекций, практических занятий, самостоятельной работы, выполнения индивидуальных проблемных задач и научных исследований, написания рефератов, внеаудиторных коммуникационных мероприятий. Установлено, что современные информационно-коммуникационные технологии в сочетании с традиционной методикой преподавания и обучения позволяют значительно оптимизировать образовательный процесс и повысить его качество, способствуют активизации познавательной деятельности студентов и формированию коммуникативной компетентности как составляющей профессиональной подготовки будущих специалистов.

In the article it is explained the elements of practical experience and defined the main directions of introduction of information and communication technologies in the studying university course “Ukrainian language (for professional purposes)” for non-philological specialization. It is analyzed the use of modern audiovisual resources and related software during lectures, practical classes, students’ independent work, individual problem tasks and research, writing essays, extracurricular communications. It is argued that modern information and communication technologies combined with traditional methods of teaching and learning can significantly optimize the educational process and improve its quality, promote cognitive activity of students and formation of communicative competence as a part of training future professionals.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Danylyuk I. 
Prospects of machine learning method for lingual personality modeling = Перспективи застосування машинного навчання для моделювання мовної особистості / I. Danylyuk // Лінгв. студії : зб. наук. пр. - 2017. - Вип. 33. - С. 159-164. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Описано підхід до моделювання мовної особистості з використанням машинного навчання, покладений в основу проекту "Комунікативно-прагматична і дискурсивно-граматична лінгвоперсонологія: структурування мовної особистості та її комп'ютерне моделювання", який реалізує кафедра загального та прикладного мовознавства та слов'янської філології ДонНУ імені Василя Стуса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2 + Ш1 р30-215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Хижняк І. А. 
Електронна лінгвометодика у ВНЗ : підруч. для здобувачів ступеня вищ. освіти магістра ф-тів підгот. вчителів поч. кл. / І. А. Хижняк; ДВНЗ "Донбас. держ. пед. ун-т". - Слов'янськ : Друкар. двір, 2016. - 257 c. - Бібліогр.: 175 назв. - укp.

Зазначено, що в сучасній освітній системі України відбувається інтенсивний перегляд наявних підходів до традиційної лінгвометодичної підготовки майбутнього вчителя початкових класів, що, зокрема, обгрунтовує нагальну потребу введення до процесу його фахової підготовки основ електронної лінгвометодики - інноваційної галузі методичної науки XXI ст., що досліджує теоретичні й практичні аспекти застосування електронних засобів у процесі навчання мови й методики її викладання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС61474 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського