Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Ніколаєвська Ю. В. 
Символ Дзеркала в музиці: від метафори до метафізики образу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Ю. В. Ніколаєвська; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004. - 18 c. - укp.

На підставі аналізу положень загальної теорії символу та положень музичної семіотики запропоновано інваріантну структуру музичного символу як художнього виміру. Висвітлено семантичні та логічні функції Дзеркала як предмета культури. Вивчено специфіку виявів принципу Дзеркала в музиці, систематизовано функції Дзеркала в музичному творі (ідею, образ, метафору, техніку, символ). Досліджено музикознавчу проблематику в аспектах: співвідношення Дзеркала та інтерпретації (виконавської та слухацької), інтроспекції та сприйняття, свідомості та мислення, символізація музичного тексту та мовлення. Існуючу ієрархію виявів дзеркала в музиці доповнено новими категоріями - своєрідними синонімами Дзеркала, які є ключовими для осягнення символу Дзеркала в музиці: свідомість автора; "Я - Свідомість", тип спілкування ("Я - Я"; "Я - Інший"). Запропоновано концепцію, за якою ключове поняття "Я - Свідомість" пов'язане з духовною сутністю авторського "Я" та "героя" твору як його відображення. Розглянуто ідею належності Дзеркала до метафізичних символів культури. Для музичного мистецтва такий феномен визначено як символ особливого різновиду. Розглянуто семантичні функції Дзеркала як образу Людини. Зведено всі існуючі дефініції та запропоновано модель Дзеркала як об'єкта музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Марік В. Б. 
Явища концепту і концептосфери в музичному мистецтві: до проблеми вічного образу : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Б. Марік; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2008. - 16 c. - укp.

У музикознавчому аспекті досліджено феномени вічного образу, концепту та концептосфери. Виявлено спільні риси категоріальних значень вічного образу та концепту, що дозволяє досліджувати вічний образ як концепт. На підставі вивчення інтерпретацій (словесних, музичних) образу Гамлета обгрунтовано його визначення як різновиду концепту. Зроблено порівняльний аналіз художніх втілень культурного концепту Гамлета у літературі та музиці та виділено два історичні етапи його прояву в мистецтві: як локалізацію, фіксацію в словесних емблемах і подальше розфокусування за допомогою музики. Багатозначність звуку протиставлено обмеженості слова, що має словесне "фіксоване" значення. Виявлено, що різні принципи концептуалізації музики та літератури демонструють переваги музики, яка дозволяє швидше осягнути смисл, оскільки музична лексема завжди більш контекстуальна, об'ємна, ніж слово або словосполучення і може належати до певної жанрово-стилістичної сфери. Обгрунтовано цілісне системне уявлення про феномен музичного концепту, що розуміється, перш за все, як інструмент аналізу смислу та як внесення певного предметного смислу в звукову структуру, яка виявляє свої можливості як невербальна мова. Музичну концептосферу у творах композиторів XIX - XX ст. розглянуто як жанрово-стилістичну концептуальну єдність музичного образу Гамлета та як індивідуальну композиторську поетику С. Слонимського, центром якої є Гамлет-концепт. Визначено особливості використання С. Слонимським прийомів концептуалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Щ313(0)6-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Чекан Ю. І. 
Інтонаційний образ світу : монографія / Ю. І. Чекан. - К. : Логос, 2009. - 226 c. - Бібліогр.: 299 назв - укp.

Розглянуто інтонаційний образ світу як категорію історичного музикознавства. Приділено увагу методологічній мозаїці та концептуальній цілісності історії музики. Розкрито зміст поняття предмета історії музики, охарактеризовано інтонаційний образ світу (від метафори до категорії). Описано інтонаційний образ світу й інтонаційну практику, висвітлено питання про структуру цього образу. Запропоновано феноменологічний підхід в аналізі інтонаційного образу світу (від твору до творчості). На основі досвіду музикознавчих рефлексій проведено порівняльний аналіз конфігурацій досліджуваного образу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Щ310 г(4УКР) + Щ313(0)-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Горбуліч Г. В. 
Формування катарсичного сприйняття музичного образу в майбутніх учителів музики / Г. В. Горбуліч, В. Г. Харченко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Мист. освіта: історія, теорія, практика. - 2012. - № 10. - С. 13-21. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано проблему формування катарсичного сприйняття особистості як значеннєвого складника музичного сприйняття, охарактеризовано поняття катарсичного об'єкта та 5 видів катарсичної діяльності. Представлено напрями формування катарсичного сприйняття музичного образу в майбутніх учителів музики. Розглянуто серію завдань (художній аналіз катарсичних об'єктів, розповіді про твори мистецтва, "інструментування" художнього твору, підготовка катарсичних занять), що спрямовані на опанування студентами різних видів катарсичної діяльності в навчально-виховному процесі університету.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 р(4УКР)31:Ю9 + Ю945.403-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Стасько Б. В. 
Особливості формування музичного сприйняття і музичного мислення як основи розвитку танцювальності підлітків / Б. В. Стасько // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 262-268. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено загальний аналіз досліджень, присвячених формуванню музичного сприйняття та мислення в процесі розвитку танцювальності підлітків у музично-педагогічній і мистецтвознавчій теорії і практиці. Розкрито їх взаємозв’язок та педагогічні основи керівництва цим процесом.

Осуществлен общий анализ исследований, посвященных формированию музыкального восприятия и музыкального мышления в процессе развития танцевальности подростков в музыкально-педагогической и искусствоведческой теории и практике. Раскрыта их взаимосвязь и педагогические основы руководства этим процессом.

Presents the general analysis of the studies on the formation of music perception and music thought in the process of developing teenagers’ dance skills in the music, education, and art theory and practice. It shows their interconnection and pedagogicprinciples of managing this process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Щ32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського