Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ317.413(4НІМ)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Рощенко (Авер'янова) О. Г. 
Художнє буття міфологеми повелителя мертвого воїнства у творчості Вагнера / О. Г. Рощенко (Авер'янова) // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 113-124. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано прояви міфологеми Повелителя мертвого воїнства у творах Вагнера, завдяки наскрізній дії даної міфологеми встановлено внутрішні функціональні зв'язки, що дозволяє дослідити доробок композитора на підставі прояву принципу крещендування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Нім)5-81 + Щ317.413(4Нім)5-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наумова О. А. 
Містеріальний театр Ріхарда Вагнера: "Парсифаль" та його сакральна драматургія : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / О. А. Наумова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2006. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему сакральної драматургії опери Р.Вагнера "Парсифаль". Запропоновано концепцію, яка базується на висвітленні принципів оперної реформи композитора у аспекті їх реалізації у сакральному тексті драми-містерії. Розглянуто питання, взаємопов'язані зі специфікою релігійного міфу, ритуалу та символу, з урахуванням окремих положень глибинної психології К.Г.Юнга і С.Грофа обгрунтовано дану концепцію. Сформульовано новий погляд на трактування музичних образів драми, структуру лібрето, принципи інтонаційно-тематичної, композиційної та часової організації оперного цілого. Проаналізовано драматургічні особливості "Парсифаля", обумовлені музично-сценічним втіленням сакрального сюжету, зроблено висновок про новаторське переосмислення Р.Вагнером виразових можливостей оперного жанру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4НІМ)5-81 Вагнер Р. + Щ335.017

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345975 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Костенников А. М. 
Ансамблево-хоровой комплекс в музыкальном театре Р. Вагнера : монография / А. М. Костенников. - Севастополь : Вебер, 2011. - 298 c. - Библиогр.: с. 293-297 - рус.

Раскрыты проблемы драматургического использования ансамблево-хорового комплекса в операх и музыкальных драмах немецкого композитора Р. Вагнера. Рассмотрены почти все его оперы в контексте использования ансамбля и хора, за исключением оперы "Запрет любви", весьма далекой от реформаторских устремлений композитора. Проанализированы высказывания самого Р. Вагнера об использовании хоров и ансамблей в опере прошлого и произведениях "искусства будущего". На материале опер 1830 - 1840-х гг. продемонстрировано, как, осваивая традиции, композитор стремится выйти за пределы декоративного использования хора и сделать его одним из основных элементов драматургии. Обосновано данное положение на материале опер "Риенци", "Летучий голландец", "Тангейзер" и "Лоэнгрин", раскрывая структуру и драматургическую функцию ансамблево-хоровых сцен в названых операх. Рассмотрение поздних опер ("Нюрнбергские мейстерзингеры", "Парсифиль") позволяет сделать вывод об органическом претворении традиций оперного жанра в условиях вагнеровской реформы. Сделан вывод о важной роли хора в лейттематической драматургии опер как характерной черте творчества композитора, развивающейся от ранних опер к поздним.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4НІМ)5-81 Вагнер Р. + Щ317.410.41 + Щ335.413(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Казарінова О. В. 
Опера малої форми в австро-німецькій музиці першої третини XX століття (на матеріалі ранніх оперних триптихів П. Хіндеміта і Е. Кренека) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Казарінова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2010. - 19 c. - укp.

Зазначено, що опера стала віддзеркаленням загально-філософської проблеми зміни концепції людини, що спричинила появу нового оперного героя та зумовила специфіку ідейного, сюжетно-змістовного наповнення опери. Проаналізовано, що іманентні для мистецтва даного періоду поліфонічність мислення, культурний діалог і вплив "досвіду минулого" багато в чому визначили не лише стан оперного жанру перших десятиліть ХХ ст., а й перспективу його майбутнього розвитку. Розглянуто "діалог з традицією" як одну з найважливіших рушійних сил розвитку опери, зроблено спробу жанрової типології опери малої форми, що грунтується на жанрово-стильовому синтезі. Доведено, що започаткований Дж. Пучінні та продовжений у творчості П. Хіндеміта й Е. Кренека оперний триптих став новітньою формою оперного жанру ХХ ст. Розглянуто ефект "сенсації", яким супроводжувалися нові мистецькі явища початку ХХ ст. розглянуто як мистецький феномен.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4АВС)61-81 Кренек Е. + Щ317.413(4НІМ)61-81 Хіндеміт П.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371922 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ганзбург Г. І. 
Пісенний театр Роберта Шумана : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Г. І. Ганзбург; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. - Х., 2011. - 18 c. - укp.

Вивчено пізню камерну вокальну музику Р. Шумана в її зв'язках з поезією та театром. Досліджено процеси театралізації та драматизації жанрів, що відбилися на всіх елементах музичної композиції та на виконавських засобах. Надано визначення театралізації, описано нові жанрові різновиди, проміжні між вокальним циклом, кантатою й оперою. На матеріалі вокальних циклів (ор. 104, 117, 135) і лідершпілей (ор. 74, 138) досліджено оригінальне явище пісенного театру, що сформувався в пізній творчості Р. Шумана. У зв'язку з явищем "театр поза театром" виявлено феномен несценічної театральності як самостійну проблема музикознавства та лібретології. Введено до наукового обігу архівні документи, що стосуються передісторії та прототипів творів Р. Шумана. Переглянуто сталі уявлення про значення пізнього періоду творчості композитора, уточнено загальну картину еволюції музичних жанрів в XIX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(4НІМ)5-81 Шуман Р. + Щ317.413(4НІМ)5-81 Шуман Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380187 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського