Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(4ФРА)5-535.156$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
|
| | | | |
1. |
Арутюнян В. Л. Проблеми пізнання у творчості Г.С.Сковороди і Ж.-Ж.Руссо (історико-філософський аналіз) : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В. Л. Арутюнян; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2004. - 18 c. - укp.Виявлено та обгрунтовано положення, які визначають збіг пізнавальних позицій та стратегій мислення Г.С.Сковороди та Ж.Ж.Руссо. З'ясовано, що центральне місце у поглядах філософів на природу та витоки пізнання займає концепція "вічної та живої істини", яка детермінує єдність та об'єктивний (інваріантний) сенс духовної діяльності людини, обумовлює, активність та дієвість, гнучкі та рухливі форми мислення. Встановлено, що у творчому доробку Г.С.Сковороди та Ж.Ж.Руссо віра є невід'ємною складовою процесу пізнання та розглядається взаємно пов'язаною з раціональним, а ідея-осяяння - у зв'язку з дискурсивним мисленням. З'ясовано, що вітчизняний та західноєвропейський філософи розуміють процес пізнання як цілісне поєднання чинників, засобів та цілей. Встановлено, що використання семантико-символічних засобів визначає характер відношення форми та змісту, особливу типологічну єдність творів Г.С.Сковороди та Ж.Ж.Руссо. Доведено, що ціннісні, етичні чинники відіграють пріоритетну роль у формуванні філософських поглядів, орієнтирів та принципів пізнавального освоєння дійсності. Зазначено, що у творчості та філософській рефлексії мислителів самопізнання пов'язане з розкриттям (вивільненням) внутрішньої сутності людини. Даний процес інтерпретовано як перетворення в істинну людину (Г.С.Сковорода) та повернення до природного стану (Ж.Ж.Руссо). Встановлено, що у процесі самопізнання розкриваються передумови пізнання світу та пізнання Бога, а любов та добро виступають ціннісними орієнтирами свідомості, які спрямовують та визначають шляхи пізнання. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 + Ю3(4ФРА)5-535.156
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА330679 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Білецька С. Еволюція образу дитини: Ж.-Ж. Руссо як основоположник теорії педоцентризму / С. Білецька // Шлях освіти. - 2010. - № 3. - С. 31-34. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Розглянуто соціально-економічні зміни періоду кінця XVI ст. до XIX ст., які сприяли появі нового психокультурного типу людини, призначеної керувати природою, одержувати від неї користь. Відзначено, що під могутнім натиском ідей гуманізму відбувався процес трансформації педагогічної свідомості в цілому, змінювалось уявлення про суть дитини. Висвітлено педагогічну теорію Ж.-Ж. Руссо, який критикував педагогічну реальність, замість політики "вибивання зла" з дитини він пропонував "збереження добра", закладеного в дитині, голосно заявляв про цінність дитинства в людському житті, закликав вихователів поважати дитину, розуміти її, не намагатися переробити дитину. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ФРА)5-535.156 + Ч33(4ФРА)5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
|
|