Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (26)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю6*18:Ч30$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Подмазин С. И. 
Личностно-ориентированное образование : Соц.-филос. исслед. / С. И. Подмазин; Запорож. гос. ун-т. - Запорожье : Просвіта, 2000. - 250 c. - Библиогр.: 53 назв. - рус.

Проанализирован процесс становления личностно-ориентированного образования как парадигмы и реального социального феномена, отражающего особенности развития человечества на рубеже третьего тысячелетия. Рассмотрена парадигма личностно-ориентированного образования как способ преодоления отчуждения личности в образовании и одно из средств, способствующее преодолению отчуждения личности в постиндустриальном обществе. Раскрыты сущность и содержание образования как деятельности и процесса, функции образования как социального института. Исследованы философские и психологические теории личности, а также предложена новая интегративная концепция личности, играющая важную роль в процессе гуманизации образования в теоретическом и практическом плане. Определены детерминанты оптимизации развития личностно-ориентированного образования как направления деятельности общества и его институтов, в частности, государства, по развитию образования. Разработаны методология и праксикология личностно-ориентированного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч30 в2 + Ю6*18:Ч30 + С5*5*333.91*18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Савченко О. О. 
Західна парадигма освіти на початку XXI століття (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис... канд. філософ. наук / О. О. Савченко; Харк. ун-т повітр. сил ім. І.Кожедуба. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Здійснено соціально-філософський аналіз феномену освіти у парадигмальному вимірі західного освітнього простору. Проведено міждисциплінарне дослідження з превалюванням філософської методології, що дозволило з використанням парадигмального підходу провести історико-філософський аналіз рефлексії освіти провідними філософськими плинами у контексті західноєвропейської та північноамериканської наукової думки. Уточнено понятійно-категоріальний апарат освіти. Досліджено аксіологічні засади змісту сучасної освіти. Висвітлено особливості сучасного освітнього простору Заходу та специфіку освітнього простору України. Висвітлено основні шляхи модернізації української моделі під впливом загальносвітових соціально-економічних і освітніх тенденцій. Обгрунтовано, що провідними концепціями реформування української освіти є фундаменталізація та гуманізація, спрямовані на формування гармонійно розвинутої цілісної особистості. Зазначено, що нова якість ціннісно й особистісно-орієнтованої освіти пов'язана з культурним контекстом, який надає освіті особистісний смисл, визначає рівень активності людини, міру її залучення до культури свого народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ю6*328.95 + Ю252:Ч30 + Ю3(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357792 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Скляров О. П. 
Поняття "соціально-педагогічне" в категоріальному апараті соціального пізнання : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / О. П. Скляров; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 1999. - 23 c. - укp.

Досліджено проблеми сутності поняття "соціально-педагогічне", його внутрішнього змісту та місця в категоріальному апараті соціального пізнання. Розглянуто історію розвитку уявлень про соціально-педагогічне в суспільній свідомості. Визначено загальнотеоретичну методологічну поліфункціональну сутність поняття "соціально-педагогічне", розкрито його зміст як відображення опредмечених моделей соціокультурної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30В2:Ю6 + Ю6*18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307529 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рибка Н. М. 
Єдиний освітній простір як інтегративна система: соціально-філософський аспект : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Н. М. Рибка; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2005. - 21 c. - укp.

Розкрито соціально-філософський зміст єдиного освітнього простору (ЄОП). Визначено витоки, особливості формування, сучасний стан, перспективи розвитку даного простору в Україні та в усьому світі, а також у філософському контексті висвітлено суть і особливості трансформації системи освіти України у взаємозв'язку з реалізацією політики євроінтеграції. Розвинуто інституційний підхід до вивчення ЄОП. З'ясовано, що зазначений простір - новітній соціальний субінститут у межах інституту освіти. Показано місце поняття "єдиний освітній простір" серед філософських категорій ("простір і час", "соціальний простір") та загальнонаукових термінів ("освітній простір"). Відзначено, що загальнонаукове поняття ЄОП походить від категорій "простір і час", "соціальний простір" та "соціальний час". Стверджено, що створення ЄОП на базі принципу безперервності освіти являє собою відповідь на глобальні інституційні трансформації. Установлено, що системотвірним фактором ЄОП є інтеграція системи освіти внаслідок економічної глобалізації. Засадами появи такого феномену, як ЄОП, запропоновано визначити певний рівень розвитку економіки та технологій, культури та суспільної свідомості. Зроблено висновок, що формування ЄОП має здійснюватись еволюційним шляхом, тобто як певний етап після стабілізації економіки, удосконалення сфери матеріального виробництва та становлення національної самовизначеності України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ю6*328.941 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Грицаєнко П. М. 
Гуманітарна освіта: сутність та особливості прояву (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / П. М. Грицаєнко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 17 c. - укp.

Розглянуто основні форми гуманітарної освіти та освітнього процесу, акцентовано увагу як на позитивних, так і на негативних аспектах кожної з них. Показано, що своєрідність гуманітарного процесу полягає у тому, що він за своїм змістом та функціями є процесом продукування і поєднання культурних надбань суспільства. Проаналізовано формування історичних поглядів відносно гуманітарної освіти. Визначено, що соціальний прогрес в Україні пов'язаний з розвитком усіх комунікативних систем та інтеграцією до освітніх систем світу. Константовано, що наука й освіта об'єктивно залишаються найважливішим стратегічним ресурсом не тільки для України, а й всього світу, без яких неможливе існування та прогрес соціуму в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + С. р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Чабала О. В. 
Розвиток освіти в умовах глобалізаційних викликів: соціально-філософський вимір : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. В. Чабала; НАПН України, Ін-т вищої освіти. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Проаналізовано та систематизовано наявні підходи до визначення понять пов'язаних з глобальними процесами, які відбуваються в суспільній та освітній сферах (глобалізація, локалізація, глобальна освітня система, міжнародна освітня система). Виокремлено той факт, що освітня глобалізація не є тотожною глобалізації інших сфер, хоч і має з ними значний взаємозв'язок. Натомість процес глобалізації крім здійснення впливу на різноманітні сфери життя зазнає зворотної реакції, яка виявляється у бажанні протидіяти негативним чинникам відповідного феномена. В навчальному та освітньому процесі, процесах освітнього управління та комунікації необхідним є врахування глобалізаційного контексту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ч30 в056

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385233 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Давидов П. Г. 
Роль освіти у формуванні "суспільства знань": філософія та практика / П. Г. Давидов // Ноосфера і цивілізація. - 2011. - Вип. 10/11. - С. 160-164. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто роль і місце освіти у формуванні "суспільства знань". Здійснено соціально-філософський аналіз сучасного стану освітньої галузі та шляхи приведення її до сучасних потреб суспільства та людини. Досліджено вимоги до освіти з точки зору футурологічної концепції суспільства знань у світовому та національному контекстах.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*328.93 + Ю6*18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72436 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бойченко М. 
Цінності як категорія філософії освіти (соціально-філософський та філософсько-антропологічний ракурси) / М. Бойченко // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 99-107. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зроблено спробу проаналізувати специфіку розуміння цінностей з позицій ліберального гуманізму в контексті антропологічного трактування сутності соціальних процесів, яке базується на штучному протиставленні спільноти та суспільства як кінцевому продукті реалізації двох типів соціальної волі; протиставлення антропології та системного підходу, наслідком якого є існування дуалістичних парадигм освіти: системоцентристської та антропоцентристської. Охарактеризовано основні концептуальні положення теорії особистості, сутністю якої є цінності та теорії соціальних систем, для якої мотивація поведінки людини є вторинною і структура якої має два ієрархічних рівні. Уточнено, що актуальність даної проблематики створює принципово нові перспективи наукових досліджень у царині філософії освіти.

Сделана попытка проанализировать специфику понимания ценностей с позиций либерального гуманизма в контексте антропологической трактовки сущности социальных процессов, которая основывается на искусственном противопоставлении общности и общества как конечном продукте реализации двух типов социальной свободы; противопоставлении антропологии и системного подхода, следствием которого является существование дуалистических парадигм образования: системоцентристской и антропоцентристской. Охарактеризованы основные концептуальные положения теории личности, сущностью которой являются ценности и теории социальных систем, для которой мотивация поведения человека является вторичной, и структура которой имеет два иерархических уровня. Уточнено, что актуальность данной проблематики создает принципиально новые перспективы научных исследований в области философии образования.

The specificity of values' consideration in humanities and social sciences is analyzed in the article. The principles of understanding of values as category of philosophy of education are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю6*18:Ч30 в055

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дольская О. А. 
Роль образования в процессе формирования субъекта социального идеала науки / О. А. Дольская // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2009. - № 1. - С. 16-20. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Порушено питання щодо ідеалу соціальних наук, у центрі якого стоїть проблема суб'єкту цього ідеалу. Показано, що ця тема опосередковано присутня у філософії з часів Д. Юма. Проаналізовано ситуації "зустрічі", "події". Підкреслено, що соціальний суб'єкт - це складний "суб'єкт гібридного типу"; освіта виступає тим посередником, який формує цей суб'єкт.

Поднят вопрос относительно идеала социальных наук, в центре которого стоит проблема субъекта этого идеала. Показано, что эта тема опосредованно присутствует в философии еще со времен Д. Юма. Проанализированы ситуации "встречи", "события". Подчеркнуто, что социальный субъект - это сложный "субъект гибридного типа", а образование выступает посредником, формирующим этот субъект.

Today actual question about ideal of the social science, rises the problem of the subject of this ideal. The Author shows that subject obliquely already was present in philosophy else with timeses D. Yuma. Analysing situations "meeting", "event", is emphasized that social subject Ц a complex product "hybrid type". Formation emerges that go-between, which forms this subject.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ю6*672*1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мікулінська О. С. 
Курикулум як соціально-філософський феномен : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. С. Мікулінська; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - О., 2012. - 19 c. - укp.

Розроблено концепцію внутрішньокурикулярного синтезу інститутів освіти і права як основної умови, що визначає ефективну організацію соціально-освітніх відносин, здійснювану через курикулярне вирішення соціально-освітньої проблематики. Субстанцію курикулуму складають освітні та правові атрибути, а його структуру - освітньо-правові норми, спрямовані на організацію соціально-освітніх відносин. Здійснення курикулумом цільового призначення опосередковане вирішенням соціально-освітньої проблематики, здатність до чого визначена об'єктивністю як етосом правової суті курикулума. Названа об'єктивність визначає зміст цільової курикулярної стратегії, вирішальним етапом якої є розвиток об'єктивної правосвідомості в учасників соціально-освітніх відносин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ч34(4УКР) к1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА390431 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Фатхутдінова О. В. 
Правова освіта як чинник формування організаційної свідомості особистості: теоретико-методологічний контекст : автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.10 / О. В. Фатхутдінова; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К., 2012. - 36 с. - укp.

Проаналізовано механізм формування організаційної свідомості особистості засобами правової освіти у розрізі її загальноосвітньої та фахової підготовки. Побудовано авторську концепцію на діалектичній взаємодії семантичного поля правової освіти та смислової сфери особистості. Подано систему взаємозв'язків, взаємодій і взаємозалежностей правової освіти та організаційної свідомості особистості, визначено типові суперечності та методи їх зняття у ході навчально-виховної практики на усіх організаційних рівнях національної системи освіти. Доведено, що правова держава є продуктом домінування правової свідомості над організаційною активністю суб'єктів організаційної взаємодії. Подано суперечності в організації правової освіти в усіх ланках національної системи освіти та запропоновано шляхи зниження їх гостроти на шляху до гармонізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8 р(4УКР):Ю9 + Ю6*18:Ч30 + Ч311.352.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394211 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського