Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.271.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Овчаренко С. В. 
Інформаційність жанру / С. В. Овчаренко. - О. : Астропринт, 1998. - 187 c. - (Б-ка "Diogen"). - Бібліогр.: 86 назв. - укp.

Аналізується проблема засобів та методів позараціонального структурування інформації. Жанр розглядається як базовий структурний елемент, який визначає основні світоглядні параметри соціально-психологічного виявлення людини. Показано сутність жанру, параметри жанрового мислення. Висвітлюється соціальна прагматика жанровості, проблема якості, кількості та мінливості інораціональної інформації. Описуються художні образи основних ідей дослідження, інораціональні перетворення інформації, традиції та перспективи культури, здійснений інораціональний погляд на проблему постмодернізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2 + Щ03(0)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Буряк В.  
Жанровість як система людського мислення / В. Буряк // Зб. пр. Н.-д. центру періодики. - 2005. - Вип. 13. - С. 337-343. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.12 + Ю212.21 + Ю812.271.2

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж69017 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Гужва О. П 
Мистецькі жанри у часі-просторі культури [Електронний ресурс] / О. П Гужва // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 5. - С. 33-44. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Доведено, що мистецькі жанри сприймаються як єдиний простір творчої свідомості, що прагне відобразити світ і входження кожної особистості у поле культури.

Доказано, что художественные жанры воспринимаются как единое пространство творческого сознания, которое стремится отобразить мир и вхождение каждой личности в поле культуры.

Artistic genres are perceived as the unique space of creative consciousness which aims to represent appearance of the world and entrance of every personality in the field of culture.


Ключ. слова: час і простір культури, жанр мистецтва, симфонія, "Я" культури, екзистенційний досвід
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.155 + Щ03(0)-4 + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бесчетникова С. В. 
Утопическая парадигма художественного мышления переходной культурной эпохи (на материале русской прозы рубежа ХХ - ХХI вв.) : монография / С. В. Бесчетникова. - Донецк : Лебедь, 2007. - 500 c. - Библиогр.: с. 454-498 - рус.

Проведен комплексный анализ функциональных проявлений утопического сознания, утопии, утопизма в литературном творчестве. На материале русской прозы рубежа ХХ - ХХI вв. (произведений А. Зиновьева, Вик. Ерофеева, А. Кабакова, В. Маканина, А. Куркова, Т. Толстого, В. Сорокина, В. Пелевина, Л. Улицкой, Л. Петрушевской, Стругацких, В. Рыбакова, Д. Галковского, А. Громова, С. Прокопчика, И. Серебровой) описаны механизмы жанрообразования, жанровых модификаций и трансформаций утопий и антиутопий в условиях переходной культурной эпохи. На основе актуализированных в современной русской культуре типов утопического сознания выделены разновидности социальной, экзистенциальной и научно-фантастической антиутопии в контексте утопической фольклорной и литературной традиций, влияний и совпадений с классическими и современными текстами иных национальных культур.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.444.54 + Ш5(4РОС)6-334 + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА702480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Уманцев Ф. С. 
Философские этюды / Ф. С. Уманцев. - 2-е изд. - К. : Etna-1, 2007. - 124 c. - рус.

Освещен многоступенчатый процесс формирования мироздания. Раскрыта формообразующая роль пространства и времени в техническом и художественном творчестве. Освещен пространственно-временной аспект развития древнего и классического искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.13 + Ю812.271.2 + Щ103(0)-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Савченко В. В. 
Візуальний переклад літературного тексту : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / В. В. Савченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 15 c. - укp.

Розглянуто явище візуального перекладу літературного тексту, що визначається як трансвидовий художній переклад між словом і зображенням та є одним з малодосліджених виявів художнього мислення. Простежено передумови загальноестетичного тлумачення явища перекладу. На базі структуралістських концепцій з'ясовано суть процесу трансвидового художнього перекладу як певного переструктурування оригіналу. На основі аналізу візуального перекладу літературного тексту визначено трирівневу структуру трансвидового перекладу, яка складається з художнього смислу, тексту та мови. Доведено, що об'єктивною основою функціонування перекладності є універсалії художнього мислення, розкрито їх типологію та форми візуальної репрезентації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю812.271.2 + Ш407

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Забірченко В. А. 
Категорія часу у фортепіанній поетиці С.В.Рахманінова : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / В. А. Забірченко; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2007. - 18 c. - укp.

На підставі вивчення фортепіанної творчості С.В.Рахманінова запропоновано теорію музичної темпоральності. Категорію часу розглянуто як стильовий чинник, визначальну складову композиторського мислення й естетичної ідеї. Фортепіанну творчість С.В.Рахманінова досліджено у єдності її композиторської та виконавської сторін, що дозволяє розкривати наскрізне системне значення темпоральності у фортепіанній поетиці композитора. Музичну темпоральність досліджено у взаємозв'язку з феноменом циклічності, що дозволяє розширювати уявлення про процеси циклоутворення в музиці. Розкрито базове методологічне значення вчення О.Лосєва про музичний час, головні положення якого є теоретичними передумовами музикознавчого та виконавського стилістичного аналізу фортепіанних творів С.В.Рахманінова. Виявлено циклічний тип темпоральності на всіх рівнях музичної поетики, що дозволило створити цілісну модель фортепіанної творчості С.В.Рахманінова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4РОС)6-81 Рахманинов, С. + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шевченко І. І. 
Колір як естетичний феномен : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / І. І. Шевченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Досліджено феномен кольору в естетичному та культурологічному вимірах. Предметом дослідження є естетична природа кольору як важливого чинника формування почуттєвої культури людини. Проаналізовано фіолософські, естетичні, психофізіологічні, мистецтвознавчі та культурологічні тлумачення кольору. Доведено, що колір - явище природне, і, водночас, є основою важливих форм естетичної діяльності людини. За яких умов колір стає явищем естетичним, наскільки ця естетична діяльність використовує природні закономірності його існування, яким чином колір впливає на людину в її повсякденному житті - відповіді на ці запитання сприяють вивченню кольору як естетичного феномену. Реконструйовано розуміння кольору від його психофізіологічних засад сприйняття до естетосфери та семіосфери кольору. Естетична специфіка кольору відтворюється у контексті культуротворчості: живопис, реклама та сучасні засоби комунікації. Розглянуто інтегральні характеристики діяльності людини у вимірі кольорових значень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2 + Щ100.57 + Ю945.42/43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309734 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Овчаренко С. В. 
Проблема жанру у класичній та некласичній естетиці : Автореф. дис... д-ра філос. наук : 09.00.08 / С. В. Овчаренко; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 34 c. - укp. - рус.

Дисертація є розробкою концепції загальної теорії жанру. Жанр розглядається як форма структуралізації інформації на позараціональних засадах і базовий елемент інораціонального художньо обумовленого мислення. Пропонується типологія і систематика жанрів, яка враховує трансвидові ментальні ознаки жанру у мистецтві і віддзеркалює генезу світоглядних настанов у жанрових перетворених формах мислення. Досліджуються основні закономірності еволюції жанрового мислення і способи функціонування інораціонально структурованої інформації у загальному соціокультурному виявленні. Розглядається співвідношення інораціонального та несвідомого. Аналізуються сучасні гносеологічні процеси в культурі. На основі дослідження інораціональності у функціонуванні культури формулюються деякі настанови неоструктуралістського напрямку в естетиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Покулита І. К. 
Соціальна природа жанру в контексті історичної динаміки мистецтва : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / І. К. Покулита; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 16 c. - укp.

Проведено естетичне дослідження соціальної природи жанру в динаміці соціокультурних процесів історичного розвитку мистецтва. Звертаючись до генези жанру в західноєвропейській філософській думці та вітчизняних теоріях жанрологічної проблематики, а також особливостей розвитку жанрів мистецтва на матеріалі української музики та сучасної масової культури, обгрунтовано концепти соціальної природи жанру. Доведено, що проблему соціальної природи жанру необхідно розглядати в контексті його категоріальної сутності та соціокультурних засад процесу жанроутворення. Виявлено креативний аспект сутності жанру та аспект завершеної цілісності, які репрезинтують соціально-креативну роль жанру в процесі взаємодії з категоріями виду, стилю та художнього образу, визначають стратегії дослідження процесу жанроутворення в українському мистецтві (в напрямку вокальної музичної традиції та симфонічної творчості) та сучасних модифікаціях жанру на матеріалі масової культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2 + Щ03(0)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Колесникова Л. В. 
Художній час як проблема онтології мистецтва : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Л. В. Колесникова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Зазначено, що всезагальність часу реалізується через особливості його існування та функціонування в різних сферах буття. Віддавна спроби оволодіння часом здійснювалися різними способами. Проаналізовано специфічну форму часу - художній час, який є способом існування мистецтва та відіграє роль каркасу художньої реальності світу мистецтва та окремих творів. Художній час є одним із засобів оволодіння соціальним та індивідуальним часом, його відтворення та творення, збереження та перетворення. У ХХ ст. відбуваються суттєві зміни в художній практиці. Поширюється вільна (монтажна) форма композиції літературних творів. Майже одночасно з'являються безсюжетна література, безпредметний живопис, атональна музика, абстрактна скульптура. Здійснений аналіз показує, що зміни, які відбулися, свідчать про трансформацію художнього часу, а не про його знищення чи руйнування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2 + Ш401.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Левченко Е. Г. 
Формула сюжета. Философия. Теория. Практика : монография / Е. Г. Левченко, В. А. Фомичева; Нац. центр театр. искусства им. Л. Курбаса. - К., 2011. - 232 c. - Библиогр.: 36 назв - рус.

Предложен новый подход к пониманию театрального текста на всех этапах его создания и восприятия. Обоснована теория формулы сюжета, учитывающая динамические аспекты создания эстетического объекта и раскрывающая его сущность в процессе становления. Рассмотрены проблемы размежевания функций таких структурообразующих понятий, как сюжет, сюжетная схема, фабула, нарратив. Уделено внимание философско-мировоззренческим истокам формулы сюжета, семантической составляющей разворачивания сюжета, роли нарратива в процессе трансформаций и обновления текста. Показаны возможности использования формулы сюжета при написании драматического текста и в режиссерском анализе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ330.174 + Ю812.271.2 + Ш401.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Час у дзеркалі науки : матеріали І Міжнар. наук. конф., 19 берез. 2011 р., Київ / ред.: Л. Й. Зубрицька; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.", Ін-т соц. та політ. психології НАПН України. - К. : Центр учб. л-ри, 2011. - 408 c. - укp. - рус.

Розкрито філософські засади дослідження феномену часу, комунікативний потенціал соціальної реальності щодо творення майбутнього. Розглянуто питання онтології глобальної історичності та темпоральності суспільного розвитку в неомарксизмі. Наведено характеристику структурних вимірів феномену соціального часу. Проаналізовано проблему фізичної реальності часу в філософському аспекті. Висвітлено математичні основи часу як векторальних послідовних закономірних подій. Визначено співвідношення минулого, сучасного та майбутнього в контексті тоталітарної ідеології, зміну традиційних уявлень про простір і час у сучасних дослідженнях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.132я431 + Ю251.201я431 + Ю812.271.2 я431 + С5*665.244 я431 + Ф014 я431 + Т019 я431 + А9 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Алєксєєнко Т. А. 
Естетичні модифікації тілесності в мистецтві : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Т. А. Алєксєєнко; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2013. - 18 c. - укp.

Досліджено художньо-естетичні модифікації тілесності відповідно до видової та стильової структури мистецтва. Розкрито смислову багаторівневість категорії "тілесність" у контексті естетичної теорії мистецтва, що дозволяє виявити окремі аспекти тілесності: в її відношенні до духовності; як спосіб вираження естетичного ставлення людини до власного тіла та навколишнього предметного світу; як художньо-естетичну трансформацію мови реального тіла в його природному та культурному бутті; як конструктивний принцип художнього твору. Розглянуто особливості художніх модифікацій тілесності в контексті співвідношення ідеалу та реальності, що знайшло своє відбиття в основних естетичних категоріях. Доведено, що пластичність є естетичною модифікацією тілесності, розкрито співвідношення понять "пластичність" та "скульптурність", "пластичність" та "живописність". Визначено специфіку тілесності в основних видах мистецтва, яка виявляє себе на рівнях змісту, внутрішньої та зовнішньої форми. Визначено особливості художньо-стильових модифікацій тілесності, що виявляють себе на рівні та композиційних, й ідейно-естетичних принципів (ідеалізації, деформації, символізації тощо).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26 + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Киреева Т. Н. 
Единый комплексный символ и движение Вселенной / Т. Н. Киреева // Наука. Релігія. Суспільство. - 2014. - № 1. - С. 29-35. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Раскрыто неисчислимое множество форм и красок музыкальных звуков в философском аспекте современной екзистенции. Они обладают уникальной особенностью возвращать человеку внутреннее спокойствие, устанавливают параллели с философской картиной Вселенной. А в историческом стиле звуки предстают в динамической картине интегрального архетипического симовла Мира, образа Вселенной, цивилизации, времени.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313 + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23051 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського