Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.12-391$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Середа Г. К. 
Методика целенаправленного анализа числового ряда для исследования непроизвольного запоминания / Г. К. Середа, Е. В. Заика // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 149-153. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано нову процедуру дослідження мимовільного запам'ятовування, яке полягає в цілеспрямованому аналізі числових рядів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гоенага Г. Ю. 
Гендерні особливості довільного та мимовільного запам'ятовування художнього та науково-популярного тексту студентами : автореф. дис... канд. психол. наук / Г. Ю. Гоенага; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено гендерні особливості запам'ятовування текстового матеріалу, що проявляється у розкритті специфіки відтворення художнього та науково-популярного текстів чоловіками та жінками з урахуванням їх гендерно-рольових характеристик за довільного та мимовільного запам'ятовування. З використанням кількісних та якісних методів аналізу виявлено, що запам'ятовування текстів чоловіками та жінками має деякі кількісні та якісні відмінності, специфіка яких залежить від змісту та форми тексту (художнього, емоційно або гендерно забарвленого, науково-популярного) та виду запам'ятовування (довільного або мимовільного). З'ясовано характер запам'ятовування залежно від гендерно-рольових особливостей (рівня маскулінності/фемінності) особистості. Виявлено розбіжності у співвідношенні довільного та мимовільного запам'ятовування у чоловіків і жінок, а також специфіку даного співвідношення залежно від типу тексту та його змісту. З'ясовано причини виникнення даних відмінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ю940.3-353.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357888 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мажиріна Є. С. 
Психолого-історичний аналіз якісно-кількісних характеристик мимовільного запам'ятовування (у порівнянні з даними П.І.Зінченка) : Автореф. дис... канд. психол. наук / Є. С. Мажиріна; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено питання історичного розвитку процесів мимовільного запам'ятовування. Здійснено повторення експериментів П.І.Зінченка та досліджень за різних соціокультурних умов. Проведено порівняльний психолого-історичний аналіз якісно-кількісних характеристик мимовільного запам'ятовування. Виявлено, що у мнемічних процесах людини з розвитком суспільства відбуваються кількісні та якісні зміни. Установлено факти, взаємопов'язані з історичним розвитком процесів мимовільного запам'ятовування та перебудовою діяльності, під час якої це запам'ятовування відбувається. З'ясовано сензитивність мимовільного запам'ятовування сучасних дітей щодо матеріалу у вигляді малюнків. На підставі теоретичного й експериментального аналізу виявлено чинники, що впливають на ефективність запам'ятовування. Результати дослідження дозволяють створювати адекватні методи навчання та подання інформації з урахуванням виявлених закономірностей мимовільного запам'ятовування різних типів матеріалу дітьми та дорослими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ю91(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бахов І. С. 
Співробітництво як психологічний чинник активації мнемічної діяльності у студентів в процесі навчання іноземної мови / І. С. Бахов // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 154-158. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено мнемонічну діяльність у процесі навчання іноземної мови студентів ВНЗ. Підкреслено роль спілкування тих, хто навчається, акцентовано увагу на особливості протікання мнемічних процесів залежно від організації та регулювання пізнавальних процесів студентів, а також створення найбільш відповідних умов для групового спілкування та контакту з викладачем.

Высветлена роль мнемической деятельности в процессе обучения иностранному языку студентов вуза. Подчеркнута роль общения обучающихся и акцентировано внимание на особенности протекания мнемических процессов в зависимости от организации и регулирования познавательных процессов студентов, на создании наиболее подходящих условий для группового общения и контакта с преподавателем.

It is revealed the role of mnemonic activity in teaching a foreign language to students of high school. It is emphasized the role of communication in a studentТs group and drawed attention to peculiarities of proceeding of mnemonic processes according to organization and regulation of studentsТ cognitive processes, as well as providing favorable conditions for group communication and contact with the teacher


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Жовнірук А. І. 
Особливості використання методу розумових карт для кращого запам'ятовування аудіотекстів на заняттях з англійської мови / А. І. Жовнірук // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 8-13. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено вплив використання карт пам'яті "розумових карт" на рівень запам'ятовування аудіо текстів різних стилів на основі проведеного експериментального дослідження. Висвітлено основні принципи подібності карт пам'яті та роботи людського мозку, механіку створення розумової карти, основною складовою якої є діаграма ключових понять та образів. За результатами констатувального дослідження ефективними є предикативні пари. Виокремлено правила зображення карти пам'яті, результати аудіювання та ефективність відтворення матеріалу та рівні відтворення матеріалу студентами контрольної та експериментальної груп наведено в таблицях. Проаналізовано особливості мнемічної роботи з текстами різних мовленнєвих стилів, специфіку публіцистичних, розмовних, художніх, наукових текстів і характеристику кожного зі стилів в контексті аудіювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ш143.21-913.370

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Панібратенко В. В. 
Мотиваційна спрямованість досягнення при запам'ятовуванні та відтворенні художніх текстів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / В. В. Панібратенко; МОНМС України, Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Х., 2012. - 17 c. - укp.

Здійснено узагальнення напрямів наукових досліджень проблеми мимовільного запам'ятовування, вивчення сутності, особливостей мотиваційної спрямованості, мотивації досягнення. Проведено аналіз науково-теоретичних концепцій та підходів до вивчення проблеми у вітчизняній та зарубіжній психології. Розглянуто гендерні особливості запам'ятовування. Для дослідження продуктивності мимовільного запам'ятовування за даними безпосереднього та відстрочених відтворень використовувалися спеціально підібрані тексти, пов'язані з мотивацією досягнення, які були гендерно забарвлені. Для дослідження зв'язку пам'яті з мотивацією досягнення та гендером використовувалися кількісно-якісні методи аналізу текстів, розроблені схеми наративного та контент-аналізу. За результатами емпіричного дослідження доведено взаємозв'язок запам'ятовування та відтворення з мотиваційною спрямованістю досягнення. Визначено особливості безпосереднього та відстрочених відтворень. Виявлено механізми взаємозв'язку пам'яті з мотивацією досягнення за мимовільного запам'ятовування, безпосереднього та відстроченого відтворень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ю935.12-392

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389077 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ткаченко Н. 
Психологічні особливості запам’ятовування / Н. Ткаченко // Вища шк.. - 2013. - № 12. - С. 39-46. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Актуалізовано вирішення проблеми запам’ятовування у процесі вивчення іноземної мови. Проаналізовано існуючі методи запам’ятовування і обгрунтовано необхідність застосування нових методів у викладанні іноземних мов у зв'язку з процесом глобалізації освітнього процесу. Підтверджено багато положень теорії психолінгвістики, зокрема, лінійність пам'яті, зв'язок короткочасної пам'яті з довгостроковою, запам'ятовування слів за їх складовими, значущість словосполучень, необхідність систематичного повторення вивченого матеріалу тощо. Результати спостережень процесу запам'ятовування у студентів дозволили зробити висновок, що в пам'яті краще зберігаються поняття, пов'язані з соціальним та емоційним тлом; для ефективного пригадування словесно-граматичних комплексів необхідно застосовувати міжмовні паралелі, асоціативні зв'язки за формою, змістом та за ситуаціями у запам'ятовуванні лексики. Підкреслено роль емоцій як мотивації у формуванні позиційно-ціннісного ставлення, закріпленні понять тощо.

Актуализировано решение проблемы запоминания в процессе изучения иностранного языка. Проанализированы существующие методы запоминания и обоснована необходимость применения новых методов в преподавании иностранных языков в связи с процессом глобализации образовательного процесса. Подтверждены многие положения теории психолингвистики, в частности, линейность памяти, связь кратковременной памяти с долгосрочной, запоминание слов по их составляющим, значимость словосочетаний, необходимость систематического повторения изученного материала и. т. д. Результаты наблюдений процесса запоминания у студентов позволяют сделать вывод, что в памяти лучше сохраняются понятия, связанные с социальным и эмоциональным фоном; для эффективного припоминания словесно-грамматических комплексов необходимо применять межъязыковые параллели, ассоциативные связи по форме, содержанию и по ситуациям в запоминании лексики. Подчеркнута роль эмоций как мотивации в формировании позиционно-ценностного отношения, закреплении понятий и т. д.

The article considers the problems of learning in studying foreign languages. Methods proposed by the scientists-psychologists are analyzed. Introducing the methods of learning linguistic phenomena at the English classes ascertained many statements of the psycholinguistic theory of learning and allowed to make important conclusions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0 + Ш143.21-913.0 + Ю935.12-391

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського