Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.216-81$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Ярославська Л. І. 
Дидактичні умови подолання педагогічних бар'єрів у процесі навчального співробітництва викладачів і студентів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Л. І. Ярославська; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано й уточнено суть понять "педагогічний бар'єр", "навчальне співробітництво", виявлено особливості навчального співробітництва викладачів і студентів, уточнено критерії та показники успішності подолання педагогічних бар'єрів викладачами та студентами. Теоретично обгрунтовано дидактичні умови подолання педагогічних бар'єрів та експериментально перевірено їх ефективність. Вдосконалено педагогічні методи подолання педагогічних бар'єрів у процесі навчального співробітництва викладачів і студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.430 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Массанов А. В. 
Психологічні бар'єри в професійному самовизначенні особистості : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / А. В. Массанов; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О., 2010. - 38 c. - укp.

Досліджено теоретико-методологічні питання проблеми психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. На засадах синтезу принципів діяльнісного, системного й особистісного підходів у психології обгрунтовано концепцію психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні. Психологічний бар'єр розглянуто як системне явище в професійному самовизначенні особистості, що має структурні (мотиваційні, когнітивні, емоційні та вольові рівні відображення бар'єрної ситуації), динамічні (механізми виникнення бар'єрів) та функціональні (активізація психічної діяльності) характеристики. Виявлено етапи професійного самовизначення особистості та притаманні для кожного з них психологічні бар'єри. Досліджено особливості та закономірності прояву психологічних бар'єрів у осіб залежно вік віку та статі. Виявлено індивідуально-психологічні чинники розвитку психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Наведено програму профілактики й усунення психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості, а також результати апробації з молоддю віком від 15-ти до 22-х років, які засвідчують її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кузнецова В.  
Особливості психологічного захисту і копінг-стратегій при ускладненій вагітності / В. Кузнецова // Соц. психологія. - 2010. - № 3. - С. 178-186. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему дослідження емоційно-складної ситуації ускладненої вагітності. Викладено результати експериментального дослідження особливостей психологічного захисту у жінок з ускладненим перебігом вагітності. Виявлено достовірні розбіжності в оцінках механізмів психологічного захисту та в рівнях копінг-стратегій між групами жінок із ускладненням вагітності та жінок з нормальним її перебігом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Р716.21 + Р645.027

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Массанов А. В. 
Бар'єростійкість як показник потенціалу особистості / А. В. Массанов // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 11, ч. 1. - С. 93-98. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Уточнено зміст потенціалу особистості за допомогою співвіднесення потенціалу з бар'єростійкістю особистості. Визначено риси особистості, які сприяють розвитку бар'єростійкості та потенціалу особистості. Показано, що високому рівню бар'єростійкості та потенціалу особистості сприяють товариськість, рухливість і сила нервової системи, а перешкоджають - соромливість, емоційна нестійкість, депресивність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Массанов А. В. 
Мотиваційні детермінанти психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 151-155. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

З метою визначення впливу мотиваційних детермінантів на прояв психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості досліджено: понятійну сутність, критерії оцінки рівня розвитку спрямованості особистості та природу психологічних бар'єрів в її діяльності. Проведено тестування рівня розвитку професійних інтересів особистості, видів і ступеня виразності психологічних бар'єрів у діяльності особистості з використанням методів математичної статистики. Зазначено, що одержанї дані можуть бути використані під час проведення профорієнтаційної роботи з молоддю.

С целью определения влияния мотивационных детерминант на проявление психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности исследовано: понятийную сущность, критерии оценки уровня развития направленности личности и природу психологических барьеров в ее деятельности. Проведено тестирование уровня развития профессиональных интересов личности, видов и степени выраженности психологических барьеров в деятельности личности с использованием методов математической статистики. Отмечено, что полученные данные могут быть использованы при проведении профориентационной работы с молодежью.

The article ascertains indicators of professional orientation of a person; investigates relation between the level of development of professional interests and psychological barriers in professional self-determination of a person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-7 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Массанов А. В. 
Основні підходи до аналізу процесу подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 84-88. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до аналізу процесу подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Наведено блок-схему дій, спрямованих на подолання психологічного бар'єра у професійному самовизначенні особистості. Подано експериментальні дані з апробації заходів стосовно профілактики й усунення небажаних психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості та на емпіричному рівні визначено ефективність запропонованих профілактичних заходів. Охарактеризовано основні причини ускладнень в професійному самовизначенні особистості, наслідки переживання психологічного бар'єра та запропоновано напрями виховної роботи з формування психологічної готовності особистості до відповідної діяльності.

Рассмотрены основные подходы к анализу процесса преодоления психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Приведена блок-схема действий, направленных на преодоление психологического барьера в профессиональном самоопределении личности. Представлены экспериментальные данные по апробации мероприятий относительно профилактики и устранения нежелательных психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности и на эмпирическом уровне определена эффективность предложенных профилактических мероприятий. Охарактеризованы основные причины осложнений в профессиональном самоопределении личности, последствия переживания психологического барьера и предложены направления воспитательной работы по формированию психологической готовности личности к соответствующей деятельности.

The article analyzes some basic approaches to overcoming psychological barriers in professional self-determination. It presents some experimental data of approbation of actions aimed at preventive maintenance and elimination of undesirable psychological barriers in professional self-determination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Массанов А. 
Психологічні бар'єри в діяльності людини / А. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 4. - С. 21-25. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито специфіку психологічних бар'єрів у діяльності особистості (ПБДО), під час чого уточнено природу ПБДО та визначено за результатами емпіричного дослідження особливості прояву ПБДО на прикладі професійного самовизначення особистості. Наведено результати аналізу теоретичних основ розуміння ПБДО. Уточнено поняття ПБДО як психічного стану, що з'являється перед або під час виконання діяльності, не дозволяє або зупиняє її. Розглянуто структуру та психологічний механізм формування ПБДО. У результаті дослідження ПБДО у професійному самовизначенні молоді (вибірку склали 58 чоловік у віці 15 - 16 років) з'ясовано, що на схильність до ПБДО впливають такі риси особистості, як (у порядку убування значимості) сором'язливість, невротичність, емоційна лабільність і депресивність, а протидіють товариськість, рухливість і сила нервової системи, урівноваженість, наявність стійких життєвих інтересів. Досліження визначило перспективи подальшої розробки теорії діяльності на підставі розкриття механізмів ПБДО, поглиблення теорії розвивальної діяльності шляхом виокремлення в ній бар'єру як активізувального фактора та дослідження специфіки розвивального ефекту різних бар'єрів на самовдосконалення особистості.

Раскрыта специфика психологических барьеров в деятельности личности (ПБДЛ), при этом уточнена природа ПБДЛ и определены по результатам эмпирического исследования особенности проявления ПБДЛ на примере профессионального самоопределения личности. Приведены результаты анализа теоретических основ понимания ПБДЛ. Уточнено понятие ПБДЛ как психологического состояния, появляющегося перед или во время исполнения деятельности, не позволяя или останавливая ее. Представлена структура и психологический механизм формирования ПБДЛ. В результате исследования ПБДД в профессиональном самоопределении молодежи (выборку составили 58 человек в возрасте 15 - 16 лет) выяснено, что на склонность к ПБДЛ влияют такие черты личности, как (в порядке убывания значимости) застенчивость, невротичность, эмоциональная лабильность и депрессивность, а противодействуют дружелюбность, подвижность и сила нервной системы, уравновешенность, наличие стойких жизненных интересов. Исследование определило перспективы дальнейшей разработки теории деятельности на основе раскрытия механизмов ПБДЛ, углубления теории развивающей деятельности путем выделения в ней барьера как активизирующего фактора и исследования специфики развивающего эффекта различных барьеров на самоусовершенствование личности.

Показать транслитерацию The specificity of psychological barriers in the individual activity (PBIA), with the refined nature PBIA and determined by results of empirical research on the peculiarities of PBIA example, professional self-identity. Resultsof the analysis of the theoretical foundations of understanding PBIA. Accurate formulation PBIA as psychological state, appearing before or during the execution of activities, not allowing or stopping it. The structure and the psychological mechanism of formation PBIA. The study PBIA in professional self-determination of youth (the sample represents 58 persons aged 15 - 16 years) found that the tendency to PBIA influence of such personality traits as (in descending order of importance) shy, neurotic, emotional lability and depression, and oppose friendliness, flexibility and strength of the nervous system, balance, presence of persistent vital interests. The study identified the prospects of further development of activity theory on the basis of disclosure mechanisms PBIA, deepening the theory of development activity by providing it as a barrier activating factor and study the specific developmental effects of various barriers to personal self-improvement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Массанов А. В. 
Суб'єктивні чинники виникнення психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 6. - С. 34-38. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Наведено результати емпіричного дослідження зв'язку між рівнем розвитку властивостей особистості та ступенем виразності її психологічних бар'єрів. Показано, що виникненню бар'єрів сприяють соромливість, емоційна нестійкість, депресивність, а перешкоджають - товариськість, рухливість і сила нервової системи, усвідомлення власного покликання.

Представлены результаты эмпирического исследования связи между уровнем развития свойств личности и степенью выраженности ее психологических барьеров. Показано, что возникновению барьеров способствуют застенчивость, эмоциональная неустойчивость, депрессивность, а препятствуют - общительность, подвижность и сильная нервная система, осознание собственного призвания.

The results of empirical investigation of the connection between the level of personality traits and severity of psychological barriers. It is shown that the emergence of barriers contribute to shyness, emotional instability, depression, and prevent Цsociability, mobility and strength of the nervous system, the perception of their own vocation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Массанов А. В. 
Умови подолання психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 91-94. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито умови для подолання психологічних бар'єрів у діяльності особистості (ПБДО). Показано, що умовами подолання ПБДО є пошук додаткової інформації, самовиховання вольових якостей, набуття досвіду, формування психологічної готовності до діяльності, психологічна підготовка до навчально-професійної діяльності. Визначено на емпіричному рівні ефективність запропонованих заходів з профілактики та усунення небажаних ПБДО. За результатами психолого-педагогічного експерименту доведено, що рівень вираженості ПБДО істотно знижується завдяки оволодінню нею прийомами впливу на власні психічні стани, настрої, завдяки усвідомленню своїх інтересів, оволодінню засобами аналізу складних життєвих ситуацій, удосконаленню емоційно-вольових рис характеру та знаходженню засобів компенсації недоліків з боку індивідуально-психологічних властивостей. Для подальших досліджень запропоновано розробку теорії психологічних бар'єрів стосовно різних видів діяльності.

Раскрыты условия для преодоления психологических барьеров в деятельности личности (ПБДЛ). Показано, что условиями преодоления ПБДЛ является поиск дополнительной информации, самовоспитания волевых качеств, приобретение опыта, формирование психологической готовности к деятельности, психологическая подготовка к учебно-профессиональной деятельности. Определена на эмпирическом уровне эффективность предлагаемых мероприятий по профилактике и устранению нежелательных ПБДЛ. По результатам психолого-педагогического эксперимента доказано, что уровень выраженности ПБДЛ существенно снижается благодаря овладению ею приемами воздействия на собственные психические состояния, настроения, благодаря осознанию своих интересов, овладению средствами анализа сложных жизненных ситуаций, совершенствованию эмоционально-волевых черт характера и нахождению средств компенсации недостатков со стороны индивидуально-психологических свойств. Для дальнейших исследований предложена разработка теории психологических барьеров в отношении различных видов деятельности.

The article demonstrates some basic approaches to the process of overcoming psychological barriers in personal activity. In presents some experimental data concerning approbation of preventive measures and elimination of undesirable psychological barriers in personal activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю935.22-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Массанов А. В. 
Формування покликання як умова подолання психологічних бар'єрів особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 85-89. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто зміст понять покликання й психологічний бар'єр у контексті професійного самовизначення особистості. Виокремлено позиції окремих авторів щодо природи покликання особистості, зокрема К. К. Платонова, В. І. Войтко, Г. С. Сковороди, Ш. Блера, Є. О. Климова. Висвітлено результати використання тест-опитувальника для оцінки типу й ступеня виразності психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Виявлено типи психологічних бар'єрів: мотиваційний, когнітивний, емоційний, вольовий. Наведено результати анкетування визначення рівня розвитку покликання особистості. Досліджено зв'язок між рівнем усвідомлення особистістю свого покликання і її здатністю переборювати психологічні бар'єри в професійному самовизначенні. Визначено напрямки сприяння формуванню покликання та подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Констатовано, що усвідомлення особистістю свого покликання сприяє подоланню психологічних бар'єрів під час вибору професії.

Рассмотрено содержание понятий призвание и психологический барьер в контексте профессионального самоопределения личности. Выделены позиции отдельных авторов относительно природы призвание личности, в частности, К. К. Платонова, В. И. Войтко, Г. С. Сковороды, Ш. Блэра, Е. А. Климова. Освещены результаты использования тест-опросника для оценки типа и степени выраженности психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Выявлены типы психологических барьеров: мотивационный, когнитивный, эмоциональный, волевой. Приведены результаты анкетирования определения уровня развития призвания личности. Исследована связь между уровнем осознания личностью своего призвания и ее способностью преодолевать психологические барьеры в профессиональном самоопределении. Определены направления содействия формированию призвания и преодоления психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Констатировано, что осознание личностью своего призвания способствует преодолению психологических барьеров при выборе профессии.

The content of the concepts of vocation and psychological barrier in the context of professional self-identity. Marked the position of individual authors about the nature of the calling person, in particular, KK Platonova, VI Voytko, GS Pans, S. BlairEA Klimov. Highlights the results of the test questionnaire to assess the type and severity of psychological barriers in professional self-identity. Identified the types of psychological barriers: motivational, cognitive, emotional, strong-willed. The results of questionnaires determining the level of the calling card The connection between the level of awareness of the personality of their vocation and its ability to overcome psychological barriers in the professional self. Directions foster a vocation and to overcome psychological barriers to professional self-identity. Stated that awareness of the personality of his vocation helps to overcome psychological barriers when choosing a profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Массанов А. В. 
Характерологічні детермінанти психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 44-47. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

На теоретичному рівні розкрито проблему впливу рис характеру на формування психологічних бар'єрів (ПБ) особистості, емпірично визначено провідні риси характеру, що зумовлюють виникнення психологічних бар'єрів у діяльності особистості. Характер визначено як сукупність стійких індивідуальних особливостей особистості, що складається й виявляється в діяльності й спілкуванні, у системі ставлення людини до навколишньої дійсності, до інших людей, до справи; до себе. Зазначено, що особистісною основою виникнення ПБ виступають такі риси особистості як боязкість, високий самоконтроль, зовнішній локус контролю, конформність, нецілеспрямованість, несамостійність, сенситивність, обережність, стриманість, тривожність. У результаті дослідження 260-ти осіб за допомогою тест-опитувальника для оцінки типу й ступеня виразності ПБ у професійному самовизначенні особистості виявлено, що виникненню ПБ сприяють сором'язливість, невротичність, емоційна лабільність, репресивність; значно менше ступені впливають на динаміку прояву ПБ маскулиність - феміність, урівноваженість, реактивна агресивність, дратівливість.

На теоретическом уровне раскрыта проблема влияния черт характера на формирование психологических барьеров (ПБ) личности, эмпирически определены основные черты характера, обусловливающие возникновение психологических барьеров в деятельности личности. Характер определен как совокупность устойчивых индивидуальных особенностей личности, состоящая и проявляющаяся в деятельности и общении, в системе отношений человека к окружающей действительности, к другим людям, к делу, к себе. Указано, что личностной основой возникновения ПБ выступают такие черты личности, как робость, высокий самоконтроль, внешний локус контроля, конформность, нецелеустремленность, несамостоятельность, сенситивность, сдержанность, тревожность. В результате исследования 260-ти человек с помощью тест-опросника для оценки типа и степени выраженности ПБ в профессиональном самоопределении личности выявлено, что возникновению ПБ способствуют застенчивость, невротичность, эмоциональная лабильность, репрессии; в значительно меньшей степени влияют на динамику проявления ПБ маскулиность - феминость, уравновешенность, реактивная агрессивность, раздражительность.

The article demonstrates some results of empirical research on connection between the level of development of personal properties and the degree of expressiveness of their psychological barriers. It is shown. That shyness emotional instability and depressiveness promote occurrence of barriers, whereas sociability, mobility and force of the nervous system, comprehension of own calling prevent it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю937.26-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Массанов А. В. 
Діагностика психологічних бар'єрів у творчій діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 41-44. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі теоретичного аналізу досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо діагностики психологічних бар'єрів розроблено опитувальник для оцінки цих бар'єрів в творчій діяльності особистості (70 респондентів віком 15 - 16 років). За результатами опитування зроблено ранжування психологічних бар'єрів в залежності від їх вираженості, зазначено, що найбільшу вираженість мають бар'єри: "острах піти проти думки оточення", "невпевненість у собі", "невизначеність власних інтересів", "сумніви в правильності вибору". До наступного блока віднесено "острах критики і осміяння", "розгубленість через незнання своїх можливостей" тощо. Констатовано, що у ролі психологічних бар'єрів особистості виступають переживання, які перешкоджають виконанню певної дії та викликають негативні мотиваційно-орієнтовані стани, що в свою чергу входять до більш узагальненої групи вольових станів.

На основании теоретического анализа исследований отечественных и зарубежных ученых по диагностике психологических барьеров разработан опросник для оценки этих барьеров в творческой деятельности личности (70 респондентов в возрасте 15 - 16 лет). По результатам опроса определено ранжирование психологических барьеров в зависимости от их выраженности, отмечено, что наибольшую выраженность имеют барьеры: "боязнь пойти против мнения окружения", "неуверенность в себе", "неопределенность собственных интересов", сомнения в правильности выбора". К следующему блоку отнесены "боязнь критики и осмеяния", "растерянность из-за незнания своих возможностей" и другие. Констатировано, что в качестве психологических барьеров личности выступают переживания, которые препятствуют выполнению определенного действия и вызывают негативные мотивационно-ориентированные состояния, которые, в свою очередь, входят в более обобщенную группу волевых состояний.

The article analyzes the contents of personal creative activity: suggests the technique of diagnosing psychological barriers in this activity; investigates connection between barriers and creative potential of the person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Саннікова А. О. 
Особистісні чинники ризику сценічних бар'єрів / А. О. Саннікова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 276-280. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено емпіричні дані про властивості особистості, що пов'язані із показниками сценічних бар'єрів і супроводжують їх прояви. Розглянуто сценічний бар'єр як чуттєво-емоційні та інтелектуальні прояви, які сприяють виникненню суб'єктивно непереборних перешкод, що виявляється в гальмуванні, опорі, блокуванні сценічної діяльності. Зазначено, що переживання сценічних бар'єрів супроводжується проявами певного спектра властивостей особистості, серед яких визначено такі, як репресивність, роздратованість, неврівноваженість, сором'язливість, емоційна лабільність. Наведено результати дослідження психологічних характеристик, властивих особам з високим і низьким рівнем схильності до переживань сценічних бар'єрів. Встановлено, що сором'язливість, невротичність, емоційна лабільність і роздратованість властиві особам, що схильні до переживання сценічних бар'єрів, а відкритість, врівноваженість, товариськість, екстраверсія, відсутність емоційної лабільності характеризують осіб, які, в основному, не переживають цих утруднень.

Представлены эмпирические данные о свойствах личности, связанные с показателями сценических барьеров и, сопровождающие их проявления. Рассмотрен сценический барьер как чувственно-эмоциональные и интеллектуальные проявления, которые способствуют возникновению субъективно непреодолимых препятствий, что проявляется в торможении, сопротивлении, блокировании сценической деятельности. Указано, что переживания сценических барьеров сопровождается проявлениями определенного спектра свойств личности, среди которых определены такие, как репрессивность, раздражительность, неуравновешенность, застенчивость, эмоциональная лабильность. Приведены результаты исследования психологических характеристик, присущих лицам с высоким и низким уровнем склонности к переживаниям сценических барьеров. Установлено, что застенчивость, невротичность, эмоциональная лабильность и раздражительность присущи лицам, склонным к переживанию сценических барьеров, а открытость, уравновешенность, общительность, экстраверсия, отсутствие эмоциональной лабильности характеризуют лиц, которые, в основном, не переживают этих затруднений.

In this report empiric data are presented about properties of personality, stage barriers related to the indexes and accompanying their displays; results over of research of psychological descriptions, peculiar to the persons with the high and subzerolevel of propensity to experiencing of stage barriers are brought.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Страцинська І. А. 
Психологічна проникливість осіб з різним типом локалізації контролю / І. А. Страцинська // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 280-283. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено результати дослідження особливостей проявів психологічної проникливості осіб, які різняться за типом локусу контролю. Сформульовано визначення психологічної проникливості як цілісного структурного утворення, функціональної системи, яка складається з елементів різних рівнів психологічного відображення. У контексті континуально-ієрархічної концепції особистості проаналізовано емпірично визначені якісні показники психологічної проникливості у екстерналів та інтерналів і побудовано діаграми локусу контролю груп досліджуваних із високим і низьким значенням індексу сценічного бар’єра. За результатами порівняння характеристик проявів психологічної проникливості встановлено, що й інтерналам, і екстерналам притаманні гнучкість психологічного образу іншого; інтернали відзначаються схильністю до інтерпретації, спрямованістю на розуміння іншого, самостійністю та безсторонністю суджень про іншу людину, цілісністю образу іншого, однак у них слабка соціальна інтуїція. Представникам екстернальної групи властиві опора на інтуїцію, психологічна зіркість на фоні нерозвинених інших показників і, як наслідок, неточність опису психологічного портрету іншої людини.

Изложены результаты исследования особенностей проявлений психологической проницательности лиц, которые различаются по типу локуса контроля. Сформулировано определение психологической проницательности как целостного структурного образования, функциональной системы, состоящей из элементов различных уровней психологического отражения. В контексте континуально-иерархической концепции личности проанализированы эмпирически определенные качественные показатели психологической проницательности у экстерналов и интерналов и построены диаграммы локуса контроля групп исследуемых с высоким и низким значением индекса сценического барьера. По результатам сравнения характеристик проявлений психологической проницательности установлено, что и интерналам, и экстерналам присущи гибкость психологического облика другого; интерналы отмечаются склонностью к интерпретации, направленностью на понимание другого, самостоятельностью и беспристрастностью суждений о другом человеке, целостностью образа другого, однако у них слабая социальная интуиция. Представителям экстернальной группы свойственны опора на интуицию, психологическая зоркость на фоне неразвитых других показателей и, как следствие, неточность описания психологического портрета другого человека.

The specifics of the psychological insight of individuals with different types of control localization is examined. The comparative description of psychological insight demonstration of people with external and internal type of control localization is carried out. The locus of control is considered in literature as a psychological trait that characterizes person's tendency to assign responsibility for events that happen with him, to external forces or his own abilities. Psychological insight is ability to quick and adequate cognition of people and relations in a certain situation. It is a holistic structural formation, a functional system that consists of elements of different levels of psychological reflection.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гірняк А. 
Психологічні бар'єри у взаємодії викладача й студентів та шляхи їх ефективного подолання / А. Гірняк, О. Васильків // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 33. - С. 79-90. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

На основі комунікативного, герменевтичного та системно-діяльнісного підходів у психології виокремлено типові психологічні бар'єри, що виникають між викладачем і студентами як основними суб'єктами освітньої взаємодії. Розкрито сутнісний зміст зазначених бар'єрів та критеріально об'єднано їх у чотири групи: бар'єри, зумовлені особистісними й професійними характеристиками викладача; бар'єри, спричинені психологічними та фізичними особливостями студента; бар'єри, детерміновані специфікою предмету взаємодії (навчального змісту); бар'єри, викликані несприятливими чинниками матеріального чи соціального середовищ, у котрих відбувається освітня взаємодія. На основі рефлексивного аналізу формопроявів зазначених груп психологічних бар'єрів укладено своєрідний психологічний портрет людини, яка потенційно створює подібні перешкоди в міжособистісній взаємодії. Окреслено основні шляхи/способи ефективного подолання психологічних бар'єрів у перманентному процесі діалогічного спілкування суб'єктів освітньої діяльності. До них належать набуття досвіду педагогічної роботи, розвиток складників (передусім соціальної перцепції та рефлексії) соціального інтелекту в межах активного соціально-психологічного тренінгу й підвищення загальної культури викладача (професійної, внутрішньоособистісної та соціальної компетентності, збільшення показників загального рівня особистісного й інтелектуального розвитку). Водночас обстоюється теза, що мінімізація й подолання ймовірних бар'єрів взаємодії найефективніше відбувається за умов застосування чотирьох стратегій ведення діалогу, котрі найкраще використовувати почергово, керуючись логіко-канонічною структурою вчинку: порозуміння (тобто досягнення суголосся значень, смислів, сенсів), переконання (логічне доведення, пропаганда, вербальне навіювання, сугестія), співробітництва (схвалення поглядів і дій, емпатія, взаємодопомога тощо), авторитету (експертування, атрактивні впливи, опертя на традиції, упередження та соціальні норми).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю953.3-994 + Ю702.39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Папуча Н. В. 
Проблемы психологии переживания : монография : [авториз. пер. с укр.] / Н. В. Папуча. - Киев : Слово, 2021. - 235 c. - Бібліогр.: с. 219-226 - рус.

Внимание уделено психологическому исследованию проблемы переживания. Главной методологической основой является культурно-историческая психология Л. С. Выготского. Рассматрены психологические основы переживания как особого феномена, отдельное внимание уделено переживанию любви. Исследовано любовь как форму и направление самоактуализации личности. Изучено специфику переживаний во время жизненного кризиса и восприятия художественных произведений. Рассмотрено самосозидание структур внутреннего мира через создание художественной формы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847881 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського