Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (26)Книжкові видання та компакт-диски (147)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.25$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 135
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Тарасун В. В. 
Науково-методичні основи формування знань, умінь та навичок у дітей з труднощами у навчанні : Наук.-метод. посіб. / В. В. Тарасун; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1998. - 104 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкриваються причини труднощів у навчанні школярів молодшого шкільного віку з психічним та мовленнєвим недорозвитком. Визначаються шляхи й особливості формування у них початкових лінгвістичних і математичних знань, умінь та навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ч437.92 + Ю948.25-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бастун Н.  
Право розумово відсталих підлітків та молоді на особисте життя : Посіб. / Н. Бастун, С. Лукомська; Благод. фонд "Паростки". - К. : В.Главник, 2004. - 40 c. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано міжнародну та національну нормативно-правову базу щодо захисту прав розумово відсталих людей на особисте життя, наведено результати моніторингу стану дотримання їх прав на особисте життя. Висвітлено особливості психосексуального розвитку розумово відсталих дітей та підлітків.

Проанализированы международная и национальная нормативно-правовая база по защите прав умственно отсталых лиц на личную жизнь, приведены результаты мониторинга состояния соблюдения их прав на личную жизнь. Освещены особенности психосексуального развития умственно отсталых детей и подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х911.42 + Х809(4УКР)342 + Ю948.25 + С5*423.3 + Ч435.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р103441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сак Т. В. 
Психолого-педагогічні основи управління учбовою діяльністю учнів із затримкою психічного розвитку у школі інтенсивної педагогічної корекції / Т. В. Сак. - К. : Актуальна освіта, 2005. - 246 c. - Бібліогр.: с. 235-246. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти людської діяльності та основні теорії її дослідження (О.М.Леонтьєва, С.Л.Рубінштейна, Б.Ф.Ломова). Наведено загальну характеристику та визначено структуру учбової діяльності, зокрема цілі, задачі, продукти та засоби її реалізації, а також змістову, операційну та мотиваційну складові. Розглянуто питання корекції учбової діяльності учнів з затримкою психічного розвитку, запропоновано психологічні механізми її управління та ефективні методи навчання. Показано специфіку пояснення навчального матеріалу та організації способу діяльності учнів на уроках у допоміжній школі. Представлено систему учбово-пізнавальних завдань, спрямованих на виконання різноманітних розумових і логічних дій, а також операцій, що сприяють засвоєнню нової інформації та основної ідеї. Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми управління учбовою діяльністю на матеріалі з природознавства школи інтенсивної педагогічної корекції.

Освещены психологические аспекты человеческой деятельности и основные теории ее исследования (О.М.Леонтьева, С.Л.Рубинштейна, Б.Ф.Ломова). Приведена общая характеристика и определена структура учебной деятельности, в частности цели, задачи, продукты и способы ее реализации, а также содержательная, операционная и мотивационная составляющие. Рассмотрены вопросы коррекции учебной деятельности учащихся с задержкой психического развития, предложены психолоические механизмы ее управления и эффективные методы обучения. Показана специфика изложения учебного материала и организации способа деятельности учащихся на уроках во вспомогательной школе. Представлена система учебно-познавательных заданий, направленных на выполнение различных умственных и логических действий, а также операций, способствующих усвоению новой информации и основной идеи. Приведены результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы управления учебной деятельностью на материалах по природоведению школы интенсивной педагогической коррекции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666824 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Висковатова Т.  
Умственная отсталость и параолимпийский спорт [Електронний ресурс] / Т. Висковатова // Наука в олимп. спорте. - 2002. - № 2. - С. 30-35. - Библиогр.: 7 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2002/

Зазначено, що розумову відсталість можно розглядати як одну з нозологічних одиниць паралімпійського спорту. Однак перепоною до цього є відсутність кількісних критеріїв психологічного діагностування, які б дозволяли проводити адекватний відбір в національні спортивні команди. Вирішенням цієї повсякденної проблеми займаються психологи України та інших країн.

Отмечено, что умственная отсталость может рассматриваться как одна из нозологических единиц параолимпийского спорта. Однако преградой к этому есть отсутствие количественных критериев психологического диагностирования, которые бы разрешали проводить адекватный отбор в национальные спортивные команды. Решением этой повседневной проблемы занимаются психологи Украины и других стран.

Educational lack off could value as one of nozological ones of Paralympical sport. Though hardship is a missing of criterions of psychological diagnostic, which would able to make adequate choose in National sports teams. Decision of this is the work of many psychologists of Ukraine and other countries.


Ключ. слова: умственная отсталость, спорт, диагностирование
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.29 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Стадненко Н. М. 
Нариси з олігофренопсихології : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Н. М. Стадненко, М. П. Матвєєва, А. Г. Обухівська; ред.: Н. М. Стадненко; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 199 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Висвітлено особливості пізнавального та особистісного розвитку учнів допоміжної школи, сучасне бачення проблеми діагностики розумової відсталості. Висновки щодо специфіки психічного розвитку дітей-олігофренів підкріплено детальним описом та аналізом результатів відповідних експериментальних досліджень та спостережень.

Освещены особенности познавательного и личностного развития учеников вспомогательной школы, современное видение проблемы диагностики умственной отсталости. Выводы относительно специфики психического развития детей-олигофренов подкреплены подробным описанием и анализом результатов соответствующих экспериментальных исследований и наблюдений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Висковатова Т. П. 
Психологические особенности подростков с отклонениями в психическом развитии : Учеб.-метод. пособие по юрид. психологии / Т. П. Висковатова; Юж. науч. центр АПН Украины. - О., 2003. - 59 c. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Изложены современные взгляды на задержку психического развития, раскрыто понятие об отклонениях и их основные виды. Рассмотрены психологические особенности следствия по делам несовершеннолетних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Харченко Л.  
Характеристика психомоторики молодших школярів з легкою формою розумової відсталості / Л. Харченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено рівень розвитку та особливості психомоторних здібностей учнів віком 9 - 10 років з легкою формою розумової відсталості.

Исследован уровень развития и особенности психомоторных способностей у учеников в возрасте 9 - 10 лет с лёгкой формой умственной отсталости.

In this article the level of development and peculiarities of psychomotorics abilities of slightly mentally lagged younger-school-aged children (9-10 years old) are investigated.


Ключ. слова: розумова відсталість, психомоторні здібності, тести
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Синьов В. М. 
Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник. Ч. 1 / В. М. Синьов. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2007. - 238 c. - Библиогр.: с. 235-238 - укp.

Розглянуто теоретичні засади корекційної психопедагогіки, зокрема олігофренопедагогіки. Визначено предмет і завдання цієї галузі педагогічної науки та практики, її зв'язки з іншими людинознавчими спеціальностями. Наведено медико-психолого-педагогічну характеристику дітей з інтелектуальними вадами та установ для них. Висвітлено закономірності та принципи педагогічної корекції розвитку осіб з порушеннями інтелекту.

Рассмотрены теоретические основы коррекционной психопедагогики, в частности олигофренопедагогики. Определены предмет и задачи этой отрасли педагогической науки и практики, ее связи с другими человековедческими специальностями. Приведена медико-психолого-педагогическая характеристика детей с интеллектуальными недостатками и учреждений для них. Освещены закономерности и принципы педагогической коррекции развития лиц с нарушениями интеллекта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435я73-1 + Ю948.25я73-1

Шифр НБУВ: В350585/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Фесик Д. О. 
Корекція взаємодії дітей з інтелектуальною недостатністю засобами адаптивної фізичної культури / Д. О. Фесик // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 288-292. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито особливості поведінки дітей із затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю в ступені дебільності та їх однолітків, що нормально розвиваються, на заняттях адаптивною фізичною культурою. Доведено, що запропонована модель занять адаптивною фізичною культурою дозволяє нівелювати регуляцію поведінки, особливо у дітей з інтелектуальною недостатністю. На підставі одержаних даних розроблено психолого-педагогічні рекомендації щодо формування моральної поведінки дітей засобами адаптивної фізичної культури.

Раскрыты особенности поведения детей с задержкой психического развития, умственной отсталостью в степени дебильности и их сверстников, развивающихся нормально, на занятиях адаптивной физической культурой. Установлено, что разработанная модель занятий адаптивной физической культурой позволяет нивелировать регуляцию поведения, особенно у детей с интеллектуальной недостаточностью. На основании полученных данных разработаны психолого-педагогические рекомендации по формированию морального поведения детей средствами адаптивной физической культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Ю948.25 + Р733.64-54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Синьов В. М. 
Психологія розумово відсталої дитини : підруч. / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. - К. : Знання, 2008. - 359 c. - Бібліогр.: с. 358-359. - укp.

Вперше в українській спеціальній психології наведено систематизовану науково-практичну інформацію про особливості розвитку дітей з інтелектуальними вадами. Розглянуто питання сучасного тлумачення розумової відсталості, її проявів у пізнавальній і емоційно-вольовій сферах діяльності особистості та поведінці дитини. Особливу увагу приділено можливості та психолого-педагогічним умовам корекційного впливу на розвиток цих дітей з метою його поліпшення, максимального можливого виправлення типових недоліків у дошкільному та шкільному віці.

Впервые в украинской специальной психологии приведена систематизированная научно-практическая информация об особенностях развития детей с интеллектуальными нарушениями. Рассмотрены вопросы современного толкования умственной отсталости, ее проявлений в познавательной и эмоционально-волевой сферах деятельности личности и поведения ребенка. Особое внимание уделено возможности и психолого-педагогическим условиям коррекционного влияния на поврежденное развитие с целью его улучшения, максимально возможного исправления типичных недостатков в дошкольном и школьном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25я73-1 + Ч435я73-1

Шифр НБУВ: ВА694926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Азарський І. М. 
Комплексна соціальна реабілітація інвалідів дитинства : монографія / І. М. Азарський, О. О. Азарська, В. М. Колосов, М. Є. Чайковський; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - К. : Ун-т "Україна", 2008. - 314 c. - Бібліогр.: с. 305-313. - укp.

Наведено загальні відомості про дитячий церебральний параліч на сучасному етапі розвитку медичних, психологічних і педагогічних наук. Розглянуто етіопатогенетичну та клінічну класифікації дитячого церебрального паралічу. Розроблено комплексну лікувально-психолого-педагогічну програму для хворих на дитячий церебральний параліч, набуте слабоумство та педагогічно занедбаних дітей. Обгрунтовано рекомендації щодо використання лікувальної фізкультури та загальнозміцнювальних вправ спортивно-прикладного типу у процесі лікування хворих з даними захворюваннями. Висвітлено загальні положення проведення соціальних медико-педагогічних заходів щодо захисту дітей, хворих на дитячий церебральний параліч, набуте слабоумство та педагогічно занедбаних.

Приведены общие сведения о детском церебральном параличе на современном этапе развития медицинских, психологических и педагогических наук. Рассмотрены этиопатогенетическая и клиническая классификации детского церебрального паралича. Разработана комплексная лечебно-психолого-педагогическая программа для больных на детский церебральный паралич, приобретенное слабоумие и педагогически запущенных детей. Обоснованы рекомендации по использованию лечебной физкультуры и общеукрепляющих упражнений спортивно-прикладного типа в процессе лечения больных с данными заболеваниями. Освещены общие положения проведения социальных медико-педагогических мероприятий по защите детей, больных на детский церебральный паралич, приобретенное слабоумие и педагогически запущенных.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.261 + Р733.627.709.3 + Ч435.241.6 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мамічева О. В. 
Корекція затримки психічного розвитку засобами фізичного виховання : навч. посіб. / О. В. Мамічева. - Слов`янськ, 2009. - 184 c. - укp.

Висвітлено питання організації корекційно-розвивальної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку (ЗПР) в системі спеціальних освітніх закладів. Проаналізовано особливості фізичного та соціально-психологічного розвитку дітей дошкільного віку. Розглянуто порушення психомоторики, рівні фізичного розвитку та прояви психічних функцій у дітей із ЗПР. З'ясовано причини виникнення ЗПР, наведено її класифікацію. Розкрито взаємозв'язок рухової активності та психічного розвитку дітей. Запропоновано методику проведення корекційних занять з дітьми із ЗПР з використанням засобів фізичного виховання.

Освещены вопросы организации коррекционно-развивающей работы с детьми с задержкой психического развития (ЗПР) в системе специальных образовательных учреждений. Проанализированы особенности физического и социально-психологического развития детей дошкольного возраста. Рассмотрены нарушения психомоторики, уровни физического развития и проявление психических функций у детей с ЗПР. Установлены причины возникновения ЗПР, дана ее классификация. Раскрыта взаимосвязь двигательной активности и психического развития детей. Разработана методика проведения коррекционных занятий с детьми с ЗПР с использованием средств физического воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 я73 + Ч435.241.6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710165 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Колесник І. П. 
Навчально-методичний комплекс фахової підготовки бакалаврів спеціальності 6.010105 Корекційна освіта. Корекційна психопедагогіка (Олігофренопедагогіка) / І. П. Колесник, Н. І. Королько, М. З. Кот, Н. П. Кравець, Г. С. Піонтківська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2008. - 301 c. - укp.

Розглянуто теоретичні засади та навчальні програми з основних навчальних дисциплін спеціальності "Корекційна освіта. Корекційна психопедагогіка (Олігофренопедагогіка)". Висвітлено питання розвитку культури мовлення та риторики корекційного педагога. Наведено методики дошкільного виховання, викладання української мови, математики, географії, природознавства, ручної праці, швейної справи, соціально-побутової орієнтації, образотворчої діяльності, історії, побутової фізики та хімії у корекційній школі, а також спецметодику роботи гувернера-дефектолога. Розкрито теоретичні засади соціалізації осіб з інтелектуальною недостатністю, описано моделі соціально-реабілітаційної роботи. Запропоновано методики психолого-педагогічної діагностики та навчально-виховної роботи з дітьми-сиротами у корекційних закладах. Наведено теоретичні відомості та навчальні програми зі спеціальної психології, корекційної психопедагогіки, логопедії, психології мовлення, логоритміки. Проаналізовано особливості організації профорієнтаційної роботи у спеціальних закладах.

Рассмотрены теоретические основы и учебные программы по основным учебным дисциплинам по спецальности "Коррекционное образование. Коррекционная педагогика (Олигофренопедагогика)". Освещены вопросы развития культуры речи и риторики коррекционного педагога. Даны методики дошкольного воспитания, преподавания украинского языка, математики, географии, природоведения, образовательной деятельности, истории, бытовой физики и химии в коррекционной школе, рассмотрена спецметодика работы гувернера-деффектолога. Раскрыты теоретические основы социализации лиц с интеллектуальной недостаточностью, описаны модели социально-реабилитационной работы. Приведены методики психолого-педагогической диагностики и учебно-воспитальной работы с детьми-сиротами в коррекционных заведениях. Даны теоретические сведения и учебные программы по специальной психологии, коррекционной педагогике, логопедии, психологии речи, логоритмике. Проанализированы особенности организации профориентационной работы в специальных заведениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 р30 + Ю948.25 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО28907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гаврилов О. В. 
Особливі діти в закладі і соціальному середовищі : навч. посіб. / О. В. Гаврилов. - Кам'янець-Поділ. : Аксіома, 2009. - 310 c. - укp.

Проведено історичний огляд розвитку науки про розумову відсталість, охарактеризовано сучасний стан надання допомоги особам з даною патологією. Виділено групи розумово відсталих за ступенем інтелектуального порушення. Висвітлено підходи до організації процесу навчання дітей з помірною, тяжкою та глибокою розумовою відсталістю, проаналізовано досвід використання діагностичних методик у роботі з такими учнями. Розкрито особливості психічного розвитку, формування комунікативних навичок і соціальної поведінки у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю, обгрунтовано доцільність використання емоційно-збагачених виховних ситуацій у навчальному процесі.

Проведен исторический обзор развития науки об умственной отсталости, охарактеризовано современное состояние организации помощи лицам с данной патологией. Выделены группы умственно отсталых по степени интеллектуального нарушения. Освещены подходы к организации процесса обучения детей с умеренной, тяжелой и глубокой умственной отсталостью, проанализирован опыт использования диагностических методик в работе с такими учащимися. Раскрыты особенности психического развития, формирования коммуникативных навыков и социального поведения у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью, обоснована целесообразность использования эмоционально-обогащенных воспитательных ситуаций в учебном процессе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Вержиховська О. М. 
Формування моральних якостей у молодших школярів з обмеженими розумовими можливостями у позакласній виховній роботі : монографія / О. М. Вержиховська. - Кам'янець-Поділ. : Вид. Д.Г.Зволейко, 2009. - 228 c. - Бібліогр.: с. 143-154. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми морального розвитку дітей з обмеженими розумовими можливостями. Увагу приділено педагогічному забезпеченню формування моральних якостей у учнів з порушенням інтелекту в позашкільній виховій роботі допоміжної школи.

Приведены результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы морального развития детей с ограниченными умственными способностями. Уделено внимание педагогическому обеспечению формирования моральных качеств у учеников с нарушениями интеллекта во внешкольной воспитатальной работе вспомогательной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Коштур Я. Є. 
Характеристика психофізичного розвитку розумово відсталих підлітків / Я. Є. Коштур // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2008. - № 3. - С. 99-101. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено інформацію про рівень психофізичного розвитку розумово відсталих підлітків і результати аналізу психічних функцій та фізичної підготовки цих дітей у порівнянні з нормально розвинутими однолітками. Результати дослідження показали низький рівень психофізичного розвитку у розумово відсталих підлітків. Розумово відсталі підлітки достовірно відстають за всіма показниками психофізичного розвитку від нормально розвинутих їх однолітків. Це стосується показників мислення, зокрема, конструктивної діяльності на об'ємних і площинних предметах, фізичної підготовки.

Представлена информация об уровне психофизического развития умственно отсталых подростков и результаты анализа психических функций и физической подготовки этих детей в сравнении с нормально развитыми одногодками. Результаты исследования показали низкий уровень психофизического развития у умственно отсталых подростков. Умственно отсталые подростки достоверно отстают по всем показателями психофизического развития от нормально развитых ровесников. Это касается показателей мышления, в частности конструктивной деятельности на объемных и плоскостных предметах, физической подготовки.

This work represents the information about the level of psycho-physical development of mentally retarded teenagers and the results of analysis in which the psycho-physical state of these children was compared with the state of normally developing children. As a result of the tests performed, the low level of psycho-physical development of mentally retarded teenagers was revealed. Mentally retarded teenagers authentically lose on all parameters of psychophysical development normally developed coevals. It touches parameters of intellection - constructive activity on volumetric and planar subjects, physical readiness.


Ключ. слова: підлітки, розумова відсталість, психічні функції, фізичні якості
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.147 + Ю948.25 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Панова С. А. 
Влияние китайской оздоровительной системы ДО-ИН и массажа для улучшения умственной работоспособности на детей с задержкой психического развития / С. А. Панова, А. В. Кириллова, С. С. Мишина // Уч. зап. Тавр. нац. ун-та им. В. И. Вернадского. Сер. Биология, химия. - 2006. - 19, № 2. - С. 48-50. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Використання спеціальних методик, що підвищують розумову працездатність (китайська оздоровча система До-ІН, масаж для покращання розумових здібностей) виявило статистично достовірне поліпшення показників уваги у дітей з затримкою психічного розвитку. Наведені методики можна використовувати в коректувальних класах.


Ключ. слова: внимание, умственная работоспособность, задержка психического развития
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Р733.64-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70795/Биол. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Шмаргун В.  
Графічні рухи як індикатор психічного розвитку дітей / В. Шмаргун // Соц. психологія. - 2008. - № 2. - С. 168-179. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто експериментальні дані вивчення якості виконання графічних рухів дітьми з затримками психічного розвитку (ЗПР) та звичайними дітьми. Доведено, що обстежувані з ЗПР достовірно гірше виконують тести з відтворення графічних рухів за умов виключення зорового аналізатора у порівнянні зі звичайними дітьми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.5с23 + Ю948.25с23 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шебанова В. І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук / В. І. Шебанова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язане з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Дмитрієва І. В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / І. В. Дмитрієва; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського