Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.211$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Бугеря Т. М. 
Використання міжпредметних зв'язків в удосконалюванні навчальної діяльності майбутніх фахівців із фізичної реабілітації / Т. М. Бугеря // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 3. - С. 10-12. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Вказано, що застосування теорії та практики міжпредметних зв'язків у процесі навчально-виховної роботи створює умови для ефективної професійної підготовки фізичних реабілітологів у педагогічних ВНЗ.

Отмечено, что применение теории и практики межпредметных связей в процессе учебно-воспитательной работы создает условия для эффективной профессиональной подготовки физических реабилитологов в педагогических ВУЗ.

The application of the theory and practice of intersubject communications in the process of educational work creates conditions for effective professional training of experts in physical rehabilitation.


Ключ. слова: міжпредметні зв'язки, ефективна професійна підготовка, фахівці з фізичної реабілітації
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30 + Р354.11 р30 + Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гризун Л. Е. 
Взаємодія наук і інтеграція систем знань як основа побудови змісту освіти / Л. Е. Гризун // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 18-27. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано сутність інтеграційних процесів у наукових знаннях, їх вплив на формування змісту сучасної освіти. Визначено поняття змісту освіти як одного з головних елементів у структурі процесу навчання. Висунуто вимоги до його змісту, найголовнішою серед яких є спрямованість освіти на реалізацію мети всебічного розвитку особистості за умови здійснення внутрішніх зв'язків між предметами, їх інтеграції. Зроблено висновок щодо обов'язковості зв'язку між наукою і навчальними дисциплінами, який є основоположним чинником побудови змісту сучасної освіти.

Проанализированы сущность интеграционных процессов научных знаний, их влияние на формирование содержания образования. Определено понятие содержания образования как одного из главных элементов в структуре процесса обучения. Выдвинуты требования к его содержанию, основным, из которых является направленность образования на реализацию цели всеобщего развития личности при условии осуществления внутренних связей между предметами, их интеграции. Сделан вывод об обязательности связи между наукой и учебными дисциплинами, которая является основополагающим фактором построения содержания современного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.21 + Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мазурок Т. Д. 
Интеллектуальное управление процессом усвоения межпредметных знаний / Т. Д. Мазурок // Управляющие системы и машины. - 2010. - № 2. - С. 22-29, 46. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Предложена модель обучаемого, позволяющая учитывать характеристики памяти и формирования межпредметных ассоциативных взаимосвязей. Взаимосвязь между векторами интеллекта обучаемого, вектором его состояния и вектором управления реализована в виде обученной нейронной сети, осуществляющей управление индивидуализированным межпредметным обучением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Самарук Н. М. 
Теоретичні аспекти міжпредметності / Н. М. Самарук // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки. - 2009. - Вип. 14. - С. 178-186. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні основи міжпредметних зв'язків: генезис розвитку поняття "міжпредметні зв'язки", суть, функції, класифікації та основні напрямки реалізації міжпредметних зв'язків у навчальному процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мусаєв К. Ф. 
Методологічні підходи до побудови логічної структури навчального матеріалу : монографія / К. Ф. Мусаєв. - Сімф. : Кримнавчпеддержвидав, 2012. - 291 c. - Бібліогр.: с. 270-291 - укp.

Розглянуто методологічні підходи до побудови логічної структури навчального матеріалу. Сформульовано вимоги структуризації навчального матеріалу на основі принципу сходження від абстрактного до конкретного, які дозволяють зробити процес структуризації доступним і методологічно забезпеченим. З'ясовано, що за допомогою цих вимог в учнів формується всебічне бачення явищ та об'єктів, зв'язків і відносин між ними, що призводить до покращання якості знань, більш глибокого їх розуміння й осмислення. Наведено результати експериментальної перевірки ефективності виділених вимог структуризації навчального матеріалу, що показала ефективність розробленої технології, дозволила на феноменологічному рівні виявити ряд особливостей традиційного методу навчання та продемонструвала покращання системних знань учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.3

Шифр НБУВ: ВА758831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Скрыпник Е. А. 
Отражение проблем ресурсосбережения в учебном процессе в условиях плановой и рыночной экономики / Е. А. Скрыпник // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 21. - С. 87-94. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Запропоновано здійснити комплекс заходів, спрямованих на відображення основних питань ресурсозбереження в навчальних планах і програмах. Розглянуто основні причини відставання в ресурсозбереженні в Україні. Проведено аналіз переваг і недоліків розвитку раціоналізації використання ресурсів в умовах планової та ринкової економіки. Запропоновано основні напрями підвищення ефективності ресурсозбереження на сучасному етапі розвитку економіки.

Предложено осуществить комплекс мероприятий, которые будут направлены на отражение основных вопросов ресурсосбережения в учебных планах и программах. Рассмотрены основные причины отставания в ресурсосбережении на Украине. Проведен анализ преимуществ и недостатков развития рационализации использования ресурсов в условиях плановой и рыночной экономики. Предложены основные направления повышения эффективности ресурсосбережения на современном этапе развития экономики.

A complex of measures is suggested which will be focused at reflecting basic issues of resource saving in curricula and syllabi. The major reasons of Ukraine's falling behind in resource saving are being considered. Advantages and disadvantages of the development of the resource use rationalization in conditions of planned and market economy are analyzed. Major directions of resource saving efficiency at the present stage of economy's development are suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-553.81 + Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Цимбрило С. 
Сутність і функції професійної спрямованості навчання у формуванні змісту сучасної освіти / С. Цимбрило // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 5. - С. 9-14. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто професійну спрямованість змісту освіти як форму специфічного міжпредметного зв'язку та як засіб формування соціальної та психологічної спрямованості на професійну діяльність. Відмічено, що одним із засобів реалізації професійної спрямованості є профілювання як цілеспрямована реалізація міжпредметних зв'язків загальноосвітніх і спеціальних дисциплін. Відзначено такі рівні профілізації: теоретичний, практичний і світоглядний. Констатовано, що уся система знань повинна подаватися під певним кутом зору, характерним для даного профілю професій.

Рассмотрена профессиональная направленность содержания образования как форма специфической межпредматной связи и как средство формирования социальной и психологической направленности на профессиональную деятельность. Отмечено, что одним из средств реализации профессиональной направленности является профилирование как целенаправленная реализация межпредметных связей общеобразовательных и специальных дисциплин. Отмечены такие уровни профилизации: теоретический, практический и мировоззренческий. Констатировано, что вся система знаний должна подаваться под определенным углом зрения, характерным для данного профиля профессий.

The author grounds the essence of the professional orientation of teaching shows its essence, functions and place in the formation of the contents of modern professional education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.204 + Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гіптерс З. 
Педагогічні видання, підручники та посібники для економічної освіти дітей і дорослих (Західноукраїнські землі XIX – початку XX ст.) / З. Гіптерс // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 173-184. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено педагогічну, культурно-просвітницьку діяльність українських суспільних організацій і педагогів у справі підготовки педагогічних видань, підручників і методичних посібників для економічної освіти дітей і дорослих на західноєвропейських землях XIX – початку XX ст. Наведено приклади із діяльності товариств «Рідна школа», «Сільський господар», «Ревізійний Союз Українських Кооперативів», «Просвіта» в контексті розвитку економічної освіти та кооперації. Засвідчено що в досліджуваний період підручники, методичні поради та рекомендації, розроблені педагогами минулого, допомагали боротися з неписьменністю українського населення, сприяли суттєвому зменшенню її серед молодого покоління. Увагу приділено створенню розгалуженої інфраструктури бібліотечних закладів просвітницького, молодіжного, педагогічного, економічного характеру.

Рассмотрена педагогическая и культурно-просветительская деятельность украинских общественных организаций и педагогов в деле подготовки педагогических изданий, учебников и методических пособий для экономического образования детей и взрослых на западноевропейских землях XIX – начале XX в. Приведены примеры из деятельности обществ «Родная школа», «Сельский хозяин», «Ревизионный союз украинских кооперативов», «Просвита». Засвидетельствовано, что в исследуемый период учебники, методические советы и рекомендации, разработанные педагогами прошлого, помогали бороться с неграмотностью украинского населения, способствовали существенному уменьшению неграмотности среди молодого поколения. Внимание уделено созданию разветвленной инфраструктуры библиотечных учреждений просветительского, молодежного, педагогического, экономического характера.

The author considers pedagogical, cultural and educational activity of Ukrainian social organizations and teachers, their role in the process of preparation of pedagogical issues, textbooks and manuals for economic education of children and adults in West Ukraine in the XIX th – in the beginning of the XX th centuries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5 + Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Агапова М. О. 
Про проблему оптимізації навчального матеріалу / М. О. Агапова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено науковий аналіз підходів до визначення оптимальної структури навчального матеріалу в контексті педагогічної підготовки інженера-педагога. Зазначено, що методологічною основою оптимізації є системний підхід, який вимагає розглядати усі компоненти навчального матеріалу в єдності закономірних взаємозв’язків та спиратися на загальну теорію керування складними динамічними системами. Наголошено, що вибір (випадковий, вольовий, критеріальний) рішення є ключовою процедурою процесу оптимізації. Зосереджено увагу на критеріальному виборі, головною передумовою якого є повний комплекс критеріїв. Розкрито різні підходи до визначення критеріїв оптимізації. Розглянуто такий важливий критерій як часова оцінка кожної одиниці навчального матеріалу. Зауважено, що під час встановлення критеріїв оптимальності та параметрів необхідно виходити з такого принципового положення: кожний із запропонованих критеріїв (параметрів) має бути експериментально апробований (методом експертного оцінювання), а потім, зважаючи на умови забезпечення оптимізації, з загальної кількості цих критеріїв необхідно відбирати та встановлювати найбільш доцільні. Констатовано, що існуючі наукові роботи з проблем оптимізації наближають до створення системи правил, які б полегшили знаходження оптимальної структури навчального матеріалу.

Осуществлен научный анализ подходов к определению оптимальной структуры учебного материала в контексте педагогической подготовки инженера-педагога. Отмечено, что методологической основой оптимизации является системный подход, который требует рассматривать все компоненты учебного материала в единстве закономерных взаимосвязей, опираться на общую теорию управления сложными динамическими системами. Отмечено, что выбор (случайный, волевой, критериальный) решения является ключевой процедурой процесса оптимизации. Сосредоточено внимание на критериальном выборе, главной предпосылкой которого является полный комплекс критериев. Раскрыты различные подходы к определению критериев оптимизации. Рассмотрен такой важный критерий как временная оценка каждой единицы учебного материала. Отмечено, что при установлении критериев оптимальности и параметров необходимо исходить из следующего принципиального положения: каждый из предложенных критериев (параметров) должен быть экспериментально апробирован (методом экспертной оценки), а затем, исходя из условий обеспечения оптимизации, из общего количества этих критериев должны отбираться и устанавливаться наиболее целесообразные. Констатировано, что существующие научные работы по проблемам оптимизации приближают к созданию системы правил, которые бы облегчили нахождение оптимальной структуры учебного материала.

There is a scientific analysis of approaches of determining the optimal structure of educational material during the pedagogical training of engineers and educators in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.3

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сейдаметова З. С. 
Процедури і соціальна тканина розробки curricula: досвід США / З. С. Сейдаметова, В. А. Темненко // Постметодика. - 2008. - № 2. - С. 16-20. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто методологію, концепції та процедури розробки модельних curricula для шкіл та університетів США у галузі комп'ютинга. Наведено загальну характеристику організацій, діяльність яких пов'язана з розробкою curricula, зокрема, таких, як The Association for Computing Machinery, The Association for Information Systems, The Association for Information Technology Professionals, The Computer Society of the Institute for Electrical and Electronic Engineers. Досліджено історію створення відомої серії Computing Curricula, виданої на початку XXI ст., розглянуто її особливості. Розкрито специфіку розробки curricula для старших шкіл Америки, що складається з чотирьох рівнів. Зазначено, що на вибір тематики curricula впливає соціальна тканина життя, яка містить у собі школи, організації освітнього тестування, університети, професійні асоціації, фірми-емітенти професійних сертифікатів, батьківську громадськість.

Рассмотрены методология, концепция и процедуры разработки модельных curricula для школ и университетов США в области компьютинга. Приведена общая характеристика организаций, деятельность которых связанна с разработкой curricula: The Association for Computing Machinery, The Association for Information Systems, The Association for Information Technology Professionals, The Computer Society of the Institute for Electrical and Electronic Engineers. Освещена история создания известной серии Computing Curricula, изданной в начале XXI ст., рассмотрены ее особенности. Раскрыта специфика разработки curricula для старших школ Америки, который состоит из четырех уровней. Отмечено, что на выбор тематики curricula влияет социальная ткань жизни, содержащая в себе школы, организации образовательного тестирования, университеты, профессиональные ассоциации, фирмы-эмитенты профессиональных сертификатов, родительскую общественность.

The methodology, concepts and procedures of development model curricula for schools and universities of the USA in the field of computing is considered. The brief description of some the organizations connected with development curricula is presented: The Association for Computing Machinery, The Association for Information Systems, The Association for Information Technology Professionals, The Computer Society of the Institute for Electrical and Electronic Engineers. The known series Computing Curricula published in the beginning of XXI-st century and its history is described. The special attention is given to problems of curricula development for the high schools of America (A Model Curriculum for K-12 Computer Science).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211 + З970р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дарюга О. А. 
Інтеграційний компонент здоров'язбережувальних освітніх технологій / О. А. Дарюга, П. В. Хоменко // Постметодика. - 2011. - № 2. - С. 18-22. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Вивчено особливості формування та реалізації здоров'язбережувальних педагогічних технологій на основі інтеграційного компонента, який передбачає використання міжпредметних зв'язків, елементів цілеспрямованого впровадження теоретичних знань у практику виховання, застосування засобів та методів подолання формалізму в навчанні. Проаналізовано поняття "здоров'я" як індивідуальну та суспільну категорію. Сформовано цілісний погляд на індивідуальне здоров'я як чотирикомпонентну модель, що включає соматичний, фізичний, психічний та етичний компоненти. Охарактеризовано функції та компоненти здоров'язбережувальних педагогічних технологій, наведено їх класифікацію.

Изучены особенности формирования и реализации здоровьесохраняющих педагогических технологий на основе интеграционного компонента, который предусматривает использование межпредметных связей, элементов целеустремленного внедрения теоретических знаний в практику воспитания, применения средств и методов преодоления формализма в учебе. Проанализировано понятие "здоровье" как индивидуальная и общественная категория. Сформирован целостный взгляд на индивидуальное здоровье как четырехкомпонентную модель, которая включает соматический, физический, психический и этический компоненты. Охарактеризованы функции и компоненты здоровьесохраняющих педагогических технологий, приведена их классификация.

The features of forming and realization of health-saving of pedagogical technologies are studied on the basis of integration component that envisages the use of intersubject connections, elements of purposeful introduction of theoretical knowledge in practice of education, applications of facilities and methods of overcoming of formalism in studies. A concept "health" is analyzed as individual and public category. An integral look is formed to the individual health as quaternary model, that includes somatic, physical, psychical and ethic components. Functions and components of health-saving of pedagogical technologies are described, their classification over is brought.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч311.211.5 + Ч311.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Онкович Г. 
Міждисциплінарна інтеграція в гуманітарних дослідженнях / Г. Онкович // Вища освіта України. - 2009. - № 1. - С. 73-81. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто методологію трансформації вищої освіти в Україні не лише у рамках Болонського процесу, а й у перспективі стратегічного розвитку вищої освіти у XXI ст., яка є співзвучною з ідеями конвергенції модернізаційних теорій з сучасними теоріями розвитку людського капіталу. За результатами аналізу цих теорій визначено напрям, у якому слід здійснювати конкретизацію основної мети методологічних зусиль щодо системи освіти взагалі та особливо щодо ролі гуманітарної освіти в структурі сучасного освітнього комплексу. Зазначено, що для комплексного розв'язання професійних завдань необхідно розвивати у студентів уміння усвідомлено використовувати потенціал гуманітарних і фундаментальних знань на основі міждисциплінарної інтеграції.

Рассмотрена методология трансформации высшего образования в Украине не только в рамках Болонского процесса, а также в перспективе стратегического развития высшего образования в XXI веке, созвучной с идеями конвергенции модернизационных теорий с современными теориями развития человеческого капитала. По результатам анализа этих теорий определено направление, в котором следует осуществлять конкретизацию основной цели методологических усилий, которые касаются системы образования вообще и особенно роли гуманитарного образования в структуре образовательного комплекса. Отмечено, что для комплексного решения профессиональных заданий необходимо развивать у студентов умение осознанно использовать потенциал гуманитарных и фундаментальных знаний на основе междисциплинарной интеграции.

Methodology of higher education transformation in the course of not only Bologna process but also perspective of strategic education development in the XXI century is analyzed in the article. Analysis of these theories shows the direction in which concretization of main methodological efforts should be made and also points out the role of humanitarian education in the structure of modern educational complex.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Овчарук О. В. 
Особливості запровадження компетентнісного підходу: досвід України та країн Європи / О. В. Овчарук // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 4. - С. 218-225. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблеми запровадження компетентнісного підходу до формування змісту освіти. Здійснено порівняльний аналіз досвіду країн Європи та України у обговоренні переліку ключових компетентностей. Розкрито перспективи для України в питаннях інтеграції компетентнісного підходу до змісту навчальних програм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ломонова М. Ф. 
Принцип інтерпретації у змісті навчального предмета / М. Ф. Ломонова // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 95-98. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.

Здійснено епістемологічно-педагогічний аналіз проблеми змісту освіти в контексті нової інтерпретаційної парадигми. Розглянуто герменевтичний підхід до створення програми експериментального курсу з фізичного виховання. Виділено два типи когнітивних практик: перший – в межах природничих наук, другий – в гуманітарних і художніх формах мислення. Названо принципи-орієнтири педагогічної герменевтики: поєднання пізнання і самопізнання, сполучення логіко-наукового і художньо-естетичного підходів у процесі засвоєння педагогічних знань, дивінація ("вживання" у внутрішній світ і психологію іншого "Я"); поєднання творчої активності з розумною пасивністю, допомога творчому саморозкриттю людини, опора на діалог суб’єктів педагогічного процесу; єдність мови та мислення.

Дан эпистемолого-педагогический анализ проблемы содержания образования в контексте новой интерпретационной парадигмы. Рассмотрен герменевтический подход к созданию программы экспериментального курса по физическому воспитанию. Выделены два типа когнитивных практик: первый - в пределах естественных наук, второй - в гуманитарных и художественных формах мышления. Названы принципы-ориентиры педагогической герменевтики: сочетание познания и самопознания, общность логико-научного и художественно-эстетического подходов в процессе усвоения педагогических знаний, дивинация ("вхождение" во внутренний мир и психологию другого "Я"), сочетание творческой активности с разумной пассивностью, помощь творческому самораскрытию человека, опора на диалог субъектов педагогического процесса, единство языка и мышления.

The article characterizes hermeneutic aspects of constructing the contents of education and program of experimental course in physical education; substantiates didactical principles of selecting the contents and design of hermeneutically oriented program of the course in physical education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Саєнко Н. 
Культурологічна спрямованість розвитку освіти в сучасних соціокультурних умовах / Н. Саєнко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 207-211. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено основні тенденції розвитку освіти за сучасних соціокультурних умов, наголошено на необхідності пошуку шляхів реформування освіти в напрямі гармонійного поєднання її природничо-наукового та гуманітарного компонентів, що стає можливим завдяки зв'язку освіти і культури.

Определены основные тенденции развития образования в современных социокультурных условиях, подчеркнута необходимость поиска путей реформирования образования в направлении гармоничного сочетания ее естественно-научного и гуманитарного компонентов, что становится возможным благодаря связи образования и культуры.

In the article the key tendencies of development of education under modern social and cultural conditions are determined, the need of seecing ways to reform education aimed at harmonious combination of its scientific and humanitarian components that becomes possible due to connection of education and culture is emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Козловська І. 
Теоретико-методологічні основи інтеграції знань у навчальному процесі: основи дидактичної інтегрології / І. Козловська // Молодь і ринок. - 2012. - № 11. - С. 31-35. - Бібліогр.: 378.3 назв. - укp.

Обгрунтовано методологічні підходи щодо інтеграції та концептуальні основи інтеграції знань. Введено та обгрунтовано поняття дидактичної інтегрології як галузі педагогічного знання, наведено її базові закономірності та принципи структурування навчальних знань в процесі їх інтеграції. Обговорено інтеграцію знань, що базується на закономірностях дидактичної інтегрології, суттєво підвищує якість навчання і спричиняє позитивні якісні зрушення у параметрах, які характеризують загальноосвітню та професійну підготовку, за умови впливу на ці параметри виділених варіативних чинників інтеграції.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Галямина И. 
О проблемах разработки основных образовательных программ третьего поколения / И. Галямина // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 18-27. - Библиогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено проблеми, що виникають у роботі навчально-методичних об'єднань ВНЗ Російської Федерації у ході розробки основних освітніх програм третього покоління та їх компонентів. Детально розглянуто найважливіші з їхніх складових: вибір структури основної освітньої програми, розробка її цілей і компетентнісної моделі випускника, а також питання заключної атестації випускників, що навчаються за стандартами третього покоління. Охарактеризовано труднощі, які були частково подолані у процесі формування основної освітньої програми підготовки бакалаврів і магістрів за федеральними державними освітніми стандартам третього покоління, та вказано проблеми, які ще належить вирішити.

Освещены проблемы, которые возникают в работе учебно-методических объединений ВНЗ Российской Федерации при разработке основных образовательных программ третьего поколения и их компонентов. Детально рассмотрены важнейшие из составляющих программ: выбор структуры основной образовательной программы, разработка ее целей и компетентностной модели выпускника, а также вопросы заключительной аттестации выпускников, которые обучаются по стандартам третьего поколения. Охарактеризованы трудности, которые были частично преодолены при формировании основной образовательной программы подготовки бакалавров и магистров по федеральным государственным образовательным стандартам третьего поколения, и указаны проблемы, которые еще предстоит решить.

This article deals with the problem of teaching associations of higher education institutions while developing basic education programs and its components. The most important are the election program structure, choosing goals and graduate competency models and issues of final certification of graduates who are trained at the standards of third generation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Gritsuk V. 
Integration of the tools which increase efficiency of learning into the educational process on the example of the curriculum / V. Gritsuk // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 8. - С. 121-125. - Бібліогр.: 7 назв. - англ.

Розглянуто питання підвищення ефективності навчання шляхом інтеграції в єдиний інтегрований інформаційний простір даних, що знаходяться в різних комп'ютерних системах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лавров А. І. 
Інтеграція знань як наукова категорія / А. І. Лавров // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 23. - С. 17-20. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено питання інтеграції знань в освітній діяльності для подолання фрагментарності світогляду випускників школи у зв'язку з предметоцентризмом. Зауважено, що предметоцентризм не протистоїть інтеграції, а діалектично взаємопов'язаний із нею. Охарактеризовано внутрішньопредметні інтеграційні механізми: метамова, акцентуація змісту, завдання правил поведінки та креолізація навчальних мов. Розглянуто поняття фундаментальних освітніх об'єктів (А. В. Хуторський), виділено способи їх віднайдення. Визначено моделі реалізації інтеграції знань в навчанні.

Исследован вопрос интеграции знаний в образовательной деятельности для преодоления фрагментарности мировоззрения выпускников школы в связи с предметоцентризмом. Замечено, что предметоцентризм не противостоит интеграции, а диалектически взаимосвязанным с ней. Охарактеризованы внутрипредметные интеграционные механизмы: метаязык, акцентуация содержания, задание правил поведения и креолизация учебных языков. Рассмотрено понятие фундаментальных образовательных объектов (А. В. Хуторской), выделены способы их нахождения. Определены модели реализации интеграции знаний в обучении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Грибан Г. В. 
Роль міжпредметних зв'язків у формуванні комунікативної компетенції учнів / Г. В. Грибан // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 52. - С. 44-47. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито значення міжпредметних зв'язків у вивченні мови та літератури як засобу підвищення ефективності викладання названих предметів. Розглянуто взаємозв'язки мови та літератури як важливий фактор формування комунікативної компетенції учнів, збагачення словникового запасу, оволодіння нормами мови, формування навичок виражати свої думки в усній та писемній формі, а також визначено функції міжпредметних зв'язків в процесі викладання мови.

Раскрыто значение межпредметных связей в изучении языка и литературы как средства повышения эффективности преподавания названных предметов. Рассмотрены взаимосвязь языка и литературы как важный фактор формирования коммуникативной компетенции учеников, обогащения словарного запаса, овладения нормами языка, формирования навыков выражать свои мнения в устной и письменной форме, а также определены функции межпредметных связей при преподавании языка.

In the article is revealed the value of intersubject connections in the study of language and literature as the mean of an increase in the efficiency of the teaching of these objects. Intercommunications of language and literature are examined as the important factor of forming of communicative competence of students, enriching of dictionary supply, capture the norms of language, forming of skills to express the opinions in a verbal and writing form, and also the functions of intersubject connectionsare determined at teaching of language.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.5 + Ш141.14-912.33 + Ш5(4УКР) р20-211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського