Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (17)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.69$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Кирилаш А. В. 
Развитие личности в процессе самообразования / А. В. Кирилаш, И. А. Лукашова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 5. - С. 16-19. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Рассмотрен процесс самообразования личности (учащегося, студента, специалиста) в современных социально-экономических условиях. Проведен психолого-педагогический анализ данного процесса. Предложены некоторые научные рекомендации относительно его актуализации в соответствии с запросами общества.

Розглянуто процес самоосвіти особистості (учня, студента, фахівця) за сучасних соціально-економічних умов. Проведено психолого-педагогічний аналіз. Запропоновано наукові рекомендації щодо актуалізації даного процесу відповідно до запитів суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вакуленко В. М. 
Розвиток теорії й практики вищої педагогічної освіти України, Росії, Білорусі на основі акмеологічного підходу : моногр. / В. М. Вакуленко; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2007. - 496 c. - Бібліогр.: с. 394-432. - укp.

Висвітлено історію розвитку акмеологічних ідей у системі наук про людину, розкрито основні етапи становлення акмеології як науки, її головні теоретичні та практичні завдання. Зазначено, що цінність акмеологічного підходу полягає в тому, що він орієнтує на якісний результат у підготовці педагогічних працівників, сприяє проектуванню власних моделей професійної діяльності. Розкрито роль педагогічної освіти в сучасному суспільстві. Наведено результати порівняльного аналізу державних освітніх стандартів, програм розвитку та процесів підготовки вчителів в Україні, Росії, Білорусі. Запропоновано концепцію акмеології вищої педагогічної освіти.

Освещена история развития акмеологических идей в системе наук о человеке, раскрыты основные этапы становления акмеологии как науки, ее главные теоретические и практические задачи. Отмечено, что ценность акмеологического подхода состоит в том, что он ориентирует на качественный результат в подготовке педагогов, содействует проектированию собственных моделей профессиональной деятельности. Раскрыта роль педагогического образования с современном обществе. Приведены результаты сравнительного анализа государственных образовательных стандартов, программ развития и процессов подготовки учителей в Украине, России, Беларуси. Предложена концепция акмеологии высшего педагогического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) + Ч489.514(4БІЛ) + Ч489.514(4РОС) + Ч311.69 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вакуленко В. М. 
Акмеологічний підхід у теорії й практиці вищої педагогічної освіти України, Білорусі, Росії (порівняльний аналіз) : автореф. дис... д-ра пед. наук / В. М. Вакуленко; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2008. - 44 c. - укp.

Досліджено історію виникнення та розвитку акмеологічних ідей в українській, білоруській та російській педагогічній теорії та практиці. Розкрито сутніть та особливості впровадження акмеологічного підходу в процес професійної підготовки педагога. Зроблено порівняльний аналіз програм розвитку педагогічної освіти, виявлено спільні та відмінні риси в системах підготовки педагогів й освітніх стандартах України, Росії, Білорусі у структурному та змістовому аспектах. Проведено порівняльне дослідження структурних і функціональних компонентів професійної готовності майбутніх педагогів до продуктивної діяльності. Розроблено концепцію реалізації акмеологічного підходу у вищій педагогічній освіті (АПВПО), на базі якої шляхом теоретичного моделювання розроблено концептуальну модель продуктивної педагогічної діяльності. З урахуванням виявлених порівняльних характеристик обгрунтовано шляхи впровадження акмеологічного підходу в теорію та практику вищої педагогічної освіти України з метою удосконалення та підвищення якості професійної підготовки майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) + Ч489.514(4БІЛ) + Ч489.514(4РОС) + Ч311.69 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Біличенко О. Л. 
Культурно-виховна роль книги в умовах формування інформаційного суспільства : Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / О. Л. Біличенко; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2000. - 17 c. - укp.

Висвітлено проблему культурно-виховної ролі книги в процесі формування інформаційного суспільства. З'ясовано історико-теоретичні проблеми формування книги як естетико-культурного чинника за умов інформаційного суспільства. Досліджено емоційні й естетичні мотиви читання та критерії оцінок творів художньої літератури. Створено навчально-виховну модель актуалізації книги у виховному процесі за умов формування інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.1 + Ч730.3 + Ч311.692.672

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311166 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Панфілов О. Ю. 
Синергетичний підхід до осмислення освіти / О. Ю. Панфілов, О. О. Савченко // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2009. - Вип. 2. - С. 11-17. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано ідею застосування синергетичного підходу для окреслення шляхів оптимізації освітньої системи, розглянуто особливості впливу синергетики на процес самоорганізації людини, на розвиток її творчих здібностей, на формування способів розширення власного кругозору та оновлення знань у процесі самоосвіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Редліх С. М. 
Культура само-самостійності роботи педагога як умова і результат саморозвитку і самореалізації в моделі безперервного професійного обратання / С. М. Редліх, О. А. Козирєва, О. О. Кошелев // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 6. - С. 84-91. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто моделі формування культури самостійної роботи педагога за умов безперервної професійної освіти, що реалізує ідеї продуктивної педагогіки в системі гуманістичної педагогічної думки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Данилова Г. 
Теоретичний аналіз професіоналізму суб'єкта діяльності в контексті акмеології / Г. Данилова // Освіта і упр.. - 2008. - 11, № 1. - С. 35-46. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Привернено увагу до ідей концепції тотальної некласичності майбутнього людини професора А.І.Субетто та "системної концепції людини" Е.Ласло. Розкрито: походження слова "акмеологія"; тлумачення змісту понять "акмеологія", "акмеологічний підхід", "акмеологічний підхід до освіти"; акмеологічну методологію; предмет фундаментальної акмеології; акмеологію як новий інтегративний напрям у професійній освіті психолога і педагога"; мету акмеології. Висвітлено основні методологічні категорії в акмеології: Людина, Розвиток, Здоров'я, Професіоналізм" тощо. Розглянуто напрями акмеологічного розвитку людини та перспективність акмеології. Обгрунтовано доцільність застосування акмеологічного підходу щодо усвідомлення та освоєння педагогами закономірностей саморуху до вершин професіоналізму і продуктивності творчої діяльності. Виділено суб'єктивні та суб'єктивно-об'єктивні фактори саморуху до вершин майстерності. Здійснено новий підхід до методології професіоналізму. Розроблено акмеологічну професійну модель. Визначено окремі особистісні аспекти діяльності педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сіверс З. 
Феномен творчості як базова складова акмеологічного розвитку особистості / З. Сіверс // Освіта і упр.. - 2008. - 11, № 1. - С. 47-55. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Порушено питання особливості реалізації провідної функції процесу професійної підготовки педагогічних кадрів - розвиток особистості на засадах творчих позицій. Запропоновано акмеологічний підхід до підготовки кадрів освіти. Розкрито зміст поняття "акмеологія", її відмінність від психології, першоджерела розвитку та мету акмеології. З позицій акмеології розглянуто смисл методологічних категорій: творчість, потенціал, потенціал особистісний, стратегія життя, саморегуляція, самовдосконалення тощо. Акцентовано увагу на актуальності розробки: акмеологічної концепції формування професійної свідомості; системи критеріїв та відповідному інструментарії, який би дав змогу визначити рівень професіоналізму; шляхів і засобів досягнення "акме" в професійній діяльності; виявленні залежності між особливостями професіоналізму зрілої людини та іншими проявами поза сферою професійної діяльності. Розглянуто погляди науковців на елементи творчого потенціалу. Висвітлено етапи і методи самовиховання. Запропоновано орієнтовні блоки якостей особистості, відповідно до структури особистості: загальні, спеціальні, індивідуальні. Визначено особливість самореалізації творчого потенціалу в освітній системі: спочатку як чинник професійного становлення і розвитку творчого потенціалу; пізніше як об'єктивний чинник професійної самореалізації творчого потенціалу. Охарактеризовано ідеалізовану модель образу результату в навчанні спеціаліста (за Н.В.Кузьміною): зміст, елементи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2 + Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Данилова Г. 
Акмеологічна школа: нова якість освіти / Г. Данилова // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 2. - С. 96-108. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Висвітлено модель школи майбутнього, утвореної на засадах нової інтегральної філософсько-психолого-педагогічної галузі наукових знань - акмеології освіти (АО), яка досліджує умови досягнення високої якості освітніх систем. Аргументовано необхідність нових освітніх парадигм в Україні за умов глобалізації світового суспільства. Висвітлено актуальність появи шкільної акмеології (ША), її завдання, умови й етапи створення. Надано дефініції понять акмеології, акмеології освіти, шкільної акмеології та акмеологічних технологій. Наведено схему акмеологічної моделі цілісного розвитку людини в процесі навчання, мета якого - цілісний і стійкий розвиток людини, відродження національної самосвідомості на засадах оволодіння багатством культурно-історичної спадщини України та всього людства. Розкрито поняття "зрілість" як інтегральної якості розвитку людини на кожному віковому етапі та чотири ступені результативності цілісного розвитку школяра. Зазначено, що АШ - не новий тип чи статус школи, це її новий рівень розвитку, який повинен допомагати вивести країну з кризи через виховання та навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чебоненко С. 
Реалізація цілей навчання у процесі самостійної роботи курсантів / С. Чебоненко // Вища освіта України. - 2010. - № 2. - С. 52-56. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто систему цілей навчання та окреслено систему самостійної роботи курсантів в процесі вивчення дисципліни "Соціально-виховна робота" ("СВР"). Виявлено ряд недоліків у формулювання вимог до основних способів постановки цілей в навчальних програмах з "СВР", зокрема, невизначеність, неконкретність, неінструментальність тощо. Запропоновано впорядковану ієрархічну класифікацію цілей (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка). Презентовано підготовлений автором навчально-методичний посібник "Пенітенціарна педагогіка та соціально-виховна робота". Висвітлено зміст і методику організації самостійної роботи курсантів.

Рассмотрена система целей обучения и очерчена система самостоятельной работы курсантов при изучении дисциплины "Социально-воспитательная работа" ("СВР"). Определен ряд недостатков в формулировке требований к основным способам постановки целей в учебных программах по "СВР", в частности, неопределенность, неконкретность, неинструментальность и т.д. Предложена упорядоченная иерархическая классификация целей (знания, понимание, применение, анализ, синтез, оценка). Презентовано авторское учебно-методическое пособие "Пенитенциарная педагогика и социально-воспитательная работа". Освещены содержание и методика организации самостоятельной работы курсантов.

The Peculiarities of learning needs while the "Social and educational work" - subject study process, also the role of a teacher in cadets self-guided work system organization are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69 + Х884.14 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Береза В. 
Політична освіта і самоосвіта як фактори політичної соціалізації особистості / В. Береза // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 58-64. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто роль політичної освіти у процесі політичної соціалізації особистості, яка має допомогти розібратися в законах культури й правилах спільного для всіх життя. Зазначено, що демократичні країни переконалися в перевагах існування спеціальних інститутів політичної освіти, а Україна лише перебуває на шляху їх формування, тому їй необхідно максимально спрямувати зусилля на генерування політичної компетентності та відповідальності громадян. Виокремлено роль політичних партій у політичній соціалізації. Наголошено на відмінностях у процесі політичної соціалізації особистості залежно від типу політичної системи. Зосереджено увагу на політичній самоосвіті особистості, що обумовлюється посиленням ролі особистісного чинника в сучасних суспільно-політичних процесах. Окреслено роль видавничої політики держави та значення інформаційно-комунікаційних технологій у забезпеченні політичної самоосвіти особистості за сучасних умов. Констатовано, що дія основних чинників політичної соціалізації свого максимального ефекту досягає тільки за умови формування цілісної системи, у якій вплив політичного середовища, політичної культури, діяльність політичних партій, засобів масової інформації, закладів культури, політичної освіти є комплексним, узгодженим, науково обгрунтованим та спрямованим на розвиток вільної, критично мислячої, компетентної особистості.

Рассмотрена роль политического образования в процессе политической социализации личности, которое должно помочь разобраться в законах культуры и правилах общей для всех жизни. Отмечено, что демократические страны убедились в преимуществах существования специальных институтов политического образования, а Украина только находится на пути их формирования, поэтому ей необходимо максимально направить усилия на генерировании политической компетентности и ответственности граждан. Выделена роль политических партий в политической социализации. Отмечены различия в процессе политической социализации личности в зависимости от типа политической системы. Сосредоточено внимание на политическом самообразовании личности, которое обуславливается усилением роли личностного фактора в современных общественно-политических процессах. Определена роль издательской политики государства и значение информационно-коммуникационных технологий в обеспечении политического самообразования личности в современных условиях. Констатировано, что действие основных факторов политической социализации своего максимального эффекта достигает только при условии формирования целостной системы, в которой влияние политической среды, политической культуры, деятельность политических партий, средств массовой информации, учреждений культуры, политического образования является комплексным, согласованным, научно обоснованным и направленным на развитие свободной, критически мыслящей, компетентной личности.

Democratic countries have seen the benefits in the existence of special institutions for political education. Ukraine is only in the way of their formation. Therefore, it is necessary to focus on the generation of political competence and responsibility of citizens. This task can be primarily realized through educational institutions and independent media. At the same time democratic political education should cultivate in the personality not only humanistic values, but also awareness of the rights and obligations of their own place and role in the state. Everyone should understand that without really functional political system priorities of the individual cannot be properly implemented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф. р + Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дубасенюк О. А. 
Проблема самоосвіти учнівської молоді у працях польських учених / О. А. Дубасенюк // Укр. полоністика. - 2012. - Вип. 9. - С. 120-126. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Йдеться про роль самоосвіти у процесі навчання, висвітлено різні погляди польських учених на визначену проблему. Підкреслено перетворюючій духовний і пізнавальний характер самоосвіти, її вплив на розвиток особистості, її здібностей, інтересів, прагнення до творчості, перетворення її у життєву необхідність. Проаналізовано три етапи процесу підготовки молоді до самоосвіти: адаптаційний, інтеграційний, творчий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ostrovska H. Yo. 
Conceptual principles of learning organization building = Концептуальні засади побудови самонавчальних організацій / H. Yo. Ostrovska, R. P. Sherstiuk, H. V. Tsikh, V. H. Demianyshyn, I. M. Danyliuk-Chernykh // Наук. вісн. Нац. гірн. ун-ту. - 2021. - № 3. - С. 167-172. - Бібліогр.: 11 назв. - англ.

Purpose. Methodological and applied principles deepening, recommendations projecting due to learning organizations building, in order to obtain fundamentally new competitive advantages in a knowledge-based economy. Methodology. The development of theoretical and methodological foundations of learning organizations building should be carried out on the basis of provisions synthesis of neural networks theory and the latest management paradigm with a projection on staff development; theories of personality and its development in activity; sociology, motivation, theory of organization and competitive advantage, chaos theory and synergetic. Findings. Priorities of learning organizations building in a knowledge-based economy is developed is defined. The own vision of learning organization building conceptual bases as a fundamental component of competitiveness management system on the bases of innovative development is formulated. A new understanding of "learning organization" category essence is proposed. Learning organizations formation principles, which are based on the latest enterprise management paradigm are improved. The study actualizes the value of educational and human capital, as well as proves their impact upon the socio-economic development of the organization. Emphasis is placed at the fact that the activities of learning organization are based on the culture, system and skills of learning. It is proved that the transformation of domestic enterprises into learning organizations will avoid many problems of the nonlinear world picture and accelerate the processes of effective management at each enterprise. Originality. The work develops the conceptual principles of learning organization building, the representation of which is reproduced according to the original conceptual-analytical model in distinguishing its architecture on the basis of innovative development. The model of learning organization is presented, the novelty of which is to systematize and clarify the requirements for the basic elements of the organization and to reflect the relationships between them. The mechanism of creation and use of knowledge of the learning organization is developed. It will increase its competitiveness from the standpoint of strategic approach and expand competitive positions in the market. Practical value. The practical use of scientific developments and recommendations of the authors allows to increase the innovation and efficiency of the national innovation system structure-producing organizations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шляхи подолання кризи читання: соціальнокомунікаційний та психолого-педагогічний аспекти : [колект.] монографія / Н. М. Алексеєнко, О. І. Беспарточна, Р. М. Білоус, О. В. Давидова, Т. І. Дучимінська, М. І. Замелюк, О. В. Літвінова, Л. І. Магдисюк, Т. В. Оксенчук, В. В. Осадчий, В. В. Перевознюк, Т. Б. Поясок, О. А. Пуш, О. Л. Резніченко, К. Л. Сізова, С. М. Сошенко, Л. В. Супрун, В. В. Хміль-Чуприна; ред.: К. Л. Сізова; Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського. - Кременчук : РВВ КрНУ, 2022. - 192 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Репрезентовано різноманітні аспекти вивчення читацької культури як складного феномену, пов'язаного з інтелектуальним і культурним розвитком особистості. Увагу приділено вивченню позитивного впливу читання на розвиток пізнавальних навичок, психологічного потенціалу бібліотерапії у подоланні життєвих криз, а також запровадженню дитиноцентрованого підходу у процесі залучення до читання. Представлено наукове обґрунтування психолого-педагогічного впливу з метою формування інтересу до читання, пошуку нових форм роботи в аспекті формування читацьких культури та компетентності, зокрема, організації співпраці студентів університету з бібліотеками з метою популяризації читання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.692.672 + Ч730.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА855529 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського