1. |
Муханова І. Ф. Психолого-педагогічна корекція шкільної неуспішності молодших школярів : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. Ф. Муханова; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. - К., 2007. - 20 c. - укp.Здійснено експериментальне дослідження психологічної структури шкільної неуспішності молодих школярів і шляхи її психолого-педагогічної корекції. Проаналізовано існуючі психолого-педагогічні підходи до неуспішності шкільного навчання, засобів корекції навчальної неуспішності та визначено психолого-педагогічні критерії успішності/неуспішності молодших школярів. Здійснено порівняльний аналіз показників розвитку пізнавальних процесів, мотивації навчання та самооцінки неуспішних і успішних у навчанні учнів початкових класів. Виявлено особливості їх розвитку та статистично достовірні розбіжності за всіма показниками між цими двома групами учнів. Шляхом експериментального дослідження виявлено, що домінуючими причинами шкільної неуспішності молодших школярів є знижений рівень розвитку окремих пізнавальних процесів (словесно-логічного мислення, моторно-слухового, словесно-логічного видів пам'яті, концентрації уваги), мотивації навчання, неадекватна, нерефлексивна самооцінка та низький соціальний статус. Визначено зміст комплексної корекційно-розвивальної діяльності шкільного психолога щодо подолання шкільної неуспішності молодших школярів. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.289.2 + Ю984.030.2-81
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА348677 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Сечейко О. Комплексний підхід до розвитку особистості як основа забезпечення успішності школяра / О. Сечейко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2011. - № 1. - С. 39-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Подано психологічний аналіз найбільш поширених причин шкільної неуспішності, їх взаємодії та обговорення можливих шляхів подолання цієї проблеми за допомогою синергетичного підходу. Відзначено, що ситуація успіху є необхідною умовою створення позитивної мотивації до вияву активності, стимулом до розкриття власних можливостей, закріплення позитивних тенденцій особистісного розвитку учня. Зосереджено увагу на одному з основних завдань початкової школи, яке полягає у створенні умов, за яких відбудеться розкриття потенціалу кожного учня. Переглянуто існуючі пріоритети та відмову від стереотипів на цьому шляху. Представлен психологический анализ наиболее распространенных причин школьной неуспеваемости, их взаимодействия и обсуждения возможных путей преодоления этой проблемы с помощью синергетического подхода. Отмечено, что ситуация успеха является необходимым условием создания положительной мотивации к проявлению активности, стимулом к раскрытию собственных возможностей, закрепления положительных тенденций личностного развития учащегося. Сосредоточено внимание на одной из основных задач начальной школы, которое заключается в создании условий, при которых состоится раскрытие потенциала каждого ученика. Пересмотрены существующие приоритеты и отказ от стереотипов на этом пути. Shows the psychological analysis of the most common causes of school underachievement, and their interactions and discuss possible ways to overcome this problem by using a synergistic approach. Noted that the situation of success is a prerequisite fora positive motivation to be proactive, incentive to disclose their own capabilities, consolidate the positive trends in student personal development. Focused on one of the main objectives of primary school, which is to create conditions under which will be realizing the potential of each student. Revision of existing priorities and the rejection of stereotypes in this way. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.289.2 + Ю984.030.2-81
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ
|