Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (74)Книжкові видання та компакт-диски (410)Журнали та продовжувані видання (562)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 295
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Васецька Т. М. 
Врахування особливостей темпераменту у навчанні та вихованні дітей молодшого шкільного віку (на допомогу вчителям початкових класів, вихователям, батькам) / Т. М. Васецька; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 1998. - 54 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Характеризуються типологічні особливості та їх прояв у поведінці та навчанні дитини. Розкрито значення врахування особливостей темпераменту у вихованні та учбовій діяльності молодших школярів. Підкреслена необхідність застосування вчителями індивідуального підходу у виховній роботі та учбовій діяльності з метою запобігання негативних проявів темпераменту, а також формування індивідуального стилю учбової діяльності школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.701.725 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бужина И. В. 
К вопросу формирования гуманистических отношений младших школьников / И. В. Бужина // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 110-114. - рус.

Подано характеристику гуманістичних відносин молодших школярів. Визначено фактори, які впливають на формування гуманістичних відносин. Запропоновано модель формування гуманістичних відносин. Уточнено поняття "гуманістичні відносини".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шилкунова З. И. 
О необходимости формирования самоуважения в младшем школьном возрасте / З. И. Шилкунова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 206-211. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Розглянуто проблему необхідності цілеспрямованого формування позитивного ставлення до себе у молодших школярів як чинника, що в значній мірі впливає на розвиток особистості, а також неможливість реформування системи освіти, побудованої на принципах особистісно-орієнтованого навчання, природовідповідності без зважання на особливості розвитку самосвідомості, зокрема, лінії емоційно-ціннісного ставлення до себе у молодших школярів. Зроблено припущення, що саме молодший шкільний вік є сенситивним для формування емоційного та раціонального компонентів самоставлення. Охарактеризовано сучасний стан проблеми, наголошено на недостатності теоретичних і практичних досліджень у вивченні розвитку та формування позитивного ставлення до себе у дітей даної вікової групи. Доведено необхідність формування позитивного ставлення до себе у молодших школярів як головного компонента в педагогічній практиці, оскільки воно є визначальним у системі відношень суб'єкта до світу, що задає змістовні орієнтири життєдіяльності людини.


Ключ. слова: молодші школярі, позитивне самоставлення, педагогічна психологія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Матвієнко О. В. 
Основи морального виховання особистості молодшого школяра / О. В. Матвієнко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Стилос, 1999. - 152 c. - Бібліогр.: 40 назв. - укp.

З огляду на сучасні дослідження педагогіки викладено питання загальних засад теорії морального виховання. На підставі узагальнення педагогічної практики розкрито різноманітні проблеми й аспекти виховання. Особливу увагу приділено дослідницьким методикам вивчення ставлення школярів до моральних норм і відповідних моральних якостей, соціально-педагогічним причинам моральної деформації та поведінки молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592953 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Токарська Т.  
Психолого-педагогічні засади формування адекватної самооцінки молодших школярів / Т. Токарська // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 151-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Джерелом самооцінки особистості є її взаємодія з іншими людьми та виконання нею певної соціальної ролі. Самооцінка включає самопізнання, самовідношення, саморегуляцію, виражає певний рівень домагань, є засобом самоствердження, вона взаємопов'язана з індивідуальними властивостями особистості. Самооцінка молодших школярів має поетапний рівень розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кузнецова О. А. 
Педагогічні умови формування моральних норм поведінки молодших школярів / О. А. Кузнецова; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв : ІЛІОН, 2004. - 154 c. - Бібліогр.: с. 127-137. - укp.

Розглянуто теорію поведінки як предмет вивчення. Показано роль моральних норм у вихованні молодших школярів. Наведено матеріали експериментального дослідження процесу перетворення моральних норм у регулятор поведінки даних учнів.

Рассмотрена теория поведения как предмет изучения. Показана роль моральных норм в воспитании младших школьников. Приведены материалы экспериментального исследования процесса преобразования моральных норм в регулятор поведения данных учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656714 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лупаренко С. Є. 
Психолого-педагогічні основи навчання і виховання молодших школярів у вальдорфській школі / С. Є. Лупаренко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 11. - С. 66-72. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено психологічні особливості молодших школярів, основних методів їх навчання та виховання у вальдорфській школі, які спрямовані на формування самостійного емоційного життя дитини, розділення почуттів та волі.

Исследованы психологические особенности младших школьников, раскрываются основные методы их обучения и воспитания в вальдорфской школе, которые направлены на формирование самостоятельной эмоциональной жизни ребенка, разделение жизни чувств и жизни воли.

This article is dedicated to investigation of psychological peculiarities of junior pupils; the main methods of their instruction and education in Waldorf school are spoken about. These methods are directed to forming of independent emotional life of each child, separating of life of feelings and life of will.


Ключ. слова: школяр, педагогіка, виховання, школа, історія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мишковська Т. Д. 
Педагогічна практика з виховної роботи в початковій школі : Навч.-метод. посіб. / Т. Д. Мишковська; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : "Рута", 2001. - 57 c. - Бібліогр.: 71 назв. - укp.

Розглянуто завдання, зміст, структуру та методи організації педагогічної практики з виховної роботи у початковій школі. Наведено рекомендації щодо організації провення виховної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614751 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Проблема наступності у підготовці дітей дошкільного і молодшого віку до життєдіяльності : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. / ред.: Л. Макаренко. - Бердянськ, 2002. - 339 с. - (Зб. наук. пр. Бердян. держ. пед. ун-ту. Сер. Пед. науки; N 3). - укp.

Висвітлено актуальні проблеми організації життєдіяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Описано особливості навчання дітей старшого дошкільного віку рухових дій з м'ячем. Проаналізовано роль дошкільного закладу у формуванні готовності дитини до шкільного навчання. Розкрито шляхи формування професійної підготовки вчителя початкових класів до роботи з навчання дітей фонетичного матеріалу рідної мови. Розглянуто питання реформування підготовки педагогічних кадрів в аспекті реалізації принципів наступності та перспективності. Акцентовано увагу на проблемах наступності змісту художньої освіти та виховання в системі дошкілля - початкова школа, а також між дошкільною та шкільною ланками освіти в галузі української лінгводидактики, розуміння дериваційного аспекту дитячого мовлення майбутніми педагогами, формування економічних уявлень у дітей віком 6 - 7-ми років.

Освещены актуальные проблемы организации жизнедеятельности детей дошкольного и младшего школьного возраста. Описаны особенности обучения детей старшего дошкольного возраста двигательным действиям с мячем. Проанализирована роль дошкольного заведения в формировании готовности ребенка к школьному обучению. Раскрыты пути формирования профессиональной подготовки учителя начальных классов к работе по обучению детей фонетическому материалу родного языка. Рассмотрены вопросы реформирования подготовки педагогических кадров в аспекте реализации принципов преемственности и перспективности. Акцентировано внимание на проблемах преемственности содержания художественного образования и воспитания в системе дошкольная - начальная школа, а также между дошкольными и школьными звеньями образования в области украинской лингводидактики, понимания деривационного аспекта детской речи будущими педагогами, формирования экономических представлений в детей 6 - 7 лет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.31/35 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70136/пед.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Іванчук М.  
Інтегроване навчання: сутність та виховний потенціал. Виховання особистості молодшого школяра в умовах інтегрованого підходу до навчання / М. Іванчук; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2004. - 360 c. - укp.

Розкрито концептуальні засади виховання особистості молодшого школяра за умов інтегрованого підходу до навчання, а також сутність інтеграції як наукового пізнання на підставі психолого-педагогічних положень. Описано механізми інтеграції змісту навчального процесу, а також види виховної діяльності.

Раскрыты концептуальные основы воспитания личности школьника младших классов в условиях интегрированного подхода к обучению, а также сущность интеграции как научного познания с учетом психолого-педагогических положений. Описаны механизмы интеграции содержания учебного процесса, а также виды воспитательной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Матвієнко О. В. 
Виховання молодших школярів: теорія і технологія : Навч.посіб. / О. В. Матвієнко. - К. : Стилос, 2006. - 543 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні та психолого-технологічні засади виховання учнів школи першого ступеня. Розкрито основні вимоги до виховної діяльності з позиції сучасних соціальних змін суспільства. Проаналізовано принципи організації виховного процесу, який забезпечує формування та розвиток молодших школярів. Визначено місце та роль педагога в національній системі виховання. Наведено приклади розв'язання педагогічних ситуацій, фрагменти проведення окремих уроків, батьківських зборів, виховних заходів.

Освещены теоретико-методологические и психолого-технологические основы воспитания учеников школы первой степени. Раскрыты требования к воспитательной деятельности с позиций современных социальных изменений общества. Проанализированы принципы организации воспитательного процесса, обеспечивающего формирование и развитие младших школьников. Определены место и роль педагога в национальной системе воспитания. Приведены примеры разрешения педагогических ситуаций, фрагменты проведения отдельных уроков, родительских собраний, воспитательных мероприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС43780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Поліщук С. А. 
Вольовий розвиток дітей молодшого шкільного віку : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. А. Поліщук. - Суми : ВТД "Унів. кн.", 2005. - 159 c. - Бібліогр.: 171 назв. - укp.

Проаналізовано особливості вольових проявів у дітей молодшого шкільного віку. Висвітлено психологічні особливості вольових якостей та зусиль, структуру їх комплексу, симптоматику і динаміку. Визначено основні тенденції розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток, ступінь впливу сили нервової системи, рівня концентрації і стійкості уваги, характеристик мотиваційної сфери та самооцінки на особливості становлення вольових якостей і зусиль.

Проанализированы особенности волевых проявлений у детей младшего школьного возраста. Освещены психологические особенности волевых качеств и усилий, структура их комплекса, симптоматика и динамика. Определены основные тенденции развития волевого процесса у мальчиков и девочек, степень влияния силы нервной системы, уровня концентрации и стойкости внимания, характеристик мотивационной сферы и самооценки на особенности становления волевых качеств и усилий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522.02я73 + Ю983.402.1я73 + Ч421.331.1я73

Шифр НБУВ: ВА673321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Поліщук В. М. 
Криза 7 років: феноменологія, проблеми : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. М. Поліщук. - Суми : Унів. кн., 2005. - 118 c. - Бібліогр.: с. 111-117. - укp.

Проаналізовано психологічну природу кризи 7-ми років як важливого закономірного етапу вікового розвитку особистості. У контексті культурно-історичної теорії Л.С.Виготського з'ясовано феноменологію поняття "вікові кризи", і зокрема "криза 7-ми років". Визначено перспективи подальших досліджень кризи 7-ми років та інших вікових криз, зокрема, переходу від молодшого шкільного до підліткового віку та кризи 17-ти років.

Проанализирована психологическая природа кризиса 7-ми лет как важного закономерного этапа возрастного развития личности. В контексте культурно-исторической теории Л.С.Выготского согласована феноменология понятия "возрастные кризисы", и в частности "кризис 7-ми лет". Определены перспективы дальнейших исследования кризиса 7-ми лет и других возрастных кризисов, в частности, перехода от младшего к подростковому возрасту и кризиса 17-ти лет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.11 я73 + Ч421.331.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673382 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Масюк О.  
Педагогічні умови формування у молодших школярів ціннісного самоставлення / О. Масюк // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 2. - С. 66-68. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему вивчення педагогічних умов формування у молодших школярів ціннісного самоставлення як відношення самого до себе як до цінності. Дослідження проблем виховання та навчання дитини, створення умов для успішного її саморозвитку й самореалізації є важливою й актуальною педагогічною проблемою.

Рассмотрена проблема изучения педагогических условий формирования у младших школьников ценностного самоотношения как отношения к самому себе как к ценности. Исследования проблем воспитания и обучения ребенка, создания условий для успешного его саморазвития и самореализации является важной и актуальной педагогической проблемой.

The paper is devoted to a problem of study of pedagogical requirements of shaping at younger schoolboys of the valuable self-attitude as attitudes to as to worth. Examinations of problems of education and education of the child, building of requirements for his successful self-development and self-realization is the important and actual pedagogical problem.


Ключ. слова: педагогіка, молодший школяр, цінність, виховання, розвиток
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сучасні технології навчання в початковій освіті : Матеріали Всеукр. наук.- практич. конф., 13 - 14 квіт. 2006 р., м. Київ / ред.: З. Ф. Сіверс; Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2006. - 160 c. - укp.

Розглянуто можливості інноваційних освітніх технологій щодо розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку, а також особливості формування у молодших школярів навичок здорового способу життя. Висвітлено сучасні вимоги до оцінювання навчальних досягнень у контексті особистісного підходу, деякі аспекти виховання дітей-сиріт у дитячих будинках сімейного типу, проблеми гуманності у взаємовідносинах вчителя та учня в початковій школі. Досліджено формування світогляду дошкільників та школярів за умов впровадження інтегрованої технології.

Рассмотрены возможности инновационных образовательных технологий, касающихся развития творческих способностей детей младшего школьного возраста, а также особенности формирования у младших школьников навыков здорового способа жизни. Освещены современные требования к оцениванию научных достижений в контексте личностного подхода, некоторые аспекты воспитания детей-сирот в детских домах семейного типа, проблемы гуманности во взаимоотношениях учителя и ученика в начальной школе. Исследовано формирование мировоззрения дошкольников и школьников в условиях внедрения интегрированной технологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221я431 + Ч421.331.1я431

Шифр НБУВ: ВА676059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Мельник Ю. Б. 
Теоретичне обгрунтування соціально-педагогічної технології формування культури здоров'я у початковій школі / Ю. Б. Мельник // Вісн. Харк. держ. акад. культури: Зб. наук. пр. - Х., 2007. - Вип. 21. - С. 234-241. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Запропоновано сутнісну характеристику поняття "соціально-педагогічна технологія". Теоретично обгрунтовано та змістовно розроблено соціально-педагогічну технологію формування культури здоров'я у початковій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Омельченко О.  
Характеристика моделі здоров'язберігаючої професійно-педагогічної діяльності вчителя початкових класів / О. Омельченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 2. - С. 94-97. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Обгрунтовано теоретичну модель професійно-педагогічної діяльності вчителя початкових класів з організації збереження здоров'я учнів у процесі навчання. Визначено умови впровадження моделі, критерії та показники ефективності її реалізації. Модель дозволить забезпечити свідоме ставлення вчителя до здоров'я людини. Способи збереження здоров'я забезпечують здоровий розвиток дитини, запобігання негативним впливам на здоров'я школярів.

Обосновано теоретическую модель профессионально-педагогической деятельности учителя начальных классов по организации сохранения здоровья учащихся в процессе обучения. Определены условия внедрения модели, критерии и показатели эффективности ее реализации. Модель позволит обеспечить сознательное отношение учителя к здоровью человека. Способы сохранения здоровья обеспечивают здоровое развитие ребенка, предотвращение отрицательных влияний на здоровье школьников.

It is justified theoretical model of professional - pedagogical activity of the teacher of initial classes on the organization of conservation of health of pupils during education. Requirements of a heading of model, measure and parameters of efficacyof its embodying are specific. The model will allow to provide the conscious attitude of the teacher to health of the person. Means of conservation of health ensure able-bodied development of the child, an avoidance of the negative agencies on health of schoolboys.


Ключ. слова: професійно-педагогічна діяльність, модель, здоров'язберігаюча діяльність, умови, критерії та показники
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.1 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Школа першого ступеня: теорія і практика / ред.: В. П. Коцур. - Переяслав-Хмельниц., 2005. - 160 с. - (Зб. наук. пр. Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-ту ім. Г.Сковороди; Вип. 13 - 14). - укp.

Розглянуто особливості формування екологічної культури молодших школярів (МШ). Розкрито психолого-педагогічний зміст і охарактеризовано розвивальні комп'ютерні програми для МШ. Висвітлено світоглядні засади навчального процесу в освітніх закладах дореволюційної України, визначено педагогічні умови функціонування "Школи радості" В.О.Сухомлинського. Показано місце педагогічної технології навчання полтавському розпису у змісті професійної підготовки вчителів початкових класів.

Рассмотрены особенности формирования культуры младших школьников (МШ). Раскрыто психолого-педагогическое содержание и охарактеризованы компьютерные программы для МШ. Освещены мировоззренческие основы учебного процесса в образовательных учреждениях дореволюционной Украины, определены педагогические условия функционирования "Школы радости" В.А.Сухомлинского. Показано место педагогической технологии обучения полтавской росписи в содержании профессиональной подготовки учителей начальных классов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шляхи реалізації завдань інноваційних педагогічних технологій на рівні ЗОШ I ступеня / ред.: Д. Луцик. - Дрогобич : Посвіт, 2007. - 132 с. - (Наук. зап. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І.Франка; Вип. 4). - укp.

Висвітлено проблеми особистісно-орієнтованого навчання молодших школярів на уроках рідної мови. Розглянуто можливості використання інтерактивних методів і комп'ютерних технологій у навчально-виховному процесі. Описано пізнавальні завдання та прийоми стимулювання творчої роботи на уроках трудового навчання у початкових класах. Розкрито особливості використання інноваційних педагогічних технологій з метою підвищення розумової діяльності студентів.

Освещены проблемы личностно-ориентированного обучения младших школьников на уроках родного языка. Рассмотрены возможности использования интерактивных методов и компьютерных технологий в учебно-воспитательном процессе. Описаны познавательные задания и приемы стимулирования творческой работы на уроках трудового обучения в начальных классах. Раскрыты особенности использования инновационных педагогических технологий с целью повышения умственной деятельности студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221я43 + Ч421.331.1я43

Шифр НБУВ: Ж73299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Матвієнко О. В. 
Виховання молодших школярів: теорія і технологія / О. В. Матвієнко. - К. : Стилос, 2006. - 543 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні та психолого-технологічні засади виховання учнів школи першого ступеня. Розкрито основні вимоги до виховної діяльності в контексті сучасних соціальних змін суспільства, проаналізовано принципи організації виховного процесу, який забезпечує формування та розвиток молодших школярів, визначено місце та роль педагога в національній системі виховання. Наведено приклади вирішення педагогічних ситуацій, фрагменти проведення окремих уроків, батьківських зборів, виховних заходів.

Освещены теоретико-методологические и психолого-технологические основы воспитания учащихся школы первой ступени. Раскрыты основные требования к воспитательной деятельности в контексте современных социальных изменений общества, проанализированы принципы организации воспитательного процесса, обеспечивающего формирование и развитие младших школьников, определены место и роль педагога в национальной системе воспитания. Даны примеры решения педагогический ситуаций, фрагменты проведения отдельных уроков, родительских собраний, воспитательных мероприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС47525 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського