Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (44)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 83
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Вербицький В. В. 
Юннатівський рух в Україні / В. В. Вербицький. - К. : Деміур, 2001. - 299 c. - Бібліогр.: с. 300-301. - укp.

Досліджено історичні аспекти зародження та розвитку юннатівського руху в Україні. Акцентовано увагу на деяких етапах становлення нетрадиційних форм еколого-натуралістичного напрямку роботи Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України. Визначено місце та роль еколого-натуралістичних позашкільних закладів для створення системи пошуку та підтримки юних талантів. Наведено шляхи здійснення творчої роботи з обдарованими дітьми, запропоновано заходи щодо організації дозвілля підростаючого покоління, а також подано конкретні поради стосовно формування поглядів юнаків і дівчат на збереження природи та її багатств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА612972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вербицький В. В. 
Профільна діяльність обласних центрів еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді / В. В. Вербицький // Позашк. освіта та виховання. - 2008. - № 1. - С. 12-18. - укp.

Розкрито головну мету діяльності Національного еколого-натуралістичного центру (ЕНЦ) учнівської молоді. Проаналізовано кращий досвід роботи обласних ЕНЦ з реалізації культуротворчої функції позашкільної освіти, методичної роботи, підвищення фахового рівня педагогів, поширення нетрадиційних форм роботи поряд з гуртками, експериментально-дослідницької роботи з обдарованими дітьми.


Ключ. слова: обласний центр еколого-натуралістичної творчості
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2(4УКР)

Рубрики:


      
Категорія:    
3.

Кушнир Т. Н. 
Технологические аспекты формирования в учащихся ответственного отношения к природе в школьном экологическом объединении / Т. Н. Кушнир // Україна. Здоров'я нації. - 2009. - № 1/2. - С. 66-70. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

На основании эксперимента, проводимого в школьном лесничестве, представлены технологические аспекты формирования ответственного отношения учащихся к природе. Результаты, полученные путем сопоставления эмпирических данных, показали, что у подростков, принимающих участие в работе школьного лесничества, т.е. участников экспериментальной группы, установка на реализацию ответственного отношения к природе изменилась в сторону ответственного отношения ко всем природным субъектам. При этом в экспериментальной группе увеличился процент учащихся, демонстрирующих экологически грамотное поведение в природе. В то время как в контрольной группе установка учащихся на реализацию ответственного отношения к природе сместилась в сторону ответственного отношения к людям, т.е. социально одобряемому ответственному отношению к природе. При этом процент учащихся, у которых наблюдалось безграмотное поведение в природе, возрос.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.385.2:П3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шаповалова Т. Г. 
Валеологічне виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. Г. Шаповалова; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблему валеологічного виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю. Визначено концепцію особистісно-зорієнтованого підходу до виховання на основі валеологічного виховання старших підлітків. Вивчено теоретичні засади та практичний стан даної проблеми. Проаналізовано ефективність організаційно-педагогічних умов, змісту, форм та методів формування валеологічної культури. Описано особистісно зорієнтовану модель формування валеологічної культури старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.34 + Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342706 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вербицький В. В. 
Розвиток позашкільної еколого-натуралістичної освіти в Україні (1925 - 2000 рр.) : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.01 / В. В. Вербицький; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 48 c. - укp.

Виявлено закономірності та організаційно-дидактичні особливості розвитку позашкільної еколого-натуралістичної освіти, тенденції формування її змісту в різні історичні періоди у контексті суспільно-політичних та соціокультурних умов. Запропоновано визначення понять "еколого-натуралістична освіта" та "позашкільна еколого-натуралістична освіта", досліджено її теоретичні засади та історико-культурні джерела. Встановлено особливості та узагальнено процес розвитку організаційно-дидактичних форм і змісту позашкільної еколого-натуралістичної освіти у різні історичні періоди. Обгрунтовано шляхи творчого використання прогресивних ідей національного досвіду діяльності позашкільних установ, що сприятимуть розвитку еколого-натуралістичної освіти за сучасних умов реформування української освітньої системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч33(4УКР)6 + Б1 р(4УКР)2-3,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331264 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Грошовенко О. П. 
Формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи у позаурочній виховній роботі : автореф. дис... канд. пед. наук / О. П. Грошовенко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Виокремлено, теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи за умов позаурочної виховної роботи. Розроблено відповідну організаційно-педагогічну модель і запропоновано методику її реалізації. Доведено, що успішне формування дбайливого ставлення молодших школярів до природи у процесі позаурочної виховної роботи можливе за умов системного набуття учнями еколого-природничих знань, забезпечення емоційно-ціннісного підгрунтя взаємодії дітей з природою, залучення учнів до добродійних вчинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.385.2 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Розвиток творчих здібностей дітей та учнівської молоді в процесі пошуково-дослідницької діяльності в позашкільному навчально-виховному просторі: компетентнісний підхід, еколого-натуралістичний аспект : метод. посіб. з досвіду пед. колективу Сумського обл. центру позашк. освіти та роботи з талановитою молоддю / ред.: Л. В. Тихенко. - Суми : Ун-т. кн., 2010. - 608 c. - укp.

Висвітлено матеріали з досвіду роботи педагогічного колективу Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю в позашкільному навчально-виховному просторі. Висвітлено психолого-педагогічні й організаційно-технологічні аспекти навчально-виховної та розвивальної роботи позашкільного навчального закладу в контексті формування компетентностей особистості.

Изложены материалы из опыта работы педагогического коллектива Сумского областного центра внешкольного образования и работы с талантливой молодежью во внешкольном учебно-воспитательном пространстве. Освещены психолого-педагогические и организационно-технологические аспекты учебно-воспитательной и развивающей работы внешкольного учебного заведения в контексте формирования компетентностей личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР) р + Ч421.385.2 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА726657 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шарко В. В. 
Роль позашкільної освіти у формуванні екологічної відповідальності школярів України та Австралії / В. В. Шарко // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 7. - С. 180-187. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Розглянуто роль позашкільної освіти у еколого-виховному процесі та залучення школярів до вирішення проблем навколишнього середовища в Україні та Австралії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2(4УКР) + Ч421.385.2(8АВС)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вербицький В. 
Формування практичного інтелекту учнів в умовах позашкільного еколого-натуралістичного закладу / В. Вербицький // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 3-6. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито сутність понять "теоретичний інтелект" та "практичний інтелект". Підкреслено нерозривний зв'язок теорії та практичної дійсності. Зазначено, що практичний інтелект має включати в себе здатність людини мислити критично й логічно, швидко, гнучко й ефективно використовувати свої знання та досвід у вирішенні практичних завдань. Описано основні форми роботи Національного еколого-натуралістичного центру, спрямовані на формування практичного інтелекту учнівської молоді, виховання і формування національної еліти. Висвітлено напрями навчально-виховної діяльності позашкільних закладів еколого-натуралістичного профілю. Підкреслено актуальність проблеми формування практичного інтелекту учнів відповідно до вимог сьогодення.

Раскрыта сущность понятий "теоретический интеллект" и "практический интеллект". Подчеркнута неразрывная связь теории и практической действительности. Отмечено, что практический интеллект должен включать в себя способность человека мыслить критически илогически, быстро, гибко и эффективно использовать свои знания и опыт в решении практических заданий. Описаны основные формы работы Национального эколого-натуралистического центра, направленные на формирование практического интеллекта учащейся молодежи, воспитания и формирования национальной элиты. Освещены направления учебно-воспитательной деятельности внешкольных заведений эколого-натуралистического профиля. Подчеркнута актуальность проблемы формирования практического интеллекта учащихся в соответствии с требованиями современности.

The essence of the concepts of "theoretical intellect" and "practical intelligence". Emphasized the inextricable link between theory and practical reality. It is noted that practical intelligence must include a person's ability to think critically andlogically, quickly, flexibly and effectively use their knowledge and experience in solving practical tasks. The basic form of the National Ecological-naturalistic center aimed at creating practical intelligence of students, education and the formation ofa national elite. Highlight areas of educational institutions of non-school environmental-naturalistic profile. Stressed the urgency of the problem of formation of students practical intelligence in accordance with the requirements of modernity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шамрай О. 
Допрофесійна підготовка старшокласників як складова позашкільної освіти / О. Шамрай // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 34-37. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто розвиток проблеми допрофесійної підготовки учнів в Україні упродовж ХХ - початку ХХІ ст. Акцентовано увагу на важливій ролі у професійній орієнтації старшокласників позашкільних навчальних закладів. Визначено та охарактеризовано чотири історичні періоди розвитку проблеми допрофесійної підготовки учнів в Україні. Висвітлено досвід Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді щодо формування професійного самовизначення вихованців, зокрема шляхом проведення навчальних, практичних і дослідницьких робіт на базі навчально-дослідних ділянок. Підкреслено, що неперервна поглиблена освіта у позашкільних навчальних закладах поступово налаштовує учнівську молодь на виконання складних завдань та їх практичне втілення, а дослідницька робота як невід'ємна складова допрофесійної підготовки є одним із найефективніших способів поєднання теоретичних знань з виробничою практикою та новітніми технологіями.

Рассмотрено развитие проблемы допрофессиональной подготовки учащихся в Украине на протяжении ХХ - начала XXI вв. Акцентировано внимание на важной роли в профессиональной ориентации старшеклассников внешкольных учебных заведений. Определены и характеризированы четыре исторических периода развития проблемы допрофессиональной подготовки учащихся в Украине. Освещен опыт Национального эколого-натуралистического центра ученической молодежи по формированию профессионального самоопределения воспитанников, в том числе путем проведения учебных, практических и исследовательских работ на базе учебно-опытных участков. Подчеркнуто, что непрерывное углубленное образование во внешкольных учебных заведениях постепенно настраивает учащуюся молодежь на выполнение сложных задач и их практическое воплощение, а исследовательская работа как неотъемлемая составляющая допрофессиональной подготовки является одним из эффективных способов сочетания теоретических знаний с производственной практикой и новейшими технологиями.

The development problems of pre-professional training of students in Ukraine during XX - early XXI century. The attention to an important role in the professional orientation of high school after-school educational institutions. Defined and a characterization of four historical periods of development problems of pre-professional training of students in Ukraine. Illuminated by the experience of the National Ecological-naturalistic Student Center on the formation of professional identity of students, including through training, practical and research-based teaching and test sites. It is emphasized that the continuous in-depth education in after-school educational institutions gradually adjusts the young students to perform complex tasks and their practical implementation, and research as an integral component of professional preparation is one of the most effective ways of combining theoretical knowledge and work experience and the latest technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Жестерьова В. 
Організація учнівської дослідницької діяльності в гуртках зоологічного напряму / В. Жестерьова // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 41-43. - укp.

Розглянуто досвід діяльності лабораторії зоології та гідробіології Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Приділено особливу увагу роботі гуртка "Юні кінологи", який працює за спеціальною програмою. Описано методику проведення занять у гуртку, розглянуто форми організації занять, такі як: навчальні, виїзні, лабораторні, практичні, експериментальні, дослідницькі заняття. Підкреслено важливість написання гуртківцями науково-дослідних робіт відповідно до чинних вимог. Запропоновано тематику досліджень, що рекомендована для юних кінологів.

Рассмотрен опыт деятельности лаборатории зоологии и гидробиологии Национального эколого-натуралистического центра учащейся молодежи. Уделено особое внимание работе кружка "Юные кинологи", который работает по специальной программе. Описана методика проведения занятий в кружке, рассмотрены формы организации занятий, такие как учебные, выездные, лабораторные, практические, экспериментальные, исследовательские занятия. Подчеркнута важность написания кружковцами научно-исследовательских работ в соответствии с действующими требованиями. Предложена тематика исследований, рекомендуемая для юных кинологов.

The experience of the Laboratory of Zoology and Hydrobiology, National environmental center of naturalistic students. Paying special attention to the work of the Circle "Young dog handlers," which runs a special program. A technique for conducting classes in a circle, considered a form of organization of training, such as training sessions, field, laboratory, practical, experimental, research. Members of the circle stressed the importance of writing research papers in accordance with the applicable requirements. Proposed research topics recommended for young handlers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Е6 р21-369

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мазур П. 
Всеукраїнський дитячий фестиваль "Україна - сад" / П. Мазур // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 44-45. - укp.

Висвітлено заходи, що проводилися в рамках Всеукраїнського дитячого фестивалю "Україна - сад", який проходив з 12 до 14 жовтня 2011 р. у Києві. Розглянуто особливості функціонування в Україні гуртків юних садівників. Проаналізовано характерні проблеми з якими доводиться стикатися гурткам юних садівників, а також діяльність науково-дослідної лабораторії садівництва Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Підкреслено, що лабораторія - це єдиний науково-просвітницький осередок у північній частині України, що займається питаннями виноградарства з урахуванням грунтово-кліматичних умов цього регіону.

Освещены мероприятия, проводимые в рамках Всеукраинского детского фестиваля "Украина - сад", который проходил с 12 по 14 октября 2011 г. в Киеве. Рассмотрены особенности функционирования в Украине кружков юных садоводов. Проанализированы характерные проблемы, с которыми приходится сталкиваться кружкам юных садоводов, а также деятельность научно-исследовательской лаборатории садоводства Национального эколого-натуралистического центра учащейся молодежи. Подчеркнуто, что лаборатория - это единственный научно-просветительский центр в северной части Украины, который занимается вопросами виноградарства с учетом почвенно-климатических условий этого региона.

Covering events held in the Ukrainian Children's Festival "Ukraine-garden", which was held from 12 to 14 October 2011 in Kiev. The peculiarities of functioning in Ukraine circles of young gardeners. Analyzed the specific problems faced by young gardeners mugs, as well as the activities of the Research Laboratory of the National Horticulture naturalistic eco-center students. It is emphasized that the laboratory - this is the only scientific and educational center in the northern part of Ukraine, whichfocuses on viticulture, taking into account soil and climatic conditions in the region.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бойко Є. 
Експериментально-дослідницька робота в учнівських лісництвах та гуртках юних лісівників / Є. Бойко // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 46-49. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано діяльність дендропарку "Юннатівський" - провідного закладу позашкільної екологічної освіти - та лабораторії дендрології Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Розглянуто досвід організації та проведення експериментально-дослідницької роботи в гуртках юних лісівників та учнівських лісництвах. Зазначено, що одним із результатів широкого впровадження екологічних знань має стати участь учнівських колективів, лісництв загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, гуртків і ланок юних лісівників, клубів, родинних колективів у різноманітних цікавих екологічних спостереженнях і дослідженнях щодо лісових насаджень. Описано досліди з вирощування садивного матеріалу у лабораторії дендрології. Рекомендовано теми досліджень, над якими можуть працювати вихованці учнівських лісництв. Підкреслено ефективність літніх навчально-польових практик, які мають не тільки навчальне, а й велике виховне значення.

Проанализирована деятельность дендропарка "Юннатовский" - ведущего учреждения внешкольного экологического образования, и лаборатории дендрологии Национального эколого-натуралистического центра учащейся молодежи. Рассмотрен опыт организации и проведения экспериментально-исследовательской работы в кружках юных лесоводов и ученических лесничествах. Отмечено, что одним из результатов широкого внедрения экологических знаний должно стать участие ученических коллективов, лесничеств общеобразовательных и внешкольных учебных заведений, кружков и звеньев юных лесоводов, клубов, семейных коллективов в различных интересных экологических наблюдениях и исследованиях лесных насаждений. Описаны опыты по выращиванию посадочного материала в лаборатории дендрологии. Рекомендованы темы исследований, над которыми могут работать воспитанники ученических лесничеств. Подчеркнута эффективность летних учебно-полевых практик, которые имеют не только учебное, но и большое воспитательное значение.

Analyzed the activity of the park "Yunnatovsky" – the lead agency for non-formal environmental education, and the National Laboratory of Dendrology ecological and naturalistic Center students. The experience of organizing and conducting experimental research in the circles of young foresters and forest areas of student. It is noted that one result of the widespread introduction of environmental knowledge should be a part of student groups, forestry and extracurricular educational institutions, clubs of young foresters, young foresters links, clubs, family groups in a variety of interesting observations and ecological studies of forest plantations. We describe experiments on the cultivation of seedlings in the laboratory of dendrology. Recommended research topics on which students can work forestry student. Highlighted the effectiveness of summer field training practices that are not only educational, but also of great educational value.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + П3 р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бродська О. 
Система організації дослідницької діяльності учнів (З досвіду роботи Кримського республіканського позашкільного навчального закладу "Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді") / О. Бродська, Н. Мішньова // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 50-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи зі створення системи організації дослідницької діяльності учнів, яку було проведено з 2000 до 2010 рр. у КРЦЕНТУМ і котра дає сьогодні високі результати, охарактеризовано її етапи. Звернено увагу на розвиток творчих здібностей та обдарованості підростаючого покоління як на основне завдання позашкільних закладів освіти. Підкреслено, що організація дослідницької діяльності є одним з чинників розвитку обдарованості особистості. Визначено завдання системи організації дослідницької діяльності. Зазначено, що використання різноманітних форм і методів у роботі з обдарованими учнями надало змогу знайти нові аспекти діяльності. Узагальнено матеріал щодо результатів діяльності Центру з розвитку творчого потенціалу дітей.

Освещен опыт работы по созданию системы организации исследовательской деятельности учащихся, которая была проведена с 2000 по 2010 гг. и которая дает сегодня высокие результаты, охарактеризованы ее этапы. Обращено внимание на развитие творческих способностей и одаренности подрастающего поколения как на основную задачу внешкольных учебных заведений. Подчеркнуто, что организация исследовательской деятельности является одним из факторов развития одаренности личности. Определены задачи системы организации исследовательской деятельности. Отмечено, что использование различных форм и методов в работе с одаренными учащимися позволило найти новые аспекты деятельности. Обобщен материал по результатам деятельности Центра по развитию творческого потенциала детей.

Expand expertise in the creation of the organization of research activities of students, which was conducted from 2000 to 2010 and which today gives good results, described its stages. Attention is paid to the development of creative abilities and talents of the younger generation as the main task of after-school educational institutions. It is emphasized that the organization of research activities is one of the factors in the development of giftedness of the individual. The tasks of the organization of research activities. It is noted that the use of various forms and methods in working with gifted students allowed to find new aspects. Summarizing the data on the results of the Centre for Development of the creative potential of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лабунська В. 
Науково-дослідна робота з екологічної тематики в рамках МАН України / В. Лабунська, Л., Адамович А., Аристархова Е. Шубович // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 59-64. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено досвід щодо ведення науково-дослідної роботи з екологічної тематики в Житомирському обласному центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Підкреслено, що з метою створення відповідних умов для проведення дослідницької роботита використання найновіших методів досліджень і технологій необхідно налагоджувати активну співпрацю з ВНЗ. Звернено увагу на тематику екологічних наукових досліджень всеукраїнського та регіонального масштабів, на необхідність коригування та уточнення методичного забезпечення. Визначено пріоритетні напрями дослідницької роботи Центру. Описано результати дослідів з оцінювання якості питної води та випробування впливу структурованої води на рослини, що проводились на базі Центру. Зроблено висновок про грунтовність та комплексність підходів до організації та проведення дослідницької роботи в екологічному напрямі у рамках Малої академії наук України.

Освещен опыт ведения научно-исследовательской работы по экологической тематике в Житомирском областном центре эколого-натуралистического творчества учащейся молодежи. Подчеркнуто, что с целью создания соответствующих условий для проведения исследовательской работы и использования новейших методов исследований и технологий необходимо налаживать активное сотрудничество с ВУЗ. Обращено внимание на тематику экологических научных исследований всеукраинского и регионального масштабов, необходимость корректировки и уточнения методического обеспечения. Определены приоритетные направления исследовательской работы Центра. Описаны результаты опытов по оценке качества питьевой воды и испытания влияния структурированной воды на растения, которые проводились на базе Центра. Сделан вывод об основательности и комплексности подходов к организации и проведению исследовательской работы в экологическом направлении в рамках Малой академии наук Украины.

Lighted experience in research on environmental topics in the Zhytomyr regional center of environmental-naturalistic art students. It is emphasized that in order to create appropriate conditions for research and the use of advanced research methods and technologies need to develop active cooperation with universities. Attention is drawn to themes of environmental research nationwide and regional scale, the need to adjust and refine methodological support. Identified priority areas for research center. The results of experiments to assess the quality of drinking water and testing the influence of structured water on the plants, which were held at the Centre. The conclusion about the thoroughness and comprehensiveness of approaches to organizing and conducting research in the environmental area in the Junior Academy of Sciences of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Б1е(4УКР)л

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дулій В. 
Методика дослідницької еколого-натуралістичної роботи старшокласників / В. Дулій // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 64-66. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано методику впровадження дослідницького методу навчання в практику загальноосвітньої школи на прикладі уроків з біології. Розглянуто один із видів дослідницько-експериментальної діяльності учнів - домашній експеримент. Висвітлено роль вчителя в організації домашнього експерименту. Визначено перелік умінь і навичок, яких набувають учні під час виконання завдання вдома. Наголошено на важливості практичних занять, проведених у природному середовищі. Звернено увагу на те, що учень повинен максимально самостійно проходити всі етапи дослідження. Підкреслено, що високих результатів досягають ті педагоги, які підтримують контакти з науковцями ВНЗ або науково-дослідних установ і разом з ними керують дослідницькою роботою школярів. Зауважено, що шкільна дослідницька робота може стати першою творчею працею обдарованого учня, запорукою його професійної успішності в майбутньому.

Проанализирована методика внедрения исследовательского метода обучения в практику общеобразовательной школы на примере уроков биологии. Рассмотрен один из видов опытно-экспериментальной деятельности учащихся - домашний эксперимент. Освещена роль учителя в организации домашнего эксперимента. Определен перечень умений и навыков, которые приобретают ученики во время выполнения задания дома. Подчеркнута важность практических занятий, проведенных в естественной среде. Обращено внимание на то, что ученик должен максимально самостоятельно проходить все этапы исследования. Подчеркнуто, что высоких результатов достигают те педагоги, которые поддерживают контакты с учеными ВУЗ или научно-исследовательских учреждений и вместе с ними управляют исследовательской работой школьников. Отмечено, что школьная исследовательская работа может стать первым творческим трудом одаренного ученика, залогом его профессиональной успешности в будущем.

analyzed the methodology of implementation of the research method of teaching the practice of secondary school biology classes as an example. Considered one of the types of research and experimental activities of students - a home experiment. Highlight the role of teachers in the organization of home experiment. The list of skills that students acquire during the execution of tasks at home. Stressed the importance of practical exercises conducted in the natural environment. Attention is drawn to the fact that most students must pass all the stages of self-study. Emphasized that the good results achieved are teachers who have contacts with scientists from universities or research institutions, and with them control the research work of students. It is noticed that the school research could be the first creative work of a gifted student, the key to his professional success in the future.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шевчук С. 
Дослідницька еколого-натуралістична робота в структурі ціннісних орієнтацій старшокласників на етапі професійного самовизначення / С. Шевчук // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 71-72. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто пошуково-дослідницьку еколого-натуралістичну діяльність школярів як важливий стимулювальний фактор розвитку творчої особистості, формування її творчої активності та самостійності. Підкреслено, що дослідницька робота посідає чільне місце в структурі ціннісних орієнтацій старшокласників, особливо на етапі професійного самовизначення. Визначено особливості мотивації учнів старшого шкільного віку до вивчення природничих дисциплін та навчально-дослідницької діяльності у гуртках, секціях еколого-натуралістичного напряму.

Рассмотрена поисково-исследовательская эколого-натуралистическая деятельность школьников как важный стимулирующий фактор развития личности, формирования ее творческой активности и самостоятельности. Подчеркнуто, что исследовательская работа занимает ведущее место в структуре ценностных ориентаций старшеклассников, особенно на этапе профессионального самоопределения. Определены особенности мотивации учащихся старшего школьного возраста к изучению естественных дисциплин и учебно-исследовательской деятельности в кружках, секциях эколого-натуралистического направления.

Consider the search and research of ecological-naturalistic school activities as an important factor in stimulating the development of personality, the formation of its creativity and independence. Emphasized that research occupies a leading position in the structure of value orientations of high school students, especially at the stage of professional self-determination. The features of the motivation of students high school age to the study of natural sciences and educational research activities inthe circles, sections eco-naturalistic direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Федун Г. 
Трудове виховання в позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю / Г. Федун // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 73-77. - укp.

Розглянуто досвід дослідницької діяльності учнів на навчально-дослідних земельних ділянках Тернопільського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді та на природних об'єктах, що сприяє розвитку трудових навичок у дітей і має важливе значення з погляду професійної орієнтації молоді. Проаналізовано такі напрями роботи еколого-натуралістичних центрів, як вирощування рослин на почергово змінюваних смугах та впровадження органічного землеробства, а також співпраця з підприємствами лісового господарства. Надано характеристику основних принципів екологічного землеробства. Підкреслено, що активна дослідницька діяльність учнів на навчально-дослідних земельних ділянках та на природних об'єктах сприяє розвитку в дітей практичних умінь та навичок, вихованню бережливого ставлення до природи, формуванню екологічного світогляду, а також їхньому професійному самовизначенню.

Рассмотрен опыт исследовательской деятельности учащихся на учебно-опытных земельных участках Тернопольского областного эколого-натуралистического центра учащейся молодежи и на природных объектах, что способствует развитию трудовых навыков у детей и имеет важное значение с точки зрения профессиональной ориентации молодежи. Проанализированы такие направления работы эколого-натуралистических центров, как выращивание растений на поочередно сменяющихся полосах и внедрение органического земледелия, а также сотрудничество с предприятиями лесного хозяйства. Предоставлена характеристика основных принципов экологического земледелия. Подчеркнуто, что активная исследовательская деятельность учащихся на учебно-опытных земельных участках и на природных объектах способствует развитию у детей практических умений и навыков, воспитанию бережного отношения к природе, формированию экологического мировоззрения, а также их профессиональному самоопределению.

The experience of research students at the training and experimental plots of Ternopil regional ecological and naturalistic center studying youth and natural objects, which contributes to the development of labor skills in children and is important interms of professional orientation of young people. Analyzed such areas of ecological and naturalistic centers, as growing plants in turn changing lanes, and introduction of organic farming, as well as cooperation with enterprises of forestry. Given the characteristics of the basic principles of organic agriculture. It is emphasized that the active research work of students in the training and experimental plots on natural objects helps children develop practical skills, education respect for nature, theformation of ecological outlook, as well as their professional self-determination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч421.351

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Жемойда В. 
Виховуємо майбутніх дослідників / В. Жемойда, Н. Башкірова, В. Тараненко // Рідна шк.. - 2006. - № 8. - С. 35-38. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто комплексні програми з залучення обдарованої учнівської молоді до наукових досліджень з біології, екології та аграрних наук, розроблені Національним еколого-натуралістичним центром та Національною академією наук. Викладено напрямки дослідницької роботи учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Совгіра С. 
Нетрадиційні форми екологічної освіти учнів / С. Совгіра // Рідна шк.. - 2006. - № 3. - С. 51-54. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено проблему позашкільного екологічного виховання дітей. Розглянуто й охарактеризовано форми екологічної освіти та види екологічної діяльності. На основі аналізу наукової літератури наведено практичні приклади роботи вчителів з учнями в галузі проблем формування екологічної культури, зокрема організації та управління дитячими гуртками відповідного спрямування. Викладено тематичні напрями роботи подібних еколого-краєзнавчих досліджень. Доведено, що за такої всебічної діяльності вивчення окремих шкільних дисциплін стає більш цікавим та змістовним, наповнюється конкретними фактами, впливає на світогляд школярів, а отже, і на формування екологічної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Б1р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського