Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435.25$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Легкий О. М. 
Організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в спеціальній школі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. М. Легкий; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Розглянуто актуальну проблему комп'ютеризації спеціальної шкільної освіти дітей з особливими потребами, їх розвиток шляхом використання в системі корекційного навчання комп'ютера та нових інформаційних технологій навчання. За результатами констатуючого дослідження визначено загальну тенденцію до розгортання процесу комп'ютеризації у спеціальних школах різних типів. Однак відсутність загальних закономірностей, невизначеність організаційно-педагогічних умов використання комп'ютерної техніки призвели до хаотичності даного процесу. Доведено можливість використання комп'ютера та фрагментів навчальних комп'ютерних програм у процесі вивчення учнями спеціальних шкіл предметів природничого циклу (біології, фізики, географії), їх вплив на підвищення якості знань і психічний розвиток учнів. Науково обгрунтовано й апробовано в корекційному навчанні організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в системі роботи спеціальних шкіл-інтернатів різних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Малюхова Н. І. 
Особливості конкретизації уявлень слабозорих розумово відсталих учнів про оточуючий світ (на основі їх предметно-практичної діяльності) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. І. Малюхова; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі формування та конкретизації уявлень розумово відсталих учнів з слабким зором про явища та об'єкти неживої природи на основі їх предметно-практичної діяльності. Встановлено, що уявлення даної категорії дітей про довкілля мають специфічні особливості, серед яких переважають ті, що зумовлені інтелектуальним недорозвитком. Особливо недосконалими є їх уявлення про неживу природу, які характеризуються неповнотою, нечіткістю, розбіжністю слова та реального образу, а у значної кількості дітей взагалі відсутні. Відзначено принципову можливість запобігання даним недолікам за умов спеціальної організації їх практичної та розумової діяльності на полісенсорній основі. Експериментально перевірено та обгрунтовано ефективність використання в процесі розвитку та конкретизації уявлень даної категорії дітей про неживу природу різних засобів практичної діяльності: предметно-практичних дій, гри, малювання та вербальних вправ. Доведено їх коригувальний вплив на формування у розумово відсталих учнів молодших класів зі слабким зором уявлень про предмети та явища неживої природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.25 + Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павлюк Н. В. 
Рівень підготовки до сімейного життя розумово відсталих старшокласників як предмет соціально-педагогічного дослідження / Н. В. Павлюк // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 8. - С. 185-193. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуті деякі результати соціально-педагогічного дослідження рівня знань, необхідних учням для вступу в шлюб і створення власної сім'ї. З'ясовано ставлення учнів до майбутньої ролі сім'яніна. Виявлено зміст уявлень розумово відсталих старшокласників про моральні засади створення сім'ї, про бажані якості майбутнього шлюбного партнера. З'ясовано, що існують певні причинні зв'язки між сформованістю у розумово відсталих старшокласників уявлень про сімейне життя та рівнем їх інтелектуального розвитку, соціальним оточенням, родиною.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сак Т. 
Зворотний зв'язок у навчанні учнів із затримкою психічного розвитку / Т. Сак // Дефектологія. - 2006. - № 4. - С. 23-26. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі узагальнення психолого-педагогічних досліджень проаналізовано принцип зворотного зв'язку у навчанні учнів із затримкою психічного розвитку. Розглянуто завдання зворотного зв'язку у навчанні та його типи. Сконцентровано увагу на особливостях застосування запитань та інструкцій, завдяки яким реалізується функція зворотного зв'язку, під час спостережень. Проаналізовано застосування принципу зворотного зв'язку під час виконання практичної роботи. Під час вивчення встановлено, що учні зі зниженою научуваністю потребують частішого зворотного зв'язку ніж ті, у яких научуваність достатня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сак Т. 
Особливості розв'язання навчальних завдань учнями з затримкою психічного розвитку / Т. Сак // Дефектологія. - 2008. - № 1. - С. 14-17. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено результати експериментального дослідження, проведеного з метою вивчення особливості заміни навчальних завдань учнями з затримкою психічного розвитку. Охарактеризовано типи заміни структури завдання та чинники, які до неї спонукають: складність переключення з одного виду діяльності на інший, підвищена імпульсивність, оцінка результатів роботи учнів, вимоги вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Макарчук Н. 
Діагностика емоційно-вольової сфери підлітка з розумовою відсталістю засобами проективних методик / Н. Макарчук // Дефектологія. - 2010. - № 4. - С. 45-48. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено особливості діагностики емоційно-вольової сфери підлітка з розумовою відсталістю засобами проектних методик. Визначено спектр діагностичних проектних методик та конкретизовано етапи їх застосування у діагностичному процесі емоційно-вольової сфери підлітка з розумовою відсталістю. Встановлено можливі порушення психічної діяльності проявів поведінки. Наведено психотехнологічні прийоми проектної методики. Розглянуто особистісні причини негативного ставлення підлітка з розумовою відсталістю до міжособистісних взаємодій у навколишньому середовищі. Зроблено висновок про систему проективних методів діагностики особистості підлітка, яка допоможе своєчасно запобігти розвитку деструктивних психологічних проявів у його поведінці та ставленні до навколишнього середовища.

Освещены особенности диагностики эмоционально-волевой сферы подростка с умственной отсталостью средствами проектных методик. Определен спектр диагностических проектных методик и конкретизированы этапы их применения в диагностическом процессе эмоционально-волевой сферы подростка с умственной отсталостью. Установлены возможные нарушения психической деятельности проявлений поведения. Представлены психотехнологические приемы проектной методики. Рассмотрены личностные причины негативного отношения подростка с умственной отсталостью к межличностным взаимодействиям в окружающей среде. Сделан вывод о системе проективных методов диагностики личности подростка, которая поможет своевременно предотвратить развитие деструктивных психологических проявлений в его поведении и отношении к окружающей среде.

Features of diagnosis of emotional and volitional adolescent with mental retardation by means of design techniques. The spectrum of diagnostic techniques of design and specified stages of their application in the diagnostic process of emotional and volitional adolescent with mental retardation. Established any infringement of mental activity behaviors. Spy-design techniques are presented methodology. Considered personal reasons for the negative attitude of a teenager with mental retardation in interpersonal interactions in the environment. Concluded that a system of projective methods for diagnosis of personality teen to help in a timely manner to prevent the development of destructive psychological aspects of his behavior and attitude towards the environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25 + Ю983.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мілевська О. П. 
Формування розуміння текстів в учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. П. Мілевська; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2013. - 20 c. - укp.

Проаналізовано теоретико-методичні підходи до проблеми розуміння текстів. Визначено психологічні передумови формування розуміння текстів в учнів із затримкою психічного розвитку. Вивчено сучасні методичні прийоми роботи над розумінням текстів у молодших школярів. Визначено дидактичний зміст критеріїв та рівні розуміння текстів учнями IV класів із затримкою психічного розвитку. Розроблено поетапну методику і спеціальне дидактико-методичне забезпечення з формування розуміння текстів у молодших школярів і затримкою психічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Зубрицька А. А. 
Внесок Льва Семеновича Виготського у процес корекції і розвитку дітей з інтелектуальною недостатністю / А. А. Зубрицька // Довкілля та здоров'я. - 2014. - № 2. - С. 75-79. - укp.

Зазначено, що аналіз літературних даних дозволяє показати актуальність ідей і принципів, розроблених Л.С. Виготським для роботи з розумово відсталими дітьми. Розкрито важливість наукових досягнень ученого як одного із найголовніших засобів корекції психофізіологічного розвитку учнів з інтелектуальною недостатністю.

Отмечено, что анализ литературных данных позволяет показать актуальность идей и принципов, разработанных Л.С. Выготским для работы с умственно отсталыми детьми. Раскрыта важность научных достижений ученого как одного из главнейших средств коррекции психофизиологического развития учеников с интеллектуальным недоразвитием.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25 + Ю983

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Концепція науково-методичного забезпеченя формування навчальної діяльності унів із затримкою психічного розвитку(проект) / Т. Сак, Л. Прохоренко, І. Омельченко, Логвінова Ірина // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 7-17. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто питання трансформування спеціальної освіти через пріоритети сучасної освіти. Зазначено, що ця вимога є визначальною для організації змісту освіти школярів з особливими освітніми потребами, вона окреслює її межу і проектується на конкретні галузі знань. Представлено проект Концепції науково-методичного забезпечення формування навчальної діяльності учнів із затримкою психічного розвитку, розкрито зміст її основних розділів. Констатовано, що Концепція передбачає розроблення та теоретичне обґрунтування науково-методичного забезпечення навчання учнів із затримкою психічного розвитку за умов інноваційного середовища, яке сприятиме формуванню основних компетентностей: життєвої, міжпредметної та предметної, що загалом реалізується в здатності здобувати знання впродовж життя та використовувати їх у практичній діяльності, відтак повноцінно інтегрувати в соціальне середовище.

Рассмотрены вопросы трансформации специального образования через приоритеты современного образования. Установлено, что это требование является определяющим для организации содержания образования школьников с особыми образовательными потребностями, оно определяет его границу и проектируется на конкретные отрасли знаний. Представлен проект Концепции научно-методического обеспечения формирования учебной деятельности учащихся с задержкой психического развития и раскрыто содержание основных ее разделов. Констатировано, что Концепция предусматривает разработку и теоретическое обоснование научно-методического обеспечения обучения учащихся с задержкой психического развития в условиях инновационной среды, которая будет способствовать формированию основных компетенций: жизненной, межпредметной и предметной, что в целом реализуется в способности приобретать знания в течение жизни и использовать их в практической деятельности, затем полноценно интегрировать в социальную среду.

The Conception project of scientific and methodological supplying of activity formation by children that have developmental delay (МКБ-10: F80-F89: “Disorde4rs of psychological development”) defines main modern education reformation tendencies in Ukraine, that lie in the innovative environment development, core of which is the development and implementation of special curriculum. From the point of scientific and methodological supplement modernization of special school there was conducted the analysis of its current condition: content of education (National senior secondary education standard; syllabus of elementary and secondary school for children with developmental delay; educational achievements assessment criteria); the analysis of learning process arrangement was made (the content of methods, technics, strategies which provide learning and synthesis of education material by children with development delay)


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пахомова Н. Г. 
Нейропсихолінгвістика : навч. посіб. для студентів спец. "Корекційна освіта" / Н. Г. Пахомова; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Вид. 2-ге, випр. - Полтава : АСМІ, 2016. - 267 c. - Бібліогр.: с. 246-257 - укp.

Висвітлено основні проблеми нейропсихолінгвістики як інтегративної науки, основні поняття і методи сучасної науки. Увагу приділено загальним питанням вищої психічної діяльності людини як основного предмету нейропсихолінгвістики. Розглянуто основні аспекти нейрофізіологічної організації діяльності як основи формування комунікативної компетенції та організації корекційної роботи за різних порушень психофізичного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА801531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Докучина Т. О. 
Урахування особливостей розвитку розумово відсталих учнів як умова створення ситуації успіху / Т. О. Докучина // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2011. - Вип. 3. - С. 70-74. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз особливостей психічного та особистісного розвитку розумово відсталих дітей, що впливають на мотивацію їх досягнень та визначають особливості створення ситуації успіху. Підсумовано, що у роботі з розумово відсталими дітьми необхідно використовувати різні прийоми створення ситуації успіху для стимулювання їх навчальної діяльності, формування позитивної мотиваціїї навчання та успішної особистості дітей.

Осуществлен теоретический анализ особенностей психического и личностного развития умственно отсталых детей, влияющих на мотивацию их достижений и определяющих особенности создания ситуации успеха. Подытожено, что в работе с умственно отсталыми детьми необходимо использовать различные приемы создания ситуации успеха для стимулирования их учебной деятельности, формирования позитивной мотивациии обучения и успешной личности детей.

The theoretical analysis of peculiarities of psychical and personal development of children with mental backwardness which influence the motivation of their achievements and determine the features of creation of situation of success. Pit's been summedup, that in process of work with children with mental backwardness it is necessary to use the different methods to create a situation of success for stimulation of their educational activity, formation of positive motivation of studying and successful personality of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Адамчук І. П. 
Форми та методи організації інклюзивного навчання дітей з вадами інтелекту / І. П. Адамчук // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 256-262. - Бібліогр.: 6 назв - укp.

Розглянуто форми та методи інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Рекомендовано вчителю враховувати індивідуальну структуру дефекту кожної дитини та збережені можливості. Проаналізовано важливість інклюзивної освіти, як нової та ефективної моделі навчання дітей з вадами інтелекту.

Рассмотрены формы и методы инклюзивного обучения детей с особенностями психофизического развития. Рекомендовано учителю учитывать индивидуальную структуру дефекта каждого ребенка и сохраненные возможности. Проанализирована важность инклюзивного образования, как новой и эффективной модели обучения детей с нарушениями интеллекта.

There are considered the form and methods of inclusive education of children with special needs. It is recommended to the teacher to take into account the individual structure of defect of each child and saved opportunities. It is analyzed the importance of inclusive education, as a new and effective model of education of children with intellectual disabilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мельник У. Р. 
Корекційні можливості різних видів ігор у роботі з дітьми з вадами інтелекту / У. Р. Мельник // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 276-286. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Описано особливості використання різних видів ігор у допоміжній школі з метою корекційного впливу на розумово відсталих учнів. Проаналізовано корекційний вплив різних видів ігор на основі практичного досвіду роботи допоміжного класу при Львівській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті ''Довіра''. Доведено необхідність використання ігор у роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку, висвітлено ефективність корекційно-розвивального та навчального впливу на цю категорію дітей.

Описаны особенности использования различных видов игр в вспомагательной школе с целью коррекционного влияния на умственно отсталых учеников. Проанализировано коррекционное влияние различных видов игр на основе практического опыта работы вспомагательного класса при Львовской специальной общеобразовательной школе-интернате ''Довира''. Доказана необходимость использования игр в работе с детьми с нарушениями интеллектуального развития, освещена эффективность коррекционно-развивающего и учебного влияния на эту категорию детей.

There are described features of the use of different kinds of games in a special school for the purpose of correction effects on mentally retarded students. It is analyzed the correction effect of different types of games based on practical experience with the auxiliary class of Lviv special comprehensive boarding school "Dovira". During the study it was proved the need of games to work with children with intellectual disabilities, it was highlighted the effectiveness of remedial developmental training and exposure to this category of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського