Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (30)Книжкові видання та компакт-диски (172)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.52$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 143
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кочемировська О. О. 
Деякі вікові особливості психосемантичної структури переживання насильства польськими підлітками та юнаками / О. О. Кочемировська // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 158-162. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Описаны результаты экспериментального исследования психосемантической структуры переживания насилия польскими подростками и юношами. Показана динамика возрастных изменений этой структуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521 + Ю983.402

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Життєві кризи особистості : У 2 ч.: Наук.-метод. посіб. Ч. 2. Діти і молодь у кризовому суспільстві: технології допомоги і підтримки / ред.: В. М. Доній, Л. В. Сохань, І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 565 c. - укp.

Розглядаються стратегії і тактики подолання життєвих та духовних криз особистості, кризові явища у дитячому середовищі, методики роботи із школярами у фрустраційних ситуаціях, психологічні технології допомоги дітям у кризових ситуаціях, конфлікти і шляхи їх розв'язання. Висвітлюється бездоглядність дітей як причина виникнення життєвої кризи, модель рефлексивного прояснення життєвих конфліктів, гуманізація стосунків як чинник подолання життєвих конфліктів. Досліджуються соціально-психологічні і педагогічні аспекти допомоги дітям дошкільного і молодшого шкільного віку, шляхи оптимізації соціальної роботи із дітьми та молоддю, попередження дисгармонійних стосунків підлітків із учителями й однолітками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч30 в2|Ю9 + Ю952.2-734 + Ю983.52-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гимаева Ю. А. 
Категориальная структура психоэмоциональных состояний и способов их саморегуляции у детей младшего школьного возраста / Ю. А. Гимаева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 60-71. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Стан сучасного дитинства і обставини, що його зумовлюють, дедалі більше становлять центр уваги дослідників. Подано результати факторного аналізу впливу різних освітніх концепцій (розвиваючого і традиційного типів навчання) на особливості емоційних станів та їх саморегулювання у дітей молодшого шкільного віку, а також - впливу зміни розвиваючого навчання на традиційне в період переходу дітей з початкової школи до середньої.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331 + Ю983.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дметерко Н. В. 
Психологические особенности интеллектуального и эмоционального развития дошкольников в процессе подготовки к обучению в школе / Н. В. Дметерко // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 50-54. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Проаналізовано особливості інтелектуального й емоційного розвитку дошкільника в процесі підготовки до навчання в школі. Вивчено питання про роль навчальних корекційних занять, ігрових вправ у розвитку в дітей інтелектуальних і емоційних особливостей особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389 + Ю983.520.1-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Карпенко Н. В. 
Емоційний досвід особистості на етапі входження в зрілість (на основі самоаналізу переживання страху ) / Н. В. Карпенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 23. - С. 31-35. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено досвід самоаналізу переживань 16 - 18-ти річних учнів інтернату-ліцею, який допоможе юним спортсменам та їх тренерам краще розуміти та передбачати емоційні проблеми віку входження в зрілість.

Опыт самоанализа переживаний 16 - 18-ти летних учеников интерната - лицея поможет спортсменам и их тренерам лучше понимать и предвидеть возможные эмоциональные проблемы возраста ранней юности.

This experience of pupils sixteen-eighteen years old can help the athletes and their trainers at boarding-school to the problem better and to prevent all possible emotional problems of an early youth age.


Ключ. слова: вік зрілості, входження в зрілість, рання юність, страх неуспіху, страх публічного виступу
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Приймак С. Г. 
Реактивність нервової системи підлітків, які мешкають в різних соціально-економічних умовах / С. Г. Приймак // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 12. - С. 8-13. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Визначено особливості реактивності нервової системи хлопчиків і дівчаток 13 - 14 років, які мешкають в населених пунктах з різними соціально-економічними умовами ведення господарства - сільськогосподарськими, змішаними (сільськогосподарськими та промисловими) та промисловими.

Определены особенности реактивности нервной системы мальчиков и девочек 13 - 14 лет, которые проживают в населенных пунктах с разными социально-экономическими условиями проживания - сельскохозяйственными, смешанными (сельскохозяйственными и промышленными) и промышленными.

The article deals with the peculiarities of a nervous system reactivity of boys and girls, age 13-14, living in populated areas with different social-economic management agricultural, mixed (agricultural and industrial) and industrial.


Ключ. слова: підлітки, психофізіологічне тестування, рухова підготовленість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Якубовська О. М. 
Основи формування емоційної культури майбутніх учителів : Навч. посіб. / О. М. Якубовська, І. П. Аннєнкова; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О. : Астропринт, 2002. - 160 c. - укp.

Проаналізовано суть емоційної культури вчителя, визначено її основні компоненти, зокрема, особистісні якості вчителя, професійні знання й уміння, педагогічні здібності та досвід творчої діяльності. Висвітлено особливості сучасної соціально-педагогічної ситуації. Запропоновано класифікацію емоцій, наведено специфіку емоцій навчально-пізнавальної діяльності, а також методи саморегуляції емоційних станів викладача на занятті.

Проанализирована сущность эмоциональной культуры учителя, определены ее основные компоненты, в частности, личностные качества учителя, профессиональные знания и умения, педагогические способности и опыт творческой деятельности. Освещены особенности современной социально-педагогической ситуации. Предложена классификация эмоций, приведена специфика эмоций учебно-познавательной деятельности, а также методы саморегуляции эмоциональных состояний учителя на занятии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203я73 + Ю983.521 я73 + Ю940.9я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чебыкин А. Я. 
Генезис эмоциональных особенностей у детей разного возраста и пола / А. Я. Чебыкин, И. В. Мельничук; Юж. науч. центр АПН Украины. - О., 2004. - 147 c. - Библиогр.: 208 назв. - рус.

Рассмотрена проблема развития эмоций у детей разного возраста и пола. Проанализированы главные теоретические подходы к вопросу генезиса эмоциональных особенностей, влияние развития эмоций на становление личности. Описаны методики диагностирования эмоций, определены факторы, детерминирующие развитие эмоциональной сферы. Приведена сравнительная характеристика эмоциональных особенностей у детей разного возраста и пола.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Емоційний розвиток дитини / упоряд.: С. Максименко. - К. : ГЛАВНИК, 2004. - 112 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: с. 106-108. - укp.

Наведено матеріали для психологічного дослідження емоційного розвитку дитини, зокрема, психологічні тести, програму тренінгу емоційної зрілості, тренувальні вправи, нестандартні та оригінальні завдання для дітей дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку.

Приведены материалы для психологического исследования эмоционального развития ребенка, в частности, психологические тесты, программа тренинга эмоциональной зрелости, тренировочные упражнения, нестандартные и оригинальные задания для детей дошкольного, младшего школьного и подросткового возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.52 + Ю949.244 с + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Поліщук С. А. 
Вольовий розвиток дітей молодшого шкільного віку : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. А. Поліщук. - Суми : ВТД "Унів. кн.", 2005. - 159 c. - Бібліогр.: 171 назв. - укp.

Проаналізовано особливості вольових проявів у дітей молодшого шкільного віку. Висвітлено психологічні особливості вольових якостей та зусиль, структуру їх комплексу, симптоматику і динаміку. Визначено основні тенденції розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток, ступінь впливу сили нервової системи, рівня концентрації і стійкості уваги, характеристик мотиваційної сфери та самооцінки на особливості становлення вольових якостей і зусиль.

Проанализированы особенности волевых проявлений у детей младшего школьного возраста. Освещены психологические особенности волевых качеств и усилий, структура их комплекса, симптоматика и динамика. Определены основные тенденции развития волевого процесса у мальчиков и девочек, степень влияния силы нервной системы, уровня концентрации и стойкости внимания, характеристик мотивационной сферы и самооценки на особенности становления волевых качеств и усилий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522.02я73 + Ю983.402.1я73 + Ч421.331.1я73

Шифр НБУВ: ВА673321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Артюшенко А. О. 
Вплив факторів зовнішньої стимуляції на рівень прояву вольових зусиль учнів 8 - 17 років при виконанні фізичних вправ різного характеру / А. О. Артюшенко, П. О. Артюшенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 11-15. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто особливості прояву вольових зусиль учнів віком 8 - 17-ти років під час виконання фізичних вправ різного характеру та під впливом факторів зовнішньої стимуляції. Найвищий приріст вольових зусиль під впливом зовнішньої стимуляції виявлено у вікових періодах 10 - 12 років (до 50 %). Встановлено, що використання педагогом факторів зовнішньої стимуляції найбільш ефективне в середньому шкільному віці.

Рассмотрены особенности проявления волевых усилий учащихся в возрасте 8 - 17 лет при выполнении физических упражнений разного характера и под воздействием факторов внешней стимуляции. Наибольший прирост волевых усилий под влиянием внешней стимуляции зафиксирован в возрастных периодах 10 - 12 лет (до 50 %). Установлено, что в среднем школьном возрасте влияние факторов внешней стимуляции со стороны педагога наиболее эффективно.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522 + Ч511.143

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Двіжона О. В. 
Засоби корекції емоційно-почуттєвої сфери дітей та підлітків із дистантних сімей : Навч.-метод. посіб. / О. В. Двіжона, М. І. Тютюнник; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці, 2006. - 214 c. - Бібліогр.: с. 95-110. - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади корекції емоційно-почуттєвої сфери дітей і підлітків з дистантних сімей. Розглянуто проблеми оптимізації міжособистісної взаємодії, сприяння розумінню себе й інших, формування та корекції регулятивних, комунікативних, вольових якостей. Описано творчі ігри-комплекси, нестандартні методи малювання, комплекси психокорекційних вправ, спрямованих на удосконалення та подальший розвиток емоційно-почуттєвої сфери даної категорії дітей.

Освещены теоретические и методические основы коррекции эмоционально-чувственной сферы детей и подростков из дистантных семей. Рассмотрены проблемы оптимизации межличностного взаимодействия, понимания себя и других, формирования и коррекции регулятивных, коммуникативных, волевых качеств. Описаны творческие игры-комплексы, нестандартные методы рисования, комплексы психокоррекционных упражнений, направленных на усовершенствование и дальнейшее развитие эмоционально-чувственной сферы данной категории детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.52я7 + Ю949.244с.я7 + Ч421.334я7 + Ч491.09я7

Шифр НБУВ: ВА678881 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Психологічні наслідки Чорнобиля. Соціальна допомога потерпілим : [Зб. наук. пр.] / ред.: С. Г. Москвичов; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К.; Сан-Франциско: Light Press, 2005. - 240 c. - укp. - рус.

Освещены проблемы последствий Чернобыльской катастрофы 1986 г., социальной помощи пострадавшим в результате данной катастрофы. Проанализировано эмоционально-когнитивное состояние дошкольников в постчернобыльский период, рассмотрены психологические особенности инициативности и любознательности учащихся из чистых и зараженных радиацией районов, социально-психологической адаптации старшеклассников к кризисным событиям их жизненного пути, вызванных аварией на ЧАЭС. Предложены методика оценки эффективности деятельности центров социально-психологической реабилитации населения, пострадавшего в результате Чернобыльской катастрофы, а также модель эффективного информирования населения, проживающего на экологически неблагополучных территориях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521-69я43 + Ю952.14я43 + С5*63*328.912я43 + С5*328.934я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Приходько Ю. О. 
Розвиток вольових якостей молодших школярів як чинник їх навчальної успішності : навч.-метод. посіб. / Ю. О. Приходько, К. В. Савченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 60 c. - Бібліогр.: с. 53-58. - укp.

Висвітлено загальні підходи та сучасні погляди на проблему волі у психології. Розкрито психологічні особливості вольових якостей у дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку. Наведено інформацію про організацію та зміст програми розвитку вольових якостей у молодших школярів.

Освещены общие подходы и современные взгляды на проблему воли в психологии. Раскрыты психологические особенности волевых качеств у детей раннего, дошкольного и младшего школьного возраста. Приведена информация об организации и содержании программы развития волевых качеств у младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522я73 + Ю983.402.1я73 + Ю984.030.2я73

Шифр НБУВ: ВА689327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лазарева В. Г. 
Современный подход к развитию уверенности и психоэмоциональной устойчивости у детей-сирот средствами игры бейсбол в школе-интернате N1 г.Донецка / В. Г. Лазарева, В. Н. Пристинский // Физ. воспитание студ. творч. спец. - 2007. - № 4. - С. 33-38. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Наведено методику розвитку впевненості та впливу бейсболу на психоемоційний стан дітей-сиріт і дітей, які залишилися без батьківської турботи. Заняття бейсболом сприяють вихованню фізичних якостей і розвитку здібностей, а також готують дітей-сиріт до життя після закінчення навчально-виховної установи; виховують почуття відповідальності перед собою, членами своєї команди, суспільством.

Представлена методика развития уверенности и влияния бейсбола на психоэмоциональное состояние детей-сирот и детей, лишившихся родительской опеки. Занятия бейсболом способствует воспитанию физических качеств и развитию способностей, а также готовят детей-сирот к жизни после окончания учебно-воспитательного учреждения; воспитывают чувство ответственности перед собой, членами своей команды, обществом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.67 + Ю983.52 + Ч421.342

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Томчук С. М. 
Психологія деструктивних емоційних станів та рефлексії особистості у молодшому шкільному віці : монографія / С. М. Томчук, Н. В. Михальченко. - Миколаїв, 2008. - 208 c. - Бібліогр.: с. 191-203. - укp.

Висвітлено історію розвитку вчення про психічні стани особистості, зокрема, розглянуто теорії У. Джемса, Ч. Дарвіна, К. Ушинського, І. Сеченова, І. Павлова, В. Бехтєрєва, Є. Ільїна. Наведено загальну характеристику, визначено детермінанти та вікові особливості розвитку в учнів молодшого шкільного віку деструктивних емоційних станів та рефлексії. Розкрито роль індивідуально-типологічних особливостей школярів, батьківського виховання та домінуючого педагогічного стилю вчителя у процесі формування деструктивних психологічних станів в учнів початкових класів. Розроблено модель їх розвитку, наведено класифікацію та методи діагностики, розглянуто генезу та динаміку проявів. Розкрито сутність й обгрунтовано шляхи формування патріотичної рефлексії в учнів молодших класів. Обгрунтовано можливості використання засобів української символіки та фольклору, шкільного та сімейного виховання з метою розвитку патріотичної рефлексії як показника самосвідомості учнів молодших класів.

Освещена история развития учения о психических состояниях личности, в частности, рассмотрены теории У. Джемса, Ч, Дарвина, К. Ушинского, И. Сеченова, И. Павлова, В. Бехтерева, Е. Ильина. Дана общая характеристика, определены детерминанты и возрастные особенности развития в учащихся младшего школьного возраста деструктивных эмоциональных состояний и рефлексии. Раскрыта роль индивидуально-типологических особенностей учащихся, родительского воспитания и доминирующего педагогического стиля учителя в процессе формирования деструктивных психологических состояний в учащихся младших классов. Разработана модель их развития, дана классификация и методы диагностики, рассмотрена генеза и динамика проявления. Раскрыта сущность и обоснованы пути формирования патриотической рефлексии в учащихся младших классов. Рассмотрены возможности использования средств украинской символики и фольклора, школьного и семейного воспитания с целью развития патриотической рефлексии как показателя самосознания учащихся младших классов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521-78 + Ю952.2-734 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА716727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чебикін О. Я. 
Становлення емоційної зрілості особистості : [монографія] / О. Я. Чебикін, І. Г. Павлова; Півд. наук. центр АПН України. - О. : СВД Черкасов, 2009. - 232 c. - Бібліогр.: с. 196-222. - укp.

Висвітлено сучасні наукові підходи щодо визначення сутності поняття емоційної зрілості, охарактеризовано її компоненти та запропоновано методику діагностики. Вперше визначено етапи та закономірності становлення емоційної зрілості особистості у підлітковому та юнацькому віці, розглянуто фактори, що впливають на її формування. Розроблено типологічну модель і виявлено відмінності у прояві емоційної зрілості залежно від віку та статі, проаналізовано її взаємозв'язки з іншими особистісними якостями, зокрема, з екстраверсією та товариськістю. Наведено характеристику основних типів емоційної зрілості особистості, визначено особливості експресивного, саморегуляційного, емпатійного, експресивно-емпатійного, саморегуляційно-емпатійного, експресивно-саморегуляційного та гармонійного.

Освещены современные научные подходы к определению сущности понятия эмоциональной зрелости, охарактеризованы ее компоненты и разработана методика диагностики. Впервые определены этапы и закономерности становления эмоциональной зрелости в подростковом и юношеском возрасте, рассмотрены факторы, влияющие на ее формирование. Разработана типологическая модель и показаны отличия в проявлении эмоциональной зрелости в зависимости от возраста и пола, проанализированы ее взаимосвязи с другими личностыми качествами, в частности, экстраверсией и общительностью. Дана характеристика основных типов эмоциональной зрелости личности, определены особенности экспрессивного, саморегуляционного, эмпатийного, экспрессивно-эмпатийного, саморегуляционно-эмпатийного, экспрессивно-саморегуляционного и гармонического.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521 + Ю983.402.2 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мутіліна Л.  
Психолого-педагогічне дослідження страхів у дітей молодшого шкільного віку / Л. Мутіліна // Соц. психологія. - 2005. - № 5. - С. 144-151. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено результати психолого-педагогічного дослідження почуття страху у дітей молодшого шкільного віку. Узагальнено погляди на цю проблему, викладені у працях деяких вчених-психологів.


Ключ. слова: страх, дитячий страх, шкільна тривожність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.2

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ісаєва Є.  
Дослідження впливу сімейних відносин на виникнення страхів у дітей / Є. Ісаєва // Соц. психологія. - 2006. - № 5. - С. 103-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено залежність виникнення страхів і тривожності у дітей від відносин, що склалися в родині. Запропоновано аналіз дитячих малюнків за методикою "Моя сім'я".


Ключ. слова: сімейні відносини, страх
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-993 + Ю983.521.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Фьоклін В. О. 
Особливості фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, які народилися від батьків, які палять / В. О. Фьоклін, Г. О. Хоценко // Педіатрія, акушерство та гінекологія. - 2008. - № 4. - С. 35. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)025.4 + Р128.31 + Ю983.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22335 Пошук видання у каталогах НБУВ 


...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського