Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (18)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Бондаренко Н. Б. 
Менеджмент корекційно-педагогічних послуг особам із розумовою відсталістю : навч-метод. посіб. / Н. Б. Бондаренко, Л. К. Гончар, Р. І. Кравченко, Н. В. Майорова, О. Г. Маруда; Благод. т-во допомоги інвалідам та особам із інтелект. недостатністю "Джерела". - К., 2007. - 181 c. - укp.

Висвітлено практичний досвід, міжнародні та вітчизняні підходи до надання допомоги розумово-відсталим людям. Розглянуто розумову відсталість (РВ) як соціальний феномен. Розкрито правові засади організації допомоги людям з РВ. Охарактеризовано процес надання індивідуальної допомоги особам з РВ. Особливу увагу приділено менеджменту корекційно-педагогічних послуг даній категорії населення. Визначено причини та наслідки конфліктів в організації, виявлено етапи їх розвитку. Показано значення переговорів і описано їх принципи.

Освещены практический опыт, международные и отечественные подходы для оказания помощи умственно-отсталым людям. Рассмотрена умственная отсталость (УО) как социальный феномен. Раскрыты правовые основы организации помощи людям с УО. Охарактеризован процесс оказания индивидуальной помощи лицам с УО. Особое внимание уделено менеджменту коррекционно-педагогических услуг данной категории населения. Определены причины и последствия конфликтов в организации, выявлены этапы их развития. Показано значение переговоров и описаны их принципы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР)70 я7 + У9(4УКР)272.2-212.1 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Родименко І. М. 
Організаційно-діагностична діяльність обласного психолого-медико-педагогічного центру : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І. М. Родименко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Визначено систему функцій обласного психолого-медико-педагогічного центру (ОПМПЦ), механізми, закономірності та принципи його ефективної діяльності, запропоновано критерії її оцінки. Розроблено поліструктурну та поліфункціональну модель діяльності ОПМПЦ. Доведено його провідну роль серед інших державних і громадських інституцій у психолого-медико-педагогічному супроводі процесів соціалізації дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Запропоновано поняття "дефектологічна (реабілітаційна) культура" та розроблено умови її формування у спеціалістів та батьків дітей з особливостями розвитку. Визначено організаційну форму, особливості змісту й методів діагностико-корекційної роботи з дітьми, які мають ускладнені порушення розвитку, за умов навчально-реабілітаційного класу ОПМПЦ. Наведено алгоритм комплексного обстеження дітей з різними формами психофізичного дизонтогенезу на підставі результатів експериментально-психологічного, медичного (нейрофізіологічного, офтальмологічного, сурдологічного) корекційно-педагогічного вивчення. Розвинуто методики обстеження дітей для встановлення діагнозу та прогнозу їх розвитку. Уточнено сучасні положення щодо механізмів і критеріїв діагностики психофізичного розвитку дітей. Розглянуто стан практики комплектування спеціальних корекційних закладів в Україні. Розглянуто структуру та динаміку поширення дитячих аномалій у масштабах окремої області.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР) + Р11(4УКР)442.861

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Матющенко І. М. 
Підготовка старшокласників допоміжної школи до соціально-психологічної адаптації : автореф. дис... канд. пед. наук / І. М. Матющенко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2008. - 24 c. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми сприяння соціально-психологічної адаптації розумово відсталих старшокласників, яка вирішувалась на базі визначення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційно-виховного впливу на зазначену категорію учнів. Розкрито суть соціально-психологічної адаптації, показники її прояву та розроблено методику дослідження за умов допоміжної школи. Одержано нові дані щодо особливостей соціально-психологічної адаптованості зазначених учнів за певними параметрами, а саме: задоволеністю взаємостосунками, неконфліктністю, емоційним комфортом, відсутністю тривожності й агресивності, ціннісно-орієнтаційною єдністю з колективом, здатністю до співчуття та співпереживання. Розроблено систему корекційно-виховної роботи, спрямовану на підготовку розумово відсталих старшокласників до соціально-психологічної адаптації за напрямками: оптимізації міжособистісних стосунків у класному колективі, послаблення нейротичних проявів у старшокласників як показників їх дезадаптованості, розвитку здатності школярів до емпатії, сприяння самовизначенню старшокласників та їх ціннісно-орієнтаційній єдності. За результатами формувального експерименту доведено доцільність використання запропонованої системи у виховному процесі спеціального освітнього закладу для розумово відсталих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.43 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355516 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Нечипоренко В. В. 
Системний розвиток навчально-реабілітаційного центру як умова формування життєвих компетенцій в учнів з обмеженими можливостями здоров'я : Автореф. дис... канд. пед. наук / В. В. Нечипоренко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано необхідність системного розвитку навчально-реабілітаційних закладів освіти. Проаналізовано сучасні наукові підходи щод трактування понять "система", "системний розвиток", "системний підхід", "системний розвиток навчально-реабілітаційного закладу". Встановлено, що корекційно-компенсаторний фактор є домінуючим у навчально-реабілітаційних закладах освіти. Виділено особливості функціонування навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру, показано його переваги у порівнянні зі спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами. Розкрито механізми переведення спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату у нову функціональну якість - навчально-реабілітаційний центр. Експериментально доведено, що ефективність комплексної реабілітації вихованців залежить від рівня сформованості в них ключових життєвих компетенцій, виділених і структурованих за основними сферами людської життєдіяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР) + Р11(4УКР)442

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Прядко Л. О. 
Підготовка майбутнього корекційного педагога до роботи з розумово відсталими дітьми в реабілітаційному центрі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. О. Прядко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Розглянуто готовність майбутнього корекційного педагога до роботи з розумово відсталими дітьми в реабілітаційному центрі як стійке особистісне утворення, яке поєднує цілий комплекс особистісних якостей і фахових знань, умінь і навичок, є важливою передумовою ефективної корекційно-реабілітаційної діяльності та реалізації творчого потенціалу особистості. Визначено компоненти, критерії та показники професійної готовності, виявлено рівні сформованості зазначеної готовності у студентів. Розроблено методику формування готовності майбутнього корекційного педагога до роботи з розумово відсталими дітьми в реабілітаційному центрі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.7 + Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Савельєва О. 
Инклюзивне навчання / О. Савельєва, А. Сікач // Післядиплом. освіта в Україні. - 2006. - № 1. - С. 41-44. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено нову інклюзивну модель спільного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку і здорових дітей. Це створює умови для особистісного розвитку, творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими освітніми проблемами за умов загальноосвітніх навчальних закладів у комплексному поєднанні з корекційно-реабілітаційними заходами. Розглянуто чотири форми інтегрованого навчання: повну, комбіновану, часткову та тимчасову інтеграцію. Починаючи з 2001 р. з ініціативи Всеукраїнського фонду "Крок за кроком" та відповідних наказів Міністерства освіти і науки проводиться науково-педагогічний експеримент "Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах". Висвітлено експериментальну роботу Полтавських навчально-виховних закладів. Педагоги цих закладів пройшли відповідну підготовку щодо роботи в експериментальних класах/групах. Упродовж 2003 - 2005 рр. здійснено другий етап науково-педагогічного експерименту, що передбачав продовження роботи над формуванням моделі інклюзивної освіти, проведення прикладних досліджень, формування методичної та дидактичної бази експерименту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Коргун Л. М. 
До питання про рівень соціалізації розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку як проблеми педагогіки / Л. М. Коргун, Ю. Е. Колосович // Наука і освіта. - 2008. - № 4/5. - С. 151-155. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

За результатами проведеного дослідження встановлено, що учні допоміжних шкіл значно відрізняються від своїх однолітків, які розвиваються нормально, за такими показниками як допитливість, комунікативність, замкнутість, відстороненість під час спілкування з однолітками й учителями. Підкреслено необхідність створення спеціальних соціалізуючих умов в процесі організації навчально-виховного процесу у спеціальних школах, що передбачає поступову інтеграцію розумово відсталих дітей в суспільство. Зазначено, що соціалізація цих дітей на сучасному етапі розвитку суспільства залишається актуальною проблемою корекційної педагогіки.

Проведенное исследование установило, что ученики вспомогательных школ значительно отличаются от своих однолетков, развивающихся нормально, по таким признакам как любознательность, коммуникативность, замкнутость, отстраненность при общении с однолетками и учителями. Подчеркнуто необходимость создания специальных социализирующих условий при организации учебно-воспитательного процесса во вспомогательных школах, что предусматривает постепенную интеграцию умственно отсталых детей в общество. Отмечено, что социализация этих детей на современном этапе развития общества остается актуальной проблемой коррекционной педагогики.

Conducted research set that the students of auxiliary schools considerably differed from the однолетков, developing normally on such signs as curiosity, communicativeness, reserve, removed at socializing with the same-age and teachers. The necessity of creation of the special socializing terms is underline during organization of educational process in auxiliary schools that foresees gradual integration mentally of backward children in society. It is marked that socialization of these children on the modern stage of development of society remains the issue of the day of correction pedagogic.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю952.14 + Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Яковлєва С. Д. 
Залежність пам'яті та уваги від стану вищих нервових процесів у молодших школярів з порушенням інтелекту / С. Д. Яковлєва // Дефектологія. - 2007. - № 2. - С. 35-39. - укp.

Досліджено особливості запам'ятовування різномодальних стимулів у молодших школярів допоміжної школи. Проаналізовано методики дослідження за темами "Пам'ять на слова" та "Пам'ять на геометричні фігури"; шкалу оцінювання результатів. Представлено результати моніторингу короткочасної пам'яті за допомогою спеціальних таблиць. З'ясовано критерії визначення рівнів розвитку памяті: високого, середнього, низького). Здійснено порівняльну характеристику пам'яті та успішності навчання учнів. За допомогою коригувальних таблиць Анфімова визначено шкалу показників уваги (у балах). Простежено зв'язок якісних показників обсягу пам'яті з рівнями розвитку пам'яті. Порівняно показники уваги та успішності навчання учнів. Наведено результати дослідження рівня функціональної рухливості нервових процесів (РФР) та працездатності головного мозку (сили нервових процесів). Зроблено висновки за результатами порівняння: показників рухливості нервових процесів та успішності навчання; рівнів працездатності та шкільної успішності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР) + Ю983.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Станкевич Т. В. 
Гігієнічна оцінка умов життєдіяльності розумово відсталих дітей в спеціальних школах-інтернатах : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / Т. В. Станкевич; ДУ "Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М. Марзєєва НАМН України". - К., 2012. - 20 c. - укp.

Проведено аналіз існуючих умов і організації навчання, виховання, харчування, медичного забезпечення розумово відсталих учнів у сучасних спеціальних школах-інтернатах. Встановлено характер і ступінь впливу провідних факторів умов та організації життєдіяльності та навчально-виховного процесу на формування здоров'я розумово відсталих дітей. Обгрунтовано шляхи оптимізації умов життєдіяльності розумово відсталих дітей в спеціальних загальноосвітніх закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.095 + Р128.94 + Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА390951 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Константинів О. В. 
Розвиток змісту і форм професійного трудового навчання розумово відсталих учнів в Україні (друга половина XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. В. Константинів; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 18 c. - укp.

Уперше проаналізовано розвиток змісту та форм професійно-трудового навчання розумово відсталих учнів у другій половині XX ст. Висвітлено основні напрями діяльності держави і суспільства щодо створення матеріально-технічної бази та системи професійно-трудового навчання учнів, його кадрового і навчально-методичного забезпечення. Визначено основні етапи підготовки розумово відсталих школярів до самостійної праці та з'ясовано особливості та тенденції формування змісту професійно-трудового навчання на кожному з етапів. Виокремлено провідні ідеї, положення, що визначають сутність процесу корекційної спрямованості професійно-трудового навчання як найважливішого компонента навчально-виховної діяльності спеціальної школи. Доповнено історико-педагогічні факти, на основі яких українські вчені-педагоги (В. Бондар, А. Висоцька, О. Хохліна та ін.) розробили теоретичні та практичні засади професійно-трудового навчання розумово відсталих учнів з метою оптимізації їх соціалізації та інтеграції. Уточнено вплив соціально-економічних, політичних і соціокультурних чинників на розвиток дидактичних функцій професійно-трудового навчання за умов сучасної освітньої парадигми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гаврилов О. В. 
Організація роботи з дітьми з помірною та тяжкою розумовою відсталістю на сучасному етапі / О. В. Гаврилов // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 46-57. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан роботи з дітьми з помірною і важкою розумовою відсталістю в Україні. Акцентовано увагу на те, що важливою проблемою в роботі з такою категорією дітей є організація їх психолого-педагогічного вивчення, так як від правильно поставленого діагнозу залежить комплектування спеціальних закладів, ефективність проведення навчального, корекційного, реабілітаційного, виховного процесу. Запропоновано навчальні програми для дітей різних вікових категорій. Здійснено порівняльний аналіз мережі спеціальних закладів для дітей з різним ступенем розумової відсталості в Україні та Польщі. Зроблено висновок, що незважаючи на деякі відмінності в програмах, напрямки цієї роботи практично співпадають.

Проанализировано состояние работы с детьми с умеренной и тяжелой умственной отсталостью в Украине на современном этапе. Акцентировано внимание на то, что важной проблемой в работе с такой категорией детей есть организация их психолого-педагогического изучения, так как от правильно поставленного диагноза зависит комплектование специальных заведений и эффективность проведения учебного, коррекционного, реабилитационного, воспитательного процесса. Предложены учебные программы для детей разных возрастных категорий. Осуществлен сравнительный анализ сети специальных заведений для детей с разной степенью отсталости в Украине и Польше. Сделан вывод о том, что несмотря на некоторые различия в программах, направления этой работы практически совпадают.

Organization of work with the moderately and seriously retarded children at the modern phase in Ukraine is analyzed in the article and the trial to open the key moments of such work with this category of children in the Republic Poland is done.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вержиховська О. М. 
Загальні теоретичні основи психолого-педагогічної підготовки нормально розвинених та розумово відсталих дітей до навчання у школі / О. М. Вержиховська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2011. - Вип. 3. - С. 18-26. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз загальної психолого-педагогічної літератури з питань підготовки до школи. Аргументовано, що основні положення цих досліджень можна використовувати для організації психологічної діагностичної та виховної діяльності з розумово відсталими дошкільниками за умови їх адаптації, диференціації та індивідуалізації до психофізіологічних особливостей даної категорії дітей.

Осуществлен теоретический анализ общей психолого-педагогической литературы по вопросам подготовки к школе. Аргументировано, что основные положения этих исследований можно использовать при организации психологической диагностической и воспитательной деятельности с умственно отсталыми дошкольниками при условии их адаптации, дифференциации и индивидуализации к психофизиологическим особенностям данной категории детей.

Theoretic analysis of the general psychological-pedagogical literature with the questions to the school preparation was accomplished. It was argued, that the main theses of these researches are possible to use while organizing psychological diagnosticand educational activity with the backward children under school age provided their adaptation, differentiation and individualization to psycho-physiological peculiarities of the given category of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221.05 + Ч435.442.2

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Малецька О. М. 
Особливості корекції ЗНМ у розумово відсталих дітей в умовах реабілітаційного центру (з досвіду роботи) / О. М. Малецька // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 270-275. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи фахівців Городоцького районного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів Хмельницької області щодо подолання у розумово відсталих дітей загального недорозвинення мовлення. Охарактеризовано специфіку роботи вчителя-логопеда та інших педагогічних працівників реабілітаційного закладу, яка полягає в тому, що виховний та реабілітаційний процес здійснюється більшою мірою в індивідуальній формі. На конкретних прикладах показано результати здійсненої роботи.

Освещен опыт работы специалистов Городокского районного центра социальной реабилитации детей-инвалидов Хмельницкой области по преодолению в умственно отсталых детей общего недоразвития речи. Охарактеризована специфика работы учителя-логопеда и других педагогических работников реабилитационного заведения, которая заключается в том, что воспитательный и реабилитационный процесс осуществляется в большей степени в индивидуальной форме. На конкретных примерах показаны результаты проведенной работы.

It is illuminated the experience of professionals of Horodok region center of social rehabilitation of children with disabilities in the Khmelnitsky oblast of treatment of mentally retarded children general speech underdevelopment. It is characterized the specifics of the work of teacher, speech therapist and other teaching staff of the rehabilitation center, which consists in the fact that the educational and rehabilitation process is carried out mainly individually. The results of the work are shown with concrete examples.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бондарь В. И. 
Развитие теории и практики профессионально-трудового обучения учащихся вспомогательных школ Украины (1917-1990 гг.) : Дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 ; 13.00.03 / В. И. Бондарь; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1992. - 319 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4Укр) + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41250 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Бондарь В. И. 
Развитие теории и практики профессионально-трудового обучения учащихся вспомогательных школ Украины (1917-1990 гг.) : Дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 ; 13.00.03 / В. И. Бондарь; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1992. - 319 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4Укр) + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41250 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Бондарь В. И. 
Развитие теории и практики профессионально-трудового обучения учащихся вспомогательных школ Украины (1917-1990 гг.) : Дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 ; 13.00.03 / В. И. Бондарь; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1992. - 319 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4Укр) + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41250 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Бондарь В. И. 
Развитие теории и практики профессионально-трудового обучения учащихся вспомогательных школ Украины (1917-1990 гг.) : Дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 ; 13.00.03 / В. И. Бондарь; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1992. - 319 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4Укр) + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41250 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського