Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.215$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Полак Л. Б. 
Навчально-виховний процес у закладах профтехосвіти: управлінський аспект : Навч.-метод. посіб. / Л. Б. Полак. - К. : Вища школа, 1999. - 112 c. - Бібліогр.: с. 110-111. - укp.

На основі досліджень, педагогічного досвіду та аналізу діяльності ПТУ Житомирської, Донецької, Сумської, Івано-Франківської областей України розкриваються основні форми та методи підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних кадрів ПТУ. Висвітлюються питання управління навчальним процесом, форми його організації. Запропоновано методи активізації пізнавальної діяльності в роботі з викладачами, а також використання результатів аналізу для прийняття управлінського рішення. Увага акцентується на тому, що в сучасних умовах управління не тільки повинно забезпечувати успішне функціонування ПТУ, а і його розвиток за рахунок впровадження сучасних технологій та науково-методичних досягнень у навчально-виховний процес, його методичного забезпечення, оновлення функцій управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бугерко А. А. 
Училище-агрофірма: новий тип навчального закладу : Навч.-метод. посіб. / А. А. Бугерко; ред.: Н. Г. Ничкало; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К. : Знання, 1998. - 108 c. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Викладено концептуальні засади ступеневої організації навчально-виробничого процесу у вищому професійному училищі-агрофірмі, обгрунтовано модель цього процесу, проаналізовано специфіку виробничого навчання та виробничої практики, особливості планування та проведення лабораторно-практичних занять з предмета "Організація і технологія механізованих робіт у рослинництві". Висвітлено розвиток взаємодії училища-агрофірми та вищих закладів освіти сільськогосподарського профілю, а також питання науково-методичного забезпечення діяльності училища-агрофірми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215 + Ч464(4УКР) + П.р(4УКР)22,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590578 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тархан Л. З. 
Организация производственного обучения в ПТУЗе : Учеб.-метод. пособие / Л. З. Тархан, М. И. Мыхнюк. - Симф. : Крым. учеб.-пед. гос. изд-во, 2003. - 207 c. - Библиогр.: с. 156-157 - рус.

Рассмотрено содержание процесса производственного обучения (ПО) , а также его методы (словесные, наглядные, практические) и формы. Предложена классификация профессий. Проанализированы особенности подготовки работы мастера по организаци процесса ПО, а также модульной системы подготовки квалифицированных рабочих. Определены типы уроков ПО, приведены требования к разработке документации письменного инструктирования. Предложена методика проведения урока ПО с элементами деловой игры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215 + Ж.р(4УКР)16-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коваль Л. Є. 
Електронний підручник як засіб вдосконалення професійної педагогічної освіти майстрів виробничого навчання / Л. Є. Коваль // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 8. - С. 82-87. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто питання вдосконалення професійної педагогічної освіти майстрів виробничого навчання засобами електронного підручника. Визначено поняття електронного підручника і його структури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.428 + Ч461.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Нестерова Л. В. 
Методика розробки дидактичних комплексів відповідно до вимог державних стандартів ПТО нового покоління : метод. посіб. / Л. В. Нестерова, П. Г. Лузан, В. М. Манько, І. С. Голіяд, О. А. Слатвінська; ред.: Л. В. Нестерова, В. М. Манько; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 207 c. - Бібліогр.: с. 207 - укp.

Висвітлено актуальні питання методики розроблення дидактичних матеріалів тестового контролю навчальних досягнень учнів зі спецдисциплін відповдно до Держстандарту професійно-технічної освіти України. Розкрито методичні засади розроблення та впровадження дидактичного комплексу з графічної підготовки учнів ПТНЗ. Запропоновано методичні рекомендації щодо створення та використання дидактичних комплексів для ПТНЗ аграрного профілю. Обгрунтовано методичні засади розроблення дидактичного комплексу "Здоровий спосіб життя учнів ПТНЗ".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.5

Шифр НБУВ: СО32003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Молчанова А. 
Вагомий внесок у профтехпедагогіку / А. Молчанова // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 59-62. - укp.

Висвітлено діяльність кафедри професійної освіти ЦІППО АНП України в рамках українсько-канадського проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Окреслено відмінності канадської системи професійно-технічної освіти від української. Охарактеризовано видання комплексу науково-методичних посібників, а саме: "Сучасні підходи до управління професійно-технічними навчальними закладами", "Проектування навчальних програм професійно-технічної освіти на основі потреб галузі й громади", "Як стати майстерним педагогом", "Соціальна та гендерна справедливість і рівність у програмах професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітничих кадрів". Зосереджено увагу на науковому, змістовому та дидактичному аспектах комплекту, відзначено чітку структурованість кожного посібника й інформативно-практичний характер рекомендацій в них. Наголошено на відображенні в посібниках нових моделей співпраці з галузевими підприємствами та роботодавцями, актуалізації проблеми визнання пріоритету особистості з компетентними здібностями керівника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) + Ч464(7КАН) + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Галустян Ю. 
Інтегрування концепції соціальної справедливості і гендерної рівності у програми професійної підготовки робітничих кадрів / Ю. Галустян // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 62-64. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано посібник "Соціальна та гендерна справедливість і рівність у програмах професійної підготовки та підвищення кваліфікації робітничих кадрів" (автори-укладачі Л.Б.Магдюк, І.В.Ілько, Г.Г.Русанов. К., 2007 р.), розроблений з урахуванням основних цілей міжнародного проекту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні". Зосереджено увагу на змісті чотирьох розділів видання, в яких розглянуто створення максимально сприятливих умов для навчання та зайнятості людей з функціональними обмеженнями, узагальнення канадського й українського досвіду щодо законодавчого та нормативно-правового забезпечення концепції соціальної та гендерної справедливості та рівності, основні положення політики Канадського агентства, міжнародного розвитку та діяльність ЦІППО АПН України з питань соціально-гендерної справедливості та рівності, додаткові матеріали з вказаного питання. Обгрунтовано важливість даного науково-методичного посібника у сприянні ефективній реалізації державної політики щодо підготовки фахівців і кваліфікованих робітників у навчальних закладах різних форм власності.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*341.11 + С5*423.2*344 + Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кізім С. 
Вивчення електрорадіотехнічних дисциплін учнями ПТНЗ на основі використання інформаційно-комунікативних технологій / С. Кізім // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 6. - С. 84-90. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено питання використання електронних підручників і посібників у процесі вивчення електротехнічних дисциплін та їх вплив на якість підготовки фахівців електрорадіотехнічного профілю. У вигляді таблиці висвітлено зміст основних функцій електронного підручника з електрорадіотехнічних дисциплін. Акцентовано увагу на тому, що електронний підручник дозволяє системно подати навчально-методичний матеріал, зробити його більш доступним для вивчення та відкритим для коректування та подальшого удосконалення. Зазначено, що розробка та широке застосування електронних підручників і посібників допомагає технологічно забезпечити процес індивідуалізації навчання, вирішити проблему запровадження дистанційного навчання та відкрити перспективи для нового етапу інформатизації навчального процесу у вищих навчальних закладах України.

Освещено использование электронных учебников и пособий в процессе изучения электротехнических дисциплин и их влияние на качество подготовки специалистов электрорадиотехнического профиля. В виде таблицы представлено содержание основных функций электронного учебника по электрорадиотехническим дисциплинам. Сосредоточено внимание на том, что электронный учебник позволяет системно представить учебно-методический материал, сделать его более доступным для изучения и открытым для корректировки и дальнейшего усовершенствования. Указано, что разработка и широкое применение электронных учебников и пособий помогает технологически обеспечить процесс индивидуализации обучения, решить проблему внедрения дистанционного обучения и открыть перспективы для нового этапа информатизации учебного процесса в высших учебных заведениях Украины.

The author analyzes capabilities of an electronic textbook that allows teaching educational and methodical material systematically, make it more accessible for studying and open for the adjustment and subsequent improvement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7 + З84 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Полька Н. 
Гігієнічні вимоги до підручників у системі професійно-технічної освіти / Н. Полька, А. Платонова // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 22-23. - укp.

Проаналізовано нормативно-правову базу встановлення санітарних норм і правил до друкованої продукції для дітей, зокрема до навчальної літератури з 1995 - 1996 рр. до 2007 р. Розглянуто види навчальних видань, що використовуються у сучасному навчальному процесі. Окреслено основні гігієнічні вимоги до підручників згідно з чинним санітарним законодавством. У зв'язку з тим, що електронні підручники є агресивно-візуальним середовищем і негативно впливають на стан здоров'я, акцентовано увагу на проведенні гігієнічної оцінки комп'ютерних засобів навчання до початку їх впровадження у навчальний процес.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215 + Р128.94-38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лук'янова Л. 
Дидактичні функції навчально-методичного комплексу / Л. Лук'янова // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 12-15. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито поняття навчально-методичного комплексу як комплексу засобів навчання, згрупованих навколо підручника. Запропоновано модель навчально- методичного комплексу, за якою усі компоненти комплексу поділено на дві групи: інваріантну і варіативну. Окреслено багатоаспектність функцій, що покладаються на навчально-методичні комплекси, зокрема діагностування навчальних досягнень учнів, організація самостійної, пізнавальної діяльності, методична функція та ін. Визначено вимоги до роботи над створенням комплексу. Розглянуто узагальнені вимоги до сучасного підручника для ПТНЗ, що є ядром навчально-методичного комплексу. Зосереджено увагу на побудові підручника з урахуванням вимог-тенденцій, а саме: включення до тексту невеликих за обсягом матеріалів хрестоматійного спрямування або вкраплення в основний текст коротких вставок-довідок та ін. Охарактеризовано інші складові комплексу: методичні коментарі до підручника, дидактичні матеріали, хрестоматії, лабораторні практикуми. Рекомендовано використання означеного навчально-методичного комплексу, як шлях до вирішення суперечностей між стрімко зростаючим обсягом навчального матеріалу та індивідуальними можливостями учнів щодо свідомого його засвоєння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Коряк С. 
Нове покоління підручників / С. Коряк // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 20-21. - укp.

Акцентовано увагу на можливості подачі навчального матеріалу на якісно новому рівні, наприклад, у вигляді електронних підручників. Розглянуто спробу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України створити певну подібність стандарту, сформульовану в технічному завданні (ТЗ) на програмно-педагогічний засіб (ППЗ). Окреслено загальні компоненти цього програмного продукту. Зосереджено увагу, зокрема на конструкторі занять, завдяки якому викладач має змогу створювати власні лекції, практичні заняття, поповнювати їх власними тестовими завданнями. Запропоновано створити сайт МОН України з базами даних з предметів ПТО, у яких викладач може знайти атестований навчальний матеріал для своїх занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Савченко І. 
Особливості електронного підручникотворення / І. Савченко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 26-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність використання сучасних електронних дидактичних ресурсів в навчальному процесі ПТНЗ. Окреслено головні переваги електронних підручників та спроби самостійних розробок програмних продуктів або використання закуплених з метою створення комплексного навчально-методичного забезпечення навчально-виробничого процесу. Розглянуто електронний підручник як елемент освітнього предметного середовища, який створюється в комплексах певних дисциплін, і потребує консолідації зусиль програмістів, методистів, викладачів дисциплін, комп'ютерних графіків та науково-методичного супроводу. Запропоновано реалізацію певних кроків щодо комплексного і системного підходу у вирішенні проблем підручникотворення в системі ПТО, в тому числі створення педагогічних програмних засобів (ППЗ) навчання. Визначено недоліки, що супроводжують розробку ППЗ і гальмують їх активне використання, які слід враховувати під час розробки нового покоління електронних підручників. Рекомендовано обгрунтувати психологічні, фізіологічні, педагогічні та організаційні вимоги щодо ППЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ничкало Н. 
Підручник - справа державна / Н. Ничкало // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 24-25. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто складність проблеми підручникотворення, яка включає дидактичні, методичні, філологічні, художні, естетичні, технічні, технологічні й санітарно-гігієнічні вимоги та необхідність врахування вікових, психофізіологічних особливостей учнів ЗНЗ, ПТНЗ, студентів ВНЗ І - IV рівнів акредитації, слухачів ІППО, а також специфіку професійного спрямування підготовки фахівців. Акцентовано увагу на важливості здійснення системних досліджень з питань теорії підручника для професійної школи, закономірностей його створення. Зосереджено увагу на окремих реаліях підручникотворення сьогодні, зокрема на проблемі ілюстрацій у підручнику; не фаховій редакційній обробці та корективі рукописів; стані експертизи підручників; відсутності науково-методичної літератури для викладачів, майстрів і керівників ПТНЗ; залучення авторів підручників у підготовці видань до друку за власні кошти. Запропоновано створити спеціалізоване видавництво "Профвидав" (про це записано і в рекомендаціях секції працівників профтехосвіти на ІІ Всеукраїнському з'їзді працівників освіти), запозичити і впровадити досвід європейських країн про надання реальної допомоги педагогам - авторам підручників для ПТНЗ, відновити державну програму "Навчальна література для професійної освіти".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.1

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Паржницький В. 
Підручник для професійно-технічної освіти: від рукопису до видання / В. Паржницький // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 21-22. - укp.

Висвітлено позитивні напрацювання Відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України щодо розробки відповідно до вимог Державних стандартів ПТО уніфікованих комплектів навчальної літератури для ПТНЗ. Зазначено причини, що унеможливили бажаний прорив у цьому напрямі. Окреслено перспективи вирішення означеної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.1

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пальчук М. 
Підручник нового покоління - один із чинників підвищення якості освіти / М. Пальчук // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 15-17. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему адекватності підручника системи ПТО вимогам державних стандартів і суспільства загалом. Окреслено інформаційно-комп'ютерну парадигму освіти, що передбачає, зокрема, використання програмних продуктів - комп'ютерних енциклопедій і довідників, електронних підручників і навчальних посібників Розкрито недоліки та переваги електронних підручників. У зв'язку з розвитком інтерактивних форм навчання акцентовано увагу на електронний підручник, як ядро навчально-методичного забезпечення дисципліни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.7

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Радкевич В. 
Системний підхід до підручникотворення для ПТО / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 10-12. - укp.

Виділено центральну ідею в різних підходах провідних дидактів на тлумачення поняття "підручник". Розкрито системний підхід до підручникотворення в галузі ПТО, а саме: визначення перспективних і найвагоміших напрямів професійної підготовки фахівців, для яких видання підручників є першочерговим; якісна експертиза рукописів підручників; обов'язкова апробація підручників в ПТНЗ і структурних навчальних підрозділах підприємств; дотримання розробниками підручників відповідних дидактичних вимог; дозвіл видавництвам видавати частину навчальної літератури російською мовою; створення підручників на електронних носіях; організація лабораторії підручникотворення для системи ПТО в Інституті професійно-технічної освіти АПН України. Запропоновано об'єднати зусилля науковців, практиків, роботодавців, видавців, провідних фахівців міністерств і відомств для вирішення означеної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Десятов Т. 
Створення підручників нового покоління для професійної освіти - невідкладне завдання сьогодення / Т. Десятов // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 9-10. - укp.

Окреслено найнагальніші завдання у вирішенні проблеми підручникотворення у професійно-технічній освіті, які набувають особливої актуальності у зв'язку із розробкою, апробацією та запровадженням Державних стандартів ПТО. Розглянуто пріоритетний напрям діяльності МОН України - розроблення програми "Підручник", що передбачатиме підвищення якості змісту підручників, їх уніфікацію, прозорі процедури замовлення, виготовлення та рецензування. Акцентовано увагу на розробку та впровадження в навчальний процес сучасних педагогічних засобів навчання на електронних носіях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Юденкова О. 
Модель управління інноваційною діяльністю в ПТНЗ / О. Юденкова // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 4. - С. 17-19. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Презентовано практико-зорієнтоване навчальне середовище й інноваційну програму Дніпропетровського центру ПТО з поліграфії й інформаційних технологій (Центр), якому надають дієву підтримку поліграфічні підприємства регіону. Організаційну структуру системи управління інноваційної діяльністю в Центрі розкрито на схемі. Висвітлено функції підрозділів Центру: лабораторій "Розвитку, менеджменту та моніторингу освітніх послуг" та "Ступеневого навчання та ІКТ", кабінету додрукарської підготовки, навчально-демонстраційного центру поліграфічних матеріалів. Зазначено, що матеріально-технічні засоби виховання складають сировина та матеріали, обладнання, інструменти, прилади й інші предмети праці, навчально-методичне забезпечення (підручники, посібники, ТЗН, навчально-методична документація, ППЗ, дидактичний сервіс нового покоління). Наголошено, що у редакційно-видавничому виробництві технічні рішення швидко застарівають, постійно відновлюються комп'ютерні компоненти тощо, і це потребує суттєвих змін у підготовці інженерно-технічного персоналу. Зазначено, що лабораторія Центру разом з видавництвами "ЛунаПак" та "Арт-Прес" розробили варіативну частину програм для підготовки молодших спеціалістів за спеціальностями "Друкарське виробництво" та "Комп'ютерна обробка текстової, графічної та образної інформації".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215 + М8 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Коряк С. Ф. 
Сучасний підручник для профтехосвіти / С. Ф. Коряк // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 2. - С. 23-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено дані щодо забезпечення професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) України підручниками і навчальними посібниками. Звернено увагу на змістове наповнення і процес створення навчальної літератури: універсального автора (авторський колектив), який має поєднувати працю теоретиків і практиків; видавничий комплекс художньо-технічного оформлення, логіку конструкції книги, відповідність підручника міжнародним методичним вимогам; апробацію підручника; обов'язкову наявність у складі комісії з присвоєння грифу літератури для ПТНЗ представника Академії педагогічних наук України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Грабовська Л. І. 
Використання навчального посібника "Кулінарія" / Л. І. Грабовська // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 4. - С. 37-38. - укp.

Розглянуто зміст посібника "Виробничі проблемні ситуації та ситуаційні запитання" з курсу "Кулінарія", схваленого методичним об'єднанням педагогів спецдисциплін та методичною радою Білоцерківського вищого професійного училища будівництва та сервісу. Обгрунтовано значення ситуаційних і проблемних запитань в активізації пізнавальної діяльності учнів. Подано зразки навчальних проблемних запитань, які задаються з метою відтворення інформації та для формування навичок мислення високого рівня. Констатовано, що використання та вирішення ситуаційних і проблемних запитань надають змогу забезпечити кращі умови для розумового розвитку учнів, формувати в них уміння застосовувати знання на практиці, вільно оперувати ними в різних виробничих ситуаціях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215.1 + Л99р(4УКР)2-32

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського