Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (14)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Романчук Н. О. 
Підготовка майбутнього інженера-педагога до особистісно орієнтованого навчання в професійно-технічних закладах освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. О. Романчук; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2011. - 20 c. - укp.

Вперше на основі аналізу філософської, психолого-педагогічної та науково-методичної літератури обгрунтовано модель та експериментально апробовано методику підготовки майбутнього інженера-педагога до особистісно орієнтованого навчання в професійно-технічних закладах освіти. Удосконалено теоретичні засади та напрями такої підготовки. Охарактеризовано компоненти (мотиваційно-ціннісний, змістовий, операційно-діяльнісний, дослідницько-творчий), критерії (спрямованість на особистісно орієнтоване навчання, наявність теоретичних і практичних знань, умінь і навичок організації особистісно орієнтованого навчання) та рівні (низький, середній, достатній) готовності майбутнього інженера-педагога до особистісно орієнтованого навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2 + Ч461.223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385026 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Система роботи ПТНЗ з формування професійно мобільного кваліфікованого робітника : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 23 - 24 листоп. 2011 р., Кривий Ріг / ред.: Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України, Криворіз. міськ. метод. центр профтехосвіти. - Кривий Ріг, 2011. - 163 c. - укp.

Розкрито принципи модернізації професійно-технічної освіти. Розглянуто інноваційні педагогічні технології як умову формування професійно-мобільного кваліфікованого робітника. Показано особливості професійної підготовки фахівців в Японії та США. Запропоновано модульний підхід у формуванні змісту підготовки робітників за сучасними професіями. Розкрито зміст і шляхи формування художньо-естетичної компетентності майбутніх робітників, а також роль соціального партнерства у підвищенні якості підготовки робітничих кадрів. Визначено педагогічні умови успішного формування професійних умінь і навичок майбутніх операторів комп'ютерного набору. Розглянуто інтегративну технологію навчання та психологічну готовність педагога професійного навчання як передумови формування професійного мобільного працівника. Запропоновано результативно-цільову модель вдосконалення стандартів професійно-технічної освіти на основі інтегральних вимог роботодавців. Увагу приділено визначенню життєвих компетенцій у випускників загальноосвітніх інтернатних закладів як складової процесу формування майбутнього професійно-мобільного кваліфікованого робітника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751319 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Анісімов М. В. 
Теоретико-методологічні основи прогнозування моделей у професійно-технічних навчальних закладах : монографія / М. В. Анісімов; НАПН України, Ун-т менедж. освіти, Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Київ; Кіровоград : Поліум, 2011. - 463 c. - Бібліогр.: с. 440-460 - укp.

Висвітлено історичні особливості та проблеми підготовки фахівців у професійно-технічній освіті, перспективи її розвитку. Увагу приділено розробці та конструюванню моделей навчально-виховного процесу в ПТНЗ. З'ясовано значення лабораторних занять за умов формування навичок і вмінь в учнів ПТНЗ. Розкрито сучасний стан лабораторного обладнання в цій системі. Запропоновано науково обгрунтований підхід і технологію побудови прогностичних моделей складних електрорадіотехнічних професій. Показано необхідність проведення комплексних прогностичних досліджень у процесі побудови таких моделей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА757952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Нестерова Л. В. 
Педагог професійної школи : метод. посіб. / Л. В. Нестерова, П. Г. Лузан, В. М. Манько, Т. М. Герлянд, Л. В. Романенко; ред.: Л. В. Нестерова, Т. М. Герлянд; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 199 c. - укp.

Висвітлено актуальні питання науково-методичного забезпечення професійної підготовки кваліфікованих робітників, наведено прогностичну модель регіональної системи професійної освіти за нових економічних умов. Розкрито дидактичні аспекти технологічного забезпечення компетентнісного підходу до професійної підготовки кваліфікованих робітників і педагогів професійного навчання, їх готовність до науково-методичної роботи у сучасних ПТНЗ України. Наголошено на формуванні культури здоров'я та здорового способу життя учнів ПТНЗ, застосуванні методу Case Study в програмах здоров'яспрямувальної діяльності педагогів. Акцентовано на самоосвіті педагога професійного навчання як чиннику професійної компетентності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22 я722

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС54562 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Миколаєнко А. Є. 
Формування трудових дій в професійному навчанні як педагогічна проблема / А. Є. Миколаєнко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 3. - С. 75-82. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто шляхи забезпечення та формування трудових дій під час проведення занять в професійно-технічному навчальному закладі як педагогічну проблему. Проаналізовано становлення образу дій результатів досліджень інших авторів з даної проблеми та шляхи її вирішення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бурдун В. В. 
Застосування проблемного навчання на уроках спеціальних технологій у професійно-технічних навчальних закладах / В. В. Бурдун // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 4. - С. 112-119. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розкрито основні категорії проблемного навчання, розглянуто технології конструювання проблемного навчання в практиці професійно-технічних навчальних закладів. Розглянуто етапи побудови проблемного заняття з точки зору його мети, шляхів реалізації, можливого результату та змін у розвитку й удосконаленні особистісно-професійних якостей учнів професійно-технічних навчальних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.222

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гриценок І. А. 
Тайм-менеджмент у системі управління навчальним закладом професійної освіти / І. А. Гриценок // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 39-50. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено позитивний вплив активного визначення власного сприйняття часу, і на підставі цього, планування «тимчасових вкладів» і підвищення особистої та професійної ефективності. Розглянуто умови оволодіння і тренування практичних навичок до рівня автоматизму в ході виконання спеціально підібраних завдань.

Освещено положительное влияние активного определения собственного восприятия времени, и на основании этого, планирования “временных вкладов” и повышения личностной и профессиональной эффективности. Рассмотрены условия тренировки практических навыков до уровня автоматизма в ходе выполнения специально подобранных заданий.

Lit a positive effect of active self-determination of the perception of time, and on this basis, planning “time deposits” and enhance personal and professional more efficiently. We consider the mastery of practical skills and training to the level of automaticity in the performance of specially selected tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.4

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шматков Є. В. 
Навчання майбутніх інженерів-педагогів формуванню у учнів ПТНЗ технологічного мислення / Є. В. Шматков, Д. І. Шматков, Н. А. Шишенко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 20. - С. 246-251. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Запропоновано шляхи формування в майбутніх інженерів-педагогів умінь навчати учнів ПТНЗ технологічному мисленню, що забезпечить їх конкурентоспроможність на ринку праці за умов розбудови промисловості України.

Предложен путь формирования у будущих инженеров-педагогов умений обучать учащихся ПТУ технологическому мышлению, что обеспечит их конкурентоспособность на рынке труда в условиях развития промышленности Украины.

The authors describe the way of teaching future teacher-engineers to form technological thinking in students of vocational technical educational establishments which will provide them competitiveness at the labour market in conditions of developing Ukrainian industry.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 + Ч461.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пальчук М. 
Науково-теоретичні основи особистісно орієнтованого навчання у професійній освіті / М. Пальчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 37-44. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні аспекти педагогічних і психологічних проблем формування змісту освіти на основі особистісно орієнтованих технологій навчання у професійній школі. Розкрито сутність поняття "педагогічна технологія" як системного методу створення і застосування процесу викладання та засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів. Проаналізовано актуальні проблеми та пріоритетні напрями розвитку педагогічних технологій, які базуються на парадигмі особистісно орієнтованого навчання. Висвітлено основні теоретичні положення, соціально-педагогічні умови, завдання, принципи, критерії та зміст особистісно орієнтованого підходу в системі професійно-технічної освіти.

Рассмотрены теоретические аспекты педагогических и психологических проблем формирования содержания образования на основе личностно ориентированых технологий обучения в профессиональной школе. Раскрыта сущность понятия "педагогическая технология" как системного метода создания и применения процессов преподавания и усвоения знаний с учетом технических и человеческих ресурсов. Проанализированы актуальные проблемы и приоритетные направления развития педагогических технологий на основе парадигмы личностно ориентированного обучения. Раскрыты основные теоретические положения, социально-педагогические условия, задачи, принципы, критерии и содержание личностно ориентированного подхода в системе профессионально-технического обучения.

The theoretical aspects of personality-centered education at a professional school are considered. A short analysis of the problems and priority directions of the development of pedagogical technologies based on the personality-centered education paradigm is made. Basic theoretical provisions, social and pedagogical conditions, tasks, principals, criteria, personality-centered education content in the system of professional and technical education are exposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.7

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Матійків І. 
"Все починається з самомотивації": структура та результати апробації тренінгу / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 137-148. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто структуру авторського тренінгу та результати експериментального дослідження ефективності пропонованої методики, які підтверджують її дієвість і можливість використання в роботі практичних психологів ПТНЗ та свідчать про наявність позитивної динаміки показників мотивації досягнень, впевненості у собі, підвищення рівня суб'єктивного контролю внаслідок впливу мотиваційного тренінгу. Проаналізовано структуру мотиваційного тренінгу, яка містить такі компоненти: мотиваційно-організаційний, розвиток почуттєво-особистісної сфери, пізнавально-творчий, рефлексивний, домашнє завдання. На основі одержаних статистично значущих даних підтверджено, що компоненти самомотивації піддаються формувальному впливу. Відзначено, що успіх тренінгу залежить від особистості ведучого групи, його знань, практичного досвіду, готовності учасників навчатися і застосовувати одержані знання та навички на практиці.

Рассмотрены структура авторского тренинга и результаты экспериментального исследования эффективности предлагаемой методики, которые подтверждают ее действенность и возможность использования в работе практических психологов ПТУЗ и свидетельствуют о наличии положительной динамики показателей мотивации достижений, уверенности в себе, повышения уровня субъективного контроля в результате воздействия мотивационного тренинга. Проанализирована структура мотивационного тренинга, которая содержит следующие компоненты: мотивационно-организационный, развитие чувственно-личностной сферы, познавательно-творческий, рефлексивный, домашнее задание. На основе полученных статистически значимых данных подтверждено, что компоненты самомотивации подвергаются формирующему влиянию. Отмечено, что успех тренинга зависит от личности ведущего группы, его знаний, практического опыта, степени готовности участников учиться и применять полученные знания и навыки на практике.

The article deals with the structure and content of an author's training. The author presents the results of the experimental research of efficiency of the suggested method that testify its effectiveness and the possibility of its application in practical psychologists' work at vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.4

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Музальов О. 
Теоретико-методичні засади роботи з обдарованою молоддю у професійно-технічних навчальних закладах / О. Музальов // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 3. - С. 99-108. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Зосереджено увагу на теоретичних і методичних засадах навчання обдарованих дітей, досліджено сучасні проблеми побудови моделі розвитку вроджених здібностей обдарованих учнів, проаналізовано ефективність підготовки майбутніх фахівців у професійно-технічних навчальних закладах. Описано концептуальні засади проектування особистісно орієнтованого навчального процесу, який сприяє розвитку вроджених якостей та здібностей особистості. Виділено стратегії навчання обдарованих учнів, які можна застосовувати в різних комбінаціях навчально-виховної діяльності: прискорення, поглиблення, збагачення, проблематизація. Зазначено, що розробка та впровадження теоретичних і практичних технологій, форм, методів роботи з обдарованою молоддю в системі професійно-технічних навчальних закладів у поєднанні з гуманістично-соціальним підходом до навчання і виховання приведуть до суттєвого покращання всіх складових основ майбутньої професійної майстерності та творчої діяльності.

Сосредоточено внимание на теоретико-методических основах обучения одаренных детей, исследованы проблемы построения модели развития врожденных способностей одаренных учеников, изучена эффективность подготовки будущих специалистов в профессионально-технических учебных заведениях. Описаны концептуальные основы проектирования личностно ориентированного учебного процесса для развития врожденных качеств и способностей личности. Выделены стратегии обучения одаренных учащихся, которые можно применять в различных комбинациях учебно-воспитательной деятельности: ускорение, углубление, обогащение, проблематизация. Указано, что разработка и внедрение теоретических и практических технологий, форм, методов работы с одаренной молодежью в системе профессионально-технических учебных заведений в сочетании с гуманистически-социальным подходом к обучению и воспитанию приведут к существенному улучшению всех составляющих основ будущего профессионального мастерства и творческой деятельности.

The author investigates the problem of theoretical and methodical principles of work with gifted youth in vocational schools and examines issues of the development of personality's inborn qualities and abilities in the process of educational activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.220

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шевченко Л. 
Застосування ВЕБ-квестів для формування пізнавальної активності учнів / Л. Шевченко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 67-74. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано різні підходи до трактування поняття "пізнавальна активність". Приділено увагу методам формування компонентів пізнавальної активності учнів ПТНЗ, серед яких застосування методів проблемного навчання на основі використання ІКТ: проблемний виклад, частково-пошукова діяльність, дослідницька діяльність. Висвітлено можливості формування пізнавальної активності майбутніх робітників через роботу у веб-квестах (пошук в Інтернеті), яку можна розглядати як проблемне завдання з елементами рольової гри. Наведено види завдань для веб-квестів та структуру веб-квесту. Зазначено, що перевагою застосування веб-квестів є занурення учнів у природне інформаційне середовище, що забезпечує формування їх професійно-особистісних якостей, мотиваційної, когнітивної та організаційної готовності до професійної самоосвіти, створює основу для розвитку індивідуального стилю професійної діяльності, що сприяє забезпеченню професійної мобільності майбутнього фахівця, його готовності до інноваційної діяльності.

Проанализированы подходы к трактовке понятия "познавательная активность". Уделено внимание методам формирования компонентов познавательной активности учащихся ПТУ, в частности, методам проблемного обучения на основе использования ИКТ: проблемное изложение, частично-поисковая деятельность, исследовательская деятельность. Освещены возможности формирования познавательной активности будущих рабочих при работе в веб-квестах (поиск в Интернете), которая рассматривается как проблемное задание с элементами ролевой игры. Приведены виды задач для веб-квестов и структура веб-квеста. Указано, что преимуществом веб-квестов является погружение учащихся в информационную среду, формирующую их профессионально-личностные качества, мотивационную, когнитивную и организационную готовность к профессиональному самообразованию, а также основу для развития индивидуального стиля профессиональной деятельности, что способствует профессиональной мобильности будущего специалиста, его готовности к инновационной деятельности.

The article analyzes the term of "informative activity", and different approaches to researching the problem of learners' and students' informative activity formation. The author considers the application of information and communication technologies in particular Web-Quests. The latter are used for the development of the informative activity of future skilled workers during their professional training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.222

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сліпчишин Л. 
Труднощі підготовки учнів ПТНЗ до майбутньої творчої професійної діяльності / Л. Сліпчишин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 75-83. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено принципи організації навчання висококваліфікованих робітників, детально розглянуто та проаналізовано труднощі, що виникають під час підготовки учнів ПТНЗ до майбутньої творчої професійної діяльності. За результатами констатувального експерименту зроблено висновки про доцільність подолання суперечностей між: необхідністю творчо вирішувати професійні завдання і недостатньою готовністю випускників ПТНЗ до цього, потребою у формуванні творчого професійного мислення і відсутністю системи в роботі педагогів у цьому напрямі, необхідністю організовувати роботу педагогів із розвитку творчих здібностей учнів в урочній і в позаурочній діяльності та відсутністю науково-методичного забезпечення для цього.

Определены принципы организации обучения высококвалифицированных рабочих, детально рассмотрены и проанализированы трудности, возникающие при подготовке учащихся ПТУЗ к будущей творческой профессиональной деятельности. По данным констатирующего эксперимента сделаны выводы о целесообразности преодоления противоречий между: необходимостью творчески решать профессиональные задачи и недостаточной готовностью выпускников ПТУЗ к этому, потребностью в формировании творческого профессионального мышления и отсутствием системы в работе педагогов в этом направлении; необходимостью организовывать работу педагогов по развитию творческих способностей учащихся в урочной и во внеурочной деятельности и отсутствием научно-методического обеспечения для этого.

The author analyzes basic difficulties that arise in the process of vocational school pupils' training to creation work in their future professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.220

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Болгаріна В. С. 
Діалог науковців і практиків / В. С. Болгаріна // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 4. - С. 31-33. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено деякі теоретичні підходи до експериментальної роботи. Висвітлено досвід співпраці науковців та практиків, зокрема лабораторії управління професійно-технічною освітою ІПТО НАПН України і Дніпродзержинського центру підготовки і перепідготовки робітничих кадрів з проблеми "Культурологічні засади управлінської діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу". З'ясовано, що у діяльності курівників ПТНЗ переважає менеджерський аспект, пов'язаний з функціями планування, організації та контролю за вирішенням поточних завдань навчально-виховного процесу. Наголошено на недооцінці керівниками ПТНЗ можливостей культурологічного підходу до управління. Розглянуто заходи, організовані науковцями для переконання педагогів-практиків у необхідності надання освіті виразної культурологічної спрямованості. Через використання методів опитування розкрито ставлення учасників навчально-виховного процесу до базових цінностей особистості за показниками ізраїльського вченого Ш. Шварца.

Изложены некоторые теоретические подходы к экспериментальной работе. Освещен опыт сотрудничества ученых и практиков, в частности лаборатории управления профессионально-техническим образованием ИПТО НАПН Украины и Днепродзержинского центра подготовки ипереподготовки рабочих кадров по проблеме "Культурологические основы управленческой деятельности руководителя профессионально-технического учебного заведения". Выяснено, что в деятельности руководителей ПТУ преобладает менеджерский аспект, связанный с функциями планирования, организации и контроля за решением текущих задач учебно-воспитательного процесса. Отмечено недооценку руководителями ПТУ возможностей культурологического подхода к управлению. Рассмотрены мероприятия, организованные учеными для убеждения педагогов-практиков в необходимости предоставления образованию выразительной культурологической направленности. Путем использования методов опроса раскрыто отношение участников учебно-воспитательного процесса к базовым ценностям личности по показателям израильского ученого Ш. Шварца.

The article outlined some theoretical approaches to the experimental work revealed the experience of collaboration between scientists of the laboratory of management of vocational education OPTO NAPN of Ukraine with educational institutions, analyzed the results of the experiment


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.3 + Ч461.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тарасова О. В. 
Специфіка професійного мислення робітників гірничого профілю / О. В. Тарасова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2009. - № 2. - С. 97-103. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито складові моделі майбутнього робітника гірничого профілю. Підкреслено, що однією з основних цілей професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) є формування професійного мислення як основи творчої діяльності майбутнього робітника. Виконано структурний психологічний аналіз трудових операцій, які виконують прохідник, машиніст електровоза, машиніст екскаватора. Визначено вимоги, які ставляться до мислення робітника цих професій на всіх його етапах у ході вирішення професійно-виробничих завдань. Розглянуто основні етапи мисленнєвої діяльності робітника гірничого профілю. Aкцентовано увагу на такій найважливішій особливості мислення практика, як необхідність самостійного виокремлення проблемних ситуацій у потоці діяльності. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ.

Раскрыты составляющие модели будущего работника горного профиля. Подчеркнуто, что одна из целей профессионально-технического учебного заведения (ПТУЗ) - формирование профессионального мышления как основы профессионального творчества будущего работника. Проведен структурный психологический анализ трудовых операций, которые выполняют проходчик, машинист электровоза, машинист экскаватора. Определены требования, которые предъявляются к мышлению работника этих профессий на всех его этапах при решении профессионально-производственных заданий. Рассмотрены основные этапы мыслительной деятельности работника. Акцентировано внимание на такой важной особенности мышления практика, как необходимость самостоятельного выделения проблемных ситуаций в потоке деятельности. Обоснованы психолого-педагогические условия развития профессионального мышления учащихся в ПТУЗ горного профиля.

Mining workers professional activity is discussed in the article, the author also makes structural job analysis which sinker, carman and excavator driver make. Individual psychological features and specific character of mining workers professional thinking are characterized in the article. Psychological and pedagogical conditions of mining vocational schools students professional thinking development are proved in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.220 + Ю941.2-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Радкевич В. О. 
Реформування професійної освіти з урахуванням енергоефективності / В. О. Радкевич, А. М. Михайличенко, В. М. Аніщенко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 22/23. - С. 32-37. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Показано актуальність впровадження у процес підготовки кваліфікованих робітників курсу з основ енергоефективності. Розглянуто структуру курсу та сформульовано шляхи її реалізації. Доведено необхідність випереджальної підготовки інженерно-педагогічних кадрів для успішної реалізації курсу «Основи енергоефективності».

Показана актуальность внедрения в процесс подготовки квалифицированных рабочих курса «Основы энергоэффективности». Рассмотрена структура курса и сформулированы пути ее реализации. Доказана необходимость опережающей подготовки инженерно-педагогических кадров для успешной реализации курса «Основы энергоэффективности».

The urgency of implementing the cource “Principles of Energy Efficiency” into the training process for qualified workers is shown. The course structure is being considered and ways of its realization are formulated. For successful realization of the course “Principles of Energy Efficiency” an advance training of engineering pedagogical personnel is proved to be necessary.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.3

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Костюченко М. П. 
Модель формування розвиваючих цілей занять професійної підготовки кваліфікованих робітників / М. П. Костюченко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 22/23. - С. 65-78. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розроблено вербальну модель формування розвивальних цілей занять професійної підготовки кваліфікованих робітників. Модель включає такі рівні засвоєння діяльності: перцептивний, знайомства, репродукції, повторного відтворювання дій, нормативного повторного відтворювання дій, евристичний, творчий та їх результати.

Разработана вербальная модель формирования развивающих целей занятий профессиональной подготовки квалифицированных рабочих. Модель включает такие уровни усвоения деятельности: перцептивный, знакомств, репродукции, повторного воссоздания действий, нормативного повторного воссоздания действий, эвристический, творческий и их результаты.

A verbal model is developed forming developing goals of professional training classes. The model comprises such levels of mastering activities: perceptive acquaintance, reproduction, iteration of actions, normative iteration of actions, heuristic, creative and their results.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гирич З. І. 
Розвиток логічного мислення учнів професійно-технічного навчального закладу / З. І. Гирич, О. М. Мінко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 22/23. - С. 142–148. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто розроблений комплекс навчальних завдань, спрямованих на оволодіння учнями професійно-технічного навчального закладу логічними операціями й уміннями у процесі вивчення предмету «Охорона праці». Розглянуто особливості розвитку логічного мислення учнів за умов особистісно орієнтованого навчання.

Рассмотрен разработанный комплекс учебных заданий, направленных на овладение учащимися профессионально–технического учебного заведения логическими операциями и умениями в процессе изучения предмета «Охрана труда». Рассмотрены особенности развития логического мышления учащихся в условиях личностно ориентированного обучения.

The article considers the developed complex of educational tasks directed at mastering logical operations and skills in the process of studying the subject “Labour Safety” The Peculiarities of students’ logical thinking development in conditions of personality oriented teaching are being considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.220

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сіянов О. І. 
Методологічні напрямки побудови системного підходу для підготовки спеціалістів в умовах інтеграції навчання з наукою і виробництвом / О. І. Сіянов // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 22/23. - С. 195-199. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблемні питання підготовки спеціалістів за умов інтеграції навчання з наукою і виробництвом. Показано шляхи вирішення сучасних завдань навчального процесу, основані на конкретних методологічних розробках. Запропоновано структурну схему розвитку єдиної професійної системи навчання.

Рассмотрены проблемные вопросы подготовки специалистов в условиях интеграции обучения с наукой и производством. Показаны пути решения современных задач учебного процесса, основанные на конкретных методологических разработках. Предложена структурная схема развития единой профессиональной системы обучения.

The problematic problems of opening-up of the specialists in conditions of federating of training with science and effecting are reviewed. The paths of the solution of modern problems of educational process founded on concrete methodological minings are presented. The skeleton diagram of development of a unified professional system of training is offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.3

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Михнюк М. 
Здійснення професійної підготовки кваліфікованих робітників на основі особистісно орієнтованого підходу / М. Михнюк // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 111-114. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особистісно орієнтоване навчання, форми та методи інноваційної особистісно орієнтованої діяльності. Означено вимоги до проектування змісту професійного навчання майбутніх кваліфікованих робітників з урахуванням їх потреб. Розглянуто інтерактивні педагогічні технології, які запроваджуються у професійну підготовку кваліфікованих робітників. Проаналізовано умови ефективності навчальної роботи в малих групах.

Рассмотрены личностно ориентированное обучение, формы и методы инновационной личностно ориентированной деятельности. Определены требования к проектированию содержания профессионального обучения будущих квалифицированных рабочих с учетом их потребностей. Рассмотрены интерактивные педагогические технологии, которые внедряются в профессиональную подготовку квалифицированных рабочих. Проанализированы условия эффективности учебной работы в малых группах.

The person oriented learning, forms and methods of innovative person oriented activities are considered. The requirements for design of the content of professional training for qualified workers according to their needs are described. The interactive pedagogies technologies were introduced in professional training of qualified workers are considered. The conditions of effectiveness of training in small groups are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.7

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського