1. |
Сліпчишин Л. В. Психолого-педагогічні основи впровадження сучасних підходів до навчання у ПТНЗ : [навч.-метод. посіб.] / Л. В. Сліпчишин; Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти АПН України. - Л. : Сполом, 2008. - 148 c. - Бібліогр.: с. 75-77. - укp.Розглянуто актуальні психолого-педагогічні питання викладання загальнотехнічних і спеціальних предметів у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ) у контексті сучасних вимог до підготовки майбутніх робітників. Висвітлено наукові засади методики навчання, розглянуто його модель і форми організації. Описано види діяльності учнів та викладачів на уроці, визначено послідовність і взаємозв'язок етапів розробки технології навчання, виявлено основні чинники, що впливають на його ефективність. Розкрито можливості використання інтегративного й особистісно орієнтованого підходів у навчальному процесі. Розглянуто сучасні організаційні форми та методи продуктивного навчання, висвітлено дидактичний аспект основних структурних елементів уроків різних типів. Розроблено методику узагальнення досвіду гуманітаризації навчальних предметів професійного циклу у ПТНЗ. Рассмотрены актуальные психолого-педагогические вопросы преподавания общетехнических и специальных предметов в профессионально-технических учебных завадениях (ПТУЗ) в контексте современных требований к подготовке будущих рабочих. Освещены научные основы методики обучения, рассмотрены его модель и формы организации. Описаны виды деятельности учащихся и преподавателей на уроке, определена последовательность и взаимосвязь этапов разработки технологии обучения, выявлены основные факторы, влияющие на его эффективность. Раскрыты возможности использования интегративного и личностно ориентированного подходов в учебном процессе. Рассмотрены современные организационные формы и методы продуктивного обучения, освещен дидактический аспект основных структурных элементов уроков различных типов. Разработана методика обобщения опыта гуманитаризации учебных предметов профессионального цикла в ПТУЗ. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24/29 р + Ю984.030.2-9 р
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА717069 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Сікорський П. Методичні принципи навчання математики у професійно-технічних навчальних закладах / П. Сікорський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 9-14. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Здійснено пошук і обгрунтування специфічних методичних принципів навчання математики у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Викладено загальнокогнітивні, психолого-педагогічні та професійні особливості навчання математики у ПТНЗ та визначено специфічні дидактичні принципи, що сприяють підвищенню ефективності засвоєння учнями ядра загальноосвітніх математичних знань і практичних дій. Описано застосування цих принципів, а саме: принципу структурування і генералізації навчального матеріалу, принципу модульності, принципу зв'язку математичних знань зі спеціальними і виробничими дисциплінами, принципу пріоритету практичних знань. Підсумовано, що для досягнення кращих результатів у навчанні математики та підготовці робітників потрібно створювати спеціальні підручники з математики для ПТНЗ за тією чи іншою робітничою спеціальністю, використовуючи обгрунтовані специфічні дидактичні принципи. Осуществлен поиск и обоснование специфических методических принципов обучения математике в профессионально-технических учебных заведениях (ПТУЗ). Изложены общекогнитивные, психолого-педагогические и профессиональные особенности обучения математике в ПТУЗ и определены специфические дидактические принципы, способствующие повышению эффективности усвоения учащимися ядра общеобразовательных математических знаний и практических действий. Описано применение этих принципов, а именно: принципа структурирования и генерализации учебного материала, принципа модульности, принципа связи математических знаний со специальными и производственными дисциплинами, принципа приоритета практических знаний. Подытожено, что для достижения лучших результатов в обучении математике и подготовке рабочих нужно создавать специальные учебники по математике для ПТУЗ по той или иной рабочей специальности, используя обоснованные специфические дидактические принципы. The author analyses the peculiarities of teaching mathematics at a vocational school and on this basis formulates the system of specific methodical principles, grounds their value for raising efficiency of teaching mathematics at a vocational school and workers' training in general. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24/29 + В1 р22-3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ
|