Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.511.02$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Бондарук Г. А. 
Аксіологічний підхід - основа формування цілісної особистості майбутнього педагога : монографія / Г. А. Бондарук, Г. М. Лактіонова, С. В. Лапаєнко, О. А. Макаренко, І. М. Машкова; ред.: Л. О. Хомич; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К.; Ніжин, 2010. - 143 c. - укp.

Висвітлено теоретичні засади педагогічної аксіології. Обгрунтовано аксіологічний підхід до формування особистості педагога в системі неперервної освіти. Розглянуто українознавчу ціннісно-смислову концептосферу як важливий чинник підготовки майбутнього педагога. Розкрито проблеми формування ціннісних орієнтацій учнівської молоді щодо здорового способу життя. Увагу приділено формуванню впевненості майбутнього педагога у власній самоцінності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02 + Ю217

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Соловйова Ю. О. 
Структурні компоненти аксіологічної культури майбутнього вчителя / Ю. О. Соловйова // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 130-135. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито сутність аксіологічної культури майбутнього вчителя як основи для формування світоглядної, морально-духовної, етичної, естетичної, правової та інших культур особистості. Підкреслено її орієнтуючу роль, яка сприяє самовизначенню та самореалізації майбутнього вчителя у професійній діяльності. Визначено взаємопов'язані та взаємообумовлені складові аксіологічної культури: когнітивна, мотиваційна, емоційно-оцінна і процесуальна.

Раскрыта сущность аксиологической культуры будущего учителя - основы для формирования мировоззренческой, морально-духовной, этической, эстетической, правовой и другой культур личности. Подчеркнута ее ориентирующая роль, способствующая самоопределению и самореализации будущего учителя в профессиональной деятельности. Определены взаимосвязанные и взаимообусловленные составляющие аксиологической культуры: когнитивная, мотивационная, эмоционально-оценивающая и процессуальная.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Козак Є. П. 
Формування ціннісного ставлення до фізичної культури у студентів вищих педагогічних навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Є. П. Козак; Ін-т пробл. виховання НАПН України. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Проведено аналіз філософської, психологічної, педагогічної літератури для розкриття наукових поглядів на сутність таких понять як "цінності", "ставлення", "ціннісне ставлення", "фізична культура". Розкрито сутність поняття "сформованість ціннісного ставлення до фізичної культури" як складного інтегративного особистісного утворення, яке охоплює систематизовані знання про цінності фізичної культури, їх позитивне прийняття та мотивацію до застосування, уміння самостійно реалізовувати такі цінності у власній життєдіяльності. Визначено структурні компоненти, критерії, показники сформованості у студентів ціннісного ставлення до фізичної культури, виявлено рівні цієї сформованості. Визначено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування у студентів ВПНЗ ціннісного ставлення до фізичної культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02 + Ч511.531.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Варенко Т. К. 
Виховання педагогічної толерантності майбутніх учителів на основі аксіологічного підходу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Т. К. Варенко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми виховання педагогічної толерантності майбутніх вчителів на основі аксіологічного підходу. У дослідженні з'ясовано суть понять "толерантність" і "педагогічна толерантність". Обгрунтовано педагогічні цінності як теоретичну основу виховання педагогічної толерантності в майбутніх вчителів, її структурні компоненти, основні способи забезпечення гуманістичної смислово-ціннісної орієнтації педагогічного процесу. Теоретично обгрунтовано технологію виховання педагогічної толерантності майбутніх вчителів на основі аксіологічного підходу, яка включає мотиваційно-ціннісний, змістово-процесуальний, особистісно-поведінковий компоненти. Експериментально доведено ефективність даної технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02 + Ч489.511.352.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Скічко Л. С. 
Ціннісно-орієнтована підготовка майбутніх педагогів / Л. С. Скічко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 166. - С. 168-171. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Зазначено, що у сучасних психолого-педагогічних дослідженнях простежуються різні підходи до тлумачення ціннісних орієнтацій майбутнього педагога. З'ясовано зміст конструкту "ціннісні орієнтації" шляхом аналізу психолого-педагогічної літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02 + Ю937.232

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Калюжна Т. Г. 
Педагогічна аксіологія в умовах модернізації професійно-педагогічної освіти : монографія / Т. Г. Калюжна; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. - 128 c. - Бібліогр.: с. 119-127 - укp.

Наведено результати наукового дослідження педагогічної аксіології як одного з методологічних орієнтирів модернізації професійно-педагогічної освіти. Показано, що особистісний вимір педагогічної аксіології дозволяє унікальним чином, через ціннісні пріоритети в освіті, підкреслити центральне положення людини, її внутрішнього світу в педагогічній системі шляхом розгляду залежності стану освітньої сфери, її розвитку та перспектив від аксіосфери вчителя. Обгрунтовано необхідність вивчення професійно-педагогічних аксіологічних орієнтирів як системоутворювального компоненту не тільки смислової сфери особистості педагога, але й освітньої системи. Розроблено типологію ціннісних орієнтацій в освітній сфері. Визначено, що праксеологічний аспект педагогічної аксіології пов'язаний із суб'єктивним філософським розумінням якісного рівня професіоналізму та фахової зрілості педагога. Розкрито пріоритети в структурі професійно-педагогічних ціннісних орієнтацій. Експліковано технології розвитку аксіосфери майбутнього вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758256 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Юткало С. Ю. 
Аксіологічний підхід до проблеми формування авторитету вчителя загальноосвітнього закладу в процесі професійної діяльності / С. Ю. Юткало // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 127-132. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито значення аксіологічного підходу в системі професійної підготовки майбутніх педагогів, якому передували соціально-економічні, соціально-політичні, соціально-культурні та освітньо-наукові передумови. Визначено, що проблема дослідження вимагає розгляду формування ціннісних орієнтацій, використання аксіологічного підходу в змісті фахової підготовки, що забезпечить у подальшому авторитет вчителя загальноосвітнього закладу в процесі професійної діяльності. Розглянуто основні завдання аксіологічного підходу, пов’язані з необхідністю утвердження нової системи цінностей.

Раскрыто значение аксиологического подхода в системе профессиональной подготовки будущих педагогов, которому предшествовали социально-экономические, социально-политические, социально-культурные и образовательно-научные предпосылки. Определено, что проблема исследования требует рассмотрения формирования ценностных ориентаций, использования аксиологического подхода в содержании специальной подготовки, которое обеспечит в дальнейшем авторитет учителя общеобразовательного учреждения в процессе профессиональной деятельности. Рассмотрены основные задачи аксиологического подхода, связанные с необходимостью утверждения новой системы ценностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Пелех Ю. 
Теоретико-методичний аналіз впливу аксіологічної складової на розвиток навчально-змістового компонента системи підготовки майбутніх учителів / Ю. Пелех // Рідна шк.. - 2009. - № 12. - С. 8-12. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто актуальні питання щодо домінуючої ролі аксіологічної складової у системі підготовки майбутнього педагога до професійної діяльності на сучасному етапі становлення та розвитку педагогічної науки. Сформовано концептуальну структуру ціннісно-смислової сфери особистості. Вказано аксіологічні (усвідомлення цінностей як компонентів культурологічного змісту освіти з трансформацією їх у професійні й особистісні риси) орієнтири у розвитку особистості майбутнього вчителя. Висвітлено результати вивчення сучасного стану проблем змістового "ядра" навчальних предметів, засвоєння яких сприяє якісному формуванню ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього вчителя. Зосереджено увагу на курсі "Вступ до спеціальності", який розглянуто у розвитку найважливіших компонентів у структурі ціннісно-смислової сфери - когнітивного, афективного та діяльнісного.

Рассмотрены актуальные вопросы относительно доминирующей роли аксиологической составляющей в системе подготовки будущего педагога к профессиональной деятельности на современном этапе становления и развития педагогической науки. Сформирована концептуальная структура ценностно-смысловой сферы личности. Указаны аксиологические (осознание ценностей как компонентов культурологического содержания образования с трансформацией их в профессиональные и личностные черты) ориентиры в развитии личности будущего учителя. Освещены результаты изучения современного состояния проблем содержательного ядра учебных предметов, усвоение которых способствует качественному формированию ценностно-смысловой сферы личности будущего учителя. Сосредоточено внимание на курсе "Введение в специальность", который рассмотрен в развитии важнейших компонентов в структуре ценностно-смысловой сферы - когнитивного, аффективного и деятельностного.

are considered relevant issues concerning the dominant role of axiological component in the training of future teachers to the profession at the present stage of formation and development of pedagogical science. Formed the conceptual framework of value-semantic sphere of the individual. Indicated axiological (awareness of cultural values as components of educational content with the transformation in their professional and personal traits) guidance in the development of personality of the future teachers. Are illuminated, the results of studying the current state of the core problems of meaningful academic subjects, learning which contributes to the formation of high-quality value-semantic spheres of the personality of the future teachers. Focused attention on the course "Introduction to the profession", which was considered in the development of critical components in the structure of value-semantic spheres - cognitive, affective and activity. In a table summarizes the results of subject-unit analysis of the subjects of the curriculum, which covers the common themes of modules and subject to, assignments for the theoretical and practical work of students both in class and in the free (independent work) outside school hours. Observing that topics and modular content of most items laid the necessary preconditions for the development of value-semantic spheres of the personality of the future of the specialist and Learning as a value-significant.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гавриляк І. 
Концептуальні засади формування професійних цінностей студентів вищих педагогічних навчальних закладів / І. Гавриляк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 6. - С. 9-15. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено концептуальні засади формування професійних цінностей студентів вищих педагогічних навчальних закладів конкретної спеціалізації у процесі вивчення фахових дисциплін і обгрунтовано доцільність виділення системи фундаментальних професійних цінностей педагога. Акцентовано увагу на тому, що система формування професійних цінностей майбутнього вчителя у вищому навчальному закладі має враховувати загальні, професійні та спеціальні цілі виховання професійних цінностей і передбачати конкретизацію виховних систем для різних спеціалізацій педагогічної професії.

Изложены концептуальные принципы формирования профессиональных ценностей студентов высших педагогических учебных заведений в процессе изучения профессиональных дисциплин и обоснована целесообразность выделения системы фундаментальных профессиональных ценностей педагога. Акцентировано внимание на том, что система формирования профессиональных ценностей будущего учителя в вузе должна учитывать общие, профессиональные и специальные цели воспитания профессиональных ценностей и предусматривать конкретизацию воспитательных систем для различных специализаций педагогической профессии.

The article grounds conceptual principles of professional valuesТ formation of students of higher pedagogical educational institutions in the process of studying professional disciplines and the expedience of selecting the system of teacherТs fundamental professional values.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Демінська Л. О. 
Аксіологічна компетентність майбутнього вчителя фізичного виховання / Л. О. Демінська // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 1/2. - С. 73-78. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто основну мету професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання - формування готовності до професійної діяльності на засобах аксіології. Відзначено, що аксіологічна компетентність спрямована на розуміння і збереження здоров'я та особистості учня як вищої цінності педагогічного процесу. Відзначено основні положення аксіології, які необхідно вивчити майбутньому вчителю. Акцентовано увагу на сукупності цінностей (загальних, національних і професійних), які формують світогляд майбутнього вчителя.

Рассмотрены основные цели профессионально-педагогической подготовки будущих учителей физического воспитания - формирование готовности к профессиональной деятельности на средствах аксиологии. Отмечено, что аксиологическая компетентность направлена на понимание и сохранение здоровья и личности ученика как высшей ценности педагогического процесса. Отмечены основные положения аксиологии, которые необходимо изучить будущему учителю. Акцентируется внимание на совокупности ценностей (общих, национальных и профессиональных), которые формируют мировоззрение будущего учителя.

The main purpose of vocational and educational training of future teachers of physical education - the formation of readiness for professional activity in the media axiology. It is noted that the axiological competence is aimed at understanding and preservation of health and the student's personality as the supreme value of the educational process. The principal of Axiology, which is necessary to study the future of the teacher. The attention is focused on a set of values (total, domestic and professional), which form the world of the future teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30 + Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бірюк Л. 
Аксіологічний підхід до формування майбутнього вчителя початкової ланки освіти / Л. Бірюк // Шлях освіти. - 2008. - № 4. - С. 24-27. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Виокремлено підходи науковців до розгляду цінностей: як до проблеми - соціальної, психологічної, педагогічної. Розкрито напрями дослідження педагогічної проблематики цінностей. Орієнтовано майбутніх вчителів на опанування загальнолюдськими цінностями, які виділяють дослідники аксіологічного підходу. Наведено послідовність опанування типології аксіологічних орієнтацій у соціумі: сімейні, національні, особистісні, громадянські, загальнолюдські, професійні. Розглянуто перелік цінностей, які мають вирішальне значення у професійному самовизначенні майбутнього педагога та формуванні його комунікативної компетентності: загальнолюдські, громадянські, особистісні. Акцентовано увагу на професійних цінностях вчителя початкової ланки освіти. Наголошено (за В.Семиченко), що у методологічному плані важливим є чітке визначення у процесі професійної підготовки ієрархії цінностей, що відображають структуру кінцевої мети та статусні відносини внутрішньовузівського життя: пріоритетна, професіоналізація, спеціалізація. Зазначено, що цінності в контексті синтезу загальнолюдських, національно-культурних і конкретних соціокультурних форм об'єктивно вводяться до змісту і стандартів освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ткачова Н. О. 
Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів / Н. О. Ткачова, Т. К. Варенко // Наука і освіта. - 2009. - № 7. - С. 212-215. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено сутність аксіологічного підходу як філософсько-педагогічної стратегії, що грунтується на ідеї пріоритету загальнолюдських цінностей і самоцінності кожної особистості. Визначено перспективи подальшого вдосконалення системи освіти, оптимального використання педагогічних ресурсів відповідно до вимог сучасного суспільства. Розкрито специфіку підготовки майбутніх учителів на основі аксіологічного підходу.

Освещена сущность аксиологического подхода как философско-педагогической стратегии, основанной на идее приоритета общечеловеческих ценностей и самоценности каждой личности. Определены перспективы дальнейшего совершенствования системы образования, оптимального использования педагогических ресурсов в соответствии с требованиями современного общества. Раскрыта специфика подготовки будущих учителей на основе аксиологического подхода.

ItТs dealed with the essence of the axiological approach as a philosophical and pedagogical strategies, based on the idea of the priority of human values and self-worth of each individual, identified the prospects of further improvement of the education system, optimize the use of teaching resources in accordance with the requirements of modern society. Specificity of training future teachers on the basis of axiological approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського