Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (35)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.511.352.27$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Совгіра С. В. 
Теоретико-методичні основи формування екологічного світогляду майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах : монографія / С. В. Совгіра; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2008. - 346 c. - Бібліогр.: с. 302-346. - укp.

Науково обгрунтовано концептуальні засади формування екологічного світогляду майбутніх учителів. Запропоновано науково-методичну систему, що базується на поєднанні традиційного й інноваційного навчання на підставі вдосконалення навчально-виховного процесу з екології за допомогою введення у навчальний процес активних методів і позааудиторних форм навчання.

Научно обоснованы концептуальные основы формирования экологического мировоззрения будущих учителей. Предложена научно-методическая система, базирующаяся на соединении традиционного и инновационного обучения на основе усовершенствования учебно-воспитательного процесса по экологии при помощи введения в учебный процесс активных методов и внеаудиторных форм обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4УКР)3-3,021 + Ч489.511.352.27 + Ю6*63*622.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА700990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бойчук Ю. Д. 
Формування еколого-валеологічної культури студентів педагогічного університету в контексті переходу до ноосфери / Ю. Д. Бойчук, С. К. Зіоменко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 1. - С. 9-13. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто питання залежності здоров'я людини від екологічних факторів та формування, у зв'язку з цим, еколого-валеологічної культури майбутніх учителів в контексті переходу біосфери до ноосферного стану.

Рассмотрены вопросы зависимости здоровья человека от экологических факторов среды и формирования, в связи с этим, эколого-валеологической культуры будущих учителей в контексте перехода биосферы в ноосферное состояние.

Some aspects of the human beingins health on ecological factors as well as the development of ecological valeological culture of perspective teachers in the context of biosphere's transfer to noosphere are discussed.


Ключ. слова: еколого-валеологічна культура, ноосфера
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27/354

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Науменко Г. Г. 
Освіта як системний чинник формування екологічної культури майбутніх вчителів : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.10 / Г. Г. Науменко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено сутність, генезу, основні виміри та світоглядний сенс екологічної культури як суспільного феномену. Вперше введено до наукового обігу та дано авторське тлумачення поняття "екологічна культура майбутніх вчителів" як процес і результат формування екологічної свідомості особистості, що відображає нерозривну єдність між сукупністю знань, уявлень про природу і відповідних умінь, навичок, потреб взаємодії, заснований на гармонізації взаємозв'язків у системі "природа-людина". Обгрунтовано необхідність та зміст інституалізації екологічної освіти в Україні. Узагальнено, що екологічна освіта та екологічні знання є базовими компонентами формування екологічної культури майбутніх вчителів. Обгрунтовано, що екодіяльність є стрижневим елементом здобуття екоосвіти і формування екопереконань. Визначено чинники, які негативно впливають на цей процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вайда Т. С. 
Формування екологічної культури студентів педвузів засобами туристсько-краєзнавчої діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т. С. Вайда; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1998. - 17 c. - укp. - рус.

У дисертації теоретично обгрунтовано структуру, зміст та основні компоненти екологічної культури студентів вищих педагогічних закладів, виділено особливості та психолого-педагогічні умови формування цієї категорії засобами туристсько-краєзнавчої діяльності, які сприяють підвищенню рівнів сформованості екологічної культури майбутніх учителів праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ч489.511.385.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хроленко М. В. 
Формування екологічної свідомості майбутніх вчителів початкових класів : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. В. Хроленко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів як системи у процесі їх професійної підготовки. Розроблено та у педагогічному експерименті перевірено модель процесу формування екологічної свідомості студентів, яка реалізується за певних умов, а саме: впровадження міждисциплінарного принципу інтеграції екологічних знань, використання системи навчально-екологічних задач, застосування партисипативних методів здійснення екологічної освіти студентів вищих навчальних закладів, уведення до освітнього процесу вищої школи спецкурсу "Актуальні проблеми педагогічної екології". Обгрунтовано психолого-педагогічні критерії та відповідні їм показники сформованості екологічної свідомості студентів: сприйняття та ставлення до навколишнього природного середовища; сформованість екологічних знань і уявлень; мотивація екологічної діяльності; характер діяльності у природному довкіллі. На підставі визначених критеріїв і показників охарактеризовано рівні сформованості досліджуваної якості особливості, зокрема, високий, середній і низький.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348414 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бойчук Ю. Д. 
Еколого-валеологічна культура майбутнього вчителя: теоретико-методичні аспекти формування : монографія / Ю. Д. Бойчук; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Суми : Унів. кн., 2008. - 355 c. - Бібліогр.: 409 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування еколого-валеологічної культури (ЕВК) майбутнього вчителя. Висвітлено історико-філософські та історико-педагогічні джерела ЕВК як особистісного, соціального та педагогічного феномена, розкрито її теоретико-методологічні основи, сутність, функції та структуру. Обгрунтовано науково-методичну модель та технологічне забезпечення її формування у педагогічних ВНЗ.

Рассмотрена проблема формирования эколого-валеологической культуры (ЭВК) будущего учителя. Освещены историко-философские и историко-педагогические источники ЭВК как личностного, социального и педагогического феномена, раскрыты её теоретико-методологические основы, сущность, функции и структура. Обоснованы научно-методическая модель и технологическое обеспечение её формирования в педагогических ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ч489.511.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА724334 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Тараненко Г. Г. 
Соціогуманітарна складова у формуванні ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи у вітчизняній педагогіці (друга половина XX ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. Г. Тараненко; Крим. гуманіт. ун-т. - Ялта, 2010. - 20 c. - укp.

На підставі комплексного теоретико-методологічного аналізу вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст. виявлено й узагальнено концептуальні засади соціогуманітарної складової у формуванні ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи. Проаналізовано педагогічні ідеї вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст. з використання соціогуманітарної складової у формуванні екологічної традиції майбутнього вчителя. Досліджено теоретико-методологічні засади соціогуманітарної складової у формуванні ціннісного ставлення людини до природи, розкрито ресурси та можливості соціогуманітарного знання у формуванні аксіології природи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ч33(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377777 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Совгіра С. В. 
Теоретико-методичні основи формування екологічного світогляду майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / С. В. Совгіра; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2009. - 40 c. - укp.

Досліджено стан проблеми формування екологічного світогляду в історико-філософській, психолого-педагогічній, екологічній науках і сучасній освітній практиці ВНЗ. Проаналізовано генезу й еволюцію філософських інтерпретацій світогляду, висвітлено сучасні наукові погляди щодо взаємодії людини та природи. Досліджено онтологію понять "світогляд", "екологічний світогляд", "формування екологічного світогляду майбутніх учителів". Наведено результати аналізу онтогенезу екологічного світогляду особистості. Науково обгрунтовано концептуальні засади формування екологічного світогляду майбутніх учителів. Охарактеризовано стан, визначено особливості й обгрунтовано шляхи удосконалення процесу формування екологічного світогляду студентів педагогічних ВНЗ з урахуванням специфіки різних факультетів. Описано функціональну структуру екологічного світогляду. Визначено місце особистісних і фахових складників у структурі екологічного світогляду майбутніх учителів. Встановлено критерії, рівні та показники сформованості компонентів екологічного світогляду майбутніх учителів. Розроблено й апробовано модель формування екологічного світогляду студентів шляхом наповнення навчально-виховного процесу екологічним змістом, поєднання аудиторних організаційних форм та інноваційних методів, упровадження специфічних позааудиторних форм і засобів навчання. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої моделі формування екологічного світогляду майбутніх учителів у навчально-вихованому процесі педагогічних ВНЗ, розроблено спеціальний навчально-методичний комплекс щодо її впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ю6*63*622.221 + Б1р(4УКР)3-3,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бойчук Ю. Д. 
Теоретико-методичні основи формування еколого-валеологічної культури майбутнього вчителя : автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Ю. Д. Бойчук; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2010. - 44 c. - укp.

Розкрито теоретичні та методичні засади дослідження еколого-валеологічної культури майбутнього вчителя та процесу її формування. Доведено методологічну значущість системного, інтегрованого, компетентнісного, гуманістичного, культурологічного, аксіологічного й особистісно-діяльнісного підходів до обгрунтування сутності еколого-валеологічної культури. Наведено характеристику еколого-валеологічної культури як особистісного утворення та складника загальної та професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя. Визначено структурні компоненти еколого-валеологічної культури (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний) і функції (гуманістично-аксіологічна, навчально-виховна, продуктивно-процесуальна, діагностико-корекційна), єдність і взаємообумовленість яких визначають її сформованість. Розроблено модель науково-методичної системи забезпечення формування еколого-валеологічної культури за умов професійно-педагогічної підготовки й експериментально доведено ефективніть технології її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ч489.511.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370530 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ніколаєнко Л. Г. 
Музична інформація та формування естетико-екологічної культури майбутнього вчителя / Л. Г. Ніколаєнко // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 164. - С. 106-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто зміст понять "естетико-екологічна культура", "музична інформація", висвітлено особливості впливу музичної інформації та умови формування естетико-екологічної культури майбутнього вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.23 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лівшун О. В. 
Екологічна відповідальність як складова формування професійної готовності майбутнього вчителя / О. В. Лівшун // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 11. - С. 183-187. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено значення екологічної відповідальності як одного із основних параметрів формування професійної готовності майбутнього вчителя технології. Визначено поняття професійної готовності та професійної придатності майбутнього вчителя. Проаналізовано необхідність та важливість екології як науки для суспільства в цілому.

Исследовано значение экологической ответственности как одного из основных параметров формирования профессиональной готовности учителя технологии. Определено понятие профессиональной готовности и профессиональной пригодности учителя. Проанализированы необходимость и важность экологии как науки для общества в целом.

The article studies the meaning of ecological responsibility as one of main features of forming professional preparedness of technology teacher. The notion of professional preparedness and professional aptitude has been defined. The necessity and importance of ecology as a science for the whole society has been analyzed as well.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Горопаха Н. М. 
Формування у майбутніх вихователів дошкільних закладів екологічної культури як складова їх професійно-практичної підготовки / Н. М. Горопаха // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С. 88-92. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Встановлено, що подолання притаманних сучасному суспільству екологічних проблем можливе лише за умови зміни поведінки людини, її ціннісних орієнтирів, формування у підростаючих поколінь особливого екологічного мислення та усвідомлення власної відповідальності кожного за збереження Землі як єдино можливої екологічної ніші людства. Узагальнено досвід формування у майбутніх вихователів екологічної культури в процесі опанування методики ознайомлення дітей з природою. Зроблено висновок про те, що важливими умовами формування у майбутніх вихователів екологічної культури є взаємозв’язок їх теоретичної та практичної підготовки, підвищення ролі у ній самостійної дослідницької роботи, участь у співпраці з досвідченими педагогами базових ДНЗ.

Отмечено, что преодоление присущих современному обществу экологических проблем возможно лишь при условии изменения поведения человека, его ценностных ориентиров, формирования у подрастающих поколений особого экологического мышления и осознания собственной ответственности каждого за сохранение Земли как единственно возможной экологической ниши человечества. Обобщен опыт формирования у будущих воспитателей экологической культуры в процессе овладения методикой ознакомления детей с природой. Сделан вывод о том, что важными условиями формирования у будущих воспитателей экологической культуры является взаимосвязь их теоретической и практической подготовки, повышение роли в ней самостоятельной исследовательской работы, участие в сотрудничестве с опытными педагогами базовых ДУЗ.

The article deals with environmental education of the younger generations. In particular, it summarizes the experience of training students to work on environmental education of children. Important terms of her independent research, participation in collaboration with experienced teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Трубник І. В. 
Моніторинг якості екологічної підготовки майбутніх вихователів / І. В. Трубник // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 83-85. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено досвід моніторингових досліджень у процесі екологічної підготовки майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Визначено напрями та методи проведення моніторингу.

Представлен опыт мониторинговых исследований в процессе экологической подготовки будущих воспитателей детей дошкольного возраста. Определены направления и методы осуществления мониторинга.

The article describes some experience on monitoring research in the process of ecological training of future educators of children of preschool age. The author specifies directions and methods of realization of monitoring.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бубела О. В. 
Экологическое образование как компонент общей культуры студента педагогического вуза / О. В. Бубела, А. В. Топор // Наука і освіта. - 2011. - № 5. - С. 10-13. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Рассмотрено экологическое образование студентов педагогического ВУЗ с позиции общечеловеческой культуры. Обсуждены результаты опроса 55-ти студентов по специальности "Педагогика и методика начального образования" с использованием "Личностного опросника"Отношение к природе" (С. С. Кашлев, С. Н. Глазачев), которые определяют их личностное отношение к природе, осознание себя в системе "человек - природа - общество". Представлена схема системы экологического образования, сделан вывод о необходимости экологического образования и воспитания студентов данной специальности в системе "экологическое образование - экологическая культура". Охарактеризованы основные функции экологического образования - эколого-образовательная, мировоззренческая, гуманистическая, воспитательная, нормативная и информативная.

Розглянуто екологічну освіту студентів педагогічного ВНЗ з позиції загальнолюдської культури. Обговорено результати опиту 55-ти студентів за фахом "Педагогіка і методика початкової освіти" з використанням "Особистісного опитувальника "Відношення до природи" (С. С. Кашльов, С. Н. Глазачев), які визначають їх особистісне відношення до природи, усвідомлення себе в системі "людина - природа - суспільство". Наведено схему системи екологічної освіти, зроблено висновок про необхідність екологічної освіти та виховання студентів означеної спеціальності в системі "екологічна освіта - екологічна культура". Охарактеризовано основні функції екологічної освіти - еколого-освітню, світоглядну, гуманістичну, виховну, нормативну та інформативну.

Ecological educations of students of pedagogical institute of higher is considered, which is examined from position of common to all mankind culture. The results of questioning are talked about 55 students on specialty "Pedagogic and method of primaryeducation" with the use of the "Personality questionnaire "Attitude toward nature" (S. Kashlev, S. Glazachev), which determine their personality attitude toward nature, awareness itself in the system "man-nature-society". The chart of the system of ecological education is presented; a conclusion is done about the necessity of ecological education and education of students of this specialty for the system "ecological education is an ecological culture". The basic functions of ecological education are described - ecology-educational, world view, humanism, educate, normative and informing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Граматик Н. В. 
Модель педагогічної системи формування екологічної відповідальності в майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін / Н. В. Граматик // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 105-109. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Представлено модель педагогічної системи формування екологічної відповідальності в майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін. Проаналізовано наукові дослідження з проблеми формування екологічної відповідальності суб'єктів педагогічного процесу. Визначено педагогічні умови даного процесу, зокрема: вибір доцільних форм, методів, прийомів та засобів навчання і виховання, застосування інформаційних та інтерактивних технологій навчання, упровадження авторського спецкурсу "Педагогіка екологічної відповідальності", створення методичних рекомендацій для викладачів професійно орієнтованих дисциплін із формування екологічної відповідальності у майбутніх учителів початкових класів.

Представлена модель педагогической системы формирования экологической ответственности у будущих учителей начальных классов в процессе изучения профессионально-ориентированных дисциплин. Проанализированы научные исследования по проблеме формирования экологической ответственности субъектов педагогического процесса. Определены педагогические условия данного процесса, в частности: выбор целесообразных форм, методов, приемов и средств обучения и воспитания, применение информационных и интерактивных технологий обучения, внедрение авторского спецкурса "Педагогика экологической ответственности", создание методических рекомендаций для преподавателей профессионально ориентированных дисциплин по формированию экологической ответственности у будущих учителей начальных классов.

The model of educational formation of environmental responsibility among future primary school teachers in the study of vocational-oriented subjects. Analyzed scientific studies on the formation of environmental responsibility of subjects of the pedagogical process. Pedagogical conditions of the process, including: selection of appropriate forms, techniques, methods and means of education and training, the use of information and interactive learning technologies, the introduction of the author's special course "Pedagogy of environmental responsibility," the establishment of guidelines for teachers of career-oriented disciplines in the formation of environmental responsibility a future elementary school teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Глухов І. Г. 
Еколого-правова компетентність майбутнього вчителя в умовах переходу суспільства до сталого розвитку / І. Г. Глухов // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 234-239. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто сутність еколого-правової компетентності майбутнього вчителя та значення її формування за умов переходу суспільства до сталого розвитку.

Рассмотрена сущность эколого-правовой компетентности будущего учителя и значение ее формирования в условиях перехода общества к устойчивому развитию.

Descriptions of ecological-legal competence of future teacher and value of its forming is examined in the conditions of passing of society to steady development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.26 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Крамаренко А. М. 
Формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи: теорія і практика : монографія / А. М. Крамаренко; Клас. приват. ун-т. - Запоріжжя : Клас. приват. ун-т, 2014. - 379 c. - Бібліогр.: с. 330-379 - укp.

Розглянуто генезис і розвиток ідеї екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи. Досліджено загальнофілософські й соціально-педагогічні підходи до формування таких цінностей майбутніх учителів початкової школи. Розкрито принцип "коеволюції" як концептуальну основу формування екологічних цінностей. Описано еколого-ціннісний портрет майбутнього вчителя. Побудовано концептуальну модель формування зазначених цінностей майбутніх спеціалістів. Приділено увагу науково-методичному забезпеченню формування екологічних цінностей у майбутніх учителів початкової школи. Визначено динаміку сформованості цих цінностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кучай Т. П. 
Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів : монографія / Т. П. Кучай; ред.: Н. Г. Ничкало; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2014. - 215 c. - Бібліогр.: с. 162-193 - укp.

Викладено результати вивчення вітчизняних і зарубіжних літературних і документальних джерел з проблем екологічного навчання та виховання учнів у Великій Британії. Проаналізовано досвід та особливості підготовки майбутніх вчителів до екологічного виховання учнів, виявлено досягнення британських педагогів в екологічній освіті населення. Охарактеризовано передумови та тенденції розвитку реформи педагогічної освіти у цій країні. Виявлено можливості творчого використання в системі педагогічної освіти України прогресивних ідей британського досвіду підготовки майбутніх вчителів до екологічного виховання учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА781237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Париш Н. 
Інформаційно-аналітичні та просвітницькі технології у формуванні екологічної культури студентів інженерно-педагогічних спеціальностей / Н. Париш // Вища освіта України. - 2013. - № 4. - С. 86-93. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Окреслено напрями трансформації змісту інженерно-педагогічної освіти: перший – становлення навчальних дисциплін, які забезпечують загальноосвітню та професійну підготовку учнів; другий – розширене використання різноманітних засобів інформатизації; третій – глибинний вплив інформатизації на мету навчання. Розглянуто навчальні технології формування екологічної культури майбутнього інженера-педагога, зокрема аксіолого-виховні технології, технології педагогічного дискурсу. Визначено етапи педагогічного дискурсу: формування моделі досвіду, створення досвіду, упровадження в педагогічну практику створеного досвіду. Виокремлено функції навчально-педагогічного дискурсу: офіційність комунікації, соціальна та комунікативна нерівноправність учасників, усталеність тем і комунікативних подій, переважання епістемологічних стратегій, ідеологічна забарвленість моральних та утилітарних цінностей, ритуалізованість, фасцінативність.

Определены направления трансформации содержания инженерно-педагогического образования: первое направление – становление учебных дисциплин, обеспечивающих общеобразовательную и профессиональную подготовку учащихся, второе – расширенное использование различных средств информатизации, третье – глубинное влияние информатизации на цели обучения. Рассмотрены учебные технологии формирования экологической культуры будущего инженера-педагога, в частности аксиолого-воспитательные технологии, технологии педагогического дискурса. Определены четыре этапа этих технологий: формирование модели опыта, приобретение навыков, внедрение в педагогическую практику созданного опыта. Выделены функции учебно-педагогического дискурса: официальность коммуникации, социальное и коммуникативное неравноправие участников, устойчивость тем и коммуникативных событий, преобладание эпистемологических стратегий, идеологическая окрашенность моральных и утилитарных ценностей, ритуализация, фасцинативность.

The use of information technologies is aimed to form readiness of the future engineers-teachers to use computer technologies in professional activity, as results of special training representing integrated education of the future engineer-teacher person arising in uniting of motives, theoretical and professional-meaning knowledge, abilities, skills and pedagogical experience related to engineering-pedagogical activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Крамаренко А. М. 
Теоретичні і методичні засади формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / А. М. Крамаренко; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2014. - 40 c. - укp.

Досліджено теоретичні й методичні засади формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи під час професійної підготовки. Обгрунтовано необхідність і доведено актуальність упровадження різноаспектної та різнорівневої теоретико-педагогічної концепції формування екологічних цінностей як джерела розвитку екоцілісної особистості майбутнього вчителя початкової школи. Розроблено науково-методичний ресурс щодо формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи у процесі навчальних занять та позааудиторної роботи у ВНЗ. Конкретизовано теоретичні уявлення про сутність екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи, охарактеризовано критерії, показники та рівні їх сформованості. Доведено, що завдяки впровадженню структурно-функціональної моделі формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи й науково-методичної системи її поетапного забезпечення та застосуванню аксіологічного, системного, особистісно-діяльнісного, професійно-гуманного, компетентнісного підходів до процесу формування екологічних цінностей особистості можна суттєво підвищити ефективність підготовки майбутніх фахівців до еколого-педагогічної діяльності в початковій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА409492 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського